MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 3:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 18, 2002 3:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 18, 2002 3:22 pm
Posty: 1
Lokalizacja: szczecin
Witam,
Ostatnio noszę się z zamiarem zakupu W123 kombi, następnie mam zamiar włożyć do niego motor z W124 3.0D, bądź turboD.
Me pytanie brzmi następująco, jakie są ku temu przeszkody techniczne tzn, czy ten silnik tam w ogóle wejdzie bo słyszałem ,że są jakieś problemy z miską olejową.
Połączenie skrzyni z silnikiem, czy da radę włożyć ten silnik ze skrzynią 124.
czy lepiej włożyć go do benzyniaka czy diesla, chodzi mi o ukł. chłodzenia i tylny most.
W ogóle jak ktoś robił coś podobnego to proszę o odpowiedź.

[zlosnik] Dodam że sam kiedyś dokonałem bezproblemowej operacji z tym ,że do 115 280
włożyłem 240D z busa 207 ( ale to były praktycznie takie same silniki ).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 7:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Witam.
Po pierwsze problem prawny, jeśli chcesz przeprowadzić wszystko legalnie: po zmianie silnika pojemność nie może się zmienić o więcej jak 20%, a moc silnika nie może się zmienić o więcej jak 30%, więc to chyba trochę zawęża stawkę poszukiwań nadwozia dawcy (chodzi o wpis w dowodzie rej.). No i druga sprawa - samego pustego nadwozia też nie możesez kupić, a ściślej możesz kupić i postawić sobie na podwórku ;) bo zarejestrować to się tego nie uda - teraz samochód można kupić tylko w całości (buda + motor). Wiem, bo sam chciałem sobie w mojej 240D wymienić silnik na 280E.... A co do kwestii technicznych to niech się inni wypowiedzą

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 8:59 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Szczerze mowiac kwestja techniczna jest mi obca. Wiem, ze 250D ze 124 wchodzi. Pytanie tylko po co. 123 300TDT ma kolo 120 kucy... dieslem jest...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: wt lis 19, 2002 9:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Ezechiel pisze:
[zlosnik] Dodam że sam kiedyś dokonałem bezproblemowej operacji z tym ,że do 115 280
włożyłem 240D z busa 207 ( ale to były praktycznie takie same silniki ).

To nie było zbyt szczęśliwe rozwiązanie :( a tak dokładnie to było 114 a nie 115 to tak na marginesie całej sprtawy. Szkoda.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 19, 2002 7:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ponoć bezpieczniej wstawić silnik benzynowy do budy od diesla , ze względu na to że karoseria diesla ( uchwyty , poduszki, amorki ) jest wzmocniona i jeśli wytzymuje ciężar ropniaka , to wytrzyma i benzynę .
W drugąstronę jest gorzej - może się nawet przytrafić , że autko "siądzie".
Ale to wszystko teoria . W praktyce może być całkiem inaczej .
Nikogo nie zniechęcam do takich przeróbek .

Ktoś powyżej napisał również , że moc nie może zmienić się o więcej niż 30 % .
Tego żaden policjant nie udowodni na drodze , więc nie warto się tym przejmować .
A zmienić się to może oznaczać również spadek mocy [zlosnikz]

Pozdrawiam

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 20, 2002 8:37 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bylo napisane: "nie przebaczajcie im jesli wiedza co czynia"
Jesli Wika mowisz o policjancie na drodze, to znaczy przewidujesz zabawe w dzieciola. Moze sie zdarzyc, ze policjant pozna jaki to motur, wsrod nich tez sie zdarzaja maniacy (ja nie jestem policjantem). Jak chcesz to zrobic normalnie to jeszcze jest BT i wydzial komunikacji...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 20, 2002 10:02 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wika pisze:
Ktoś powyżej napisał również , że moc nie może zmienić się o więcej niż 30 % .
Tego żaden policjant nie udowodni na drodze , więc nie warto się tym przejmować .
A zmienić się to może oznaczać również spadek mocy icon_biggrin.gif


Tak, dokladnie chodzilo o to, ze moze to byc rowniez spadek. Ale pierwsze "schody" zaczna sie w Wydziale Komunikacji, a dokladniej w Okregowej Stacji Diagnostyczne, bo tam nas urzad wysle na badania. W tejze stacji po prostu nie wbija nam tego silnika do dowodu rejestracyjnego, co jest rownoznaczne z eliminacja samochodu z ulicy.....wiec do sytacji konfrontacji z Policja nasza "kochana" nie dojdzie, a jesli juz dojdzie, to i tak nas skasuja za brak dowodu rej. lub brak wlasciwego silnika w dowodzie. A wszystkiego tego dowiedzialem sie, kiedy chcialem sobie kupic 280E z rozwalona buda i przelozyc silnik do mojego "klekotka". To jest nioemozliwe, pomimo, ze obydwa silniki pochodza od tego samego modelu i byly tam fabrycznie montowane. "Taki przepis i juz..." - to powiedzial mi pan w stacji diagnostycznej i na tym skonczyla sie przygoda z zamiana silnikow. Takie to mamy przepisy w tym pieknym kraju :evil: [/list]

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 20, 2002 11:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Kiedys juz sie u was przedstawialem, ale bylo to dawno wiec powtorze:
Mam na imie Michal, mieszkam w Warszawie i jezdze Mercedesem 230GE.

A co do tematu to bardzo dziwne co piszecie poniewaz bardzo wielu moich znajomych zmienialo silniki na duzo wieksze i nigdy nie bylo zadnych problemow.
Okolo dwa lata temu kolega zmienial silnik w uazie z oryginalnego 2,5l na 5.6l od merca 126, na badaniu technicznym nie bylo problemow i silnik jest normalnie wpisany w dowod.

Bardzo mnie zmartwiliscie, bo sam chcialem zmienic silnik na 300 D turbo od 124 i wychodzi na to ze jest to niemozliwe, chyba podjade na stacje i sie dokladnie dowiem. Mam nadzieje, ze to nie jest prawda, bo popsułoby mi to cala koncepcje samochodu.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 8:40 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
To jest taki radosny news noworczny, wczesniej, wbrew pozorom, jak sie teraz okazuje bylo normalniej...
A tak a propos, jak jestes z Wawy, to czemu nie bywasz na spotach? Moze Na Owsiaka bys sie zapisal?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 3:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 10, 2001 2:00 am
Posty: 224
Lokalizacja: Warszawa
Michał odzywa się może i nie często, ale za to skutecznie - dzięki jego cennym radom nie wpadłem w finansowe tarapaty z pewną terenówką klasy G [zlosnikz] Dzięki Michał ;)

_________________
W202 C180 94r - Pierwszy MB i pierwsze auto - dawne czasy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 3:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Na zlotach nie bywam bo nie mam czasu, bywam natomiast na rajdach terenowych, a inne wolne chwile spedzam w terenie lub w warsztacie :(

Adaś nie ma problemu, jak ktos chcialby sie dowiedziecz czegos na temat G to sluze pomoca.

BTW. Z tymi silnikami to jak to w koncu jest ? Weszlo to juz czy wchodzi dopiero w tym roku ? Jesli weszlo to bede musial wsadzic 2,5d i moj samochod stanie sie wolem.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 21, 2002 10:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Z tymi silnikami to niestety już weszło w życie, bodajże w styczniu 2002. I jeśli będziesz zmieniał silnik (o ile pamiętam, to masz teraz 230E,a chcesz zmienić na 250D), to pamiętaj o tym, że moc nie może się zmienić o więcej niż 30% - w obydwie strony!!!!

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 22, 2002 12:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Teraz mam 2.3 wiec jesli zmienie na 2.5D turbo od 190 to bedzie wszystko sie zgadzac.
Jeszcze jedno pytanko, probowalem znalezc jakas podstawe prawna w sieci, ale nic nie znalazlem, jakby ktos znalazl to prosze o podeslanie linka.
Prawie sie juz zalamalem, takie piekne plany mialem,( diesel, 3.0l, turbina, mniejsze spalanie, wiekszy moment) ibylo juz blisko realizacji i znowu mi wszystko popsuli.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 22, 2002 12:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
No to jeśli moce tych silników mieszczą się w widełkach przewidzianych tą wspaniałą ustawa to zyczę powodzenia przy wymianie. A co do podstawy prawnej to najłatwiej będzie zasięgnąć rady u źródła, czyli w Wydziale Komunikacji (chociaż tam wcale do końca nie wiedzieli o czym ja do nich rozmawiam ;) - powiedzieli mi, że jeśli silnik jest od tego samego modelu i był tam fabrycznie montowany to można wymieniać bez ograniczeń) albo lepiej w Okręgowej (zwykłe stacje nie moga robić takich przeglądów)Stacji Diagnostycznej.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 22, 2002 9:22 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Hej Galenda, przeciez nasze spoty sa przewaznie w poznych godzinach wieczornych, tak co by wszystkim pasowalo, a jak nie pasuje, to wszystko jest ustalane wspolnie. Caly czas zapraszam.
Czy jestes moze kolejnym czlonkiem/sympatykiem Wertep Klubu Warszawa? Czy Twoje G jest biale i kierownice ma po prawej stronie?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl