MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Alternator w 123 i obrotomierz https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=11495 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dobrzan [ sob kwie 09, 2005 11:12 pm ] |
Tytuł: | Alternator w 123 i obrotomierz |
Panowie czy ktos z Was wie moze jak zrobic wyjscie "W" w alternatorze?? narazie samemu nie szukalem nic na ten temat i zwracam sie najpierw do szanownego grona bo moze ktos juz przwalkowal ten temat.. bede wdzieczny:)) |
Autor: | Ocet [ sob kwie 09, 2005 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
Poprzez wymiane alternatora? A moze wystarczy kostka na trzecioseryjna... |
Autor: | laudan [ ndz kwie 10, 2005 9:21 am ] |
Tytuł: | |
Hmmm, albo alternator ma zlacze W (chyba tylko 3 seryjne maja), albo nie. |
Autor: | dobrzan [ ndz kwie 10, 2005 10:03 am ] |
Tytuł: | |
Chodzi o to ze elektryk mowi ze nie ma problemu zeby to zrobic ale kroi 40 zl za to.. a ponoc jest to proste... |
Autor: | mycha [ ndz kwie 10, 2005 11:05 am ] |
Tytuł: | |
nie jestem pewien ale to wyjście w jest wyciągnięte przed prostownikiem bo tylko tam nie ma regulacji i stabilizacji prądu ani napięcia ładowania i te dwie wartości zmieniają sie wraz ze wzrostem lub spadkiem obrotów co przy odpowiednim wyskalowaniu jakiegoś miernika może dać porównanie co do prędkości obrotowej, ![]() ![]() |
Autor: | mycha [ ndz kwie 10, 2005 11:07 am ] |
Tytuł: | |
ps. dlatego stosuje sie wsamochodach regulatory napięcia aby właśnie uniknąć tych skoków ![]() |
Autor: | Gerri [ ndz kwie 10, 2005 12:31 pm ] |
Tytuł: | |
Heeeh! Zapomniałeś o częstotliwości!! Częstotliwość wytwarzanego w uzwojeniu alternatora prądu jest ściśle zależna od prędkości obrotowej wirnika, i właśnie to zjawisko jest wykorzystywane przy pomiarze prędkości obrotowej. Uzwojenie alternatora jest trójfazowe. W uproszczeniu składa się z trzech nezależnych uzwojeń. Jeden koniec każdego z nich idzie do układu prostowniczego (na diody), natomiast pozostałe trzy końce są ze sobą zwarte i nie podłączone do niczego. Mówiąc obrazowo: uzwojenie połączone jest w "gwiazdę", i jej środek to właśnie nasze wyprowadzenie "W" Alternator trzeba jednak wyjąć i otworzyć (ściągnąć tylną obudowę łącznie z uzwojeniem, nie inaczej!!!) Nie jest to zbyt skomplikowane, a po otwarciu sprawa staje się jasna przy powrównaniu do mojego opisu. |
Autor: | Cremek [ ndz kwie 10, 2005 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
Jako laik silnikowy moze ktos zapoda fotke w ktorym miejscu to sie znajduje znaczy gdzie trzeba lape wlozyc zeby zdjac i podpiac |
Autor: | mycha [ ndz kwie 10, 2005 2:06 pm ] |
Tytuł: | |
masz może jakiś rys. w jaki sposób spiąć taki układ trójfazowy z diodami, aby otrzymać napięcie stałe , i le jest szczotek bo z tego co pamiętam to dwie a więc co z trzecim napięciem , a alternator ma komutator lamelkowy a nie pierścienie, nie jestem elektrykiem samochodowym dlatego pytam, bo mam wrażenie , może niesłuszne że pomiar napięcia byłby najprostszy , a na dodatek trzeba by też utrzymywać dalej na wyjściu stałą częśtotliwość bo prąd ładowania nie jest przecież idealnie wyprostowany i chyba występowało by tęnienie tego pądu a to chyba nie jest porządany efekt z szacunkiem ![]() |
Autor: | dobrzan [ ndz kwie 10, 2005 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
mycha pisze: masz może jakiś rys. w jaki sposób spiąć taki układ trójfazowy z diodami, aby otrzymać napięcie stałe , i le jest szczotek bo z tego co pamiętam to dwie a więc co z trzecim napięciem , a alternator ma komutator lamelkowy a nie pierścienie, nie jestem elektrykiem samochodowym dlatego pytam, bo mam wrażenie , może niesłuszne że pomiar napięcia byłby najprostszy , a na dodatek trzeba by też utrzymywać dalej na wyjściu stałą częśtotliwość bo prąd ładowania nie jest przecież idealnie wyprostowany i chyba występowało by tęnienie tego pądu a to chyba nie jest porządany efekt z szacunkiem
altenator ma pierscienie .. to pradnica ma komutator.. szczotki sa 2 ale od regulatora napiecia... w alterantorze wirnik jest magneśnicą a cewka(i) stojanem. w prądnicy odwrotnie przez co proądnica moze sluzyc jako silnik po podlaczeniu do niej napięcia... prąd w alternatorze jest wyprostowany wystarczająco i nie zachodzi zadne tętniienie.. charakterystyka alternatora a pradnicy zasadniczo sie roznia... |
Autor: | mycha [ pn kwie 11, 2005 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
thx ![]() |
Autor: | dobrzan [ czw lut 21, 2008 10:34 am ] |
Tytuł: | |
NIe ma w tym.. w ogole zadko wystepowalo oryginalnie w 123 o ile w ogole wystepowalo bo nie pamietam.. trzeba sobie je samemu wyprowadzic:))) |
Autor: | boss87 [ czw lut 21, 2008 1:41 pm ] |
Tytuł: | |
No to kicha, a niby wszystkie III seryjne powinny mieć. No nic będę walczył |
Autor: | BrunoGiamatti [ pn lut 25, 2008 1:00 am ] |
Tytuł: | |
hmm nie rozumiem dokonca o co chodzi... mialem alternator z III serii .. padl to wrzucilem z I serii .. tylko mostek zrobiłem miedzy połączeniami i "it's working" |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |