MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
spalanie a gaz?! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15275 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kriss [ pn lis 14, 2005 6:51 pm ] |
Tytuł: | spalanie a gaz?! |
Witam! Mam pewien problem ze spalaniem w moim 280 CE...nie ma szans,żeby zszedł poniżej 20l gazu/100km....ostatnio postanowiłem go przetestować na benzynie i uzyskałem taki wynik: 1. Jadąc z W-wy do Piotrkowa Katowicką(korek w W-wie przy wyjeździe+korek pod Mszczonowem+szybka jazda ok.150-170 jakieś 40km+ostatnie 40 km przed zmierzeniem jakieś 120km/h)....spalanie wyszło 14,7 benzyny/100km. 2. Na odcinku 128 km...krótkie przebiegi+ bardzo częsty kickdown spalanie wyliczone: 17,5l benzyny/100km!!! W związku z tym (bo jak sądzę moje 2,8 zdecydowanie za dużo pali...przynajmniej gazu) mam pytanie...czy możliwe jest, że podczas montowania instalacji gazownicy coś "spi.@#$%..li" i ich błąd jest przyczyną generalnie większego spalania??? Wdzięczny będę za jakieś info od innych z tymi silnikami co do spalania...czy to normalne spalanie na benzynie??? Dodam jeszcze,że auto jest po regulacji w warsztacie u Pana Leszka Borowskiego w Piastowie i tam na urządzeniach silniczek rewelacyjnie wypadł... Pozdrawiam!!! |
Autor: | Piotr735 [ pn lis 14, 2005 7:11 pm ] |
Tytuł: | |
mój benzyny pali ok. 14 l/100 km. Gazu a to od nastroju. Jakk go skręce śrubką od gazu na wężu 14l-15l/100km jk rozkręce 16-17l/100km |
Autor: | Wookee [ pn lis 14, 2005 7:37 pm ] |
Tytuł: | |
kriss pisze: Mam pewien problem ze spalaniem w moim 280 CE Dane o spalaniu M110 niedawno były podawane. Ad. 1 Moim zdaniem przyzwoicie. Powyżej 130-140 zawsze zaczyna się robić wir w baku. Przejedź się z bardziej ludzką prędkością i porównaj sobie wyniki. BTW - 150-170 km/h to jednak trochę za dużo jak na to auto, ale Twój wybór. kriss pisze: czy możliwe jest, że podczas montowania instalacji Tak, zawsze. Natomiast nie napisałeś, jaką masz instalację (chyba że gdzieś wcześniej, ale szukać nie będę) - może coś nie tak dobrane. kriss pisze: Dodam jeszcze,że auto jest po regulacji w warsztacie u Pana Leszka Borowskiego w Piastowie i tam na urządzeniach silniczek rewelacyjnie wypadł... I z grubsza tego się trzymaj, chyba że podejrzewasz zły stan diagnostatu - poszukaj innego. Piotr735 pisze: Jakk go skręce śrubką od gazu na wężu 14l-15l/100km jk rozkręce 16-17l/100km
Analizator spalin masz, jak rozumiem, w nosie - nie, że lekceważysz, tylko masz taki własny i już Życzę bezawaryjnej pracy silnika i zero strzałów. |
Autor: | michau [ pn lis 14, 2005 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
Piotr735 pisze: Jakk go skręce śrubką od gazu na wężu 14l-15l/100km jk rozkręce 16-17l/100km Jak zaczniesz miec problemy z glowica, to przynajmniej bedziesz wiedzial, gdzie ich szukac ![]() A tak na serio, to podjedz do zakladu gazowniczego, ktory dysponuje analizatorem spalin i wyreguluje Ci wszystko 'po Bozemu'. M110 (i nie tylko) z LPG zawsze wciagnie wiecej gazu niz benzyny, a z tego co piszesz, u Ciebie wartosci te sa podobne. Po regulacji proponuje nie ruszac samodzielnie tej srubki. Wookee pisze: BTW - 150-170 km/h to jednak trochę za dużo jak na to auto, ale Twój wybór.
Masz na mysli wlasciwosci jezdne przy tej predkosci? czy raczej uwazasz, ze szkoda silnika? |
Autor: | Wookee [ pn lis 14, 2005 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Masz na mysli wlasciwosci jezdne przy tej predkosci? czy raczej uwazasz, ze szkoda silnika?
Jedno i drugie, choć z naciskiem na pierwsze + stan dróg. Te (jak przypuszczam) ze 4500 rpm nie ukrzywdzi specjalnie zdrowego M110. |
Autor: | wojz [ pn lis 14, 2005 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: Wookee pisze: BTW - 150-170 km/h to jednak trochę za dużo jak na to auto, ale Twój wybór. Masz na mysli wlasciwosci jezdne przy tej predkosci? czy raczej uwazasz, ze szkoda silnika? Ja jeszcze inaczej myślałem - że chodzi o zdrowie, względnie życie (zależnie od szcześcia czy tam nieszcześcia, zależy jak kto na to patrzy) ![]() |
Autor: | Antoni Janikowski [ pn lis 14, 2005 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
michau pisze: A tak na serio, to podjedz do zakladu gazowniczego, ktory dysponuje analizatorem spalin i wyreguluje Ci wszystko 'po Bozemu'. M110 (i nie tylko) z LPG zawsze wciagnie wiecej gazu niz benzyny, a z tego co piszesz, u Ciebie wartosci te sa podobne. Po regulacji proponuje nie ruszac samodzielnie tej srubki.
Takie zakłady montujące gaz bez analizatora to są nielegalne. Największą ułomnością instalacji Igeneracji jest stopniowe zubażanie mieszanki wraz ze wzrostem obciążenia i prędkości jazdy. Tak naprawdę to tego nigdy nie da się ustawić optymalnie. Dopiero inteligentniejsze sterowniki IIgen dają sobie radę. Możesz spróbowac na analizatorze skręcić go registrem w granicach rozsądku bo 20l to trochę dużo. |
Autor: | Piotr735 [ pn lis 14, 2005 10:26 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Życzę bezawaryjnej pracy silnika i zero strzałów.
Dziękuje ![]() |
Autor: | rafi [ pn lis 14, 2005 11:09 pm ] |
Tytuł: | |
Ojojoj to strasznie duzo chlupie ten 280.Moj SEC 4.2 zlopie troszke mniej,majac z tylu kapcie 285 a z przodu 245.Cos napewno nie jest tak jak powinno.Kiedys mialem W116 na gazniku z oponkami 225,i tak nie zlopal.Moim zdaniem cos nie tak. Pozdr ![]() |
Autor: | art [ wt lis 15, 2005 12:06 am ] |
Tytuł: | |
Mnie przy tej prędkośći 150 -180 pali 18-19 litrów LPG, ale po mieście mieszana 20, 21 . Ja bym zostawił skręcenie gazu to oszczędność jednego dwóch litrów gazu a jak Skręcisz za bardzo lub jakiś gazownik to głowica szybciutko poleci. Potem wszyscy się dziwią czemu to m110 tak "klepią" ano w głownej mierze dlatego że jeden oszczędny z drugim skręci sobie "kurka"od gazu i potem na allegro jak jest wystawiony do sprzedaży to "panie" więcej jak 12 to nie weżmie jak tak ktoś mówi to w 90 % można się spodziewać jaki stan głowicy w takim samochodzie. Moja rada jak pali od 18 -22 to bym zostawił ale Zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam. |
Autor: | Wookee [ wt lis 15, 2005 9:01 am ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: chodzi o zdrowie, względnie życie No nie chciałem tak z grubej ![]() rafi pisze: Moj SEC 4.2 Nie porównuj V8 z KE do R6 z K. rafi pisze: Kiedys mialem W116 na gazniku
Gaźnikowe M110 pali wyraźnie mniej. |
Autor: | lukasz 200 [ wt lis 15, 2005 9:38 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 280 CE...nie ma szans,żeby zszedł poniżej 20l gazu/100km Cytuj: szybka jazda ok.150-170
Tak ma być.Gdybys miał ,źle wyregulowany to przy załóżmy 90km\h spaliłby o litr więcej.Przy takiej prędkości o jakiej piszesz wartość ta może sie podwoić albo i potroić.Gdyby dobijał do 30l na 100km to mozna się martwic.Przejedź się w trasie przez cały odcinek nie więcej niż 100km\h.Miłe zaskoczenie gwarantowane. Kiedys ktos opisywał 280CE przy 190km\h spalił 27l. |
Autor: | wojz [ wt lis 15, 2005 10:36 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: wojz pisze: chodzi o zdrowie, względnie życie No nie chciałem tak z grubej ![]() A mnie raczej o wiek pojazdu ![]() |
Autor: | Wookee [ wt lis 15, 2005 11:07 am ] |
Tytuł: | |
wojz pisze: A mnie raczej o wiek pojazdu
A my cały czas o tym samym, tylko z po kawałeczku i inaczej Reasumując: W123 nigdy nie było samochodem sportowym, a po 20-25 latach istnienia nie jest nim tym bardziej Może być? |
Autor: | wojz [ wt lis 15, 2005 11:24 am ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: A my cały czas o tym samym, tylko z po kawałeczku i inaczej Chyba jednak niezupełnie. Mam wrażenie, że jedziemy w tym samym kierunku, ale jednak po innym torze. Wookee pisze: Może być?
Może, bo my będziemy sobie tak wyjaśniać po kawałku, a wątek o spalaniu ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |