MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Biały Dym https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15459 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | jerzym28 [ śr lis 23, 2005 12:24 pm ] |
Tytuł: | Biały Dym |
![]() Witam, mam na imie Jurek,jestem z Krakowa,moje auto to W124 300TD-'91 i mam problem zreszta jak kazdy Kto tu pisze. Przeczytalem prawie wszystkie posty, jednak nie znalazlem postu, ktory pisalby na temat bialego dymu wydostajacego sie z rury wydechowej-glownie na biegu jalowym. Zaznaczam ze dym ten nie jest para wodna,jest suchy i smiedzi ropa,wtryskiwacze byly sprawdzone i uszczelnione,pompa wtryskowa dzialala dobrze,auto posiada moc taka sama jak przed usterka,dym czasami sie zmienia na bezbarwny,czasami go nie ma,wszystko zaczelo sie od wlania paliwa.Prosze rowniez powiedziec czy ma to zwiazek z chlodzeniem i jaka jest zaleznosc.Dziekuje za odpowiedzi. |
Autor: | lysy2 [ śr lis 23, 2005 12:28 pm ] |
Tytuł: | |
witamy ![]() jak jest bezbarwny to jak go widzisz?? moze masz jakis nieznany syf w paliwie - poczekaj do nastepnego tankowania na sprawdzonej stacji moze olej spalasz a jaki ma to miec zwiazek z chlodzeniem?? jakbys mial uszczelke walnieta to moglaby byc "woda" w ukl. spalania, ale efekt taki by nie byl. sprawdz ubytki w plynie chlodniczym jak sam napisales ze zaczelo sie od tankowania, to tu szukaj przyczyny - nie wiadomo co za syf byl w dystrybutorze |
Autor: | jerzym28 [ śr lis 23, 2005 12:52 pm ] |
Tytuł: | |
Bylem z autkiem u roznych znawcow,kazdy mowi oczywiscie co innego, w najgorszym przypadku wyrzucic do Wisly, ale mam wrazenie ze moze cos z chlodzeniem bo jak stare przyslowie mowi odnosnie aut"jak sie psuje to sie wszystko psuje"-napisalem to delikatnie a mianowicie zauwazylem ze korek na zbiorniczku wyrownawczym mozna odkrecic na goracym silniku, a przeciez powinno sie uwazac przed odkreceniem-zaryzykowalem.Druga sprawa to zimna chlodnica po 30km jazdy-czy to moze przez to ze nie ma termostatu-nie wiem. W kazdym razie moze to byc zbieg okolicznosci bo w samochodach jest tak ze sie cos psuje, jezdzimy a potem wszystko wraca do normy,czesto tak mialem,zaznaczam ze juz mialem takie objawy z bialym dymem i tez tankowalem jak bylo zimno, ale wszystko przeszlo, jezdzilem i znowu.Na razie wyjezdzam paliwo i zobacze co sie bedzie dalej dzialo po wlaniu nowego paliwa na uczciwej stacji jak taka istnieje. |
Autor: | BamBam [ śr lis 23, 2005 12:53 pm ] |
Tytuł: | |
jerzym28 pisze: dym czasami sie zmienia na bezbarwny,czasami go nie ma
![]() czy moze to miec zwiazek z temperatura na dworze? jak jest zimno, spaliny majace wyzsza temerature poprostu tak sa widoczne. tak jak podczas oddychania na mrozie... |
Autor: | jerzym28 [ śr lis 23, 2005 12:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dym jest ciagly, jak z ogniska, dym idzie rownomiernie od rury na odcinku 10cm jest bezbarwny a potem przechodzi w bialy,wydmuch jest taki jak normalnie bez bialego dymu,najgorsze jest to ze jak sie stanie na swiatlach i dookola stoja samochody to dym ten roznosi sie dookola wszystkich i wstyd za "5" |
Autor: | BamBam [ śr lis 23, 2005 1:07 pm ] |
Tytuł: | |
jerzym28 pisze: dym ten roznosi sie dookola wszystkich
a jestes pewny ze to tylko twoj dym? ja w benzynie widze w lustrze bialy dym, ale w sumie podobny jest widoczny u kazdego. |
Autor: | lysy2 [ śr lis 23, 2005 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
jak nie masz termostatu, to moze byc roznie - jest zimno i chlodzenie moze byc b. dobre - stad i chlodnica zimna jak chlodnica zimna, to nic Ci nie wyleci ze zbiorniczka, a jak jest cieply silnik to korek tez sie da odkrecic a ten dym to raczej para - niekoniecznie wodna ![]() bo co innego sie pojawia po zetknieciu z zimnym powietrzen - raczej nie dym z ogniska ![]() |
Autor: | jerzym28 [ śr lis 23, 2005 1:09 pm ] |
Tytuł: | |
Moj dym bo jak wracam do garazu to nikogo nie ma za mna. Glownie chodzi mi o to czy uklad chlodzenia ma zwiazek z takim dymem jak go opisalem, bo jak jest inny to wiem jakie dolegliwosci, z takim dymem spotkalem sie poraz pierwszy, mysle ze to wina paliwa ale jak pytam roznych osob to dowiaduje sie ze nalezy wyrzucic samochod na zlom oczywiscie w przenosni,myslalem ze Ktos mial taki sam problem,pzdr |
Autor: | laudan [ śr lis 23, 2005 1:18 pm ] |
Tytuł: | |
Przyczyn moze byc wiele. Co do termostatu, jak go nie masz to temp na wskazniku nie podnesie sie ponad 60 stopni. |
Autor: | jerzym28 [ śr lis 23, 2005 1:50 pm ] |
Tytuł: | |
A jak sie podniesie do 90 stopni to co wtedy? |
Autor: | Wookee [ śr lis 23, 2005 1:54 pm ] |
Tytuł: | |
jerzym28 pisze: to co wtedy?
To wtedy silnik jest rozgrzany |
Autor: | wojz [ śr lis 23, 2005 2:20 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: jerzym28 pisze: to co wtedy? To wtedy silnik jest rozgrzany Jurek ma problem, bo się swoim autem wstydzi jeździć, a Ty sobie jaja robisz ![]() |
Autor: | lord bishop [ śr lis 23, 2005 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
Mój szwagier mial kiedyś 124 300td i tam biały dym oznaczał pęknięta glowice.... |
Autor: | BamBam [ śr lis 23, 2005 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
lord bishop pisze: i tam biały dym oznaczał pęknięta glowice....
fajnie ze o tym wspominasz. nie chcialem straszyc kolegi... u mnie w 300tdt byl bialy dym a jakis czas pozniej padla glowica. mam nawet zdjecie jak auto stoi przy drodze i wydobywa sie gesty bialy dym z rury. wtedy nie laczylem tego z taka awaria, a teraz nie chcialem straszyc kolegi, bo nie mialem pewnosci, czy rzeczywiscie istnieje zwiazek... |
Autor: | WeebShut [ śr lis 23, 2005 2:35 pm ] |
Tytuł: | |
BamBam pisze: a teraz nie chcialem straszyc kolegi, bo nie mialem pewnosci, czy rzeczywiscie istnieje zwiazek...
zapytajcie Sebiana on ma doświadczenie z pękniętą głowicą ... |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |