MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Biały Dym
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15459
Strona 1 z 3

Autor:  jerzym28 [ śr lis 23, 2005 12:24 pm ]
Tytuł:  Biały Dym

[cool]
Witam, mam na imie Jurek,jestem z Krakowa,moje auto to W124 300TD-'91 i mam problem zreszta jak kazdy Kto tu pisze.
Przeczytalem prawie wszystkie posty, jednak nie znalazlem postu, ktory pisalby na temat bialego dymu wydostajacego sie z rury wydechowej-glownie na biegu jalowym.
Zaznaczam ze dym ten nie jest para wodna,jest suchy i smiedzi ropa,wtryskiwacze byly sprawdzone i uszczelnione,pompa wtryskowa dzialala dobrze,auto posiada moc taka sama jak przed usterka,dym czasami sie zmienia na bezbarwny,czasami go nie ma,wszystko zaczelo sie od wlania paliwa.Prosze rowniez powiedziec czy ma to zwiazek z chlodzeniem i jaka jest zaleznosc.Dziekuje za odpowiedzi.

Autor:  lysy2 [ śr lis 23, 2005 12:28 pm ]
Tytuł: 

witamy :)
jak jest bezbarwny to jak go widzisz??
moze masz jakis nieznany syf w paliwie - poczekaj do nastepnego tankowania na sprawdzonej stacji
moze olej spalasz
a jaki ma to miec zwiazek z chlodzeniem??
jakbys mial uszczelke walnieta to moglaby byc "woda" w ukl. spalania, ale efekt taki by nie byl. sprawdz ubytki w plynie chlodniczym
jak sam napisales ze zaczelo sie od tankowania, to tu szukaj przyczyny - nie wiadomo co za syf byl w dystrybutorze

Autor:  jerzym28 [ śr lis 23, 2005 12:52 pm ]
Tytuł: 

Bylem z autkiem u roznych znawcow,kazdy mowi oczywiscie co innego, w najgorszym przypadku wyrzucic do Wisly, ale mam wrazenie ze moze cos z chlodzeniem bo jak stare przyslowie mowi odnosnie aut"jak sie psuje to sie wszystko psuje"-napisalem to delikatnie a mianowicie zauwazylem ze korek na zbiorniczku wyrownawczym mozna odkrecic na goracym silniku, a przeciez powinno sie uwazac przed odkreceniem-zaryzykowalem.Druga sprawa to zimna chlodnica po 30km jazdy-czy to moze przez to ze nie ma termostatu-nie wiem.
W kazdym razie moze to byc zbieg okolicznosci bo w samochodach jest tak ze sie cos psuje, jezdzimy a potem wszystko wraca do normy,czesto tak mialem,zaznaczam ze juz mialem takie objawy z bialym dymem i tez tankowalem jak bylo zimno, ale wszystko przeszlo, jezdzilem i znowu.Na razie wyjezdzam paliwo i zobacze co sie bedzie dalej dzialo po wlaniu nowego paliwa na uczciwej stacji jak taka istnieje.

Autor:  BamBam [ śr lis 23, 2005 12:53 pm ]
Tytuł: 

jerzym28 pisze:
dym czasami sie zmienia na bezbarwny,czasami go nie ma


:) trafne okreslenia

czy moze to miec zwiazek z temperatura na dworze? jak jest zimno, spaliny majace wyzsza temerature poprostu tak sa widoczne. tak jak podczas oddychania na mrozie...

Autor:  jerzym28 [ śr lis 23, 2005 12:57 pm ]
Tytuł: 

Dym jest ciagly, jak z ogniska, dym idzie rownomiernie od rury na odcinku 10cm jest bezbarwny a potem przechodzi w bialy,wydmuch jest taki jak normalnie bez bialego dymu,najgorsze jest to ze jak sie stanie na swiatlach i dookola stoja samochody to dym ten roznosi sie dookola wszystkich i wstyd za "5"

Autor:  BamBam [ śr lis 23, 2005 1:07 pm ]
Tytuł: 

jerzym28 pisze:
dym ten roznosi sie dookola wszystkich


a jestes pewny ze to tylko twoj dym? ja w benzynie widze w lustrze bialy dym, ale w sumie podobny jest widoczny u kazdego.

Autor:  lysy2 [ śr lis 23, 2005 1:09 pm ]
Tytuł: 

jak nie masz termostatu, to moze byc roznie - jest zimno i chlodzenie moze byc b. dobre - stad i chlodnica zimna
jak chlodnica zimna, to nic Ci nie wyleci ze zbiorniczka, a jak jest cieply silnik to korek tez sie da odkrecic
a ten dym to raczej para - niekoniecznie wodna [zlosnik]
bo co innego sie pojawia po zetknieciu z zimnym powietrzen - raczej nie dym z ogniska [zlosnik] (silnika)

Autor:  jerzym28 [ śr lis 23, 2005 1:09 pm ]
Tytuł: 

Moj dym bo jak wracam do garazu to nikogo nie ma za mna.

Glownie chodzi mi o to czy uklad chlodzenia ma zwiazek z takim dymem jak go opisalem, bo jak jest inny to wiem jakie dolegliwosci, z takim dymem spotkalem sie poraz pierwszy, mysle ze to wina paliwa ale jak pytam roznych osob to dowiaduje sie ze nalezy wyrzucic samochod na zlom oczywiscie w przenosni,myslalem ze Ktos mial taki sam problem,pzdr

Autor:  laudan [ śr lis 23, 2005 1:18 pm ]
Tytuł: 

Przyczyn moze byc wiele. Co do termostatu, jak go nie masz to temp na wskazniku nie podnesie sie ponad 60 stopni.

Autor:  jerzym28 [ śr lis 23, 2005 1:50 pm ]
Tytuł: 

A jak sie podniesie do 90 stopni to co wtedy?

Autor:  Wookee [ śr lis 23, 2005 1:54 pm ]
Tytuł: 

jerzym28 pisze:
to co wtedy?

To wtedy silnik jest rozgrzany :D

Autor:  wojz [ śr lis 23, 2005 2:20 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
jerzym28 pisze:
to co wtedy?

To wtedy silnik jest rozgrzany :D

Jurek ma problem, bo się swoim autem wstydzi jeździć, a Ty sobie jaja robisz [zlosnik] .

Autor:  lord bishop [ śr lis 23, 2005 2:24 pm ]
Tytuł: 

Mój szwagier mial kiedyś 124 300td i tam biały dym oznaczał pęknięta glowice....

Autor:  BamBam [ śr lis 23, 2005 2:31 pm ]
Tytuł: 

lord bishop pisze:
i tam biały dym oznaczał pęknięta glowice....


fajnie ze o tym wspominasz. nie chcialem straszyc kolegi...

u mnie w 300tdt byl bialy dym a jakis czas pozniej padla glowica. mam nawet zdjecie jak auto stoi przy drodze i wydobywa sie gesty bialy dym z rury. wtedy nie laczylem tego z taka awaria, a teraz nie chcialem straszyc kolegi, bo nie mialem pewnosci, czy rzeczywiscie istnieje zwiazek...

Autor:  WeebShut [ śr lis 23, 2005 2:35 pm ]
Tytuł: 

BamBam pisze:
a teraz nie chcialem straszyc kolegi, bo nie mialem pewnosci, czy rzeczywiscie istnieje zwiazek...


zapytajcie Sebiana on ma doświadczenie z pękniętą głowicą ...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/