MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

pare pytan
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14910
Strona 1 z 1

Autor:  yacub [ czw paź 27, 2005 1:35 am ]
Tytuł:  pare pytan

Witam wszystkich,
"beczke" posiadam dopiero od niedawna wiec jestem w sprawach 123 nowicjuszem; zrobilem nia ok 4tys km i mam pare pyt:

1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle, moze to most? ogolnie most buczy i sa luzy ale chyba mozna z tym smialo jezdzic
2. czy wartosc cisnienia 1,8 na wolnych (silnik cieply) jest ok?, 3 jest zawsze jak sobie jade, narazie dolalem ok 0,5l oleju na liczniku jest 394tys
3. przyznam sie ze troche kopci i jak jest zimny i jak gazu troche przycisne, poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?

Wiecej pyt narazie nie mam :)
Pozdro

Autor:  MercBeginner [ czw paź 27, 2005 1:49 am ]
Tytuł:  Re: pare pytan

yacub pisze:
1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle, moze to most? ogolnie most buczy i sa luzy ale chyba mozna z tym smialo jezdzic


Wydaje mi się że to półośki, ale to tak gdybam tylko...
Warto sprawdzić!

yacub pisze:
2. czy wartosc cisnienia 1,8 na wolnych (silnik cieply) jest ok?, 3 jest zawsze jak sobie jade, narazie dolalem ok 0,5l oleju na liczniku jest 394tyś.


Tak jak napisałeś - ważne że jest odp. smarowanie przy zwiększeniu obrotów. Takie ciśnieni jest O.K.
Jak spadnie poniżej 1.0 :) to dopiero można zacząć się martwić

yacub pisze:
3. przyznam sie ze troche kopci i jak jest zimny i jak gazu troche przycisne, poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?


Diesel przy depnięciu zawsze będzie trochę kopcił. Przy odpaleniu nie
powinien, ale jak puści chmurkę to jeszcze nie tragedia.
Bardzo możliwe że to kwestia końcówek wtrysków.
Koszt regulacji nie jest bardzo duży - warto to sprawdzić.
Gorzej kiedy będzie trzeba wymienić wtryski - wtedy koszt jest rzędu
120zł za końcówkę (oryg. BOSCH).

Drugim powodem może być słaba kompresja, którą można zmierzyć
(koniecznie na zimnym silnku - nie odpalanym kilkanaście godzin).
Ale jeśli silnik odpala bez większych problemów to nie ma potrzeby się o to martwić.

yacub pisze:
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?


Warto sprawdzić co tak naprwdę stuka... Pamiętaj aby poczekać
z jazdą, aż do momentu kiedy wskazówka temp. nie wskoczy na min. 40stopni. To bardzo wydłuży żywot silnika.
Co do nierównej pracy - może to być kwestia starych świec żarowych które nierównomiernie rozgrzewają wszystkie komory.
A jak w ogóle odpala silnik? Bez gazu?

Autor:  Irek [ czw paź 27, 2005 7:52 am ]
Tytuł:  Re: pare pytan

Wszystko co napisał mercBeginner jest święta prawdą :)
yacub pisze:
1. pojawily sie stuki z okolic tylu szczegolnie slyszalne przy wcisnietym sprzegle,
3. poprzedni wlasciciel mowil o koniecznosci wymiany konc. wtrys., jaki jest orientacyjny koszt?
4. slychac klekot zaworow ale tylko rano jak jest zimny no i nierowna praca silnika przez pierwsze 30 sekund, da sie z tym zyc?

ad.1 To test chyba powód do szybkiej interwencji albo choć przegladu.
ad 4moze też wynikać z ad.3 -warto sprawdzić te wtryski.(ostatnio dosyć powszechne jest napędzanie merców dziwnymi wynalazkami wtryski reagują pierwsze .Wyreguluj zawory.

Autor:  yacub [ czw paź 27, 2005 7:57 am ]
Tytuł:  Re: pare pytan

Moze zna kotos dobrego szpeca od merca w okolicach Gliwic lub Tarnowskich Gor. No przyznam sie ze beczka czasem jezdzila na czerwonym paliwie wiec pewnie wtryski na tym ucierpialy.
A sprawa tych polosiek to droga impreza, poprzedni wlasciciel zostawil mi most z poloskiami wiec musial tam juz grzebac ale chyba jego grzebanie duzo nie przynioslo :(
Pozdro

Autor:  Irek [ czw paź 27, 2005 9:09 am ]
Tytuł:  Re: pare pytan

yacub pisze:
A sprawa tych polosiek to droga impreza, poprzedni wlasciciel zostawil mi most z poloskiami wiec musial tam juz grzebac ale chyba jego grzebanie duzo nie przynioslo :(
Pozdro

To upierdliwa impreza bo .......... mozesz kupić kilka mostów a dalej bedą wyły albo szukać pewniaka.Z półoskami jest prostsza sprawa .Poszukaj przyczyny najlepiej samemu bo cię "specjalisci od mercedesów" wygolą z forsy.Po prostu przeszukaj/poczytaj forum takich postów było sporo.Potem już tylko kilka godzin z kumplem na kanale (dobry powód do piwka :) Jak zwalisz dwa razy dyfer na ziemię to trzeci raz zrobisz w 50 minut.Tak nieśmiało spytam czy sprzęgło było zmienione?
Powodzenia

Autor:  yacub [ czw paź 27, 2005 9:26 am ]
Tytuł:  Re: pare pytan

Cytuj:
To upierdliwa impreza bo .......... mozesz kupić kilka mostów a dalej bedą wyły albo szukać pewniaka.Z półoskami jest prostsza sprawa .Poszukaj przyczyny najlepiej samemu bo cię "specjalisci od mercedesów" wygolą z forsy.Po prostu przeszukaj/poczytaj forum takich postów było sporo.Potem już tylko kilka godzin z kumplem na kanale (dobry powód do piwka :) Jak zwalisz dwa razy dyfer na ziemię to trzeci raz zrobisz w 50 minut.Tak nieśmiało spytam czy sprzęgło było zmienione?
Powodzenia


Hmm nic mi o sprzegle nie wiadomo Merca mam dopiero od 2 miesiecy ale mysle ze przy przebiegu 400tys pewnie bylo kiedys wymieniane.

Pozdrawiam[/quote]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/