MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 4:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 14, 2005 6:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn wrz 20, 2004 11:51 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa,Bełchatów
Witam!
Mam pewien problem ze spalaniem w moim 280 CE...nie ma szans,żeby zszedł poniżej 20l gazu/100km....ostatnio postanowiłem go przetestować na benzynie i uzyskałem taki wynik:
1. Jadąc z W-wy do Piotrkowa Katowicką(korek w W-wie przy wyjeździe+korek pod Mszczonowem+szybka jazda ok.150-170 jakieś 40km+ostatnie 40 km przed zmierzeniem jakieś 120km/h)....spalanie wyszło 14,7 benzyny/100km.
2. Na odcinku 128 km...krótkie przebiegi+ bardzo częsty kickdown spalanie wyliczone: 17,5l benzyny/100km!!!

W związku z tym (bo jak sądzę moje 2,8 zdecydowanie za dużo pali...przynajmniej gazu) mam pytanie...czy możliwe jest, że podczas montowania instalacji gazownicy coś "spi.@#$%..li" i ich błąd jest przyczyną generalnie większego spalania???
Wdzięczny będę za jakieś info od innych z tymi silnikami co do spalania...czy to normalne spalanie na benzynie???
Dodam jeszcze,że auto jest po regulacji w warsztacie u Pana Leszka Borowskiego w Piastowie i tam na urządzeniach silniczek rewelacyjnie wypadł...
Pozdrawiam!!!

_________________
W140 500 CL


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 7:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
mój benzyny pali ok. 14 l/100 km.
Gazu a to od nastroju. Jakk go skręce śrubką od gazu na wężu 14l-15l/100km jk rozkręce 16-17l/100km

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 7:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
kriss pisze:
Mam pewien problem ze spalaniem w moim 280 CE

Dane o spalaniu M110 niedawno były podawane.

Ad. 1 Moim zdaniem przyzwoicie. Powyżej 130-140 zawsze zaczyna się robić wir w baku. Przejedź się z bardziej ludzką prędkością i porównaj sobie wyniki.

BTW - 150-170 km/h to jednak trochę za dużo jak na to auto, ale Twój wybór.

kriss pisze:
czy możliwe jest, że podczas montowania instalacji

Tak, zawsze. Natomiast nie napisałeś, jaką masz instalację (chyba że gdzieś wcześniej, ale szukać nie będę) - może coś nie tak dobrane.

kriss pisze:
Dodam jeszcze,że auto jest po regulacji w warsztacie u Pana Leszka Borowskiego w Piastowie i tam na urządzeniach silniczek rewelacyjnie wypadł...

I z grubsza tego się trzymaj, chyba że podejrzewasz zły stan diagnostatu - poszukaj innego.

Piotr735 pisze:
Jakk go skręce śrubką od gazu na wężu 14l-15l/100km jk rozkręce 16-17l/100km

Analizator spalin masz, jak rozumiem, w nosie - nie, że lekceważysz, tylko masz taki własny i już :D
Życzę bezawaryjnej pracy silnika i zero strzałów.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 8:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Piotr735 pisze:
Jakk go skręce śrubką od gazu na wężu 14l-15l/100km jk rozkręce 16-17l/100km


Jak zaczniesz miec problemy z glowica, to przynajmniej bedziesz wiedzial, gdzie ich szukac [zlosnik]
A tak na serio, to podjedz do zakladu gazowniczego, ktory dysponuje analizatorem spalin i wyreguluje Ci wszystko 'po Bozemu'. M110 (i nie tylko) z LPG zawsze wciagnie wiecej gazu niz benzyny, a z tego co piszesz, u Ciebie wartosci te sa podobne. Po regulacji proponuje nie ruszac samodzielnie tej srubki.

Wookee pisze:
BTW - 150-170 km/h to jednak trochę za dużo jak na to auto, ale Twój wybór.


Masz na mysli wlasciwosci jezdne przy tej predkosci? czy raczej uwazasz, ze szkoda silnika?

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 9:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
michau pisze:
Masz na mysli wlasciwosci jezdne przy tej predkosci? czy raczej uwazasz, ze szkoda silnika?

Jedno i drugie, choć z naciskiem na pierwsze + stan dróg. Te (jak przypuszczam) ze 4500 rpm nie ukrzywdzi specjalnie zdrowego M110.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 9:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
michau pisze:
Wookee pisze:
BTW - 150-170 km/h to jednak trochę za dużo jak na to auto, ale Twój wybór.


Masz na mysli wlasciwosci jezdne przy tej predkosci? czy raczej uwazasz, ze szkoda silnika?

Ja jeszcze inaczej myślałem - że chodzi o zdrowie, względnie życie (zależnie od szcześcia czy tam nieszcześcia, zależy jak kto na to patrzy) :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 9:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
michau pisze:
A tak na serio, to podjedz do zakladu gazowniczego, ktory dysponuje analizatorem spalin i wyreguluje Ci wszystko 'po Bozemu'. M110 (i nie tylko) z LPG zawsze wciagnie wiecej gazu niz benzyny, a z tego co piszesz, u Ciebie wartosci te sa podobne. Po regulacji proponuje nie ruszac samodzielnie tej srubki.

Takie zakłady montujące gaz bez analizatora to są nielegalne. Największą ułomnością instalacji Igeneracji jest stopniowe zubażanie mieszanki wraz ze wzrostem obciążenia i prędkości jazdy. Tak naprawdę to tego nigdy nie da się ustawić optymalnie. Dopiero inteligentniejsze sterowniki IIgen dają sobie radę. Możesz spróbowac na analizatorze skręcić go registrem w granicach rozsądku bo 20l to trochę dużo.

_________________
W124 300E jedna z najszybszych kuchenek gazowych w Kutnie "Siwek"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 10:26 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr wrz 28, 2005 1:33 pm
Posty: 619
Lokalizacja: Holandia, Den Haag, ZH
Wookee pisze:
Życzę bezawaryjnej pracy silnika i zero strzałów.


Dziękuje [zlosnikz] a auto jeszcze ani razu mi nie strzeliło.

_________________
Fiat Brawo 1.4 turbo 2011r
Skoda Fabia 1.6 TD 2011r.
Dacia Lodgy 1.6 2016r.
Alfa 156 1.8 2004r.
Jaguar S-type 3.0 2002r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 14, 2005 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 10:08 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Kłodzko,Stuttgart
Ojojoj to strasznie duzo chlupie ten 280.Moj SEC 4.2 zlopie troszke mniej,majac z tylu kapcie 285 a z przodu 245.Cos napewno nie jest tak jak powinno.Kiedys mialem W116 na gazniku z oponkami 225,i tak nie zlopal.Moim zdaniem cos nie tak.
Pozdr ;)

_________________
W123 250
W116 280SE
W126 420SE
W126 420SEC
313 CDI-ex
316 CDI Maxi SprintShift
319 CDI
W215 CL500


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 12:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 18, 2004 11:56 pm
Posty: 309
Lokalizacja: częstochowa
Mnie przy tej prędkośći 150 -180 pali 18-19 litrów LPG, ale po mieście mieszana 20, 21 . Ja bym zostawił skręcenie gazu to oszczędność jednego dwóch litrów gazu a jak Skręcisz za bardzo lub jakiś gazownik to głowica szybciutko poleci. Potem wszyscy się dziwią czemu to m110 tak "klepią"
ano w głownej mierze dlatego że jeden oszczędny z drugim skręci sobie "kurka"od gazu i potem na allegro jak jest wystawiony do sprzedaży to "panie" więcej jak 12 to nie weżmie jak tak ktoś mówi to w 90 % można się spodziewać jaki stan głowicy w takim samochodzie. Moja rada jak pali od 18 -22 to bym zostawił ale Zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam.

_________________
W124 300D TURBO

C126 E56


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 9:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
wojz pisze:
chodzi o zdrowie, względnie życie

No nie chciałem tak z grubej [oczko] Jasne, że chodziło mi o panowanie nad samochodem i skutki jego ewentulanego braku.

rafi pisze:
Moj SEC 4.2

Nie porównuj V8 z KE do R6 z K.

rafi pisze:
Kiedys mialem W116 na gazniku

Gaźnikowe M110 pali wyraźnie mniej.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 9:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 06, 2005 4:44 pm
Posty: 504
Lokalizacja: Zgorzelec
Cytuj:
280 CE...nie ma szans,żeby zszedł poniżej 20l gazu/100km

Cytuj:
szybka jazda ok.150-170

Tak ma być.Gdybys miał ,źle wyregulowany to przy załóżmy 90km\h spaliłby o litr więcej.Przy takiej prędkości o jakiej piszesz wartość ta może sie podwoić albo i potroić.Gdyby dobijał do 30l na 100km to mozna się martwic.Przejedź się w trasie przez cały odcinek nie więcej niż 100km\h.Miłe zaskoczenie gwarantowane.
Kiedys ktos opisywał 280CE przy 190km\h spalił 27l.

_________________
123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 10:36 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Wookee pisze:
wojz pisze:
chodzi o zdrowie, względnie życie

No nie chciałem tak z grubej [oczko] Jasne, że chodziło mi o panowanie nad samochodem i skutki jego ewentulanego braku.


A mnie raczej o wiek pojazdu :lol: To auta ponad 20 letnie i trzeba się liczyć z tym, że zawsze może się coś urwać itp. Niestety, ale taka jest prawda i twierdzenie, że to mercedes niczego nie zmieni.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 11:07 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
wojz pisze:
A mnie raczej o wiek pojazdu

A my cały czas o tym samym, tylko z po kawałeczku i inaczej :D

Reasumując:
W123 nigdy nie było samochodem sportowym, a po 20-25 latach istnienia nie jest nim tym bardziej :D - zarówno z uwagi na konstrukcję, jej zużycie, jak też zastosowane elementy "kontroli trakcji", a właściwie ich brak. W sytuacji fatalnego stanu polskich dróg, zagrożenie może jedynie wzrosnąć.

Może być? :D

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 15, 2005 11:24 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Wookee pisze:
A my cały czas o tym samym, tylko z po kawałeczku i inaczej

Chyba jednak niezupełnie. Mam wrażenie, że jedziemy w tym samym kierunku, ale jednak po innym torze.

Wookee pisze:
Może być?

Może, bo my będziemy sobie tak wyjaśniać po kawałku, a wątek o spalaniu [hehehe]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl