MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Remont czy kupno nowego M110
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=14591
Strona 1 z 4

Autor:  Piotr735 [ pn paź 10, 2005 1:11 pm ]
Tytuł:  Remont czy kupno nowego M110

Witam mam M110 przebieg 450 tys.
Ciśnienie oleju dno, bierze olej, ale pali ładnie i równo chodzi.

Pytanie zasadnicze:
Czy opłaca sięremontować taki silnik czy lepiej szukaćnowy.

Jaki może byćprzykładowy koszt remontu takiej jednostki bez robocizny.

Pozdr.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn paź 10, 2005 1:20 pm ]
Tytuł: 

che tu koledzy ci zaraz napiszą ale o remontowaniu to raczej zapomnij...koszt remontu moze byc nawet 5-6 tys a i słyszalem nawet o 9 tys....Uzywka znacznie taniej-nawet na giełdzie sa dobre ogłoszenia...

Autor:  kruszyn [ pn paź 10, 2005 3:11 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
che tu koledzy ci zaraz napiszą ale o remontowaniu to raczej zapomnij...koszt remontu moze byc nawet 5-6 tys a i słyszalem nawet o 9 tys....Uzywka znacznie taniej-nawet na giełdzie sa dobre ogłoszenia...


hmmmm..... no to sie zdziwisz kolego :D ja proponuje ...remont ! koszt moze i duzy ale kupujac uzywke wyciagnieta z auta kupujesz kota w worku ...w aucie nawet po sprawdzeniu tez nie masz pewnosci czy po 1000 km silnik nie wyzionie ducha ... koszt ... silnik w dobrym stanie orientacyjnie 2000-2500 i raczej nie dostaniesz na niego gwarancji...oby tylko tyle do tego przekladka ... jakies 400- 1000 zalezy od warsztatu czy Ci potem to poprawnie zloza i uruchomia ...juz masz prawie 3500 -4 tysiace ... nie wiem czy warto bo dalej masz jednak stary silnik z przelotem okolo 200 tys... Wedlug mnie po tym co sam doswiadczylem nie warto pakowac sie w uzywki .... bo to tylko przedluzanie smierci a nie pomoc ... Remont ...panowie mi liczyli w warsztacie kapitalka to okolo 5-6 tys zalezy od producenta i potrzebnych czesci .... do tego jakies srednio 1000 zl biora robocizny Ale na koniec wiesz na czym jezdzic i z reguly dostajesz gwarancje.
pozdrawiam

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn paź 10, 2005 3:14 pm ]
Tytuł: 

no jak przjdzie wymienic wszystkie tłoki kompletne i szliwfy i remont głowicy to 6 tys to bedzie za mało......

Autor:  kruszyn [ pn paź 10, 2005 3:24 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
no jak przjdzie wymienic wszystkie tłoki kompletne i szliwfy i remont głowicy to 6 tys to bedzie za mało......


zawsze trzeba zaryzykowac ....zostaje opcja rozebrac zobaczyc co w trawie piszczy i decydowac sie albo na drugi motor albo na remont .... ja osobiscie 2 uzywki juz nie kupie a jak tak to bedzie to 300SD hihihih zeby miec spokoj do konca zycia :D:D:D:D

Autor:  Piotr735 [ pn paź 10, 2005 4:03 pm ]
Tytuł: 

Droga taka zabawa

Autor:  georem [ pn paź 10, 2005 4:45 pm ]
Tytuł:  Re: Remont czy kupno nowego M110

Piotr735 pisze:
Witam mam M110 przebieg 450 tys.
Ciśnienie oleju dno, bierze olej, ale pali ładnie i równo chodzi.

Pytanie zasadnicze:
Czy opłaca się remontować taki silnik czy lepiej szukać nowy.

Jaki może być przykładowy koszt remontu takiej jednostki bez robocizny.

Pozdr.


Co to znaczy "ciśnienie oleju dno" ?

Co to znaczy "bierze olej" ?

Nie opłaca się robić remontu, lepiej szukać z innego auta, kolega w Kartuzach ma takie silniki. Koszt remontu jest bardzo duży. [szalone]

Autor:  michau [ pn paź 10, 2005 4:53 pm ]
Tytuł: 

Podobno (podkreslam, ze opinia jest zaslyszana) kapitalny (w pelnym tego slowa znaczeniu) remont M110 to koszt bliski 17kpln, wiec pozostaje co najwyzej w sferze marzen.

Autor:  Piotr735 [ pn paź 10, 2005 4:56 pm ]
Tytuł: 

georem pisze:
Co to znaczy "ciśnienie oleju dno" ?


Po nagrzeaniu na wolnych obrotach 0,8 Atm

georem pisze:
o to znaczy "bierze olej" ?

ok 8 setek na 1000 km

Autor:  Piotr735 [ pn paź 10, 2005 5:00 pm ]
Tytuł: 

Myślałem że kupie panewki i sprawa będzie cool.

georem pisze:
kolega w Kartuzach ma takie silnik

jakieś namiary można prosić?

Autor:  georem [ pn paź 10, 2005 5:09 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
georem pisze:
Co to znaczy "ciśnienie oleju dno" ?


Po nagrzeaniu na wolnych obrotach 0,8 Atm

georem pisze:
o to znaczy "bierze olej" ?

ok 8 setek na 1000 km


Czyli o ciśnienie oleju bym się nie martwił, jeżeli po dodaniu gazu wskazówka reaguje to masz spokój, oleju bierze dużo i tu albo warto szukać silnika, ale można również z tym jeździć, zależy jakie masz plany i aspiracje co do tego auta. [zlosnik]

Autor:  georem [ pn paź 10, 2005 5:13 pm ]
Tytuł: 

Piotr735 pisze:
Myślałem że kupie panewki i sprawa będzie cool.

jakieś namiary można prosić?


Ja mam złe doświadczenia z remontem i podejrzewam, że wymiana samych panewek spowoduje efekt odwrotny do zamierzonego, czyli tak zwaną reakcję lawinową [zlosnik] A tu namiary na kolegę:

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14102

Autor:  art [ pn paź 10, 2005 6:45 pm ]
Tytuł: 

Ciśnienie 0,8 to nie jest tragedia a 8 setek na 100 to nie rewelacja ale też nie powód do szybkiego remontu czy do wymiany tak jak kolega Georem napisał zależy jakie Masz aspiracje w co do do tego samochodu. Jeżeli na rozgrzanym silniku po przegazowoniu mocno kopci? Jeżeli nie to nie jest powód do tragedi. I zawsze weż pod uwagę że ingerencja"mechaników" w silnik może przynieść efekt odwrotny od założonego pomijając przy tym nerwy stracone przez Ciebie. POzdrawiam.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn paź 10, 2005 7:24 pm ]
Tytuł: 

jak chodzi ładnie i rowno to mozna by jeszcze jak sa gładzie i tłoki nie wyjechane same pierscienie załozyc-wtedy koszt by nie był masakryczny ale jest tez szansa ze bedzie jeszcze gorzej albo nic poprawy i wtedy tez kasa w błoto

Autor:  erio [ wt paź 11, 2005 7:52 am ]
Tytuł: 

jako że i tak myslisz o zmianie silnika lub remoncie to zrób tak ...

http://www.auto-repair.pl/content/view/88/142/

z tej strony ściagnij

Ceramizery_cz1.avi (16,0 MB)

Ceramizery_cz2.avi (14,1 MB)

Ceramizery_cz3.avi (11,6 MB)

Ceramizery_cz4.avi (14,2 MB)
czyli test telewizyjny.

I PRZETESTUJ DLA NAS TO BADZIEWIE ....

ale najpierw zmien olej na jakies 15W40 castrol lub mobil.

Powiem ci tak. jesli ci silnik równiutko pracuje , nie wypadają zapłony i ładnie pali, a problemem jest zużycie oleju, niskie cisnienie i w szczególności kopcenie to zalej jeden z tych preparatów.

Ja miałem do sprzedania w123 300D kupionego i sprzedanego za 2000 zł. ( tymczasowo do jazdy). Zimny strasznie kopcił i nierówno pracował, po rozgrzaniu było w miarę ok, ale da;ej kopcił na siwo. Po zalaniu tego specyfiku ( ojciec mi kupił ;)) zdecydowalem ze w tamach testu wleje . Nigdy nie wierzylem ze silnik się bez mechanika sam naprawi .. ale po obejrzeniu filmików ktore ci wyslalem , sprobowalem.

Okazuje się że w tym 300D przez następne parę dni (zanim go sprzedalem) kopcił przez jakies 5 s po odpaleniu, i naprawde trzeba bylo stac na zewnątrz zeby to zobaczyc ... a wczsniej mialem chmure dymu za autem widzialem ją w lusteku. Od razu chodził równo. Bylem zaskoczony.

PS. wszystko zalezy od tego ile masz kasy ... jak mało to używka jak dużo i ci nie bedzie na chleb brakowalo po wydaniu 6 tys. to używka

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/