MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
? rozruch ? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1252 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | RobGas [ pt paź 11, 2002 11:07 am ] |
Tytuł: | ? rozruch ? |
są takie dziwne zjawiska (u mojej Mercedes) gdy odpalam rano (juz jest zimno) 1. nie chce się uruchomić, trzeba grzać świece kilka razy i/lub podgrzewać silnik wówczas dopiero "zajara". Przy ciepłym silniku, już od ok 30 stC - pali "na dotyk", w 1/2 obrotu. 2. podczas kręcenia (na zimnym) gdy załapuje w pewnym momencie szarpnie silnikiem w przeciwnym kierunku, efektem tego jest już jedna głowica rozrusznika roz....lona. Co jest grane? O co Jej chodzi? ![]() |
Autor: | MacKuz [ pt paź 11, 2002 11:54 am ] |
Tytuł: | Re: ? rozruch ? |
RobGas pisze: są takie dziwne zjawiska (u mojej Mercedes) gdy odpalam rano (juz jest zimno)
1. nie chce się uruchomić, trzeba grzać świece kilka razy i/lub podgrzewać silnik wówczas dopiero "zajara". Przy ciepłym silniku, już od ok 30 stC - pali "na dotyk", w 1/2 obrotu. 2. podczas kręcenia (na zimnym) gdy załapuje w pewnym momencie szarpnie silnikiem w przeciwnym kierunku, efektem tego jest już jedna głowica rozrusznika roz....lona. Co jest grane? O co Jej chodzi? ![]() Pkt 1 i 2 może byc spowodowany złym ustawieniem konta wyprzedzenia wtrysku. Punkt 2 niepokoiłby mnie bardziej niż 1. Pojechałbym na regulacje konta wyprzedzenia wtrysku (zapłonu) i powiedziałbym magikom najpierw co sie dzieje a najlepiej zostawic auto u nich na noc niech sie oziębi ![]() I proponuje to zrobić szybko bo jak przyjdzie prawdziwa zima i mrozy możesz mić problem z odpaleniem Ale może jak zwylke sie myle ![]() Pozdrawiam |
Autor: | RobGas [ pt paź 11, 2002 11:57 am ] |
Tytuł: | Re: ? rozruch ? |
MacKuz pisze: Pkt 1 i 2 może byc spowodowany złym ustawieniem konta wyprzedzenia wtrysku.
tak i ja myślę, ale dopiero co został wyregulowany w warsztacie (na kapilarę) ale pojadę i niech sprawdzą swoją robotę raz jeszcze |
Autor: | MacKuz [ pt paź 11, 2002 12:04 pm ] |
Tytuł: | Re: ? rozruch ? |
RobGas pisze: MacKuz pisze: Pkt 1 i 2 może byc spowodowany złym ustawieniem konta wyprzedzenia wtrysku. tak i ja myślę, ale dopiero co został wyregulowany w warsztacie (na kapilarę) Z opisu wnioskuje, że podczas odpalania musi strasznie głośno stukać czyli raczej na pewno regulacja konta. Sytucja jest o tyle niebezpieczna, że podczas takiego szarpania silnikiem nie tylko rozrusznik dostaje w dupe ale wszystkie łożyska w układzie korbowym, trzeba to wyregulować bo szkoda reaktora ![]() |
Autor: | RobGas [ sob paź 12, 2002 8:38 am ] |
Tytuł: | Re: ? rozruch ? |
MacKuz pisze: Z opisu wnioskuje, że podczas odpalania musi strasznie głośno stukać czyli raczej na pewno regulacja konta.
właśnie rozleciała się kolejna głowice rozrusznika i to w dokładnie w taki sam sposób jak pierwsza. ![]() |
Autor: | MacKuz [ sob paź 12, 2002 8:08 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego wynika, że masz za wczesny zapłon i następuje spalanie stukowe czyli mieszanaka paliwa za wcześnie wybucha co powoduje uderzenia w tlok kiedy jeszcze on nie przeszedł górnego martwego punktu przez co sie cofa. Ale ciekawe jest to, że sytuacja ta powstaje tylko podczas odpalania silnika czyli jak sie już rozgrzeje to co kurde ponpa zaczyna podawać później dziwne. Ja stawiam na regulacje konta wyprzedzenia wtrysku i to szybko najlepiej w jakimś porządnym warsztacie. |
Autor: | Tian [ wt paź 15, 2002 9:54 am ] |
Tytuł: | |
Ustawianie zapłonu na kapilare to dosyć prymitywny sposób, prawidłowe jest tzw. dynamiczny kąt wyprzedzenia zapłonu. Sprawdza sie to na pracującym silniku przy pomocy lampy strobo z czujnikiem piezoelektrycznym impulsów . Odnośnie jak dobrze zrozumiałem odbijania silnika w lewo podczas odpalania, na twoim miejscu sprawdził bym ustawienie rozrządu i zaworów. Tak poza nawiasem jest to bardzo niebezpieczne dla silnika jak obraca sie w drugą stronę. ![]() |
Autor: | RobGas [ śr paź 16, 2002 9:43 am ] |
Tytuł: | |
po djagnozie w zakładzie: 1. automat do świec zarowych mam tzw "minutowy" tj. długiego grzania 1.1 świece były szybkiego grzania (10-15 sek.) 1.2 świece były spalone 4 z 5-ciu ztąd problemy z uruchomieniem reaktora przy zimnym 2. stopien sprężania b. wysoki (bo silnik po remoncie, praktycznie na "zero") 3. podczas kręcenia wzrasta kompresja a w komorze wstępnej nie osiąga się odpowiedniej temperatury i zdarza się, że przy "załapaniu" szarpnie go nieco w tył. (jakoś tak, nie pamiętam) 4. po wymianie świec reaktor z rana pali na dotyk - został uzdrowiony a zapłonu nie ruszali, cytuję: "jak ktoś ustawi lepiej to zwrócę pieniądze, które Pan u nas zostawił" ![]() Z tego wszystkiego zapomniałem zaspokoić swoją ciekawość i nie pomierzyłem kompresji, ale co się odwlecze to nie uciecze. |
Autor: | MacKuz [ śr paź 16, 2002 10:35 am ] |
Tytuł: | |
Świece zarowe ....... nawet nie myśłałem że to może być powodem bo zakładałem że świece sprawdziłeś i że są OK ![]() No ale bardzo dobrze, że to tylko to i że nasze krakanie sie nie sprawdziło. Pozdrawiam |
Autor: | RobGas [ śr paź 16, 2002 10:59 am ] |
Tytuł: | |
sam nie dawałem temu wiary, bo sprawdzałem przed włożeniem ale faktycznie popaliłem je zbyt długim grzaniem ![]() a pojechałem do zakładu z bojowym nastawieniem |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |