MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Nivomat w W123/oznaczenia na klapie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=1190
Strona 1 z 1

Autor:  Ocet [ czw wrz 19, 2002 12:51 pm ]
Tytuł:  Nivomat w W123/oznaczenia na klapie

Wika, to twoje TD to to jest TD czy DT?
I dlaczego miales olej od skrzyni w amorkach? Powinien byc ZHM!

Mieciu, ja rowniez wyrazam aprobate dla pomyslu pozostania, a powiedz jeszcze, ta Kanada to turbo czy wolnossacy? I moze ma webasto?

Autor:  Wika [ czw wrz 19, 2002 2:23 pm ]
Tytuł: 

Hej kolego Ocet ,

obecne autko którym jeżdże to E klasa 3,0 turbodiesel .
Poprzedni miecio to był 123 też 3,0 turbodiesel ale kombi .
Olej , który jest w tylnych amortyzatorach to ten sam , który jest w plastykowym zbiorniku z przodu i kiedy autko jest obciążone jest on pompowany przez pompe , która jest przy silniku na wałku .
Pech chciał , że pompka ta zaczęła przepuszczać olej ( nie wiem czy jakiś oring poszedł czy coś innego , bo wymieniłem ją na nową ) i olej ten przez wałek dostawał się do silnika .
Sprawdzam olej w silniku a tam duuuużo ponad stan .
Ale ogólnie darzyłem tego 123 wielkim sentymentem i uważam 123 za super autka .

Autor:  Ocet [ czw wrz 19, 2002 2:40 pm ]
Tytuł: 

Hej kolego Wika!
Spodobal mi sie ten poczatek!
Czasami sie zastanawiam, czy korespondencji nie przeniesc na prv, ale pozniej mysle ze moze ktos z tego zkozysta.
Otoz w rzeczy samej olej jest w zbiorniczku, ale powinien byc koloru benzyny zoltej (jak ktos pamieta). Nawet polski amortyzol jest tego koloru. A co do literek na koncu, to tak jak czytywalem, to tylko kombi ma na poczatku T, potem jest rodzaj silnika, tj. D, E, lub nic jak gaznik. Jak jest turbo, to na klapie jest albo osobny napis Turbo, albo, w 123 Turbodiesel, albo tyz nic. W katalogach wtedy jest TDT.
A tak na marginesie, to sedany tez bywaly z nivo!
Pozdrawiam, Ocet

Autor:  wht [ czw wrz 19, 2002 3:01 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
obecne autko którym jeżdże to E klasa 3,0 turbodiesel
Prawidłowe oznaczenie tego modelu to E 300 TURBODIESEL
Samo TD kojarzy mi się, ale pewnie nie tylko mi, od razu z kombi, dlatego sugeruję zmianę w podpisie

Autor:  Ocet [ czw wrz 19, 2002 3:08 pm ]
Tytuł: 

Tak, tak, wht ma racje, mowilem o czasach z przed rewolucji nomenklaturowej w MB :lol:

Autor:  Wika [ czw wrz 19, 2002 7:28 pm ]
Tytuł: 

Zgadza się
Nie dalej jak we wtorek kupiłem właśnie takie literki na klape tj. E 300 turbodiesel , gdyż jak kolega zauważył takie jest prawidłowe oznaczenie .
Do tej pory jeździłem bez tych literek , bo .... ktoś ukradł poprzedniemu właścicielowi i takiego już nabyłem .
Postąpiłem bardzo "głupio i frajersko " , gdyż owe literki nabyłem w serwisie MB w Schwedt/O ( to tylko 15 km od mojego miasta ) za niespełna 40,00 EUR .
Wiem , że mogłem je dostać na giełdzie np. w Poznaniu ( w Sz-nie parę razy szukałem i lipa ) ale mam nadzieję , że dzięki temu że kupiłem je właśnie w serwisie nie zginą one z klapy innego posiadacza E 300 turbodiesel .
Nie chcę i nie będę napędzał koniunktury na kradzione rzeczy !
Wiem że to nieralne i proceder ten będzie się niestety nasilał- społeczeństwo jest coraz uboższe itd.
Póki jednak ludzie będą kupować na giełdach kradzione radia , będą one ciągle ginąć z samochodów .
Tak samo jest ze znaczkami MB , lusterkami i innymi częściami .

Uszanowanko dla innych posiadaczy gwiazdek

Autor:  Wika [ czw wrz 19, 2002 7:35 pm ]
Tytuł: 

Wracając jeszcze do niwa mojego poprzedniego MB tj. 123 , to lałem do tego zbiorniczka olej używany w citroenach .
Był on w litrowych pojemnikach - takich okrągłych blaszanych ale teraz już nie pamiętam jak on się nazywał .

Autor:  Wika [ czw wrz 19, 2002 7:55 pm ]
Tytuł: 

W MB 123 z nivo pompa cały czas pompuje ten olej , tylko ta kostka aluminiowa co jest z tyłu rozdziela ten olej tzn . w zależności od obciążenia daje na amorki albo na powrót .
W którymś z postów wyraziłem się mało precyzyjnie i teraz poprawka.

Co jeszcze mogę powiedzieć o nivo .
Bawiąc się przy tej kostce ( rozdzielaczu ) np. podczas regulacji cięgna trzeba zachować ostrożność .
Kiedyś chciałem tak podregulować to cięgno aby samochód stał wysoko .
Podkręciłem cięgno ( taki jakby ściągacz ) i autko poszło do góry ale było mi mało i zaczołem dalej kombinować .
Zdjąłem cięgno z jabłka , odpaliłem auto i bawiłem się tą dźwigienką przy kostce . Efekt - przytrzymałem ją zbyt długo w skrajnym położeniu albo jakoś inaczej , że odciąłem powrót i................. buuum wywaliło mi jeden amortyzator .
Dawne czasy, fajne auto miło powspominać .

Autor:  Ocet [ pt wrz 20, 2002 9:06 am ]
Tytuł: 

Uwaga, bede sie czepial!
No dalej nie wiem skad kolor czerwony, w cytrynach olej jest zielony, jak u kazdego ufoludka, i nazywa sie LHM. Jest ze cztery razy drozszy od naszego ZHM.

No a jesli chodzi o art. kradzione, to popieram, ale skutek jest podobny. Patrza na mnie jak na frajera. Przywyklem.

Autor:  Wika [ pt wrz 20, 2002 2:25 pm ]
Tytuł: 

Okay przyznam się , że ze względów oszczędnościowych lałem ten czerwony . Ale wtedy jeszcze studiowałem i nie miałem kasy na takie sprawy , bo musiałem kupować książki ( czyt. browary ) .
Poza tym moi rodzice nie uświadomili mnie i dlatego popełniłem ten błąd :lol:
Dziś bym tego już nie zrobił .
Obiecam jeszcze , że odszukam mego byłego mietka i przeprosze go , że potraktowałem go takim olejem - może wtedy nikt już nie będzie się czepiał [zlosnikz]
Uszanowanko

Autor:  mroziu [ czw wrz 26, 2002 12:50 pm ]
Tytuł: 

czerwony to ATF.....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/