MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn cze 23, 2025 8:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ? rozruch ?
Post: pt paź 11, 2002 11:07 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
są takie dziwne zjawiska (u mojej Mercedes) gdy odpalam rano (juz jest zimno)
1. nie chce się uruchomić, trzeba grzać świece kilka razy i/lub podgrzewać silnik wówczas dopiero "zajara". Przy ciepłym silniku, już od ok 30 stC - pali "na dotyk", w 1/2 obrotu.
2. podczas kręcenia (na zimnym) gdy załapuje w pewnym momencie szarpnie silnikiem w przeciwnym kierunku, efektem tego jest już jedna głowica rozrusznika roz....lona.

Co jest grane? O co Jej chodzi? :cry:

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł: Re: ? rozruch ?
Post: pt paź 11, 2002 11:54 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
RobGas pisze:
są takie dziwne zjawiska (u mojej Mercedes) gdy odpalam rano (juz jest zimno)
1. nie chce się uruchomić, trzeba grzać świece kilka razy i/lub podgrzewać silnik wówczas dopiero "zajara". Przy ciepłym silniku, już od ok 30 stC - pali "na dotyk", w 1/2 obrotu.
2. podczas kręcenia (na zimnym) gdy załapuje w pewnym momencie szarpnie silnikiem w przeciwnym kierunku, efektem tego jest już jedna głowica rozrusznika roz....lona.

Co jest grane? O co Jej chodzi? :cry:


Pkt 1 i 2 może byc spowodowany złym ustawieniem konta wyprzedzenia wtrysku. Punkt 2 niepokoiłby mnie bardziej niż 1.

Pojechałbym na regulacje konta wyprzedzenia wtrysku (zapłonu) i powiedziałbym magikom najpierw co sie dzieje a najlepiej zostawic auto u nich na noc niech sie oziębi :) a wtedy rano chłopcy zobaczą co jest grane.

I proponuje to zrobić szybko bo jak przyjdzie prawdziwa zima i mrozy możesz mić problem z odpaleniem

Ale może jak zwylke sie myle [zlosnik]
Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł: Re: ? rozruch ?
Post: pt paź 11, 2002 11:57 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
MacKuz pisze:
Pkt 1 i 2 może byc spowodowany złym ustawieniem konta wyprzedzenia wtrysku.

tak i ja myślę, ale dopiero co został wyregulowany w warsztacie (na kapilarę)
ale pojadę i niech sprawdzą swoją robotę raz jeszcze

_________________
Robert__W116_300SD


Ostatnio zmieniony pt paź 11, 2002 12:08 pm przez RobGas, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł: Re: ? rozruch ?
Post: pt paź 11, 2002 12:04 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
RobGas pisze:
MacKuz pisze:
Pkt 1 i 2 może byc spowodowany złym ustawieniem konta wyprzedzenia wtrysku.

tak i ja myślę, ale dopiero co został wyregulowany w warsztacie (na kapilarę)


Z opisu wnioskuje, że podczas odpalania musi strasznie głośno stukać czyli raczej na pewno regulacja konta.

Sytucja jest o tyle niebezpieczna, że podczas takiego szarpania silnikiem nie tylko rozrusznik dostaje w dupe ale wszystkie łożyska w układzie korbowym, trzeba to wyregulować bo szkoda reaktora :(

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł: Re: ? rozruch ?
Post: sob paź 12, 2002 8:38 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
MacKuz pisze:
Z opisu wnioskuje, że podczas odpalania musi strasznie głośno stukać czyli raczej na pewno regulacja konta.

właśnie rozleciała się kolejna głowice rozrusznika i to w dokładnie w taki sam sposób jak pierwsza. :-?

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 12, 2002 8:08 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Z tego wynika, że masz za wczesny zapłon i następuje spalanie stukowe czyli mieszanaka paliwa za wcześnie wybucha co powoduje uderzenia w tlok kiedy jeszcze on nie przeszedł górnego martwego punktu przez co sie cofa.

Ale ciekawe jest to, że sytuacja ta powstaje tylko podczas odpalania silnika czyli jak sie już rozgrzeje to co kurde ponpa zaczyna podawać później dziwne.

Ja stawiam na regulacje konta wyprzedzenia wtrysku i to szybko najlepiej w jakimś porządnym warsztacie.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 15, 2002 9:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Ustawianie zapłonu na kapilare to dosyć prymitywny sposób, prawidłowe jest tzw. dynamiczny kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdza sie to na pracującym silniku przy pomocy lampy strobo z czujnikiem piezoelektrycznym impulsów . Odnośnie jak dobrze zrozumiałem odbijania silnika w lewo podczas odpalania, na twoim miejscu sprawdził bym ustawienie rozrządu i zaworów. Tak poza nawiasem jest to bardzo niebezpieczne dla silnika jak obraca sie w drugą stronę. [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 16, 2002 9:43 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
po djagnozie w zakładzie:
1. automat do świec zarowych mam tzw "minutowy" tj. długiego grzania
1.1 świece były szybkiego grzania (10-15 sek.)
1.2 świece były spalone 4 z 5-ciu
ztąd problemy z uruchomieniem reaktora przy zimnym
2. stopien sprężania b. wysoki (bo silnik po remoncie, praktycznie na "zero")
3. podczas kręcenia wzrasta kompresja a w komorze wstępnej nie osiąga się odpowiedniej temperatury i zdarza się, że przy "załapaniu" szarpnie go nieco w tył. (jakoś tak, nie pamiętam)
4. po wymianie świec reaktor z rana pali na dotyk - został uzdrowiony
a zapłonu nie ruszali, cytuję: "jak ktoś ustawi lepiej to zwrócę pieniądze, które Pan u nas zostawił" [oczko]
Z tego wszystkiego zapomniałem zaspokoić swoją ciekawość i nie pomierzyłem kompresji, ale co się odwlecze to nie uciecze.

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 16, 2002 10:35 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Świece zarowe ....... nawet nie myśłałem że to może być powodem bo zakładałem że świece sprawdziłeś i że są OK [zlosnik]

No ale bardzo dobrze, że to tylko to i że nasze krakanie sie nie sprawdziło.

Pozdrawiam

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 16, 2002 10:59 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Posty: 678
Lokalizacja: Lublin
sam nie dawałem temu wiary, bo sprawdzałem przed włożeniem
ale faktycznie popaliłem je zbyt długim grzaniem :cry:
a pojechałem do zakładu z bojowym nastawieniem

_________________
Robert__W116_300SD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl