MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wolne obroty M110... problem
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15405
Strona 1 z 1

Autor:  JaKon [ pn lis 21, 2005 1:05 pm ]
Tytuł:  Wolne obroty M110... problem

Mój silniczek pracuje nienagannie, ale na wolnych obrotach coś się zkwasiło,i teraz faluje... (na benzynie) obroty spadaja do około 500 (powinny byc w okolicach 800-1000). nie wiem co jest, gdy wrzuce go na gaz jest ok.... za wszystkie sugestie co to może być z gory dzieki, po dodaniu gazu silniczek rowniotko pracuje, wiem ze jesli podciagne ciegno gazu to problem zginie , ale to nie tedy droga....

a moze ktos wie w która strone krecic sruba regulacji obrotow, aby je podniesc/zmniejszyc??

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn lis 21, 2005 4:22 pm ]
Tytuł: 

zmieniłes silnik?????? [totalszok] jesli na 2,8 to zleeee trzeba było zapodac 560 [cool]

Autor:  georem [ pn lis 21, 2005 5:27 pm ]
Tytuł:  Re: Wolne obroty M110... problem

JaKon pisze:
wiem ze jesli podciagne ciegno gazu to problem zginie , ale to nie tedy droga....
a moze ktos wie w która strone krecic sruba regulacji obrotow, aby je podniesc/zmniejszyc??


No właśnie, kto Ci podpowiedział, że obroty reguluje się cięgłem gazu? [szalone] Na paliwie regulujesz obroty śrubą na zaworze powietrza dodatkowego. Obróć śrubą o 1/4 i już wyraźnie będzie słychać czy obroty wzrastają czy przeciwnie, z tego co pamiętam to wkręcając zmniejszasz a wykręcając śrubę zwiększasz obroty. Ale musi być jakaś przyczyna zmiany obrotów.......... 1000 obr/min to za dużo, rozgrzany M110 powinien mieć w zależności od rodzaju silnika od 750-850 obr/min +/- 50 dokładnie tak jak jest w moim [zlosnik]

Autor:  JaKon [ wt lis 22, 2005 9:07 am ]
Tytuł: 

i w moim tez tak bylo mial dokladnie 800obr 8) (mam obrotomierz), mysle ze spadla jakas gumka, lub ciagnie gdziec lewizne, bede musial to dokladniej zbadac

Cytuj:
No właśnie, kto Ci podpowiedział, że obroty reguluje się cięgłem gazu?

Nikt mi nie powiedział, napisałem ze moge sie pozbyc tak problemu, ale również napisałem:
Cytuj:
ale to nie tedy droga....


A co do:
Cytuj:
Na paliwie regulujesz obroty śrubą na zaworze powietrza dodatkowego.
to ktora sruba to jest, bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze....



A tak pozatym to z doswiadczenia wiem ze jesli winna jest lewizna, to na regulacje autko nie zareaguje...
pozatym z silniczkiem definitywnie jest wszystko ok, wiec w razie podpowiedzi prosze sie nie dopatrywac winy po stronie np. niedomagan motoru... sa to na 100% nastawy lub jakas guma ktora spadla/puszcza powietrze....

Autor:  Wookee [ wt lis 22, 2005 9:35 am ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze

Przeciez niedawno o tym było. Ta na rozdzielaczu paliwa jest do regulacji mieszanki.

Autor:  harrier [ wt lis 22, 2005 12:19 pm ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze

Taaa, palnąłem któregoś dnia taką gafę, że obroty się reguluje kluczem imbusowym na mieszalniku, ale szybko zostałem poprawiony... tym możesz sobie wyregulować to jaką chmurę chcesz za sobą zostawiać. :-P

Pozdrawiam,

Autor:  georem [ wt lis 22, 2005 6:34 pm ]
Tytuł: 

JaKon pisze:
i w moim tez tak bylo mial dokladnie 800obr 8) (mam obrotomierz), mysle ze spadla jakas gumka, lub ciagnie gdziec lewizne, bede musial to dokladniej zbadac

to ktora sruba to jest, bo myslalem ze do wszelkich regulacji sluzy ta sruba ktora sie kreci przez otwor w filtrze....

A tak pozatym to z doswiadczenia wiem ze jesli winna jest lewizna, to na regulacje autko nie zareaguje...

pozatym z silniczkiem definitywnie jest wszystko ok, wiec w razie podpowiedzi prosze sie nie dopatrywac winy po stronie np. niedomagan motoru... sa to na 100% nastawy lub jakas guma ktora spadla/puszcza powietrze....


Więć tak myślałem, że lewe powietrze, raczej tak same z siebie te silniki nie tracą obrotów, może mały wystrzalik LPG kolega miał. [oczko] NIE RUSZAJ śruby przy rozdzielaczu paliwa bo sobie sam nie dasz rady i zaczną się problemy. Tą śrubę ruszysz o kilka minut i możesz sobie narobić niezłego bigosu. [szalone] Śruba która mozna regulować obroty to taka duża (raczej plastikowa) śruba dość nisko "za aparatem zapłonowym" Dostaniesz się do niej dłuższym płaskim wkrętakiem. Ale ja bym usunął lewe powietrze bo zacznie Ci na LPG strzelać i będzie słabszy. Powodzenia.

Autor:  Wookee [ wt lis 22, 2005 7:37 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
o kilka minut

No może nie o kilka minut, ale stopień ponoć już potrafi uczynić widoczną różnicę. Parę mm na pewno ;)

Autor:  georem [ wt lis 22, 2005 8:08 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
No może nie o kilka minut, ale stopień ponoć już potrafi uczynić widoczną różnicę. Preż mm na pewno ;)


A bo mnie zmyliły [zlosnik] Zboczenie zawodowe, im dokładniej tym lepiej. [oczko]

Autor:  AMG [ czw lis 24, 2005 10:48 am ]
Tytuł: 

Chłopaki mają racje śruby do regulacji mieszanki nie dotykaj sam jeśli nie masz analizatora spalin, ja raz chciałem się w takie ustawianie bawic w mojej ex 280E i po mojej regulacji musiałem oddac auto na regulacje do warsztatu [zlosnik] [oczko]

A co do lewego powietrza to najczesciej obroty rosną gdy motor zasysa lewe powietrze a nie spadaja.

powodzenia

Autor:  georem [ czw lis 24, 2005 10:53 am ]
Tytuł: 

AMG pisze:
A co do lewego powietrza to najczesciej obroty rosną gdy motor zasysa lewe powietrze a nie spadaja.
powodzenia


Nie zgodzę się, przytkaj ręką połowę wlotu do filtra i zobaczysz co się stanie z obrotami - u mnie obroty rosną, zmienia się mieszanka na bogatszą, jeżeli spadnie jakiś wąż, to zależnie od jego grubości obroty spadną, lub wręcz auto zgaśnie jeżeli lewego jest za dużo.

Autor:  AMG [ czw lis 24, 2005 11:02 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
Nie zgodzę się, przytkaj ręką połowę wlotu do filtra i zobaczysz co się stanie z obrotami - u mnie obroty rosną, zmienia się mieszanka na bogatszą, jeżeli spadnie jakiś wąż, to zależnie od jego grubości obroty spadną, lub wręcz auto zgaśnie jeżeli lewego jest za dużo.


Z zatkaniem cześci wlotu filtra to masz racje. Ale gdy moje ex 280E zaczęła łapac lewe powietrze przez podkładke pod wtryskiwaczem obroty były wyższe (wzrosły) po wymienie podkładek powróciły .

Autor:  georem [ czw lis 24, 2005 8:29 pm ]
Tytuł: 

AMG pisze:
Z zatkaniem cześci wlotu filtra to masz racje. Ale gdy moje ex 280E zaczęła łapac lewe powietrze przez podkładke pod wtryskiwaczem obroty były wyższe (wzrosły) po wymienie podkładek powróciły.


A tu się zgodzę, ale to jednak zupełnie inne lewe powietrze, "Twojwe" wystąpiło w układzie paliwowym, a "moje" w układzie dolotowym. W takim wypadku objawy będą/są inne. [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/