MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

BIO etylina i korozja reaktora
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1425
Strona 1 z 3

Autor:  RobGas [ wt lis 26, 2002 10:15 am ]
Tytuł:  BIO etylina i korozja reaktora

wczoraj w TV oglądalem wywiad z człowiekiem z Laboratorium Nafty, który to stwierdził, ze paliwo ekologiczne ma duży wpływ na korozję silnika, tym samym stosowanie go znacząco szkodzi naszym autkom.
Ustawodawca zkolei narzuca producentom paliw stosowanie minimalnej zawartości tychże składników do produktów naftowych (min.3%).
Jeżeli to prawda to mnie szlak trafia, nie dość że płacę podatki (różne) to straszą winetkami, to w paliwie akcyza i podatek drogowy itd to jeszcze psują mój reaktor, który krwawicą swoją wyremontowałem (z pieniędzy opodatkowanych)! [zly] [zly2]

PS
może moja reakcja jest za szybka, ale musiałem się wyładować. Będę w trakcie sprawdzania wiarygodności tych wieści.

Autor:  RobGas [ wt lis 26, 2002 3:28 pm ]
Tytuł: 

no i znalazłem http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33211,1168824.html

i delikatny cytat z atykułu:
Cytuj:
Zapraszamy do rdzewienia

Biokomponenty, a przede wszystkim tak preferowany przez nasze władze etanol, dodatkowo mają tę właściwość, że łatwo absorbują wodę, a spalając się - pozostawiają dużo osadów. Paliwa z biokomponentami (ale nie w tak dużej ilości, jak się proponuje u nas!) stanowiły kilka lat temu spory problem dla producentów aut w Brazylii. Dlaczego? Bo w rezultacie stosowania takiego paliwa bardzo szybko korodowały żelazne i stalowe podzespoły w silniku, a osady niszczyły delikatne urządzenia wtryskowe, zatykając je. Z materiałów Komisji Europejskiej jednoznacznie wynika, że etanol w benzynie pogarsza własności smarne (przyspiesza zużycie metalowych części) i przyspiesza korozję, a ponadto może reagować z materiałami odpowiedzialnymi w katalizatorach za oczyszczanie spalin.

Aby uniknąć odpowiedzialności za naprawy silników, sprzedawcy nowych aut mogą po prostu wyłączyć je z ochrony gwarancyjnej, uzasadniając to stosowaniem przez kierowców niewłaściwego paliwa. Mogą być do tego bardziej skłonni, ot choćby dlatego że w UE (i coraz częściej także w Polsce) gwarancja na nowe auto jest już bardzo wymagająca i opiewa na dwa lata bez ograniczenia przebiegu. Zrezygnować z ochrony gwarancyjnej koncernom przyjdzie tym łatwiej, że proponowane w nowej ustawie paliwa nie będą spełniać warunków określonych normą. Proponuje się co prawda zastępczo korzystać z norm dla wojskowych pojazdów, ale to zupełnie inna kategoria wozów...

Używane - na złom

Można cynicznie powiedzieć, że utrata gwarancji na silnik uderzy tylko w zamożniejszych kierowców, nabywców nowych aut. Jednak w jeszcze gorszej sytuacji mogą się znaleźć mniej zamożni kierowcy jeżdżący używanymi autami, zwłaszcza starszej konstrukcji. W przypadku tych pojazdów stosowanie paliw przyspieszających korozję i odkładanie się osadów może jeszcze szybciej doprowadzić do uszkodzenia napędów. Nie jest pewne, czy paliwa z tak dużą zawartością biokomponentów, jak się u nas proponuje, dodatkowo nie przyspieszą niszczenia uszczelek starych silników, co może powodować utratę ich szczelności (wycieki oleju). Prawdopodobnie na przyspieszone zużycie narażone będą także silniki w używanych maszynach (np. starych traktorach i kombajnach). Przyspieszone starzenie się paliwa z biokomponentami może również negatywnie wpływać na działanie urządzeń do ogrzewania mieszkań na olej opałowy (po zimie często przez wiele miesięcy przechowuje się olej, który po dodaniu biokomponentów będzie szybko wchłaniał wodę i tracił dobrą jakość).

Autor:  Ocet [ śr gru 11, 2002 1:15 pm ]
Tytuł: 

Tak sobie ostatnio przegladalem kody i wpadl mi kod ktory oznacza, ze silnik jest dostosowany do oleju z rzepakiem, tj. oleju napedowego z dadatkiem oleju rzepakowego, tzw. BioDiesel. U siebie nie znalazlem takiego kodu...
Przy okazji powiem, bo sie tym interesowalem w Niemczech bedac, ze u nich ta waha nieco tansza jest. Pamietac jeszcze nalezy, co by jej nie mylic z EkoDiesel, ktora to waha jest poprostu odsiarczona (w teorii).

Autor:  dombek [ czw gru 12, 2002 3:11 am ]
Tytuł: 

Dodam ze wlasnie ze wzgledu na stosowane w PL paliwko kilku producentow aut (nie DC wiec nie podaje szczegolow - a przynajmniej nic o tym nie wiem, zeby DC tez) wycofalo swoje najwyzsze modele ze sprzedazy w PL ze wzgledu na duza usterkowosc silnikow, ktore to silniki wspaniale sie sprawuja na drogach UE, a w PL po prostu siadaja w ciagu pierwszych 2-3 lat eksploatacji jakby juz z 10 latek za soba mialy, przez co producenci tracili na gwarancjach.

Autor:  Pawełek [ czw gru 12, 2002 8:10 pm ]
Tytuł: 

Od conajmniej dwóch lat w Czechach jest w sprzedaży ON z dodatkiem rzepaku - "bionafta" - tak się to u nich nazywa. Jest w sprzedaży oprócz normalnego ON. Po krótkiej rozmowie z kierowcami odradzili mi tankowanie tej bionafty do silnika Citroena (w Polonezie :o ) Twierdzili, że bionafta niszczy silnik i leją do ciężarówek. Tyle na podstawie doświadczeń sąsiadów....

Autor:  Ocet [ pt gru 13, 2002 11:11 pm ]
Tytuł: 

Wlasnie uslyszalem, ze senatpostanowil obnizyc zawartosc rzepaku do 3,5 % i zostawic na stacjach normalne wahe. Obawiam sie jednak, ze to prowadzi do podrozenia tejze, ale to juz nic nowego...

Autor:  Mike_THE_GR8 [ sob gru 14, 2002 2:33 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Obawiam sie jednak, ze to prowadzi do podrozenia tejze, ale to juz nic nowego...

No tego się można spodziewać :evil: Jakoć wcale mnie nie zdziwi, jak normalny ON będzie ze 20% droższy :evil: :evil: :evil: Taki kraj, panie....

Autor:  RobGas [ ndz gru 15, 2002 10:37 am ]
Tytuł: 

http://www.autocentrum.pl/mondeoklubpolska/bio.htm
polecam lekturkę

Autor:  Ocet [ wt gru 17, 2002 12:23 pm ]
Tytuł: 

Dobre, mocne

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pt gru 20, 2002 7:16 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Wlasnie uslyszalem, ze senat postanowil obnizyc zawartosc rzepaku do 3,5 % i zostawic na stacjach normalne wahe. Obawiam sie jednak, ze to prowadzi do podrozenia tejze, ale to juz nic nowego...

Niestety. Nic z tego. Wiadomość z dzisiejszej gazety:
Dziennik Polski pisze:
Od 1 lipca 2003 roku wprowadzane do obrotu paliwa silnikowe będą musiały zawierać w ogólnej masie nie mniej niż 4,5 proc. bioetanolu - postanowił wczoraj Sejm, głosując poprawki Senatu do Ustawy o biopaliwach. Posłowie nie zgodzili się na zaproponowaną przez senatorów zmianę, by stacje paliw musiały, obok biopaliw, oferować także paliwa nie zawierające biokomponentów. (PAP)

A w wiadomościach jako komentarz do tego faktu podali, że paliwa zdrożeją o jakieś 20-30 groszy na litrze :evil: [lanie] [wisielec] [sciecie] [skoczek3] [obity] [piesc] [no]

Autor:  Ocet [ pt gru 20, 2002 10:16 am ]
Tytuł: 

(autocenzura po wielokroc)
Dobrze, ze nie ustalaja grubosci lin w windach, bo bym musial latac na piechote.... :evil:

Autor:  Ocet [ pt gru 20, 2002 10:18 am ]
Tytuł: 

Ja nie moge normalnie sciagnac 126, bo nie spelnia normy euro2, ale to ze zaden silnik zasilany bio jej nie spelnia to juz niewazne...

Autor:  Sebian [ pt gru 20, 2002 11:25 am ]
Tytuł:  Re: BIO etylina i korozja reaktora

RobGas pisze:
wczoraj w TV oglądalem wywiad z człowiekiem z Laboratorium Nafty, który to stwierdził, ze paliwo ekologiczne ma duży wpływ na korozję silnika, tym samym stosowanie go znacząco szkodzi naszym autkom.
Ustawodawca zkolei narzuca producentom paliw stosowanie minimalnej zawartości tychże składników do produktów naftowych (min.3%).
Jeżeli to prawda to mnie szlak trafia, nie dość że płacę podatki (różne) to straszą winetkami, to w paliwie akcyza i podatek drogowy itd to jeszcze psują mój reaktor, który krwawicą swoją wyremontowałem (z pieniędzy opodatkowanych)! [zly] [zly2]

PS
może moja reakcja jest za szybka, ale musiałem się wyładować. Będę w trakcie sprawdzania wiarygodności tych wieści.


Tia... Wczoraj Sejm zatwierdził coś tam z minimum 4% BIO. Mam nadzieję, że Mr. President nie podpisze tego gówna :evil:

Autor:  RobGas [ pt gru 20, 2002 12:43 pm ]
Tytuł: 

szkoda, że nie mam dość czasu, ale korci mnie wyszukanie informacji kto (czy ilu) z senatorów, posłów ma udziały lub jest w Radzie Nadzorczej przedsiębiorstw (rafinerii) produkujących bioetyliny.
W odpowiedzi na takie pytanie doszukiwał bym sie wytłumaczenia na całą te zadyme i nonsens.

Autor:  Adaś [ pt gru 20, 2002 12:47 pm ]
Tytuł: 

no i stało się - posły klepnęły 4,5%. Dziś rano w radio pan Gudzowaty bardzo się z tego cieszył, że rolnicy zarobią, że czystsze powietrze, że on jako biznesmen będzie mógł w Polsce zainwestować w eko paliwko i tu płacić podatki itd. Twierdził też że paliwo takie jest bardzo dobre dla samochodu i wcale nie będzie droższe niż tradycyjne. Ja nie wierzę w ani jedno jego słowo.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/