MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 1:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 25, 2002 1:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Niniejszym witam serdecznie wszystkich tu obecnych... ;)

Na imie mam Michal i od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem MB 240D rocznik 1979, kolor bialy (aczkolwiek w roznych miejscach widac, ze pierwotnie (?) byl kremowy), alufelgi mercedesa - reszta standard dla tego modelu. Stan wozu okreslilbym jako przecietny (taka mam przynajmniej nadzieje) .

Skoro formalnosciom stalo sie zadosc, pozwole sobie zadac od razu 2 nurtujace mnie pytania:

1. Moj woz posiada drzwi z charakterystycznym "bolcem", kotry wchodzi w stosowne miejsce w slupku. Widzialem jednak 123 bez tego drobnego elementu. Wiecie moze od ktorego roku wprowadzono takowe usptrawnienie? A moze moja karoseria pochodzi z innego modelu??

2. Temat mocno juz tu poruszany, a mianowice zima+diesel. Niestety nie mam grzalki w silniku (jedynie miejsce jest). Nie musze mowic chyba, jakie problemy mam przy odpalaniu (garazem niestety nie dysponuje). :( Pytanie moje brzmi: czy warto zaopatrzyc sie w takowa grzalke, a jezeli tak, to gdzie mozna zdobyc cos takiego i za ile (ew. moze ktos z Was ma zbedna) ?

pozdrawiam.

_________________
pozdrawiam,

resp.

---
- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)
- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 25, 2002 1:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 30, 2002 1:00 am
Posty: 93
Lokalizacja: Gdańsk
Gratuluje zakupu!!! [zlosnikz] Tez mam 123 i jestem najszczesliwszym czlowiekiem na swiecie 8)
Co do bolca... hmmm. Mam takie pytanie, czy Twoja beczka nie byla przypadkiem produkowana na taxi??? Kiedys slyszalem, ze w takowych modelach karoseria jest wzmacniana w pewien sposob. Zawieszenie wzmacniane, przedni pas tez wzmacniany i cos mi sie obilo o uszy o bolcachw drzwiach: wzmacniajacych i zwiekszajacych bezpieczenstwo. Nie wiem czy mowimy o tym samym...

_________________
Grzegorz W123 300D 1983 Gdańsk


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 25, 2002 1:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
hmm... szczerze mowiac nie mam pojecia z jakim przeznaczeniem byla produkowana moja 123. W chwili obecnej zadnych sladow po taxi nie ma, ale kto wie... Innym szczegolem, ktory odroznia ja od standardowych jest atrapa przednia, na ktorej znajduje sie duza gwiazda mercedesa (ale to taka czesc, ktora mogla byc wiele razy wymieniana na nieoryginalna, wiec nie wiem na ile to moze identyfikowac auto).

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 25, 2002 1:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob mar 30, 2002 1:00 am
Posty: 93
Lokalizacja: Gdańsk
Z Ta gwiazda.. to racja. Nie ma nic do tego. Mogla byc zmieniona, albo cholera wie.... A jak wyglada stan siedzen...szczegolnie tylna kanapa miejsce za pasazerem, nie za kierowca????? Jak wygladaja zawiasy w drzwiach, jak chodza??? Czy masz moze dodatkowy do niczego nie pasujacy wlacznik na desce rozdzielczej, tutaj nad pokretlami od ogrzewania...mogl byc do koguta taxi.??? A tak w ogole to jak masz czas to pojedz do ASO Mercedesa i spisza Twoj VIN i po jakims czasie przysla Ci kopie karty produkcji Twojego egzemplarza beczki. Masz tam rocznik, kolor, silnik, skrzynie biegow, wyposazenie, no i bedzie tez czy jest po taxi, czy nie. Slowem wszystko, tylko nie wiadomo, co sie potem z nia dzialo i ile miala przerobek.... ;) ))))

_________________
Grzegorz W123 300D 1983 Gdańsk


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 25, 2002 2:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
respector pisze:
hmm... szczerze mowiac nie mam pojecia z jakim przeznaczeniem byla produkowana moja 123. W chwili obecnej zadnych sladow po taxi nie ma, ale kto wie...


90% 123 w dieslu jeżdziło na taxi jak nie w Niemczech to na pewno w Polsce to po prostu taki samochód.Wystarczy porównać stan przeciętnej benzyny(siedzenia,kierownica,zawiasy drzwi,klamki itp) i diesla.Oczywiście pomijam wyjątki potwierdzające tą regułę.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 25, 2002 2:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
no wiec tak:

- nad pokretlami do regulacji nawiewu mam 2 przelaczniki. Jeden z nich sluzy do ustawiania swiatel (sadzac po opisie), drugi zas nie wiem do czego sluzy - ma 3 pozycje, cos jak przycisk do szyb elektrycznych etc.

- siedzienia mam juz niezle wylechtane, aczkolwiek nie podarte. Sprezyny wydaja interesujace odglosy podczas siadania [zlosnik]

- wszystkie drzwi otwieraja sie lekko i zamykaja bez problemu. Przednie (zapewne dzieki tym bolcom wlasnie) nie sa nawet opuszczone na zawiasach.

Pewnie rzeczywiscie moj egzemplarz jest po taxi, ale w sumie nie ma to dla mnie jakiegos negatywnego znaczenia. Chcialem po prostu wyjasnic pochodzenie tych "bolcow". A do ASO przy okazji podjade.

Najwazniejsza dla mnie sprawa w tej chwili jest grzalka, bo po nocy auto mi nie odpala :(

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 25, 2002 2:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Uzik pisze:
A tak w ogole to jak masz czas to pojedz do ASO Mercedesa i spisza Twoj VIN i po jakims czasie przysla Ci kopie karty produkcji Twojego egzemplarza beczki. Masz tam rocznik, kolor, silnik, skrzynie biegow, wyposazenie, no i bedzie tez czy jest po taxi, czy nie. Slowem wszystko, tylko nie wiadomo, co sie potem z nia dzialo i ile miala przerobek.... ;) ))))

Szkoda czasu na rajdy do ASO. Jeśli możesz, to podeślij mi na priv'a numer nadwozia, jeśli tylko dysponuję DatenKartą do niego to wyślę Ci dokładną listę wyposażenia i dane tego samochodu. Będzie szybciej niż w ASO [zlosnik] . W temacie grzałki mogę powiedzieć tylko tyle: mam i gorąco polecam. Niestety nie mam pojęcia gdzie takie cudo kupić, bo moje auto miało ją zamontowaną już w momencie kupna.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: śr gru 25, 2002 7:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
respector pisze:
2. Temat mocno juz tu poruszany, a mianowice zima+diesel. Niestety nie mam grzalki w silniku (jedynie miejsce jest). Nie musze mowic chyba, jakie problemy mam przy odpalaniu (garazem niestety nie dysponuje). :( Pytanie moje brzmi: czy warto zaopatrzyc sie w takowa grzalke, a jezeli tak, to gdzie mozna zdobyc cos takiego i za ile (ew. moze ktos z Was ma zbedna) ?


pamietam ze jak z kumplem rozbieralem 115 to takie cacko bylo , silnik wyjelismy , ale co z ta grzalka to nie wiem , musze sprawdzic. Pamietam ze byla to polska konstrukcja a wiec mozna pewnie ja dostac po niewielkich kosztach. jak bede mial to sie dogadam tylko prosze mi truc na Priv bo teraz mi sie nie chce dupska ruszac nigdzie , a jak bedziesz trol to pewnie sie wkoncu wybiore

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Ostatnio zmieniony czw gru 26, 2002 1:45 pm przez Pszczola, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 12:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob sty 26, 2002 1:00 am
Posty: 17
Lokalizacja: Poznań / Szczecin
Czesc!

Widziałem taką grzałke do kupienia w sklepie w cenie około 150zl. więc tania nie jest i jak pamiętam miała 500Watt i słyszałem żeby silnik poczuł coś ciepła trzeba ją włączyc tak na 2-3 pred odpaleniem a przy takich mrozach jak teraz panuja to moze i na więcej ja osobiście jej nie używam (może dlatego że mam Webasto :lol: ale niesprawne :( )


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 1:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Kula pisze:
Czesc!

Widziałem taką grzałke do kupienia w sklepie w cenie około 150zl. więc tania nie jest i jak pamiętam miała 500Watt i słyszałem żeby silnik poczuł coś ciepła trzeba ją włączyc tak na 2-3 pred odpaleniem a przy takich mrozach jak teraz panuja to moze i na więcej ja osobiście jej nie używam (może dlatego że mam Webasto :lol: ale niesprawne :( )


Nie mialbym wiekszych problemow, zeby podlaczyc grzalke nawet na dluzszy czas przed rozruchem (akurat auto parkuje pod oknem, a mieszkam na 1 pietrze :) ). A grzaleczke rozumiem, ze widziales w sklepie w Poznaniu / Szczecinie?

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 1:23 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Witam serdecznie nowego kolege!
Grzalke ostatnio widzialem na Zeraniu. Parkujesz prz bramie wjazdowej, tam prawie zawsze jest miejsce, a i do czesci blisko. Byla w alejce najblizej Wisly.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 1:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 05, 2002 12:11 pm
Posty: 1685
Lokalizacja: Wrocław
respector pisze:
Kula pisze:
Czesc!

Widziałem taką grzałke do kupienia w sklepie w cenie około 150zl. więc tania nie jest i jak pamiętam miała 500Watt i słyszałem żeby silnik poczuł coś ciepła trzeba ją włączyc tak na 2-3 pred odpaleniem a przy takich mrozach jak teraz panuja to moze i na więcej ja osobiście jej nie używam (może dlatego że mam Webasto :lol: ale niesprawne :( )


Nie mialbym wiekszych problemow, zeby podlaczyc grzalke nawet na dluzszy czas przed rozruchem (akurat auto parkuje pod oknem, a mieszkam na 1 pietrze :) ). A grzaleczke rozumiem, ze widziales w sklepie w Poznaniu / Szczecinie?

pozdrawiam,



Pozostaje jeszcze kwestja tego ze rozni ludzie sie kreca i zawsze moga poprzecinac kable . Wiadomo na jakim swiecie zyjemy , ja bym jednak sie nie odwazyl tego robic.
w gorach jak jeszcze mialem Diesla to moj stary lal wrzatek na przewody paliwowe , 3 ltry i odpalal :))))

_________________
pozdrawia:
.:Pszczoła:.
W115 2.0 '71; W123 2.3E '83; W124 3.0D '89, W201 2.0E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 13, 2002 5:09 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Śląsk
witam
Zmagania z zimą proponowałbym zacząć od regulacji zaworów. Mój zeszłej zimy nie palił w okolicach zera. Wymieniłem bateryjkę, wirnik w rozruszniku i nic. Tknięty przeczuciem zerknąłem pod pokrywę zaworów i odkryłem że na trzech z pięciu zaworów wydechowych nie ma luzu, co powodowało brak odpowiedniego do odpalenia sprężania. Wóz po tej operacji całą zimę palił. Tej zimy koszmar zaczął się przy -5. Dodałem dodatkową masę na rozrusznik, aby lepiej kręcił. Niewiele to pomogło. Sprawdziłem wtryski i okazały się ok. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że niesprawdzane poprzedniej zimy przez mnie zawory ssące (powinny mieć trzy razy większy luz niż wydechowe) w trzech przypadkach nie mają go wcale. Po dokonaniu regulacji wóz mimo silnych przedmuchów pali fantastycznie.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 3:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 13, 2002 10:36 am
Posty: 136
Lokalizacja: Środa Wlkp./ Leesburg VA-USA
Na poczatku gratuluje zakupu. :)

Najlepszym wyjsciem jest jak powiedzial Kuba regulacja sprezania, po tym wystrczy tylko mocny akumulator i dolewanie SKYYDA do baku by ropa nie zamarzla.

A co do taxi to warto tez sprawdzic czy ma jakies slady na listwach dachu po montowaniu roznego rodzaju neonow z napisem TAXI oraz czy ma slady na szybach po jakis naklejkach.

_________________
Klower
było ... *W123 Coupe 230 CE*


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 26, 2002 5:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 25, 2002 12:51 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Ocet pisze:
Witam serdecznie nowego kolege!
Grzalke ostatnio widzialem na Zeraniu. Parkujesz prz bramie wjazdowej, tam prawie zawsze jest miejsce, a i do czesci blisko. Byla w alejce najblizej Wisly.


A pamietasz moze, czy byla to grzalka montowana w bloku silnika, czy jakas "uniwersalna" zakladana w innym miejscu? Najchetniej nabylbym oryginalną...

pozdrawiam,

_________________
pozdrawiam,



resp.



---

- W115 200d I seria (czeka na lepsze czasy)

- W123 280e (w eksploatacji)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl