MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 1:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 27, 2005 11:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
witam, potrzebuje schemat podłączenia centralnego zamka w beczce o ile cos takiego istnieje, jezeli ktos ma namiary na cos takiego, albo bedzie mógł mnie naprowadzic jak podłączyc siłowniki to bede wdzieczny

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
Post: ndz lut 27, 2005 12:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
gieniek pisze:
witam, potrzebuje schemat podłączenia centralnego zamka w beczce o ile cos takiego istnieje, jezeli ktos ma namiary na cos takiego, albo bedzie mógł mnie naprowadzic jak podłączyc siłowniki to bede wdzieczny


Proszę cie bardzo:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 12:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 16, 2004 8:33 am
Posty: 217
I ja skorzystam bo czeka mnie skladanie autka po blacharce i lakierniku ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 12:27 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Nie widzę na tych schematach zbiornika podciśnienia w lewym przednim nadkolu. Dlaczego?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 1:54 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
wojz pisze:
Nie widzę na tych schematach zbiornika podciśnienia w lewym przednim nadkolu. Dlaczego?

Obrazek

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 2:03 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
witam.

Tu też:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... ll&fpart=1

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 5:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
VALENTINE123 pisze:
wojz pisze:
Nie widzę na tych schematach zbiornika podciśnienia w lewym przednim nadkolu. Dlaczego?

Obrazek


Wnioskuję, że zbiornik ów występuje wtedy, gdy auto ma regulację reflektorów.
U mnie jest i central i regulacja, więc mam oba zbiorniki i stąd było moje pytanie.
Dzięki.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 7:22 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Coś tu jest nie tak.....
Generalnie, zbiornik jest typowym akumulatorem, który służy do gromadzenia energii w postaci do przyjmowania jakiej został skonstruowany na czas gdy silnik nie pracuje. Może to być energia elektryczna, w tym przypadku jest to podciśnienie. Zgromadzone podciśnienie służy do zabezpieczenia prawidłowej pracy układów wymaganej przy niepracującym silniku. Takim układem jest na pewno układ centralnego zamka, nie jest nim natomiast układ regulacji reflektorów, którego prawidłowe działanie jest konieczne w czasie jazdy, a więc przy pracującym silniku i nie wymaga więc wspomagania poprzez działanie akumulatora podciśnienia.

Chciałbym zwrócić uwagę, że EPC jest programem stworzonym do doboru części zamiennych i nie może być używane do prac naprawczo/serwisowych jako poradnik konstrukcji pojazdu, zawiera po prostu zbyt dużo merytorycznych błędów które w doborze części nie przeszkadzają. Do tego celu służy WIS.

Pzdr.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 27, 2005 11:41 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Gerri pisze:
Coś tu jest nie tak.....
Generalnie, zbiornik jest typowym akumulatorem, który służy do gromadzenia energii w postaci do przyjmowania jakiej został skonstruowany na czas gdy silnik nie pracuje. Może to być energia elektryczna, w tym przypadku jest to podciśnienie. Zgromadzone podciśnienie służy do zabezpieczenia prawidłowej pracy układów wymaganej przy niepracującym silniku. Takim układem jest na pewno układ centralnego zamka, nie jest nim natomiast układ regulacji reflektorów, którego prawidłowe działanie jest konieczne w czasie jazdy, a więc przy pracującym silniku i nie wymaga więc wspomagania poprzez działanie akumulatora podciśnienia.

Chciałbym zwrócić uwagę, że EPC jest programem stworzonym do doboru części zamiennych i nie może być używane do prac naprawczo/serwisowych jako poradnik konstrukcji pojazdu, zawiera po prostu zbyt dużo merytorycznych błędów które w doborze części nie przeszkadzają. Do tego celu służy WIS.

Pzdr.


OK, zrozumiano. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 11:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Gerri pisze:
Coś tu jest nie tak.....
Generalnie, zbiornik jest typowym akumulatorem, który służy do gromadzenia energii w postaci do przyjmowania jakiej został skonstruowany na czas gdy silnik nie pracuje. Może to być energia elektryczna, w tym przypadku jest to podciśnienie. Zgromadzone podciśnienie służy do zabezpieczenia prawidłowej pracy układów wymaganej przy niepracującym silniku. Takim układem jest na pewno układ centralnego zamka, nie jest nim natomiast układ regulacji reflektorów, którego prawidłowe działanie jest konieczne w czasie jazdy, a więc przy pracującym silniku i nie wymaga więc wspomagania poprzez działanie akumulatora podciśnienia.

Chciałbym zwrócić uwagę, że EPC jest programem stworzonym do doboru części zamiennych i nie może być używane do prac naprawczo/serwisowych jako poradnik konstrukcji pojazdu, zawiera po prostu zbyt dużo merytorycznych błędów które w doborze części nie przeszkadzają. Do tego celu służy WIS.

Pzdr.


ale po to jest zbiornik podcisnienia do regulacji reflektorow zebys od razu mogl nimi sterowac a nie czekac po uruchomieniu silnika az pompa "nazbiera" podcisnienia.....

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 11:26 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Cytuj:

OK, zrozumiano. :)


Nie twierdzę że akurat w tym miejscu jest błąd. Chciałem po prostu zwrócić uwagę na pewien problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 11:42 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Cytuj:

ale po to jest zbiornik podcisnienia do regulacji reflektorow zebys od razu mogl nimi sterowac a nie czekac po uruchomieniu silnika az pompa "nazbiera" podcisnienia.....


Nie do końca. Działanie regulatora reflektorów polega na podziale będącego do dyspozycji podciśnienia: Pewna stała część oddziałuje na siłowniki reflektorów, pozostała część (zmienna, zależna od ustawienia pokrętła korektora) kierowana jest do atmosfery co w końcowym efekcie wywołuje zmianę podciśnienia na membranach siłowników w reflektorach.

W skrócie: działanie korektora polega na ciągłym, kontrolowanym upuszczaniu podciśnienia do atmosfery. Tak więc po zatrzymaniu silnika, przy połączeniu jak na pow. rysunku energia podciśnienia w niedługim czasie zostanie wyczerpana. Co gorsza, po ponownym uruchomieniu silnika korektor ustawienia reflektorów nie będzie działał do momentu ponownego opróżnienia zbiornika z powietrza. Czyli jest to bez sensu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 12:01 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
aha czyli Twoim zdaniem inzynierowie ze Stuttgartu popelnili blad??? bo moim zdaniem to rozwiazaniejest jak najbardziej sensowne i dziala na identycznej zasadzie co centralny zamek i bede sie przy tym upieral bo zbiorniczek ten sluzy jako akumulator tak samo jak akumulator (zbiornik jajkowy:P) do centralnego zamka.

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 12:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Gerri pisze:
Cytuj:

OK, zrozumiano. :)


Nie twierdzę że akurat w tym miejscu jest błąd.


Gerri..... litości [swir]
Więc zrozumiałem to tak: każdy egzemplarz z c. z. ma obydwa zbiorniki podciśnienia, a schemat Obrazek

należy traktować poglądowo.
Jeżeli jednak źle rozumiem, to spieszę wyjaśnić, że jestem aktualnie chory i być może trybię nie tak jak potrzeba [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 28, 2005 6:29 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
dobrzan pisze:
aha czyli Twoim zdaniem inzynierowie ze Stuttgartu popelnili blad??? bo moim zdaniem to rozwiazaniejest jak najbardziej sensowne i dziala na identycznej zasadzie co centralny zamek i bede sie przy tym upieral bo zbiorniczek ten sluzy jako akumulator tak samo jak akumulator (zbiornik jajkowy:P) do centralnego zamka.


Inżynierowie ze Stuttgartu nie popełniają błędów ;)

Powtarzam: rysunki w EPC są poglądowe, służą do doboru części, nie powinno się nimi posługiwać bezkrytycznie przy składaniu pojazdu, ponieważ zawierają błędy które są nieistotne dla osoby dobierającej części.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl