MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Schemat centralnego zamka
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10773
Strona 1 z 2

Autor:  gieniek [ ndz lut 27, 2005 11:09 am ]
Tytuł:  [W123] Schemat centralnego zamka

witam, potrzebuje schemat podłączenia centralnego zamka w beczce o ile cos takiego istnieje, jezeli ktos ma namiary na cos takiego, albo bedzie mógł mnie naprowadzic jak podłączyc siłowniki to bede wdzieczny

Autor:  Cem [ ndz lut 27, 2005 12:21 pm ]
Tytuł:  Re: schemat centralnego zamka w MB123

gieniek pisze:
witam, potrzebuje schemat podłączenia centralnego zamka w beczce o ile cos takiego istnieje, jezeli ktos ma namiary na cos takiego, albo bedzie mógł mnie naprowadzic jak podłączyc siłowniki to bede wdzieczny


Proszę cie bardzo:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam.

Autor:  MADEJ [ ndz lut 27, 2005 12:27 pm ]
Tytuł: 

I ja skorzystam bo czeka mnie skladanie autka po blacharce i lakierniku ;)

Autor:  wojz [ ndz lut 27, 2005 12:27 pm ]
Tytuł: 

Nie widzę na tych schematach zbiornika podciśnienia w lewym przednim nadkolu. Dlaczego?

Autor:  VALENTINE123 [ ndz lut 27, 2005 1:54 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Nie widzę na tych schematach zbiornika podciśnienia w lewym przednim nadkolu. Dlaczego?

Obrazek

Autor:  Gerri [ ndz lut 27, 2005 2:03 pm ]
Tytuł: 

witam.

Tu też:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... ll&fpart=1

Pzdr.

Autor:  wojz [ ndz lut 27, 2005 5:50 pm ]
Tytuł: 

VALENTINE123 pisze:
wojz pisze:
Nie widzę na tych schematach zbiornika podciśnienia w lewym przednim nadkolu. Dlaczego?

Obrazek


Wnioskuję, że zbiornik ów występuje wtedy, gdy auto ma regulację reflektorów.
U mnie jest i central i regulacja, więc mam oba zbiorniki i stąd było moje pytanie.
Dzięki.

Autor:  Gerri [ ndz lut 27, 2005 7:22 pm ]
Tytuł: 

Coś tu jest nie tak.....
Generalnie, zbiornik jest typowym akumulatorem, który służy do gromadzenia energii w postaci do przyjmowania jakiej został skonstruowany na czas gdy silnik nie pracuje. Może to być energia elektryczna, w tym przypadku jest to podciśnienie. Zgromadzone podciśnienie służy do zabezpieczenia prawidłowej pracy układów wymaganej przy niepracującym silniku. Takim układem jest na pewno układ centralnego zamka, nie jest nim natomiast układ regulacji reflektorów, którego prawidłowe działanie jest konieczne w czasie jazdy, a więc przy pracującym silniku i nie wymaga więc wspomagania poprzez działanie akumulatora podciśnienia.

Chciałbym zwrócić uwagę, że EPC jest programem stworzonym do doboru części zamiennych i nie może być używane do prac naprawczo/serwisowych jako poradnik konstrukcji pojazdu, zawiera po prostu zbyt dużo merytorycznych błędów które w doborze części nie przeszkadzają. Do tego celu służy WIS.

Pzdr.

Autor:  wojz [ ndz lut 27, 2005 11:41 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Coś tu jest nie tak.....
Generalnie, zbiornik jest typowym akumulatorem, który służy do gromadzenia energii w postaci do przyjmowania jakiej został skonstruowany na czas gdy silnik nie pracuje. Może to być energia elektryczna, w tym przypadku jest to podciśnienie. Zgromadzone podciśnienie służy do zabezpieczenia prawidłowej pracy układów wymaganej przy niepracującym silniku. Takim układem jest na pewno układ centralnego zamka, nie jest nim natomiast układ regulacji reflektorów, którego prawidłowe działanie jest konieczne w czasie jazdy, a więc przy pracującym silniku i nie wymaga więc wspomagania poprzez działanie akumulatora podciśnienia.

Chciałbym zwrócić uwagę, że EPC jest programem stworzonym do doboru części zamiennych i nie może być używane do prac naprawczo/serwisowych jako poradnik konstrukcji pojazdu, zawiera po prostu zbyt dużo merytorycznych błędów które w doborze części nie przeszkadzają. Do tego celu służy WIS.

Pzdr.


OK, zrozumiano. :)

Autor:  dobrzan [ pn lut 28, 2005 11:09 am ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Coś tu jest nie tak.....
Generalnie, zbiornik jest typowym akumulatorem, który służy do gromadzenia energii w postaci do przyjmowania jakiej został skonstruowany na czas gdy silnik nie pracuje. Może to być energia elektryczna, w tym przypadku jest to podciśnienie. Zgromadzone podciśnienie służy do zabezpieczenia prawidłowej pracy układów wymaganej przy niepracującym silniku. Takim układem jest na pewno układ centralnego zamka, nie jest nim natomiast układ regulacji reflektorów, którego prawidłowe działanie jest konieczne w czasie jazdy, a więc przy pracującym silniku i nie wymaga więc wspomagania poprzez działanie akumulatora podciśnienia.

Chciałbym zwrócić uwagę, że EPC jest programem stworzonym do doboru części zamiennych i nie może być używane do prac naprawczo/serwisowych jako poradnik konstrukcji pojazdu, zawiera po prostu zbyt dużo merytorycznych błędów które w doborze części nie przeszkadzają. Do tego celu służy WIS.

Pzdr.


ale po to jest zbiornik podcisnienia do regulacji reflektorow zebys od razu mogl nimi sterowac a nie czekac po uruchomieniu silnika az pompa "nazbiera" podcisnienia.....

Autor:  Gerri [ pn lut 28, 2005 11:26 am ]
Tytuł: 

Cytuj:

OK, zrozumiano. :)


Nie twierdzę że akurat w tym miejscu jest błąd. Chciałem po prostu zwrócić uwagę na pewien problem.

Autor:  Gerri [ pn lut 28, 2005 11:42 am ]
Tytuł: 

Cytuj:

ale po to jest zbiornik podcisnienia do regulacji reflektorow zebys od razu mogl nimi sterowac a nie czekac po uruchomieniu silnika az pompa "nazbiera" podcisnienia.....


Nie do końca. Działanie regulatora reflektorów polega na podziale będącego do dyspozycji podciśnienia: Pewna stała część oddziałuje na siłowniki reflektorów, pozostała część (zmienna, zależna od ustawienia pokrętła korektora) kierowana jest do atmosfery co w końcowym efekcie wywołuje zmianę podciśnienia na membranach siłowników w reflektorach.

W skrócie: działanie korektora polega na ciągłym, kontrolowanym upuszczaniu podciśnienia do atmosfery. Tak więc po zatrzymaniu silnika, przy połączeniu jak na pow. rysunku energia podciśnienia w niedługim czasie zostanie wyczerpana. Co gorsza, po ponownym uruchomieniu silnika korektor ustawienia reflektorów nie będzie działał do momentu ponownego opróżnienia zbiornika z powietrza. Czyli jest to bez sensu.

Autor:  dobrzan [ pn lut 28, 2005 12:01 pm ]
Tytuł: 

aha czyli Twoim zdaniem inzynierowie ze Stuttgartu popelnili blad??? bo moim zdaniem to rozwiazaniejest jak najbardziej sensowne i dziala na identycznej zasadzie co centralny zamek i bede sie przy tym upieral bo zbiorniczek ten sluzy jako akumulator tak samo jak akumulator (zbiornik jajkowy:P) do centralnego zamka.

Autor:  wojz [ pn lut 28, 2005 12:29 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Cytuj:

OK, zrozumiano. :)


Nie twierdzę że akurat w tym miejscu jest błąd.


Gerri..... litości [swir]
Więc zrozumiałem to tak: każdy egzemplarz z c. z. ma obydwa zbiorniki podciśnienia, a schemat Obrazek

należy traktować poglądowo.
Jeżeli jednak źle rozumiem, to spieszę wyjaśnić, że jestem aktualnie chory i być może trybię nie tak jak potrzeba [zlosnik]

Autor:  Gerri [ pn lut 28, 2005 6:29 pm ]
Tytuł: 

dobrzan pisze:
aha czyli Twoim zdaniem inzynierowie ze Stuttgartu popelnili blad??? bo moim zdaniem to rozwiazaniejest jak najbardziej sensowne i dziala na identycznej zasadzie co centralny zamek i bede sie przy tym upieral bo zbiorniczek ten sluzy jako akumulator tak samo jak akumulator (zbiornik jajkowy:P) do centralnego zamka.


Inżynierowie ze Stuttgartu nie popełniają błędów ;)

Powtarzam: rysunki w EPC są poglądowe, służą do doboru części, nie powinno się nimi posługiwać bezkrytycznie przy składaniu pojazdu, ponieważ zawierają błędy które są nieistotne dla osoby dobierającej części.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/