MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

MÓJ PORTFEL PŁACZE
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1227
Strona 1 z 3

Autor:  Adam Wasilewski [ pn wrz 30, 2002 7:50 pm ]
Tytuł:  MÓJ PORTFEL PŁACZE

Czy ktoś może mi powiedzieć co zrobić, aby skaleczona gazem 116-tka 280 SE W AUTOMACIE zużywała mniej jak 22l/100km gazu (ucieszyłoby mnie ok. 15l/100km), nie strzelała w kolektor i nie gasła na włączonym przełożeniu i nogą na hamulcu ? :oops:

Autor:  sebi [ pn wrz 30, 2002 8:00 pm ]
Tytuł: 

Dzień Dobry Panu!! [zlosnik]

Autor:  Adam Wasilewski [ pn wrz 30, 2002 8:18 pm ]
Tytuł: 

OK. Witam Wszystkich fanatyków! internet mam tylko w pracy więc nie mogę się często udzielać.
Pozdrawiam, :lol:

Autor:  Ocet [ pn wrz 30, 2002 10:15 pm ]
Tytuł: 

No cieszy mnie bardzo, ze nie jestem jedynym zwolennikiem witania sie przy pierwszym poscie. Dziekuje Sebi!
A Panu Dzien Dobry!
Jak stara jest ta instalacja? Kiedy byla regulowana? I inne szczegoly. Generalnie zeby dzaialalo musi byc sprawne i dobrze wyregulowane. ;)
Niektore elementy poprostu sie zuzywaja i trzeba je wymieniac...

Autor:  sebi [ wt paź 01, 2002 2:59 pm ]
Tytuł:  Re: MÓJ PORTFEL PŁACZE

Adam Wasilewski pisze:
Czy ktoś może mi powiedzieć co zrobić, aby skaleczona gazem 116-tka 280 SE W AUTOMACIE zużywała mniej jak 22l/100km gazu (ucieszyłoby mnie ok. 15l/100km), nie strzelała w kolektor i nie gasła na włączonym przełożeniu i nogą na hamulcu ? :oops:


Witam!
Ja w swojej W115 200 też mam gaz i spala na poziomie 15 na 100 ale jeszcze da się to jeszcze zmniejszyć. Natomiast strzały w kolektor to pewnie kwestja zapłonu, jest nie ustawiony. Gaśnięcie silnika natomiast może być spowodowane za niskimi obrotami na biegu jałowym, silnik zasilany gazem powiniem mieć ok 1000 obrotów.

Autor:  Adam Wasilewski [ wt paź 01, 2002 4:14 pm ]
Tytuł: 

Witam, instalacja była zakładana przy mnie rok temu, a regulowana była chyba 3 lub 4 razy. Niektórzy mówią zebym zaczął od regulacji na benzynie tylko,ze przy spokojnej dostojnej jeżdzie na benzynie średnia wychodziła 12-12,5l/100km, sprawdzono też ciśnienie sprężania (ok.10) i luzy zaworowe ciut większe z powodu wyższej temperatury spalania.Auto jest przed wymianą oleju i filtrów, ale to chyba nie waży w takim stopniu na spalaniu.Świece i przewody ok.
Pozdrawiam.

Autor:  Idzik [ wt paź 01, 2002 5:34 pm ]
Tytuł: 

Adam Wasilewski pisze:
.Auto jest przed wymianą oleju i filtrów, ale to chyba nie waży w takim stopniu na spalaniu


Nie jest fachurą w tym temacie, bo gazowni nie mam, ale z tego co wiem filtry wymagają częstszych wymian przy użytkowaniu gazu... Być może ma to jednak DUŻY wpływ...
PS Również witam i pozdrawiam [cool]

Autor:  Kowal [ wt paź 01, 2002 6:02 pm ]
Tytuł: 

Dzień dobry [zlosnik]
Jeżeli chodzi o instalacje gazowe to proponuje żeby się umówić w Warszawie lub w okolicach. Pomogę w miarę możliwości, a jeżeli mi się nie uda to zaprowadzę do speca od instalacji gazowych a on na 100% załatwi sprawę.

Autor:  Adam Wasilewski [ śr paź 02, 2002 8:11 pm ]
Tytuł: 

Cześć! Dzięki za wsystkie sugestie.
W piątek jadę ze swoją tam gdzie ostatnio ją regulowano na Domaniewską, bo do Siedlec nie mam czasu jeżdzić chociaż znają się na rzeczy.
Do KOWALA odezwę się po niedzieli i spróbuję się spotkać tylko wymienię filtry i olej i posprawdzam co się da. [cool]

Autor:  Kowal [ śr paź 02, 2002 11:43 pm ]
Tytuł: 

Będe czekał... [zlosnik]

Autor:  Sebian [ czw paź 03, 2002 8:18 pm ]
Tytuł:  Re: MÓJ PORTFEL PŁACZE

Adam Wasilewski pisze:
Czy ktoś może mi powiedzieć co zrobić, aby skaleczona gazem 116-tka 280 SE W AUTOMACIE zużywała mniej jak 22l/100km gazu (ucieszyłoby mnie ok. 15l/100km), nie strzelała w kolektor i nie gasła na włączonym przełożeniu i nogą na hamulcu ? :oops:


Dzień dobry!

Ja juz tradycyjnie rzuce 2 maksymy:

1. Na gaz najlepsze sa kuchenki gazowe.
2. Jak nie stac Cię na paliwo do Mercedesa - nie kupuj Mercedesa.

Ale ze mnie brutal [zlosnik]

Autor:  Adam Wasilewski [ czw paź 03, 2002 8:49 pm ]
Tytuł: 

Cześć Sebian i inni,
Mój bauer w Reichu też mi to mówił, że jak jeżdzisz mercedes to nie pytaj o zużycie poliwa, bo to pytanie nie na miejscu.Ja jestem Polakiem i dla mnie jest to jak by nie patrzył najtańsze i najbezpieczniejsze auto i jak każdy Polak chciałbym udoskonalić to co już jest doskonałe. [usmiech]

Autor:  Sebaa [ pt paź 04, 2002 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: MÓJ PORTFEL PŁACZE

Adam Wasilewski pisze:
Czy ktoś może mi powiedzieć co zrobić, aby skaleczona gazem 116-tka 280 SE W AUTOMACIE zużywała mniej jak 22l/100km gazu (ucieszyłoby mnie ok. 15l/100km), nie strzelała w kolektor i nie gasła na włączonym przełożeniu i nogą na hamulcu ? :oops:


Cześć!

15 LTR LPG na 100 km to IMO utopia w W116 280 SE. Przy dobrej regulacji oraz niezajechanym silniku M110 dobrym wynikiem będzie 18 LTR/100 km. I to raczej przy delikatnej jeździe. Jeśli chodzi o strzały w kolektor to należy przyjrzeć się stanowi instalacji gazowej i dokonać fachowej regulacji - uwaga na zbyt ubogi skład mieszanki ( mało pali, lecz niezbyt korzystnie wpływa na trwałość silnika i jego osiągi). Co do gaśnięcia silnika w czasie postoju na włączonym "D" - po pierwsze regulacja, czy gaśnie tylko na gazie, czy na benzynie również? Po drugie sprawdź dokładnie elementy układu zapłonowego - świece, przewody WN, cewka, kondensator, kopułka, palec, połączenia elektryczne - przerywacza raczej juz nie masz.

Warto też zmienić filtr i olej w ASB - poprawi to pracę skrzyni biegów.
Pozdrawiam

Autor:  Zibi [ sob paź 05, 2002 3:27 pm ]
Tytuł: 

Witam!
Miałem gaz w 280 na wtrysku, walczyłem ze strzelaniem w kolektor z 2 miesiące (wyginało cały czas aluminiową płytę w kolektorze) i cudowne uzdrowienie (i spadek pożeranego paliwa) nastąpiło po wymianie przewodów WN na Championa i kopólki z palcem na Beru, problem znikł, przy gazie polecam zainwestowanie w dobre części układu WN

Autor:  webster [ pn paź 14, 2002 10:04 pm ]
Tytuł:  Ludzie Ludzie!!!!!!!!!!!!!!!

WITAM! Jeżeli ktoś jeszcze tego nie wie to wyraże się jasno - MERCEDESOWSKI SILNIK 280 (w beczce wymiata!!) NIE NADAJE SIĘ Z NIEWIADOMYCH PRZYCZYN DO ZAŁOŻENIA GAZOWNI! Nie jesteście jedynymi, którzy mają problem z gazem w tych motorach. Facet, który wam zakładał gazownię to albo żądny pieniędzy albo słabo obeznany w tym fachu bo powinien kategorycznie ODRADZIĆ ZAŁOŻENIA GAZOWNI DO TEGO SILNIKA. We wszystkich przypadkach(o 280 mowa) dzieją się kosmiczne komedie !!!! Ten silnik po prostu gryzie się z gazem. Ci co przeczytali ten tekst niech krzykną dalej by wszyscy wiedzieli by przy zakupie tego motoru liczyć się z jazdą na benzynie i niech nawet się nie śni nikomu GAZ!!! I nie prównywać tu ,a raczej nie szukać wspólnych przyczyn pomiędzy innymi motorami bo 280 to jest ewenement po prostu jeżeli chodzi o instalacje gazowe!!!

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/