MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Zółte blachy
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1419
Strona 1 z 2

Autor:  Sinek [ ndz lis 24, 2002 1:52 pm ]
Tytuł:  Zółte blachy

Cześć!
Planuję sprawić mojemu mesiowi żólte blachy. Wie ktoś jak wygląda to od strony prawnej i finansowej.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ ndz lis 24, 2002 4:19 pm ]
Tytuł: 

Są na tym forum osoby, które mają z tym doświadczenie, więc ktoś powinien pomóc. Ja niestety nie mam odpowiedniej wiedzy :oops:

Autor:  VALENTINE123 [ ndz lis 24, 2002 5:23 pm ]
Tytuł:  Re: Zółte blachy

Sinek pisze:
Cześć!
Planuję sprawić mojemu mesiowi żólte blachy. Wie ktoś jak wygląda to od strony prawnej i finansowej.

Aby zajerestrować auto jako zabytek (żółte blachy) musi ono mieć skończone 25 lat ,produkcja modelu powinna być zakończona ponad 15 lat temu.Trzeba udać się do wojewódzkiego konserwatora zabytków .On wysyła papiery auta do Ośrodka Dokumentacji Zabytków w Warszawie celem utworzenia karty ewidencyjnej zabytku techniki i wydane jest odpowiednie zaświadczenia..Potrzebny jest jeszcze opis techniczny według wzoru opisanego w Dzienniku Ustaw zrobiony przez rzeczoznawcę.Mając te dwa dokumenty udajemy sie do stacji diagnostycznej wyższego rzędu (wojewódzkiej) celem wydania Zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi.Mając to zaświadczenie udajemy się do Wydzialu Komunikacji celem wydania żółtych blach.
Jak widzisz procedura jest dość kłopotliwa i kosztuje kilkaset zł (podobno ok.400zł).Musisz wiedzieć ,ze auto zarejestrowane jako zabytek nie możesz tuningować ,zakładać gazu ,nawet przy lakierowaniu musisz zawiadomić konserwatora zabytków.Plusy tej zabawy to bajer w postaci żółtych blach i zniżki na OC ,chociaż np w PZU samochód ponad 25 letni (niezabytkowy) i tak ma zniżkę 50 % na OC .Moim zdaniem nie warto.

Autor:  roberciora [ ndz lis 24, 2002 9:57 pm ]
Tytuł: 

WITAM
jestem właśnie na etapie rejestracji samochodu jako kolekcjonerskiego mam juz wszystkie nizbędne dokumenty wygląda to następująco
auto musi miec 25 lat lub być od 15 lat nie produkowane to podstawa
CENY WARSZAWSKIE
1. krok to opinia rzeczoznawcy automobilklubu na temat pojazdu
rzeczoznawca wykonuje tzw. białą kartę zwaną również twardą kartą
w 3 egzęplarzach kosztuje to 410 zł + (koszty dojazdu rzeczoznawcy + koszt kilku zdjęć), ( w moim przypadku 65 zł)
czyli w sumie 475 zł
2. krok to złożenie u konserwatora zabytków podania o wpis pojazdu do rejestru dóbr kultury lub jak kto woli zabytkow koszt znaczek skarbowy za 5,50

to wszystkie koszty

odpowiedz od konserwatora otrzymuje sie listownie po około 2 tygodniach

jest to pismo oznajmiające o odpowiedniej decyzji

z tym pismem rejestracja jest możlia,OBECNIE JEST TO JEDYNY SPOSÓB ABY ZAREJESTROWAĆ AUTO ŚWIEŻO SPROWADZONE DO POLSKI

wszystkie czynnośći są zwykłymi formalnośćiami ,nie ma żadnego problemu na ktorymkolwiek etapie

korzyści z takiej rejestracji auta to;
duże zniżki ubezpieczenia np. w PZU na dzień dobry 50% KOLEJNE 10% JEŻELI JESTEŚ CZŁONKIEM AUTOMOBILKLUBU ITD.
MOŻLIWOŚĆ SEZONOWEGO LUB CZASOWEGO UBEZPIECZENIA POJAZDU BEZ KONIECZNOŚĆI WYREJESTROWYWANIA

być moż ktoś majeszcze jakieś rewelacje

dzięki

Autor:  Sinek [ ndz lis 24, 2002 10:10 pm ]
Tytuł: 

Tuning z oczywistych względów raczej odpada, gaz tez bo to diesel.Więc z tym nie bedzie problemu.

Te numery to nie jakis kaprys czy chęć upiekszenia (chociaż w moim mieście jeżdzi świetnie odrestaurowany garbus na żółtych i wyglada świetnie)
Auto jest wyrejestrowane i w myśl nowych przepisów nie można przywrócić go juz do ruchu. Więc jest to jedyny sposób aby mogło wyjechać na drogę.

Autor:  marcin280e [ pn lis 25, 2002 12:10 am ]
Tytuł: 

Nie na jeszcze corocznych przeglądów rejestracyjnych a temat "żółtych papierów" bardzo wyczerpująco opisany jest na www.skrzeliński.com

Autor:  Ocet [ pn lis 25, 2002 9:37 am ]
Tytuł: 

Podana strona sie przedemna ukrywa, wiec zadam pytanie:
Z tego co wiem, to inna rzecza jest pojazd kolekcjonerski, a inna zabytkowy. Pomysl mam coraz konkretniejszy na W126 350SDL.
Generalnie oprzec sie chce na rzdkosci wystepowania. Czy rzadkosc tyczy sie generalnie 126, czy 350SDL, ponizej 3000 egz.?

Autor:  RobGas [ pn lis 25, 2002 10:37 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
Podana strona sie przedemna ukrywa,

www.skrzelinski.com, (Marcinowi wpisało się "ń" zamiast "n"

Cytuj:
wiec zadam pytanie:
...Czy rzadkosc tyczy sie generalnie 126, czy 350SDL, ponizej 3000 egz.?

rzadkość dotyczy 350SDL w W126 [usmiech]

Autor:  RobGas [ pn lis 25, 2002 3:42 pm ]
Tytuł: 

roberciora pisze:
... korzyści z takiej rejestracji auta to;
duże zniżki ubezpieczenia np. w PZU na dzień dobry 50% KOLEJNE 10% JEŻELI JESTEŚ CZŁONKIEM AUTOMOBILKLUBU ITD.
MOŻLIWOŚĆ SEZONOWEGO LUB CZASOWEGO UBEZPIECZENIA POJAZDU BEZ KONIECZNOŚĆI WYREJESTROWYWANIA

być moż ktoś majeszcze jakieś rewelacje

nie sprawdziłem tego ale ponoć za auto zabytkowe płaci sie tylko ok 20% składki OC. Owe 50% zniżki o którym piszesz to bez łaski PZU ponoć daje przy wieku auta min 25 lat i bez względu na to czy jest to zabytek czy nie.

Autor:  MacKuz [ pn lis 25, 2002 4:06 pm ]
Tytuł: 

RobGas pisze:
nie sprawdziłem tego ale ponoć za auto zabytkowe płaci sie tylko ok 20% składki OC. Owe 50% zniżki o którym piszesz to bez łaski PZU ponoć daje przy wieku auta min 25 lat i bez względu na to czy jest to zabytek czy nie.


Nie ponoć tylko napewno [cool] wiem bo mam taką zniżke.

Mam prośbe może któryś z bardziej zorientowanych kolegów napisałby dokładny artykuł na temat rejestracji zabykty razem ze spisek konkretnych dokumentów ewentualnie przykładami a ja umieszcze to na stronie klubowej np w faq lub w dziele warsztat albo w jakimś nowym dziale.

Autor:  klower [ pn lis 25, 2002 6:12 pm ]
Tytuł: 

Mike jak nie wiesz nic na ten temat to po (ocenzurowano niezaleznie od slusznosci) sie oddzywasz ? zeby nabic posty ?

Autor:  Idzik [ pn lis 25, 2002 6:32 pm ]
Tytuł: 

RobGas pisze:
roberciora pisze:
... korzyści z takiej rejestracji auta to;
duże zniżki ubezpieczenia np. w PZU na dzień dobry 50% KOLEJNE 10% JEŻELI JESTEŚ CZŁONKIEM AUTOMOBILKLUBU ITD.
MOŻLIWOŚĆ SEZONOWEGO LUB CZASOWEGO UBEZPIECZENIA POJAZDU BEZ KONIECZNOŚĆI WYREJESTROWYWANIA

być moż ktoś majeszcze jakieś rewelacje

nie sprawdziłem tego ale ponoć za auto zabytkowe płaci sie tylko ok 20% składki OC. Owe 50% zniżki o którym piszesz to bez łaski PZU ponoć daje przy wieku auta min 25 lat i bez względu na to czy jest to zabytek czy nie.

A czy ktoś mi może odpowiedzieć czy te zniżki są tylko w PZU, czy inni ubezpieczyciele też promują w jakiś sposób szosowych weteranów ???

PS. Widziałem w zeszłym roku identyczną beczkę jak moja właśnie na żóltych blachach (tylko, że holenderskich a nie zabytkowych [zlosnik] ). Wyglądała extra - super pasował kolor blach do lakieru... Poczekam trochę i pewnie się skuszę... O ile oczywiście będziemy jeszcze razem ze "Strzałą"...

Autor:  sebi [ pn lis 25, 2002 6:50 pm ]
Tytuł: 

klower pisze:
Mike jak nie wiesz nic na ten temat to po (...) sie oddzywasz ? zeby nabic posty ?


No pięknie kultury to się pewnie uczyłeś w zapierdówku. Przyganiał kocioł garnkowi co?? Twój post też nic nie wnosi do tematu. [zlosnik]

A tak w kwestii formalnej należy wypełnić a dokładniej zrobic samemu "Karte Ewidencyjną" której kopie mam i postaram się zrobić jej skan lub czysty formularz do wypełnienia wraz ze wzorem powiedzmy W115 200 naszego wspólnego znajomego.

Autor:  RobGas [ pn lis 25, 2002 7:26 pm ]
Tytuł: 

MacKuz pisze:
Mam prośbe może któryś z bardziej zorientowanych kolegów napisałby dokładny artykuł na temat rejestracji zabykty razem ze spisek konkretnych dokumentów ewentualnie przykładami a ja umieszcze to na stronie klubowej np w faq lub w dziele warsztat albo w jakimś nowym dziale.


http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... ekst2.html ... Typowe procedury przy sprowadzaniu zabytkowych aut z zagranicy
http://www.skrzelinski.com/untitled/rze ... blice.html ... żółte tablice
http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/ ... enDocument ... Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań pojazdów zabytkowych i pojazdów marki "SAM" co do zgodności z warunkami technicznymi, wzorów dokumentów związanych z tymi badaniami oraz jednostek upoważnionych do przeprowadzania tych badań.

Autor:  Mike_THE_GR8 [ pn lis 25, 2002 11:36 pm ]
Tytuł: 

klower pisze:
Mike jak nie wiesz nic na ten temat to po (...)sie oddzywasz ? zeby nabic posty ?

Odzywam się po to, żebyś mógł mnie (ocenzurowano) Przepraszam, jeśli kogoś uraziłem tym lub wcześniejszym postem, postaram się więcej nie udzielać "bez sensu i nic nie wiedząc na temat". Dziękuję za uwagę.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/