MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Programy pracy ASB w W123 280E
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15386
Strona 1 z 2

Autor:  mikolab [ ndz lis 20, 2005 6:17 pm ]
Tytuł:  Programy pracy ASB w W123 280E

Czesc!
Czym sie charakteryzuja programy L i S w 280E z 1982r? Wiem ze sa ale jeszcze nie polapalem sie w jakim celu ;) S to tylko 2 pierwsze biegi? I jeszcze jedno pytanko zwiazane z ASB - czy podczas jazdy lewarek jakos sie blokuje (czy moze sterownik odlacza mozliwosc) przed ewentualnym przypadkowym wlaczeniem programu R przy jezdzie do przodu? Nie chce tego sprawdzac empirycznie ;) Pomiedzy L S N i D mozna sie swobodnie przelaczac. Oby nie do R?

Autor:  Radunio [ ndz lis 20, 2005 7:09 pm ]
Tytuł: 

Czesc.

Temat był już poruszany na tym forum, ale nie będę, jak inni użytkownicy, odsyłał Cie do opcji szukaj i powiem co i jak :)

" L " służy do ruszania z jedynki, bo na " D " auto rusza z dwójki. Z " L " można przełączyć na tryb " S ". Na nim skrzynia pracuje na 2. i 3. biegu. Można jak najbardziej machać wajchą w czasie jazdy, ale trzeba uważać, zeby nie zredukować przy zbyt dużej predkośći obrotowej silnika- normalka, jak w każdym aucie.Lewarek się nie blokuje w żaden sposób. Inaczej nie mógłbyś zmieniac biegów. Pamietam jak rok temu nabyłem swoje 280 E tez głowiłem się nad tą skrzynią :) Co więcej dziś po raz pierwszy wykorzystałem " L " do startu, a później popchnąłem drążek do przodu i płynnie wrzuciłem dwójkę :) Frajda odkryć coś takiego w aucie, hehe.

Ps. Jaki masz kolor? Tzn jak nazywa sięw oryginale i jaki ma numer?

Autor:  michau [ ndz lis 20, 2005 8:17 pm ]
Tytuł: 

Radunio pisze:
auto rusza z dwójki.


Nie kazde. Kolega ma auto z '82 roku, wiec moze (tak, jak moje) ruszac z jedynki.

Autor:  Radunio [ ndz lis 20, 2005 8:42 pm ]
Tytuł: 

O! Filip z konopii :)

Każde rusza z jedynki jak mocno i zdecydowanie wcisnie sie pedał akceleracji, ale co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki." L " zaś to tylko i wyłacznie PIERWSZY bieg i nic poza tym. Sam powinieneś wiedziec, że moj jest jeszcze mlodszy, ten z przebitymi numerami.

Autor:  Cem [ ndz lis 20, 2005 8:45 pm ]
Tytuł: 

Radunio pisze:
(...) co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki.


I niestety nie mogę się z Tobą zgodzić.
Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki. Taką skrzynię ma między innymi Michau.

Radunio pisze:
" L " zaś to tylko i wyłacznie PIERWSZY bieg i nic poza tym.


W skrzyniach 4 biegowych L pracuje na pierwszym i drugim biegu.

Pozdrawiam.

Autor:  Radunio [ ndz lis 20, 2005 9:12 pm ]
Tytuł: 

Hmm, zaniemówiłem..... :) Skoro tak piszecie, to musze uznać Wasze nowiny za pewnik. To zabawne bo chyba na tym forum wyczytałem właśnie to co napisałe w odpowiedzi dla "mikolab' a ".


Cem pisze:
Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki. Taką skrzynię ma między innymi Michau.


Poważnie? Nie tak dawno czytałem, że skrzynie ktore startuja z jedynki wprowadzili dopiero w w 124...I bądź ti mądry. Moja startuje z jedynki, jak wcisnę pedał do przysłowiowej dechy, a po odpuszczeniu hamulca w trybie D powoli toczy się do przodu, na dwójce, sądząc po obrotach. Myślałem, ze własnie to Michau miał na myślli.

Piszesz, że nie zgadzasz się z tym , że :

Cem pisze:
Radunio napisał:
(...) co do zasady przy lekkim starcie automatyczne skrzynie biegów montowane w w 123 startują z dwójki.

po czym sam przyznajesz, że :
Cem pisze:
Większość owszem startuje z dwójki,
. Myślę, że jednak co do tego jesteśmy zgodni ;)

Autor:  Cem [ ndz lis 20, 2005 9:40 pm ]
Tytuł: 

Radunio, chyba mnie nie zrozumiałeś, albo źle przeczytałeś.

Napisałem:
Cem pisze:
Większość owszem startuje z dwójki, ale są też skrzynie biegów co startują z jedynki.


Co znaczy, że <b>nie wszystkie</b> startują z dwójki.
To wszystko zależy od rodzaju skrzyni biegów, które są oznaczone odpowiednimi numerami.

Autor:  holyfido [ ndz lis 20, 2005 10:02 pm ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie dotyczace pracy ASB.

Czy opisane ponizej dzialanie ASB oznacza poprawna prace urzadzenia:

na D, po uwolnieniu pedalu hamulca auto delikatnie rusza, okolo 40 km/h (przy pierwszej nastepuje zmiana biegu, potem, zeby automat zminil bieg na wyzszy musze lekko popuscic pedal przyspieszenia.
Czy ASB nie powinna sama zmienic biegu?

Czy swiadczy to o powaznych problemach z ASB czy kwestia lezy w niedoregulowaniu?

Dzieki z gory!

Autor:  Radunio [ ndz lis 20, 2005 10:07 pm ]
Tytuł: 

Stimt:) Nie wszystkie startuja z dwójki. Przyjąłem do wiadomości.

Autor:  michau [ ndz lis 20, 2005 10:57 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
na D, po uwolnieniu pedalu hamulca auto delikatnie rusza, okolo 40 km/h (przy pierwszej nastepuje zmiana biegu, potem, zeby automat zminil bieg na wyzszy musze lekko popuscic pedal przyspieszenia.


Nie powinno tak byc. Nawet z 'pedalem w podlodze' automat pownien przerzucac biegi. Moment zmiany biegow mozna regulowac, wiec sadze, ze

holyfido pisze:
kwestia lezy w niedoregulowaniu?


Proponuje podejchac do speca od ASB.

Autor:  misiek [ ndz lis 20, 2005 11:40 pm ]
Tytuł: 

Dopatrzyłem się jeszcze jednej nieścisłości.

Radunio pisze:
tryb " S ". Na nim skrzynia pracuje na 2. i 3. biegu


Otóż skrzynia pracując w trybie S (Steigung) korzysta z trzech pierwszych przełożeń, tzn ze startu, niezależnie od stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia, rusza z 1. biegu, biegi przeciąga do wyższych prędkości obrotowych silnika niż w pozycji D (Direkt).

Autor:  misiek [ ndz lis 20, 2005 11:42 pm ]
Tytuł: 

michau pisze:
holyfido napisał:
kwestia lezy w niedoregulowaniu?


Proponuje podejchac do speca od ASB.


A moja propozycja to sprawdzenie poziomu oleju, ma on olbrzymi wpływ na pracę skrzyni [ok]

Autor:  mikolab [ ndz lis 20, 2005 11:48 pm ]
Tytuł: 

OK dzieki! Pare dni temu wrzucilem S i do dzisiaj bylem pewien ze uzyta byla tylko I i II, po czym zawislem zaskoczony na pasach (mowilem ze mam wersje torowa, 60kmh limiter predkosci do pit-stopow ;)), ale z Waszych wypowiedzi wynika ze II i III, a L to I i II... sprawdze empirycznie ;) Jak spokojnie ruszam (bez duszenia do podlogi) to roznie jest, ale przewaznie rusza z jedynki, po czym dosc szybko zalacza II. Skrzynie mam o numerze 722309 02 225260. Jak juz przy numerach jestesmy, to nadwozie lakier nr 881 (osetowy zielony ;)).
A co do wrzucenia R przy np 80kmh? Blokady nie ma wiec musze uwazac jak rekoma po kabinie majtam? ;)

Autor:  VALENTINE123 [ pn lis 21, 2005 12:35 am ]
Tytuł: 

No to się zgadza 722.309 rusza z 1-ki.

Autor:  wojz [ pn lis 21, 2005 12:55 am ]
Tytuł: 

mikolab pisze:
A co do wrzucenia R przy np 80kmh? Blokady nie ma wiec musze uwazac jak rekoma po kabinie majtam?

No bez przesady. Chyba żeby wierzgająca panienka.... [zlosnikz] Ale to raczej nie przy tej predkości [zlosnikhihi]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/