MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Potrzebuję rady. https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1392 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Ezechiel [ pn lis 18, 2002 3:56 pm ] |
Tytuł: | Potrzebuję rady. |
Witam, Ostatnio noszę się z zamiarem zakupu W123 kombi, następnie mam zamiar włożyć do niego motor z W124 3.0D, bądź turboD. Me pytanie brzmi następująco, jakie są ku temu przeszkody techniczne tzn, czy ten silnik tam w ogóle wejdzie bo słyszałem ,że są jakieś problemy z miską olejową. Połączenie skrzyni z silnikiem, czy da radę włożyć ten silnik ze skrzynią 124. czy lepiej włożyć go do benzyniaka czy diesla, chodzi mi o ukł. chłodzenia i tylny most. W ogóle jak ktoś robił coś podobnego to proszę o odpowiedź. ![]() włożyłem 240D z busa 207 ( ale to były praktycznie takie same silniki ). |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ wt lis 19, 2002 7:23 am ] |
Tytuł: | |
Witam. Po pierwsze problem prawny, jeśli chcesz przeprowadzić wszystko legalnie: po zmianie silnika pojemność nie może się zmienić o więcej jak 20%, a moc silnika nie może się zmienić o więcej jak 30%, więc to chyba trochę zawęża stawkę poszukiwań nadwozia dawcy (chodzi o wpis w dowodzie rej.). No i druga sprawa - samego pustego nadwozia też nie możesez kupić, a ściślej możesz kupić i postawić sobie na podwórku ![]() |
Autor: | Ocet [ wt lis 19, 2002 8:59 am ] |
Tytuł: | |
Szczerze mowiac kwestja techniczna jest mi obca. Wiem, ze 250D ze 124 wchodzi. Pytanie tylko po co. 123 300TDT ma kolo 120 kucy... dieslem jest... |
Autor: | sebi [ wt lis 19, 2002 9:20 am ] |
Tytuł: | Re: Potrzebuję rady. |
Ezechiel pisze: ![]() włożyłem 240D z busa 207 ( ale to były praktycznie takie same silniki ). To nie było zbyt szczęśliwe rozwiązanie ![]() |
Autor: | Wika [ wt lis 19, 2002 7:26 pm ] |
Tytuł: | |
ponoć bezpieczniej wstawić silnik benzynowy do budy od diesla , ze względu na to że karoseria diesla ( uchwyty , poduszki, amorki ) jest wzmocniona i jeśli wytzymuje ciężar ropniaka , to wytrzyma i benzynę . W drugąstronę jest gorzej - może się nawet przytrafić , że autko "siądzie". Ale to wszystko teoria . W praktyce może być całkiem inaczej . Nikogo nie zniechęcam do takich przeróbek . Ktoś powyżej napisał również , że moc nie może zmienić się o więcej niż 30 % . Tego żaden policjant nie udowodni na drodze , więc nie warto się tym przejmować . A zmienić się to może oznaczać również spadek mocy ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Ocet [ śr lis 20, 2002 8:37 am ] |
Tytuł: | |
Bylo napisane: "nie przebaczajcie im jesli wiedza co czynia" Jesli Wika mowisz o policjancie na drodze, to znaczy przewidujesz zabawe w dzieciola. Moze sie zdarzyc, ze policjant pozna jaki to motur, wsrod nich tez sie zdarzaja maniacy (ja nie jestem policjantem). Jak chcesz to zrobic normalnie to jeszcze jest BT i wydzial komunikacji... |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ śr lis 20, 2002 10:02 am ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: Ktoś powyżej napisał również , że moc nie może zmienić się o więcej niż 30 % .
Tego żaden policjant nie udowodni na drodze , więc nie warto się tym przejmować . A zmienić się to może oznaczać również spadek mocy icon_biggrin.gif Tak, dokladnie chodzilo o to, ze moze to byc rowniez spadek. Ale pierwsze "schody" zaczna sie w Wydziale Komunikacji, a dokladniej w Okregowej Stacji Diagnostyczne, bo tam nas urzad wysle na badania. W tejze stacji po prostu nie wbija nam tego silnika do dowodu rejestracyjnego, co jest rownoznaczne z eliminacja samochodu z ulicy.....wiec do sytacji konfrontacji z Policja nasza "kochana" nie dojdzie, a jesli juz dojdzie, to i tak nas skasuja za brak dowodu rej. lub brak wlasciwego silnika w dowodzie. A wszystkiego tego dowiedzialem sie, kiedy chcialem sobie kupic 280E z rozwalona buda i przelozyc silnik do mojego "klekotka". To jest nioemozliwe, pomimo, ze obydwa silniki pochodza od tego samego modelu i byly tam fabrycznie montowane. "Taki przepis i juz..." - to powiedzial mi pan w stacji diagnostycznej i na tym skonczyla sie przygoda z zamiana silnikow. Takie to mamy przepisy w tym pieknym kraju ![]() |
Autor: | gelanda [ śr lis 20, 2002 11:31 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Kiedys juz sie u was przedstawialem, ale bylo to dawno wiec powtorze: Mam na imie Michal, mieszkam w Warszawie i jezdze Mercedesem 230GE. A co do tematu to bardzo dziwne co piszecie poniewaz bardzo wielu moich znajomych zmienialo silniki na duzo wieksze i nigdy nie bylo zadnych problemow. Okolo dwa lata temu kolega zmienial silnik w uazie z oryginalnego 2,5l na 5.6l od merca 126, na badaniu technicznym nie bylo problemow i silnik jest normalnie wpisany w dowod. Bardzo mnie zmartwiliscie, bo sam chcialem zmienic silnik na 300 D turbo od 124 i wychodzi na to ze jest to niemozliwe, chyba podjade na stacje i sie dokladnie dowiem. Mam nadzieje, ze to nie jest prawda, bo popsułoby mi to cala koncepcje samochodu. |
Autor: | Ocet [ czw lis 21, 2002 8:40 am ] |
Tytuł: | |
To jest taki radosny news noworczny, wczesniej, wbrew pozorom, jak sie teraz okazuje bylo normalniej... A tak a propos, jak jestes z Wawy, to czemu nie bywasz na spotach? Moze Na Owsiaka bys sie zapisal? |
Autor: | Adaś [ czw lis 21, 2002 3:05 pm ] |
Tytuł: | |
Michał odzywa się może i nie często, ale za to skutecznie - dzięki jego cennym radom nie wpadłem w finansowe tarapaty z pewną terenówką klasy G ![]() ![]() |
Autor: | gelanda [ czw lis 21, 2002 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Na zlotach nie bywam bo nie mam czasu, bywam natomiast na rajdach terenowych, a inne wolne chwile spedzam w terenie lub w warsztacie ![]() Adaś nie ma problemu, jak ktos chcialby sie dowiedziecz czegos na temat G to sluze pomoca. BTW. Z tymi silnikami to jak to w koncu jest ? Weszlo to juz czy wchodzi dopiero w tym roku ? Jesli weszlo to bede musial wsadzic 2,5d i moj samochod stanie sie wolem. |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ czw lis 21, 2002 10:48 pm ] |
Tytuł: | |
Z tymi silnikami to niestety już weszło w życie, bodajże w styczniu 2002. I jeśli będziesz zmieniał silnik (o ile pamiętam, to masz teraz 230E,a chcesz zmienić na 250D), to pamiętaj o tym, że moc nie może się zmienić o więcej niż 30% - w obydwie strony!!!! |
Autor: | gelanda [ pt lis 22, 2002 12:06 am ] |
Tytuł: | |
Teraz mam 2.3 wiec jesli zmienie na 2.5D turbo od 190 to bedzie wszystko sie zgadzac. Jeszcze jedno pytanko, probowalem znalezc jakas podstawe prawna w sieci, ale nic nie znalazlem, jakby ktos znalazl to prosze o podeslanie linka. Prawie sie juz zalamalem, takie piekne plany mialem,( diesel, 3.0l, turbina, mniejsze spalanie, wiekszy moment) ibylo juz blisko realizacji i znowu mi wszystko popsuli. |
Autor: | Mike_THE_GR8 [ pt lis 22, 2002 12:14 am ] |
Tytuł: | |
No to jeśli moce tych silników mieszczą się w widełkach przewidzianych tą wspaniałą ustawa to zyczę powodzenia przy wymianie. A co do podstawy prawnej to najłatwiej będzie zasięgnąć rady u źródła, czyli w Wydziale Komunikacji (chociaż tam wcale do końca nie wiedzieli o czym ja do nich rozmawiam ![]() |
Autor: | Ocet [ pt lis 22, 2002 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Hej Galenda, przeciez nasze spoty sa przewaznie w poznych godzinach wieczornych, tak co by wszystkim pasowalo, a jak nie pasuje, to wszystko jest ustalane wspolnie. Caly czas zapraszam. Czy jestes moze kolejnym czlonkiem/sympatykiem Wertep Klubu Warszawa? Czy Twoje G jest biale i kierownice ma po prawej stronie? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |