MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 18, 2025 11:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 21, 2005 6:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Witajcie!!!
Kto wie gdzie w 123 jest jakiś "przyrzad" odpowiedzialny za regulację prędkości machania wycieraczek?? U mnie działa tylko bieg 1-ciagła praca i 2- ciągała praca na maxa a nie ma gegulacji czasowej-3 bieg=lipa:-( Czy mam wymienić samą wajhę czy jest coś jeszcze np.jakiś wyłacznik czasowy? Gdzie go szukać?? Pozdrawiam Artrur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 6:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 25, 2004 5:36 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Wrocław - Szkocja
Dobre pytanie mam ten sam problem i też bym chciał się dowiedzieć
co gdzie i jak???

_________________
W123 240D 81 - sprzedany ale nadal w rodzinie
W123 230TE 86 automat - wersja brytyjska - sprzedany czlonkowi klubu http://www.mercedes-benz-club.co.uk/
Renault megane 98 - wersja UK /sluzbowy/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 7:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Dobra....własnie wróciłem z garażu [zlosnik] i juz wszystko wiem [smiech] Tzn.zdjołem maskownicę pod kierką i wyczaiłem wiązke od wyłacznika -wajhy do kostki. Na początku myslalem ze jest to wina samego przełacznika, ale to błędna myśl [oczko] Po nitce do klebka doszedłem do REGULATORA predkości pracy wycieraczek, ktory znajduje sie na wysokosci kolumny kierowniczej na sciance grodziowej w pozycji pionowe. Jest tam taka(u mnie) czarna skrzyneczka z paroma pinami bodajze 8 i to oto urzadzenie zwane przekaźnikiem się zrypało badz nie dokonca....problem polega na tym że jeden pin w tym przekaźniku jest plastikowy :-? a ja w swych manelach wyczaiłem inny przekaźnik tylko że już w obudowie metalowej i z metalowym pinem(tym co wcześniej byl plastikowy). I teraz zradza się pytanie czy wina leż y w ilości pinów metalowych, czy raczej w wadliwości regulatora???? W każdym bądź razie po wymianie regulatora opcja "czasówka" sie uaktywniła i wszystko gra jak należy. Pozdrawiam Artur

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
U mnie wygląda to tak:

I - czasowe

działa tylko po włączeniu najpierw na II pozycję i potem na I :) Czasem przestaje działać po włączeniu kierunku. Pomaga lekkie doknięcie w górę wajchy kierunków :)

II - stałe (wolne) O.K.

III - stałe (szybkie) O.K.

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 21, 2005 9:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr gru 15, 2004 1:06 am
Posty: 104
Witam jeśli ktos by potrzebował albo ten metalowy do przykrecania albo ten czarny przekaznik to mam na zbyciu tanio oddam....


pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 22, 2005 2:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Załączę 2 foty tych regulatorów
Sorry za jakośc ale uciekła mi ostrośc nieco :roll:



To jest ten nowy z wszystkimi pinami metalowymi ----->

Obrazek


A ten jest stary z jednym pinem plastikowym------>
Obrazek

Kto mi powie czym się one różnią? Dlaczego jeden pin jest plastikowy i czy pojazdy majace taki tegulator nie miały opcji czasowki??

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 22, 2005 8:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
może dodatkowa masa
? [zlosnik] niektóre czasówki mają dosterowania dodatkowy impuls takie jedno machniecie piórem może to to [zlosnik]

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 24, 2005 12:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Mam pytanie: czy "czasówka" to w 123 znaczy, że jest mozliwość programowania czu przez kierowcę, czy tylko że machają z przerwami?

Tak to już jest w tych naszych autach, które często mają za sobą doświadczenia z różnymi "dłubaczami", że nigdy nie wiadomo, czy czegoś nigdy nie było, czy zostało wydłubane... Ja np. niedawno dowiedziałem się, że powinienem mieć brzęczyk ostrzegający o włączonych światłach przy wysiadaniu.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 25, 2005 1:04 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2004 3:14 am
Posty: 43
Lokalizacja: Głogów
A powiedzcie czy wam tez przy spryskiwaniu szyb wycieraczki machaja 3 razy??? [szalone]

_________________
123 200 D

1 9 8 3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 25, 2005 8:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
3X PO SPRYSKANIU SZYBY
WYCIERACZKI LAMP ... 2 X ;)

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 3:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
Witam

Wepnę się w temat [zlosnik] u mnie nie działa 1-sza pozycja i nie machają po spryskaniu szyby :( . Próbowałem znaleźć ten przekaźnik ale nie mogę :cry: Może ktoś dokładnie mi opisać gdzie powinien się znajdować? Ja znalazłem 2 przekażniki są na zdjęciach czy to któryś z nich? I czy po jego odłączeniu wycieraczki mają prawo działac?

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11571 ... ujnik1.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11571 ... ujnik2.jpg

pozdrawiam

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 3:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Pin wystawiony w innym położeniu(nietypowym) powoduje by Ktoś kto grzebie nie zapodał kostki czy do przekaźnika czy do wiązki odwrotnie wtyczki(posprawdzajcie inne przyrządy[lampy,wiązka do zespołu wskaźników w liczniku silnik wycieraczek{ściana grodziowa na środku}nawet tam gdzie nie ma to znaczenia [kostki kierunków przednich też mają wybranie na pin a dla żarówki 1włóknowej nie ma znaczenia podłączenie napięcia] takie małe zabezpieczonko elektryczne [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 14, 2007 8:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Odkopuje stary temat,żeby nie zakładac nowego.

Po walce z wycieraczkami reflektorów w końcu udało się uruchomic ten zestaw i znaleźć przyczynę awarii ,tu podziękowania dla kol.Dobrzana za wskazówki na temat blaszek w silniku.
Ale pojawił się drugi problem,a raczej pojawia się i znika,z wycieraczkami szyby.

Na 3 biegu nie działały wcale,ale na czasówce ,2 biegu i ze spryskiwaczami działały tak jak powinne.
Najpierw poruszałem bezpiecznikiem i wróciło do normy na jakis czas.
Teraz wygląda to tak,na czasówce i 2 biegu działaja ciągle ,również na zero działają ciagle.Jedyny sposób na ich wyłączenie to ustawienie na 3 bieg ,albo wyłączenie i włączenie zapłonu.
Co mogło paść?
Sprawdziłem przekaźnik,no to kiedy go wyciagnę nie działają na tym sprawdzenie się skończyło :)
Wyłącznik wycieraczek chyba nie ma tu znaczenia.
Co ciekawe ,dzieją się takie cyrki po deszczu.
Co moze być przyczyną?
Jakieś zwarcie,ale gdzie?
Podpiąłem inny wyłącznik zespolony,ale chyba uszkodzony,na spryskiwaczach czasówka itp.wszystko pokręcone.
Gdzie szukac przyczyny?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 7:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Problem dalej nie rozwiązany.
Teraz mam tak:na czasówce ,na zero i na drugim położeniu działają ciągle ,nie można ich wyłączyć.
Na trzecim biegu nigdy mi nie działały,teraz żeby je wyłączyć muszę, kiedy są na dole włączyć na trzecie położenie.

Podpiąłem inny przekaźnik,to na czasówce działa tylko spryskiwacz,na drugim położeniu działają ciągle,nie można wyłączyć,na trzecim zero reakcji.

Dziś przy tym troche grzebałem,i zauważyłem takie coś:
włączam zapłon działają na czasówce normalnie,trzy machnięcia,tak jak przy uruchomieniu spryskiwacza.Ale kiedy włącze na drugie położenie i dam na zero to juz pracują ciągle bez względu na położenie wajchy.
Kiedy wyłącze zapłon na kilka minut znów wraca do normy tj.działaja tylko za pierwszym razem.Ale co najdziwniejsze po odpaleniu silnika ,przekaźnik nie rozwiera styków i wycieraczki tylko pracuja nie reagując na ruchy dzwignią.Odpalenie ma coś do tego?




Przekaźnik otworzyłem,wygląda jak nowy .
Wygląda tak jakby dostawał jakiś lewy prąd i podawał go na wycieraczki.
Wie ktoś co to moze być.Nie wygląda jak awaria przekaźnika czy wajchy do włączania wycieraczek.Ja już nie mam pomysłów co to jest.
W poprzednim aucie miałem podobny kłopot i tez nic nie dawała zmiana przekaźnika czy wajchy.Ale tam nie chodziła czasówka i nie zjeżdżały na dół.Wtedy dałem sobie spokój.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 15, 2007 7:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
tadziora pisze:
Witam jeśli ktos by potrzebował albo ten metalowy do przykrecania albo ten czarny przekaznik to mam na zbyciu tanio oddam....


Tadziu Ty to bys tylko interesy robil!! a gdzie braterska pomoc???

THC pisze:
Problem dalej nie rozwiązany.


sprobuj jednak z jeszcze jednym ale pewnym przekaznikiem, po drugie poszukaj zwarcia na instalacji, po trzecie...
THC pisze:
tu podziękowania dla kol.Dobrzana za wskazówki na temat blaszek w silniku.


nie ma za co i raczej zajrzyj do silnika wycieraczek bo tam jest podobnie:):)

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl