| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
| 240D - jaka ma temperature kolektor? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=13173 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | qzyn [ czw lip 07, 2005 4:03 pm ] |
| Tytuł: | 240D - jaka ma temperature kolektor? |
Witam, Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy jakas farba. Jak przstalo na kolektor jest lekko rdzawy, moze bardziej niz lekko Jakie sa tam temperatury? Jakiej farby uzyc aby nie zeszla po sezonie? Pytanie moze prostackie, ale z wyksztalcenia jestem elektronikiem a nie samochodziazem |
|
| Autor: | adi [ czw lip 07, 2005 5:19 pm ] |
| Tytuł: | |
qzyn pisze: Jakie sa tam temperatury?
Wysokie
|
|
| Autor: | kryniu [ czw lip 07, 2005 5:47 pm ] |
| Tytuł: | Re: 240D - jaka ma temperature kolektor? |
[quote="qzyn"]Witam, Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy jakas farba. Jak przstalo na kolektor jest lekko rdzawy, moze bardziej niz lekko Jakie sa tam temperatury? Jakiej farby uzyc aby nie zeszla po sezonie? Emalii żaroodpornej stosowanej np.w lotnictwie - wytrzymuje temp do ok.1000 st.C ,nie pytaj mnie gdzie to dostać we Wrocku bo nie wiem w Wa-wie np.na bank mają to w WZL-u(wojskowe zakłady lotnicze) |
|
| Autor: | qzyn [ czw lip 07, 2005 6:30 pm ] |
| Tytuł: | |
To w szkolach uczac samochodziarski narod nie podaja takich danych??? Ja tam znam napiecie progowe np. diody |
|
| Autor: | Witek [ czw lip 07, 2005 8:52 pm ] |
| Tytuł: | Re: 240D - jaka ma temperature kolektor? |
qzyn pisze: Chcialbym zabezpieczyc kolektor wydechowy
nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb. |
|
| Autor: | qzyn [ czw lip 07, 2005 11:32 pm ] |
| Tytuł: | |
Witek pisze: nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb.
Czy ktos wie jaka moze byc na nim temperatura? 100* czy raczej 200* po kilku minutach pracy? |
|
| Autor: | Junak [ pt lip 08, 2005 12:14 am ] |
| Tytuł: | |
qzyn pisze: To w szkolach uczac samochodziarski narod nie podaja takich danych???
Ja tam znam napiecie progowe np. diody Uczą, uczą.
W silniku ZS (o zapłonie samoczynnym) temperatura spalania w zależności od silnika wynosi jakieś 1500-1800 stopni C, natomiast spaliny w kolektorze mogą mieć temperatury rzędu 700-950 stopni C. Kolektor po dłuższej pracy silnika będzie miał bardzo podobną temperaturę. Acha, dla tych co na benzynie (gazie ), tutaj temperatura spalin w kolektorze będzie wyższa! 850-1100stopni C.
Pozdro, Damian. |
|
| Autor: | qzyn [ pt lip 08, 2005 8:01 am ] |
| Tytuł: | |
Junak, tys mi pomocny czlowiek!!! Teraz wiem, ze tam plwac nie nalezy bo slina moze zbyt szybko odparowac na twarz Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac, Teraz wiem z czym musze walczyc i jakies madre dystansy zamontowac. Jeszcze raz wielkie dzieki. Moze jednak plyn chlodniczy zastosuje. tam jakos to w mniejszych cyferkach sie zamyka. |
|
| Autor: | lysy2 [ pt lip 08, 2005 8:11 am ] |
| Tytuł: | |
qzyn mozesz sobie patelnie postawic i smazyc jajka
ja kupilem zwykly srebrny spray na wys. temp. (nie wiem do ilu 'C) i 2x do roku(zwykle przed zlotem poprawiam te kawalki co zeszly ogolnie wyglada OK (moze pamietasz wyglad-jak nie to na spocie sie przypomnij) |
|
| Autor: | Kubitus [ pt lip 08, 2005 1:44 pm ] |
| Tytuł: | |
qzyn pisze: Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac
A może lepiej owinąć dookoła jakiejś rurki od układu chłodzenia ?
|
|
| Autor: | Wookee [ pt lip 08, 2005 2:26 pm ] |
| Tytuł: | |
Witek pisze: nie ma sensu, kolektorów sie nie maluje, szkoda pracy i farb
Się maluje. Moje wciąż nie wymagają poprawek, pomimo około 10 kkm przebiegu od kontaktu ze świeżą farbą. |
|
| Autor: | _me: how_ [ pt lip 08, 2005 10:38 pm ] |
| Tytuł: | |
qzyn pisze: Dokladnie to na kolektorze chce nawinac kilka zwojow rurki miedzianej ciby OR lekko podgrzac... A powiedz mi qzynie po jaką cholerę, chcesz grzać zbiornik z OR kiedy juz silnik ci wystartuje? Bo mnie się wydaje, że sensowniej byłoby to zrobić przed startem, a powrót sam ogrzeje. Grzała jest do dupy, bo ogrzać zbiornik prądem bez pracującego alternatora się nie da. Pomyśl o webasto. Za 400 - 500 zł da się kupić sprawne i wcale nie stare. Jestem ciekawy jak zachowaywałby się zimny OR wtryskiwany do ciepłego motoru? |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|