MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wskaźnik ciśnienia oleju W123 200D
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13828
Strona 1 z 2

Autor:  padfor [ wt sie 23, 2005 2:14 pm ]
Tytuł:  Wskaźnik ciśnienia oleju W123 200D

Witam
Po włączeniu zapłonu wskaźnik od razu idzie do 3 mimo, że silnik jest jeszcze wyłączony (czyli cisnienia oleju w silniku teoretycznie jeszcze nie ma) - podobno czasem, po długim staniu w korku spada do 2 (ale osobiście tego nie widziałęm) - czy tak powinno być , czy raczej coś jest uszkodzone - jeśli tak to co i jak taką usterkę usunąć .
Z góry dziękuję za ewentualne sugestie.

Autor:  michau [ wt sie 23, 2005 2:46 pm ]
Tytuł: 

Na pewno nie powinno tak byc. Wskaznik cisnienia oleju, powinien sie podniesc dopiero po uruchomieniu silnika. Po przekreceniu kluczyka powinny zapalic sie wszystkie kontrolki ostrzegawcze, a po zapaleniu silnika (o ile wszystko jest sprawne) powinny zgasnac.

Autor:  lukasz 200 [ wt sie 23, 2005 2:49 pm ]
Tytuł: 

Poszukaj w archiwum.
Można podłączyć wskaźnik pod prąd i ściemnic kupującego,że "trzyma ciśnienie".Normalne jest to ,że gdy się silnik nagrzeje to wskazówka spada na 2 albo mniej.Ale i tak poszukaj w archiwum zanim kol.Wookee zwróci Ci uwage.

Autor:  MacKuz [ wt sie 23, 2005 2:50 pm ]
Tytuł: 

hmmm wyglad, że ktoś podrasował auto :) wstawiajac jakeś ustrojstwo elektryczne w układ pomiaru ciśnienia co może świadczyć o słabym stanie motoru.

hmmm bardzo ciekawa sprawa - zrób fotke zegarów może bedzie widac na niej jakies grzebactwo.

Autor:  Wookee [ wt sie 23, 2005 3:06 pm ]
Tytuł: 

lukasz 200 pisze:
poszukaj w archiwum zanim kol.Wookee zwróci Ci uwage.

Czekałem na ewentualne głosy z sali :D

MacKuz pisze:
podrasował

Unowocześnił znaczy, gdyż w starszych MB pomiar ciśnienia powinien być realizowany bezpośrednio przez taki fajny przewód, z którego jeszcze fajniej sika, jak się go nie dokręci :D
Dlatego wstawiając
MacKuz pisze:
ustrojstwo elektryczne
otrzymujemy samochód wykraczający poza swoją epokę ;)

MacKuz pisze:
zrób fotke zegarów

Najlepiej od tyłu ;) :D

Autor:  MacKuz [ wt sie 23, 2005 3:19 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Najlepiej od tyłu



może od przodu widac jakieś grzebactwo.

Autor:  padfor [ wt sie 23, 2005 4:18 pm ]
Tytuł: 

Auto to dopiero zamierzam kupić, wszystko poza tym wskaźnikiem wydaje się OK (żadnego dymu spod bagnetu, ani z wlewu oleju, po dodaniu gazu kartkę położoną na wlewie oleju wsysa do środka). Właściciel mówi, że zawsze tak było i nigdy sie nad tym nie zastanawiał.
Zastanawiam sie czy możliwa jest samoistna awaria wskaźnika, która objawiałaby sie w ten sposób. Przeglądając schemat elektryczny W123 200D nie znalazłem żadnego powiązania układu elektrycznego z manometrem ćiśnienia, nie rozumiem jak to jest możliwe, że włączenie zapłonu powoduje ruch wskazówki, a może źle szukałem?

Autor:  MacKuz [ wt sie 23, 2005 4:21 pm ]
Tytuł: 

padfor pisze:
nie rozumiem jak to jest możliwe, że włączenie zapłonu powoduje ruch wskazówki, a może źle szukałem?


i dobrze że nie rozumiesz bo w standardzie nie ma powiąznia prund z ciśnieniem oleju :D :D :D

Autor:  padfor [ wt sie 23, 2005 6:38 pm ]
Tytuł: 

A jak to jest w W124 - podobno wskaźnik cisnienia oleju jest elektryczny. Czy po włączeniu zapłonu wskaźnik idzie do 3 nawet jeśli jeszcze silnik nie chodzi? (może ma założony wskaźnik i czujnik z nowszego modelu)

Autor:  MercBeginner [ wt sie 23, 2005 10:02 pm ]
Tytuł: 

Ja myślę, że się niepotrzebnie czepiacie.
Na mój gust to samochód został wyposażony we wstępną
pompę oleju, która tuż przed startem silnika już tłoczy olej.

:bujakx:

Autor:  padfor [ wt sie 23, 2005 11:19 pm ]
Tytuł: 

Elektryczną?
Słyszał ktoś o czymś takim w W123?

Autor:  Wookee [ śr sie 24, 2005 10:17 am ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Ja myślę, że

A ja myślę, że nie powinieneś mieszać. Kolega Padfor jest u nas od niedawna i na razie może nie potraktować takich tekstów z należytym dystansem :D :D

padfor - bez oceny choćby za pomocą zdjęcia nikt Ci tu nie wyciągnie rozwiązania z kapelusza, bo ani śmy są presti.. pserti.. prysty... prestidigitatorzy, ani ta odpowiedź nie jest królikiem ;)

Tak nie powinno być, kropka.

Autor:  padfor [ śr sie 24, 2005 8:45 pm ]
Tytuł: 

No i stało się - sprzedający doprowadził wskaźnik oleju do porządku i stałem się posiadaczem 123 200D rok 83 przebieg 266 tys (na pierwszy rzut oka rzeczywisty). Kolor, wnętrze numer silnika, wyposażenie - zgodne z kodem VIN. Po przejechaniu ok 10 km ciśnienie spada na wolnych obrotach do 2 i tak trzyma, po dodaniu gazu odrazu do 3, przy zgaszonym silniku 0 (a nie jak przedtem 3) - czyli wydaje się być OK.
Największy szok przeżyłem, gdy zajżałem do apteczki - zawartość jeszcze oryginalna z przed 22 lat.

Autor:  MercBeginner [ śr sie 24, 2005 9:28 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
A ja myślę, że nie powinieneś mieszać. Kolega Padfor jest u nas od niedawna i na razie może nie potraktować takich tekstów z należytym dystansem :D :D


Racja - sorrki ;) :pala1x:

Autor:  lukasz 200 [ czw sie 25, 2005 7:58 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
stałem się posiadaczem 123 200D rok 83 przebieg 266 tys (na pierwszy rzut oka rzeczywisty). Kolor, wnętrze numer silnika, wyposażenie - zgodne z kodem VIN

Wrzuć fotki,chetnie obejrzymy.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/