MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Przedmuchy na cylindrach
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1246
Strona 1 z 1

Autor:  klower [ wt paź 08, 2002 4:40 pm ]
Tytuł:  Przedmuchy na cylindrach

Ostatnio mechanik wykryl w mojej beczce przedmuchy na cylindrach. Powiedzial ze konieczna jest wymiana cylndrow - koszt ok. 2000 PLN.
Czy rzeczywiscie trzeba wymieniac cylindry czy mozna naprawic sam blok ?? Czy bedzie to tansze?

Autor:  Ocet [ wt paź 08, 2002 5:07 pm ]
Tytuł: 

To jest zabawa typu znajdz 20 szczegolow rozniacych te dwa obrazki. Przedmuch polega na tym, ze wybuch w komorze spalania powoduje nie tylko prace tloka, ale rowniez wzrost cisnienia poza komora spalania. Mozesz sobie teraz powymyslac rozne miejsca gdzie to moglo nastapic.
Podobno mozna to oszacowac na podstawie wielkosci spadku kompresji. Ja nie wiem jak to jest w praktyce. Fajnie jest zajrzec do cylindra przed rozbiorka, ale malo kto ma takie wzierniki.

Autor:  MacKuz [ wt paź 08, 2002 8:49 pm ]
Tytuł: 

Hello [zlosnik]

A co ma blok do przedmuchów na cylindrach ??

Słowo przedmuchy może oznaczać:

1. uszkodzone pierścienie na tłokach - co widać po odkręceniu korka od oleju w pokrywie zaworów. Najprosciej mówiąc jest to słabe uszczelnienie tłoka w cylindrze przez co ciśnienie powstałe podczas wybuchu paliwa w cylindrze pzedostaje sie do karteru (bloku) co widać dymem uchodzącym przez korek wlewu oleju, ma to jeszcze jeden objaw któy można zbadać spadek ciśnienia sprężania

2. podobnie można nazwać uszkodzenie gładzi na zaworach wylotowych przez co wybuch paliwa ucieka do układu wydechowego ale to słychać i widać [zlosnik]

Najczęściej jest to jednak słaby stan pieścieni uszczelniających.

No chyba, że sie myle - więcej szczegółów poda dr. AirKomin [zlosnik]

Autor:  Pawełek [ śr paź 09, 2002 12:21 am ]
Tytuł: 

A może chodzi o przedmuch między cylindrami albo do kanałów olejowych - czyt. uszczelka pod głowicą ?? Całkiem niezły ten meches - daj mu 2kzł a on Ci uszczelke wymieni albo zawory ustawi [zlosnik]

Autor:  Ocet [ śr paź 09, 2002 9:09 am ]
Tytuł: 

1. W mesiu mamy lancuch rozrzadu, ktory mocno chlapie przy odkreceniu korka, czasem powoduje panike, zwlaszcza jak to robi panna w bialym plaszczyku lub kolo w garniturze. Polecam raczej zdjecie rurki odmy.
2. Piersienie zwalone - moze byc, ale jak ktos to kiedys mocno zaniedba, lub wykona jakies opercje skrawania na zymym moturze i nie wymieni potem oleju czy inne, moze dojsc do glebokiego zarysowania cylindra. Tez bedzie przedmuch. No i przepalone denko tez widzialem. Wszystko bywa, moze nie tak samo czesto ale bywa. Uszczelka tysz.

Autor:  klower [ śr paź 09, 2002 11:15 am ]
Tytuł: 

mysle ze chodzi tu o pierscienie. sprawdzilem , i wydobywa sie dym po odkreceniu korka. ponad to cieknie olej mi (nie duzo a jednak) w okolicach miski olejowej.

To jak by to bylo to , to co wystarczy zrobic ? ?? i ile to bedzie kosztowalo ?

Autor:  RobGas [ śr paź 09, 2002 12:12 pm ]
Tytuł: 

więc - w najleprzym przypadku są to pierścienie, przy tej okazji powinieneś zrobić kompleksowo głowicę (to nie jest duzy koszt).
Po zdjęciu głowicy sie okaze czy tylko to (na mój wzór możesz nawet mieć skopane gładzie cylindrów i jajowate tłoki)

Autor:  Pioterek [ śr paź 09, 2002 11:21 pm ]
Tytuł: 

RobGas pisze:
więc - w najleprzym przypadku są to pierścienie, przy tej okazji powinieneś zrobić kompleksowo głowicę (to nie jest duzy koszt).
Po zdjęciu głowicy sie okaze czy tylko to (na mój wzór możesz nawet mieć skopane gładzie cylindrów i jajowate tłoki)


Witam,

Tłoki i tak zawsze tj. fabrycznie są "jajowate" ze wzgledu na różną rozszerzalność cieplną ich ścianek. [oczko]

Pozdro

Autor:  RobGas [ czw paź 10, 2002 12:40 pm ]
Tytuł: 

to fakt, :oops:
miałem na myśli jajowatość niestandardową, znajomy mechanik nazywał moje "kwardratowymi".

Autor:  Gonez [ czw paź 10, 2002 11:50 pm ]
Tytuł: 

Ja bym dodał, że zrobienie głowicy to nie jest taki mały koszt. [zlosnik]

Autor:  RobGas [ pt paź 11, 2002 10:52 am ]
Tytuł: 

Gonez pisze:
Ja bym dodał, że zrobienie głowicy to nie jest taki mały koszt. [zlosnik]

dla V :350, 450, 6,9 napewno nie jest on maly, ale Klower chyba takiego reaktora nie ma?

Autor:  Gonez [ pt paź 11, 2002 5:07 pm ]
Tytuł: 

Zgadza się uściślając wynosi to 6500zł tyle właśnie musze wyłożyć w środe za zrobienie głowicy mojego reaktora plus pare dodatków ale zrobiłem to w ASO.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/