MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Tanie koncowki wtryskow na allegro - warto ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14851
Strona 1 z 2

Autor:  SiwyBis [ pn paź 24, 2005 9:43 pm ]
Tytuł:  Tanie koncowki wtryskow na allegro - warto ?

Witam.

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69350638

Cena raczej rewelacyjna ale producenta nie znam... warte to cokolwiek?
Przydalo by mi sie zmienic komplecik (5szt) a cena Bosh'a troszke przeraza - tu za 122 zl mam komplet. Testowal ktos tego producenta ?

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
MB W-123 300D Automat

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ pn paź 24, 2005 10:46 pm ]
Tytuł: 

niem wiem czy warto ale też bede czekal na odpowiedz bo czeka mnie regulacja wtrysków...a co za tym idzie pewnei bede musial kupić nowe końcowki :(

Autor:  MercBeginner [ pn paź 24, 2005 11:32 pm ]
Tytuł: 

Z tego co mi wiadomo, nie warto nawet francuskiego BOSCH'a, to nie wiem jak będzie z tanimi wtryskami... [szalone]

Końcówki wymienia sią dosyć rzadko, może warto zainwestować?

Autor:  Irek [ wt paź 25, 2005 10:39 am ]
Tytuł:  Re: Tanie koncowki wtryskow na allegro - warto ?

SiwyBis pisze:
Witam.

[/url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69350638[/url]

Cena raczej rewelacyjna ale producenta nie znam... warte to cokolwiek?
Przydalo by mi sie zmienic komplecik (5szt) a cena Bosh'a troszke przeraza - tu za 122 zl mam komplet. Testowal ktos tego producenta ?

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak
MB W-123 300D Automat[/url]

Sprawdź czy na pewno pasują (numer katalogowy ).Jak pasują to brać .Wymiana wtrysków to wbrew pozorom prosta sprawa.Czy są lepsze czy gorsze ???? Na co cię stać to kupisz a mało prawdopodobne zeby to było jakieś totalne ........ Zresztą 50-100tys pewnie zrobia.Do tego czasu awansujesz i kupisz sobie super wtryski (czego sobie i nam wszystkim zyczę :) )

Autor:  wojz [ wt paź 25, 2005 11:16 am ]
Tytuł: 

Irek pisze:
Wymiana wtrysków to wbrew pozorom prosta sprawa.

Wymiana może i tak, ale samemu tego nie zrobisz, bo potrzebna regulacja. A to też kosztuje niestety.

Autor:  Piotr735 [ wt paź 25, 2005 11:16 am ]
Tytuł: 

Są nowe a nowe muszą polatać.
Irek pisze:
Sprawdź czy na pewno pasują (numer katalogowy )

I tu sięzgadzam.

Autor:  Irek [ wt paź 25, 2005 11:21 am ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Irek pisze:
Wymiana wtrysków to wbrew pozorom prosta sprawa.

Wymiana może i tak, ale samemu tego nie zrobisz, bo potrzebna regulacja. A to też kosztuje niestety.

Wystarczy podjechać do Miejscowego technikum mechanicznego zwykle mają tam ten bardzo "skomplikowany "przyrząd do reglacji ciśnienia wtrysku (podkładkami) i wtedy jest tanio -to taka mała podpowiedź .Na stronie internetowej WKŁ znajdziesz tanią książeczkę za 4 zł o aparaturze wtryskowej w starym dieslu i tam step by step for complete idiots ............ (czyli dla mnie też zeby nie było że kogoś obrazam) jest wyklarowane jak to zrobić.

Autor:  Maniek [ wt paź 25, 2005 11:37 am ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Są nowe a nowe muszą polatać.

Nie byłbym tego taki pewien
Kiedyś kupiłem łożyska do przednich kół firmy Optimal. Nówki. Polatały i owszem 25 tys km przy czym przez ostatnie 5 tys wyły.
Piotr735 pisze:
Irek pisze:
Sprawdź czy na pewno pasują (numer katalogowy )

I tu sięzgadzam.

Też polecam upewnić się gdyż starsze diesle miały inne końcówki niż te późniejsze

Autor:  wojz [ wt paź 25, 2005 11:38 am ]
Tytuł: 

Irek pisze:
Wystarczy podjechać do Miejscowego technikum mechanicznego zwykle mają tam ten bardzo "skomplikowany "przyrząd do reglacji ciśnienia wtrysku (podkładkami) i wtedy jest tanio -to taka mała podpowiedź

Powiem Ci, że w życiu bym na coś takiego nie wpadł, być może dlatego, że nie miałem nigdy nic wspólnego z technikami (jakimikolwiek). Ojciec siętakimi rzeczami zajmował zawsze i jeździł do Boscha w Piekarach Śl.

Irek pisze:
step by step for complete idiots

Nie obrażam się, bo to niestety prawda [zlosnik] . Nie mam zielonego pojęcia o silnikach. Leje paliwo i ma działać - tyle wiem [palacz].

A kontynuując temat końcówek, to też będę musiał coś pomyśleć, ale na razie muszę stwierdzić z całą stanowczością, czy mam mieć SD 240, czy może jednak SD 220 [chory]
Co do producenta, to sam nie wiem. Mówią, że polskie (ale te produkowane przez WSK czy PZL czy jakoś tak - w każdym razie tego typu zakład chyba z Rzeszowa) biją jakością Boscha na głowę. Może ktoś tu eksperymentował?

Autor:  Irek [ wt paź 25, 2005 11:51 am ]
Tytuł: 

wojz pisze:
A kontynuując temat końcówek, to też będę musiał coś pomyśleć, ale na razie muszę stwierdzić z całą stanowczością, czy mam mieć SD 240, czy może jednak SD 220 [chory]
Co do producenta, to sam nie wiem. Mówią, że polskie (ale te produkowane przez WSK czy PZL czy jakoś tak - w każdym razie tego typu zakład chyba z Rzeszowa) biją jakością Boscha na głowę. Może ktoś tu eksperymentował?

W kiążeczce którą Ci przywołałem znajdziesz specyfikację końcówek wtrysku dla róznych starych diesli .Niestety nie mam jej w pracy.Może któryś z kolegów Ci podpowie.

Autor:  .:SPEEDYRIDER:. [ wt paź 25, 2005 5:42 pm ]
Tytuł: 

w katowicach mamy gościa od Mb pan Schoen i za regulacje wtrysków powiedzial mi 50 zł za komplet czyli 5 sztuk :)

Autor:  laudan [ wt paź 25, 2005 5:57 pm ]
Tytuł: 

Niewarto. Tylko Bosch, jak nie masz wystarczajaco kasy, to zmien tylko te co leja. Mozna stosowac te z w201 w124 jako zamienniki. Inne firmy kiepsko sie sprawdzaja i juz po pierwszych km ma sie ich dosc. Choc moze poeksperymentuj ;) , a moze poprawily sie zamienniki.

ps. Stara zasada mowi, ze jak auto pali przy duzych mrozach to nie rusza sie ani wtryskow, ani pompy. No chyba, ze Twoje auto stawia zaslonne dymna z tylu.

Autor:  laudan [ wt paź 25, 2005 6:00 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
... czy mam mieć SD 240, czy może jednak SD 220 [chory]


Z ktorego roku masz silniczek?

wojz pisze:
Co do producenta, to sam nie wiem. Mówią, że polskie (ale te produkowane przez WSK czy PZL czy jakoś tak - w każdym razie tego typu zakład chyba z Rzeszowa) biją jakością Boscha na głowę. Może ktoś tu eksperymentował?


PZL. Nie wiem, jak teraz, ale kilka lat temu ich jakosc byla taka, ze trudno bylo odpalic, a co mowiac o jezdzie ;) Choc moze sie poprawili, ale Boscha na pewno nie przeszkoczyli.

Autor:  SiwyBis [ wt paź 25, 2005 6:20 pm ]
Tytuł: 

Witam.

To ja jeszcze zapytam czym sie roznia 220 od 240 ? mechanicznie czy tylko parametrami ? jak poznac jakie powinny byc do danego silnika zwlaszcza ze silnik moze byc skladakiem.

Pozdrawiam.
Pawel "Siwy" Siwak.

Autor:  wojz [ wt paź 25, 2005 10:55 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
PZL. Nie wiem, jak teraz, ale kilka lat temu ich jakosc byla taka, ze trudno bylo odpalic

Podobno jest kilka zakładów które je robią i tylko z jakiegoś jednego są warte zainteresowania. Ale jak już mówiłem, to tylko zasłyszana opinia i upierał się na pewno nie będę :)

laudan pisze:
Z ktorego roku masz silniczek?

No kurka z tego co i samochód! ;) Z tym, że 616.912 dzielą się na trzy okresy produkcji i w każdym numery końcówek są różne:

02.76-08.78 - nr Bosch: 0 434 250 072; nr MB: 000 017 69 12; typ: SD 220

09.78-08.79 - nr Bosch: 0 432 217 065; nr MB: wg nru silnika; typ: wg nru silnika

09.79-11.85 - nr Bosch: 0 434 250 110; nr MB: 001 017 29 12; typ: SD 240

Tak więc w '79 możliwości jest więcej niż jedna :-? Ciekawe czy w WISie jest coś na temat końcówek.
Z katalogu Intercars też mało wynika.

Na szczęście pali, jeździ i nie zostawia zasłony. Podoba mi się ta "stara zasada" :lol:

P.S. Ten podział jest identyczny również dla 300D (wszystkie numery, lata prod. itd się pokrywają)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/