MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wspomaganie w MB123 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1403 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Krzysztof [ czw lis 21, 2002 1:20 pm ] |
Tytuł: | Wspomaganie w MB123 |
![]() Przyglądam się forum już od pewnego czasu i w końcu postanowiłem się zarejestrować (bo warto ![]() Panuje tutaj przyjazna atmosfera bez obrzucania błotem ![]() A moje pytanie brzmi : Ucieka mi olej z pompy wspomagania układu kierowniczego - kupiłem uszczelniacz i olej przekładniowy (ten do automatów). Czy czekają na mnie jakieś niespodzianki czy trudności przy wymianie uszczelniacza (jak sądzę to on jest przyczyną wycieku) Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
Autor: | JareG [ czw lis 21, 2002 3:11 pm ] |
Tytuł: | Re: Wspomaganie w MB123 |
Krzysztof pisze: [usmiech]
Ucieka mi olej z pompy wspomagania układu kierowniczego - kupiłem (...) Nie pomoge, bo nie wiem.. ale witam rodaka ![]() Jesli nie zrobisz z tym swoim problemem porzadku do grudnia, to wdepnij 7-8.12.2002 do Fortu IV, mysle ze na pewno ktos Ci pomoze.. |
Autor: | VALENTINE123 [ czw lis 21, 2002 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
Mam ten sam problem .Cieknie olej ze zbiornika wspomagania kierownicy.Podejrzewam uszczelkę pod deklem ,bo chyba nie ma tam innych uszczelniaczy(???).Słyszałem ,że dobrze przy okazji wyniany oleju ATF ,jest wymienicć filtr oleju ,który znajduje sie na dnie tego zbiornika.Operacja wymiany oleju polega na odessaniu ,za pomocą strzykawy oleju ze zbiornika ,wyjęciu filtra i jego wymianie ,następnie zalanie nowym ATF .Potem trzeba odpalić silnik i stręcić koła max w jedną i drugą stronę celem odpowietrzenia układu.Pamiętaj o prawidłowym poziomie oleju.Na zimnym oleju odległość pomiędzy oznakowaniem na zbiorniku a lustrem oleju powinna wynosić 6-8mm.Gdzie kupowałeś uszczelkę ,w zwykłym sklepie czy ASO?. |
Autor: | marcin280e [ pt lis 22, 2002 1:32 am ] |
Tytuł: | |
Przy okazji należy przepłukać układ też ATFem ale jakimś tanim np. HIPOLEM.Do tej operacji dobrze jest podnieść przód auta - łatwiej jest kręcić gdy odessamy płyn.Całe płukanie i wymianę płynu robimy na pracującym silniku w dwie osoby jedna kręci a druga wymienia.Co do wymiany uszczelniacza pompy problemem może być zdięcie ze stożka koła pasowego napędu pompy.Należy sprawdzić czy na wałku pompy nie ma żadnego luzu promieniowego inaczej wymiana uszczelniacza nie ma sensu.Pozdrawiam |
Autor: | Krzysztof [ pt lis 22, 2002 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Kupowałem w zwykłym sklepie - ale tam mają tylko MB i wiedzieli o co chodzi (a cieknie spod koła pasowego ) a nie spod dekla. Cały silnik jest upaprany od tego dziadostwa - więc często muszę go czyścić w środku ![]() ![]() Pozdrowienia i podziękowania. |
Autor: | VALENTINE123 [ pt lis 22, 2002 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Krzysztof pisze: cieknie spod koła pasowego ) .
Dzięki ,właśnie tej informacji szukałem. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |