MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wskaźnik ciśnienia oleju W123 200D https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13828 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | padfor [ wt sie 23, 2005 2:14 pm ] |
Tytuł: | Wskaźnik ciśnienia oleju W123 200D |
Witam Po włączeniu zapłonu wskaźnik od razu idzie do 3 mimo, że silnik jest jeszcze wyłączony (czyli cisnienia oleju w silniku teoretycznie jeszcze nie ma) - podobno czasem, po długim staniu w korku spada do 2 (ale osobiście tego nie widziałęm) - czy tak powinno być , czy raczej coś jest uszkodzone - jeśli tak to co i jak taką usterkę usunąć . Z góry dziękuję za ewentualne sugestie. |
Autor: | michau [ wt sie 23, 2005 2:46 pm ] |
Tytuł: | |
Na pewno nie powinno tak byc. Wskaznik cisnienia oleju, powinien sie podniesc dopiero po uruchomieniu silnika. Po przekreceniu kluczyka powinny zapalic sie wszystkie kontrolki ostrzegawcze, a po zapaleniu silnika (o ile wszystko jest sprawne) powinny zgasnac. |
Autor: | lukasz 200 [ wt sie 23, 2005 2:49 pm ] |
Tytuł: | |
Poszukaj w archiwum. Można podłączyć wskaźnik pod prąd i ściemnic kupującego,że "trzyma ciśnienie".Normalne jest to ,że gdy się silnik nagrzeje to wskazówka spada na 2 albo mniej.Ale i tak poszukaj w archiwum zanim kol.Wookee zwróci Ci uwage. |
Autor: | MacKuz [ wt sie 23, 2005 2:50 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm wyglad, że ktoś podrasował auto ![]() hmmm bardzo ciekawa sprawa - zrób fotke zegarów może bedzie widac na niej jakies grzebactwo. |
Autor: | Wookee [ wt sie 23, 2005 3:06 pm ] |
Tytuł: | |
lukasz 200 pisze: poszukaj w archiwum zanim kol.Wookee zwróci Ci uwage. Czekałem na ewentualne głosy z sali MacKuz pisze: podrasował Unowocześnił znaczy, gdyż w starszych MB pomiar ciśnienia powinien być realizowany bezpośrednio przez taki fajny przewód, z którego jeszcze fajniej sika, jak się go nie dokręci Dlatego wstawiając MacKuz pisze: ustrojstwo elektryczne otrzymujemy samochód wykraczający poza swoją epokę ![]() MacKuz pisze: zrób fotke zegarów
Najlepiej od tyłu ![]() |
Autor: | MacKuz [ wt sie 23, 2005 3:19 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: Najlepiej od tyłu
może od przodu widac jakieś grzebactwo. |
Autor: | padfor [ wt sie 23, 2005 4:18 pm ] |
Tytuł: | |
Auto to dopiero zamierzam kupić, wszystko poza tym wskaźnikiem wydaje się OK (żadnego dymu spod bagnetu, ani z wlewu oleju, po dodaniu gazu kartkę położoną na wlewie oleju wsysa do środka). Właściciel mówi, że zawsze tak było i nigdy sie nad tym nie zastanawiał. Zastanawiam sie czy możliwa jest samoistna awaria wskaźnika, która objawiałaby sie w ten sposób. Przeglądając schemat elektryczny W123 200D nie znalazłem żadnego powiązania układu elektrycznego z manometrem ćiśnienia, nie rozumiem jak to jest możliwe, że włączenie zapłonu powoduje ruch wskazówki, a może źle szukałem? |
Autor: | MacKuz [ wt sie 23, 2005 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
padfor pisze: nie rozumiem jak to jest możliwe, że włączenie zapłonu powoduje ruch wskazówki, a może źle szukałem?
i dobrze że nie rozumiesz bo w standardzie nie ma powiąznia prund z ciśnieniem oleju |
Autor: | padfor [ wt sie 23, 2005 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
A jak to jest w W124 - podobno wskaźnik cisnienia oleju jest elektryczny. Czy po włączeniu zapłonu wskaźnik idzie do 3 nawet jeśli jeszcze silnik nie chodzi? (może ma założony wskaźnik i czujnik z nowszego modelu) |
Autor: | MercBeginner [ wt sie 23, 2005 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
Ja myślę, że się niepotrzebnie czepiacie. Na mój gust to samochód został wyposażony we wstępną pompę oleju, która tuż przed startem silnika już tłoczy olej. ![]() |
Autor: | padfor [ wt sie 23, 2005 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Elektryczną? Słyszał ktoś o czymś takim w W123? |
Autor: | Wookee [ śr sie 24, 2005 10:17 am ] |
Tytuł: | |
MercBeginner pisze: Ja myślę, że
A ja myślę, że nie powinieneś mieszać. Kolega Padfor jest u nas od niedawna i na razie może nie potraktować takich tekstów z należytym dystansem padfor - bez oceny choćby za pomocą zdjęcia nikt Ci tu nie wyciągnie rozwiązania z kapelusza, bo ani śmy są presti.. pserti.. prysty... prestidigitatorzy, ani ta odpowiedź nie jest królikiem ![]() Tak nie powinno być, kropka. |
Autor: | padfor [ śr sie 24, 2005 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
No i stało się - sprzedający doprowadził wskaźnik oleju do porządku i stałem się posiadaczem 123 200D rok 83 przebieg 266 tys (na pierwszy rzut oka rzeczywisty). Kolor, wnętrze numer silnika, wyposażenie - zgodne z kodem VIN. Po przejechaniu ok 10 km ciśnienie spada na wolnych obrotach do 2 i tak trzyma, po dodaniu gazu odrazu do 3, przy zgaszonym silniku 0 (a nie jak przedtem 3) - czyli wydaje się być OK. Największy szok przeżyłem, gdy zajżałem do apteczki - zawartość jeszcze oryginalna z przed 22 lat. |
Autor: | MercBeginner [ śr sie 24, 2005 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: A ja myślę, że nie powinieneś mieszać. Kolega Padfor jest u nas od niedawna i na razie może nie potraktować takich tekstów z należytym dystansem
Racja - sorrki ![]() ![]() |
Autor: | lukasz 200 [ czw sie 25, 2005 7:58 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: stałem się posiadaczem 123 200D rok 83 przebieg 266 tys (na pierwszy rzut oka rzeczywisty). Kolor, wnętrze numer silnika, wyposażenie - zgodne z kodem VIN
Wrzuć fotki,chetnie obejrzymy. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |