MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

123 230 Klopoty z ssaniem i nierowne obroty
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=15133
Strona 1 z 1

Autor:  Jarek Cz. [ pn lis 07, 2005 11:16 pm ]
Tytuł:  123 230 Klopoty z ssaniem i nierowne obroty

Mimo, ze auto juz nie moje, to jednak jestem z nim w bezposrednim kontakcie. Urodzil sie taki problem: Odpalanie zimnego silnika (rzecz jasna na benzynie) konczy sie szybkim jego zdlawieniem. Efekt taki jakby nie bylo ssania. Kiedy uda sie go w koncu rozgrzac, obroty biegu jalowego pozostaja bardzo nierowne. Nie ma znaczenia czy beczka zasilana jest gazem czy benzyna. No moze na benzynie telepie nia troche mniej. Przy manewrach a wlasciwie juz przy niewielkim skrecie kierwonica auto lubi sobie zgasnac a ze skrzynia automat to bywa to uciazliwe i niebezpieczne. Obroty wyrownuja sie, kiedy auto postoi dluzej w korkach a temperatura cieczy chlodzacej znacznie wzrosnie.
Auto jest swierzo po przegladzie. Ma nowe przewody WN i swiece. Rok temu wymieniono kopulke i palec. Co to moze byc?

Autor:  elvis [ wt lis 08, 2005 8:40 am ]
Tytuł: 

Może łapie lewe powietrze? Powinien wtedy też więcej spalać.

Autor:  Jarek Cz. [ wt lis 08, 2005 8:54 am ]
Tytuł: 

Tak, spalanie jest wyzsze. Moglbys rozwinac to "lapanie powietrza" ?

Autor:  elvis [ wt lis 08, 2005 9:19 am ]
Tytuł: 

Powietrzem reguluje przepływomierz, czyli taka łapa z klapką. Takie objawy mogą być jeśli gdzieś za mieszalnikiem dostaje się zewnątrz powietrze. Niestety nie wiem jak to jest w silniku 230, w moim M103 obstawiałbym taką gumę która jest pod mieszalnikiem. W M110 to było metalowe, jesli w M102 jest także gumowe to może to być przyczyną (dziura), zwłaszcza jeśli ostatnio strzelił, zresztą te gumy lubią się dziurawić..... nie tylko nawiasem mówiąc te gumy lubią [oczko]

Autor:  Jarek Cz. [ wt lis 08, 2005 9:47 am ]
Tytuł: 

elvis pisze:
Powietrzem reguluje przepływomierz, czyli taka łapa z klapką. Takie objawy mogą być jeśli gdzieś za mieszalnikiem dostaje się zewnątrz powietrze. Niestety nie wiem jak to jest w silniku 230, w moim M103 obstawiałbym taką gumę która jest pod mieszalnikiem. W M110 to było metalowe, jesli w M102 jest także gumowe to może to być przyczyną (dziura), zwłaszcza jeśli ostatnio strzelił, zresztą te gumy lubią się dziurawić..... nie tylko nawiasem mówiąc te gumy lubią [oczko]


No tak. Ale wtedy problemy bylyby tylko na gazie. Instalacja zalozona 3 miesiace temu (u Kowala). Nie bylo zadnych strzalow.
Nie mniej cos z ta guma moze byc nie tak. Sa tez problemy przy zasilaniu gazem i chlodnych dniach. Ciezko przekroczyc 100 km/h bo silnik zaczyna sie dlawic.
Dlaczego nie ma ssasania?

Autor:  elvis [ wt lis 08, 2005 9:50 am ]
Tytuł: 

Problemy byłyby także na benzynie.
Poprawne działanie ssania bardzo zależy od szczelności układu dolotowego i od działania przepływomierza, więc to także może byc przyczyną.

Autor:  Jarek Cz. [ pn lis 14, 2005 2:36 pm ]
Tytuł: 

Sprawa sie wyjasnila. Pawel Kowalski (wczesniej instalowalem u niego LPG - jestem zadowolony) slusznie zdiagnozowal "konieczna regulacja zaworow". Odeslal mnie z autem do warszawskiego warsztatu na ul. Fortuny. Faktycznie pomoglo. Nie znam sie na tym jak koledzy, wiec nie wiem, czy dobrze powotrze slowa mechanika. "Zawory ssace byly podparte" Po regulacji auto odzyskalo ssanie i przestalo nim rzucac. Ten silnik jeszcze nigdy tak ladnie nie pracowal. Koszt uslugi 100 zl.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/