MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
dziwne rzeczy przy chłodzeniu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15314 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wielki3333 [ śr lis 16, 2005 9:24 pm ] |
Tytuł: | dziwne rzeczy przy chłodzeniu |
jechałem dzisiaj z Lęborka do Gdyni temperatura na wskazniku była jak trzeba po dojechaniu na miejsce (ok 70 km) zajrzałem pod maske i dolna rura od chłodnicy do termostatu była zupełnie zimna i teraz pytanko czy to możliwe żeby chłodnica aż tak chłodziła płyn w układzie |
Autor: | Piotr735 [ śr lis 16, 2005 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Na trasie jak go nie przeganiłeś to nie musi być gorąca. Ale zimna?! ![]() W sumie jest zimno. Masz dobraą chłodnice włączone ogrzewanie. |
Autor: | wielki3333 [ śr lis 16, 2005 10:11 pm ] |
Tytuł: | |
jechałem spokojnie 90-100 korkow niebyło światła trafiałem zielone no ale żeby zupełnie zimna, chłodnica od góry była ciepła ale dół był już zimny .miałem wcześniej kłopoty bo przegrzewał mi sie to go przepłukałem środkiem a le żeby aż tak przepłukało .A gdyby to termostat to napewno by sie zagotował ? co o tym myślicie jest ok czy coś niebardzo |
Autor: | Piotr735 [ śr lis 16, 2005 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Jak byś termostat Cie nie otwierał to napewno na wskazówce to zauważył. |
Autor: | Banan [ czw lis 17, 2005 12:39 am ] |
Tytuł: | |
wielki3333 pisze: miałem wcześniej kłopoty bo przegrzewał mi sie to go przepłukałem środkiem a le żeby aż tak przepłukało
Co do przeplukiwania to mechanik mi odradzal bo kamien jest "naturalnym" uszczelniaczem jak za duzo sie wczysci moze zaczac ciec, a co do termostatu jesli sie zaciol na "malym obiegu" to moze byc efekt zimnej chlodnicy hmmm, z drogiej strony jescli sie zaciol "na duzym obiegu" czyli z chlodnica przy niskich temperaturach silnik bedzie mial problem z nagrzaniem sie a chlodnica moze byz zimna ale takich mrozow jeszcze nie ma. |
Autor: | qzyn [ czw lis 17, 2005 7:38 am ] |
Tytuł: | |
Termostat powinien sie otworzyć gdy temperatura złapie zlapie 80*. Do 80 nie puszcza na chłodnicę. po jeżdzie w trasie możesz mieć zimną chłodnice. Spotkał mnie taki efekt latem, gdy pomiedzy 1 a 4 rano jechalem w trasie W-w Kraków. Na przystanku płatnego odcinka A4 zdziwilem sie, ze chłodnica jest zimna. Moze najwyzej leciutko ciepla... Jechalem do 110 i bylo grzanie w kabine. Wydajnosc nagrzewnicy jest potezna... ![]() Jesli mialbys padniety termostat, to albo baaardzo dlugo by sie rozgrzewal, albo osiagal zbyt wysoka temperature. Ewentualnie moze ie jeszcze zablokowac w polowie drogi... |
Autor: | wielki3333 [ czw lis 17, 2005 11:13 am ] |
Tytuł: | |
to co radzicie? jezdzić i nie szukac dziury w całym |
Autor: | wojz [ czw lis 17, 2005 11:33 am ] |
Tytuł: | |
Banan pisze: Co do przeplukiwania to mechanik mi odradzal bo kamien jest "naturalnym" uszczelniaczem jak za duzo sie wczysci moze zaczac ciec, A co się stanie jak za mocno "naturalnie uszczelni" Ci nie powiedział? wielki3333 pisze: to co radzicie? jezdzić i nie szukac dziury w całym
i nie otwierać maski bez potrzeby ![]() |
Autor: | Mroczny [ czw lis 17, 2005 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
obserwuj wskaźnik temperatury i poziom płynu w układzie i jeździj obiawy normalne i spotykane - raczej wszystko ok - po prostu wydajność układu z nagrzewnicą duża |
Autor: | Robert Belzyt [ czw lis 17, 2005 1:15 pm ] |
Tytuł: | |
Przy takiej pogodzie termostat raczej sporadycznie otwiera duży obieg. |
Autor: | Banan [ czw lis 17, 2005 2:50 pm ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: Banan napisał:
Co do przeplukiwania to mechanik mi odradzal bo kamien jest "naturalnym" uszczelniaczem jak za duzo sie wczysci moze zaczac ciec, A co się stanie jak za mocno "naturalnie uszczelni" Ci nie powiedział? No kamien i inne syfy w ukladzie chlodzenia uszczelniaja go, np: kamien w chlodnicy itd chcialem wyplukac preparatem caly uklad ale mechanik mi odradzi bo moze sie chlodznica rozciec . |
Autor: | wielki3333 [ czw lis 17, 2005 2:57 pm ] |
Tytuł: | |
moja z zewnątrz wygląda całkiem zdrowo dlatego sobie na to pozwoliłem i jest gicior nic nie cieknie |
Autor: | Tofik [ czw lis 17, 2005 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
Może sprawdz na postoju, na wolnych obrotach, albo na wyższych, wtedy nie będzie chłodzenia wywołanego przepływem powietrza przez chłodnicę...( może wtedy się zagrzeje i rozwieje twe wątpliwości..) jakie powinny być wskazania temperatury w czasie jazdy ....80..? |
Autor: | wielki3333 [ czw lis 17, 2005 5:22 pm ] |
Tytuł: | |
a może zasłonie kartonem ? |
Autor: | qzyn [ pt lis 18, 2005 5:35 pm ] |
Tytuł: | |
Tofik pisze: czasie jazdy ....80..?
...plus minus grubosc wskazówki. Tak przynajmniej jest u mnie po wymianie termostatu rok temu. Zdejmowany mial wytloczona date 07.84 jak wiekszość elementów Niedzwiedzicy. Stojac w korku 50min nie jestem w stanie przekroczyc 80 i wskazówki nawet w 50+ latem. Wymieniajc termostat zalalem nowy plyn Eco2000. Nie jest to plyn z gwiazdka czy super marka, ale bardzo skuteczny i bezpieczny. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |