MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Programy pracy ASB w W123 280E https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15386 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mikolab [ ndz lis 20, 2005 6:17 pm ] |
Tytuł: | Programy pracy ASB w W123 280E |
Czesc! Czym sie charakteryzuja programy L i S w 280E z 1982r? Wiem ze sa ale jeszcze nie polapalem sie w jakim celu ![]() ![]() |
Autor: | Radunio [ ndz lis 20, 2005 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
Czesc. Temat był już poruszany na tym forum, ale nie będę, jak inni użytkownicy, odsyłał Cie do opcji szukaj i powiem co i jak ![]() " L " służy do ruszania z jedynki, bo na " D " auto rusza z dwójki. Z " L " można przełączyć na tryb " S ". Na nim skrzynia pracuje na 2. i 3. biegu. Można jak najbardziej machać wajchą w czasie jazdy, ale trzeba uważać, zeby nie zredukować przy zbyt dużej predkośći obrotowej silnika- normalka, jak w każdym aucie.Lewarek się nie blokuje w żaden sposób. Inaczej nie mógłbyś zmieniac biegów. Pamietam jak rok temu nabyłem swoje 280 E tez głowiłem się nad tą skrzynią ![]() ![]() Ps. Jaki masz kolor? Tzn jak nazywa sięw oryginale i jaki ma numer? |
Autor: | michau [ ndz lis 20, 2005 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Radunio pisze: auto rusza z dwójki.
Nie kazde. Kolega ma auto z '82 roku, wiec moze (tak, jak moje) ruszac z jedynki. |
Autor: | Radunio [ ndz lis 20, 2005 8:42 pm ] |
Tytuł: | |
O! Filip z konopii ![]() Każde rusza z jedynki jak mocno i zdecydowanie wcisnie sie pedał akceleracji, ale co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki." L " zaś to tylko i wyłacznie PIERWSZY bieg i nic poza tym. Sam powinieneś wiedziec, że moj jest jeszcze mlodszy, ten z przebitymi numerami. |
Autor: | Cem [ ndz lis 20, 2005 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
Radunio pisze: (...) co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki. I niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki. Taką skrzynię ma między innymi Michau. Radunio pisze: " L " zaś to tylko i wyłacznie PIERWSZY bieg i nic poza tym.
W skrzyniach 4 biegowych L pracuje na pierwszym i drugim biegu. Pozdrawiam. |
Autor: | Radunio [ ndz lis 20, 2005 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm, zaniemówiłem..... ![]() Cem pisze: Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki. Taką skrzynię ma między innymi Michau. Poważnie? Nie tak dawno czytałem, że skrzynie ktore startuja z jedynki wprowadzili dopiero w w 124...I bądź ti mądry. Moja startuje z jedynki, jak wcisnę pedał do przysłowiowej dechy, a po odpuszczeniu hamulca w trybie D powoli toczy się do przodu, na dwójce, sądząc po obrotach. Myślałem, ze własnie to Michau miał na myślli. Piszesz, że nie zgadzasz się z tym , że : Cem pisze: Radunio napisał: (...) co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki. po czym sam przyznajesz, że : Cem pisze: Większość owszem startuje z dwójki, . Myślę, że jednak co do tego jesteśmy zgodni ![]() |
Autor: | Cem [ ndz lis 20, 2005 9:40 pm ] |
Tytuł: | |
Radunio, chyba mnie nie zrozumiałeś, albo źle przeczytałeś. Napisałem: Cem pisze: Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki.
Co znaczy, że <b>nie wszystkie</b> startują z dwójki. To wszystko zależy od rodzaju skrzyni biegów, które są oznaczone odpowiednimi numerami. |
Autor: | holyfido [ ndz lis 20, 2005 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
A ja mam pytanie dotyczace pracy ASB. Czy opisane ponizej dzialanie ASB oznacza poprawna prace urzadzenia: na D, po uwolnieniu pedalu hamulca auto delikatnie rusza, okolo 40 km/h (przy pierwszej nastepuje zmiana biegu, potem, zeby automat zminil bieg na wyzszy musze lekko popuscic pedal przyspieszenia. Czy ASB nie powinna sama zmienic biegu? Czy swiadczy to o powaznych problemach z ASB czy kwestia lezy w niedoregulowaniu? Dzieki z gory! |
Autor: | Radunio [ ndz lis 20, 2005 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Stimt:) Nie wszystkie startuja z dwójki. Przyjąłem do wiadomości. |
Autor: | michau [ ndz lis 20, 2005 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
holyfido pisze: na D, po uwolnieniu pedalu hamulca auto delikatnie rusza, okolo 40 km/h (przy pierwszej nastepuje zmiana biegu, potem, zeby automat zminil bieg na wyzszy musze lekko popuscic pedal przyspieszenia. Nie powinno tak byc. Nawet z 'pedalem w podlodze' automat pownien przerzucac biegi. Moment zmiany biegow mozna regulowac, wiec sadze, ze holyfido pisze: kwestia lezy w niedoregulowaniu?
Proponuje podejchac do speca od ASB. |
Autor: | misiek [ ndz lis 20, 2005 11:40 pm ] |
Tytuł: | |
Dopatrzyłem się jeszcze jednej nieścisłości. Radunio pisze: tryb " S ". Na nim skrzynia pracuje na 2. i 3. biegu
Otóż skrzynia pracując w trybie S (Steigung) korzysta z trzech pierwszych przełożeń, tzn ze startu, niezależnie od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia, rusza z 1. biegu, biegi przeciąga do wyższych prędkości obrotowych silnika niż w pozycji D (Direkt). |
Autor: | misiek [ ndz lis 20, 2005 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: holyfido napisał:
kwestia lezy w niedoregulowaniu? Proponuje podejchac do speca od ASB. A moja propozycja to sprawdzenie poziomu oleju, ma on olbrzymi wpływ na pracę skrzyni ![]() |
Autor: | mikolab [ ndz lis 20, 2005 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
OK dzieki! Pare dni temu wrzucilem S i do dzisiaj bylem pewien ze uzyta byla tylko I i II, po czym zawislem zaskoczony na pasach (mowilem ze mam wersje torowa, 60kmh limiter predkosci do pit-stopow ![]() ![]() ![]() A co do wrzucenia R przy np 80kmh? Blokady nie ma wiec musze uwazac jak rekoma po kabinie majtam? ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ pn lis 21, 2005 12:35 am ] |
Tytuł: | |
No to się zgadza 722.309 rusza z 1-ki. |
Autor: | wojz [ pn lis 21, 2005 12:55 am ] |
Tytuł: | |
mikolab pisze: A co do wrzucenia R przy np 80kmh? Blokady nie ma wiec musze uwazac jak rekoma po kabinie majtam?
No bez przesady. Chyba żeby wierzgająca panienka.... ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |