MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Stary temat, nie odpala ... :( https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15376 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | maciej_z [ sob lis 19, 2005 10:57 pm ] |
Tytuł: | Stary temat, nie odpala ... :( |
Witajcie Jestem nowym "członkiem" rodziny MB ... . Zakupiłem swego zielonego "potwora" 3 dni temu.Ładny w zielonym kolorze ![]() W garażu sprzedajacego odpalił bez problemu; w domu po 3h. postoju odplaił z kopyta. Po krótszych postojach 1~2 h. odpalał bez problemu. Rankiem nie można było uruchomić silnika, przekręciłem "wajhę" ręcznego gazu, kręciłem i nic ... .Wczoraj postanowiłem naładować akumulator (nocą spadł śnieg) wkładam i ... nic. Żwawo kręci ... a ja jestem sfrustrowany. Czytałem wiele postów na temat zimowych "dysfunkcji" dieseli, jednakże stosując się do wskazówek : cytuję :"sprawdź": -akumulator (ładowany po nieudanych próbach odpalenia, ma 3 m-ce,92Ah) -rozrusznik (ładnie kręci) -świece (sprawdzałem, dostają napięcie, mierzyłem czy nie ma zwarcia-nie ma, dla próby jedną wyciągnąłem i ... momentalnie się rozgrzała do czerwoności-świeca tzw. ołówek) -układ elektryczny (mierzyłem miernikiem-ok, akumulator 14V przy rozruchu spada do 11~12V, silny prąd rozruchowy brakowało skali na chińskim mierniku ![]() -pompowałem ręczną pompką -sprawdzałem czy jest paliwo (jest) -odpalam na "P" nie pomogło Ów zielony pan to W123 300D Automat. Pomożecie ? Może jest ktoś Rudy Śl. lub miast ościennych; chętnie przywiozę, odwiozę (niestety nie zielonym ![]() |
Autor: | Przemek Sz [ ndz lis 20, 2005 9:29 am ] |
Tytuł: | Zaczęły się problemy. |
Witaj! Twoje problemy moga miec rozne podloze jednakze w moim 123 240D problem ten rowniez wystepuje jak temp. na zewnatrz spadnie do 1 stopniaC to mam problem z odpaleniem pomimo tego ze swiece grzeja wszystko sprawne i w wiekszych temp. odpala bez problemu.Ja u siebie stawiam na niska kompresje silnika byc moze u ciebie to samo bo zauwaz ze zrobilo sie troszke zimno a jak silnik byl cieply to palil.Rozwiazaniem jest jeszcze co sie dowiedzialem ostatnio grzalka w bloku silnika na 220v(jesli taka posiadasz) podgrzej silnik do 40 stopni i zobacz czy odpali!pozdrawiam! |
Autor: | filippo [ ndz lis 20, 2005 10:30 am ] |
Tytuł: | |
Na pewno sprawę rozwiąże pomiar ciśnienia na cylindrach a także dokładny przegląd filtrów paliwa. Sytuacja przypomina mi moje problemy, gdyż kupiłem auto z takimi samymi objawami prawie dokładnie rok temu. Ale już po remoncie silnika znalazłem pewnego dnia liście i owadzi kokon w filtrze paliwa. Szukaj i daj znać co znalazłeś. |
Autor: | elvis [ ndz lis 20, 2005 12:02 pm ] |
Tytuł: | |
Poczekaj 10 sekund od momentu kiedy zgaśnie kontrolka nagrzania świec żarowych i wtedy zakręć. Coś takiego obiło mi się o uszy, chociaż może i coś zmyśliłem bo moja beczka 300D już dawno jest w innych rękach, ostatnio same benzyny. |
Autor: | erio [ ndz lis 20, 2005 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
wymien filtry paliwa, sprawdz przewody przelewowe czy sie nie zapowietrza przy dluzszym postokjy, , a jak nie to sprawdz cisnienie spręzania ... moze nie masz sprezania ... ale wyglada na zapoweitrzajacy sie uklad ... ja tak mialem wymienilem przewod przelewowy i jest git. |
Autor: | maciej_z [ ndz lis 20, 2005 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję serdecznie za zaangażowanie ![]() ![]() |
Autor: | pucek-benz [ ndz lis 20, 2005 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
a moze twoja fura jest zalana OR, cieżko odpalić przy niskiej temp. jesli tak mialo by byc weż opalarke elektryczna i podgrzej wtryski i kolektory dolotowe ![]() |
Autor: | maciej_z [ ndz lis 20, 2005 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Olej tankowałem na BP, jakie są objawy słabego stopnia sprężania ? Gdzie jest umiejscowiony ów wąż przelewowy ? |
Autor: | erio [ ndz lis 20, 2005 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
przewody pzrelewowe ... od wtrysku do wtrysku ... i na koncu zaślepiony, sprawdz czy gdzies nie cieknie ropa, nie poci sie ... |
Autor: | _me: how_ [ pn lis 21, 2005 8:58 am ] |
Tytuł: | |
Pomiar kompresji to dobry pomysł, ale to dopiero diagnostyka, więc ja bym jeszcze przy okazji wyregulował zawory. |
Autor: | kocur [ pn lis 21, 2005 1:13 pm ] |
Tytuł: | |
Zawory do regulacji. Pomiar kompresji przy okazji - będziesz miał miarodajne info o stanie silnika. Pozdrawiam, |
Autor: | Maniek [ pn lis 21, 2005 1:28 pm ] |
Tytuł: | |
Sporo ewentualnych problemów już jak napisałeś wyeliminowałeś. Ustaw luzy zaworowe, zrób pomiar kompresji a przy okazji przebadaj stan końcówek wtrysków. Jesli są złe to wymień. Można też by się pokusić o ustawienie pompy wtryskowej (początek wtrysku) |
Autor: | Piotr735 [ pn lis 21, 2005 3:13 pm ] |
Tytuł: | |
Na 99% masz koniec ciśnienia na cylindrach. Jest to przykra sprawa ale takie są fakty. Ja kiedyś miałem 200D i objawy podobne. Pojechałem do mechanika i powiedział że silnik jest wykończony. Ja na to że tak równo chodzi a on że równo wykończony. Facet miał racje. ![]() Może Ci jeszcze ropa schodzić ale to 1%. Wymiana pierścionków załatwi sprawe. No i może mały szlif. Chyba że narazie grzałę włożysz. Ale co będzie jak pojedziesz przy -15 na seans z panienką do kina a po kinie... Pozdrawiam |
Autor: | _me: how_ [ pn lis 21, 2005 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
Piotr735 pisze: Na 99% masz koniec ciśnienia na cylindrach. Jest to przykra sprawa ale takie są fakty. Ja kiedyś miałem 200D i objawy podobne.
(...) Może Ci jeszcze ropa schodzić ale to 1%. Piotrze735, podziwiam pewność stawianych przez ciebie na odległość diagnoz oraz wycen realnej wartości samochodów. Powiedz tylko proszę, ze szklanej kuli którego producenta korzystasz? |
Autor: | Piotr735 [ pn lis 21, 2005 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Piotrze735, podziwiam pewność stawianych przez ciebie na odległość diagnoz A jak przy ciepłym motorze pali a jak jest zimny to nie. Co to może być. Brak kompresji w większości przypadków w starych dieslach. Z dieslami tak jest jak zobaczą 0 stopni C. Jeszcze jak przebieg ponad pół miliona to 99% pewne. No może jeszcze świece ale kolega je wykluczył a 300 ładnie pali jak ma kompresje. Ja swojej to nawet za długo grzać nie muszę. (me: how) pisze: Powiedz tylko proszę, ze szklanej kuli którego producenta korzystasz?
Poprostu kojarze fakty. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |