MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

NIVO ? - czym to się je ??
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10474
Strona 1 z 2

Autor:  geralt [ wt lut 08, 2005 11:46 am ]
Tytuł:  NIVO ? - czym to się je ??

widziałem takie coś w jednym 123
czy to pompuje się tylko tył czy też i przód ?
widziałem tylko w bagażniku po prawej stronie zegarek-ciśnieniomierz i jakiś zawór... od którego odchodzi kabelek
czy to pompuje się powietrzem ze zwykłego kompresora ?
czy też kompresor powinien być w zestawie ? czyt. w samochodzie [zlosnik]

Autor:  Marcin S [ wt lut 08, 2005 11:55 am ]
Tytuł: 

a co ma powietrze do NIVO [zlosnik]

sa to amortyzatory olejowe, które są pompowane za pomocą pompy umieszczonej przy silniku , olejem ATF - taki jak do wspomagania i autmatów - pompa pompuje pod stałym ciśnieniem olej, podrodze jest reduktor wyskości samochodu, i zależności od tego jak jest załadowany samochód - wziększa ciśnienie - popmuje amorki, lub gdy obciażenie maleje - zmniejsza ciśnienie.
Do tego są jeszcze inne tylne spręzyny.
zontowane tylko na tyle, w standardzie w kombi, oraz w coupetach i sedanach za dopłatą, opcje AMG miały takie coś na pokładzie...

Na przodzie to miałao coś takiego W116, ale na powietrze i szybo z tego zrezygnowali - za drogei w produkcji i awaryjne, poczytaj link ze strony glównej

Autor:  geralt [ wt lut 08, 2005 12:06 pm ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
pompowane za pomocą pompy umieszczonej przy silniku , olejem ATF - taki jak do wspomagania i autmatów - pompa pompuje pod stałym ciśnieniem olej, podrodze jest reduktor wyskości samochodu, i zależności od tego jak jest załadowany samochód - wziększa ciśnienie - popmuje amorki, lub gdy obciażenie maleje - zmniejsza ciśnienie.

gdzie znajduje się ta pompa? z której strony silnika? koło jakiego elementu powinna być ?

czyli nie ma żadnego włącznika dodatkowego, i rozumiem że gdyby zaczepić ciężką przyczepę to powinno automatycznie podpompować bez żadnej dodatkowej ingerencji z mojej strony ? ? ? ?

Autor:  Bukol [ wt lut 08, 2005 12:19 pm ]
Tytuł: 

geralt pisze:
czyli nie ma żadnego włącznika dodatkowego, i rozumiem że gdyby zaczepić ciężką przyczepę to powinno automatycznie podpompować bez żadnej dodatkowej ingerencji z mojej strony ? ? ? ?


Nie ma włącznika (dotyczy 123). Jak obciążysz bagażnik, to automatycznie podpompuje i wypoziomuje nadwozie. W116 i /8 miało nivo jako opcję, a model w116 450SEL 6,9 w standardzie na obydwa koła z ręczną regulacją poziomu nadwozia (jak w Citroenach DS i CX). Takie samo rozwiązanie było oferowane w W126 jako opcja do droższych modeli (560) lub klasyczne nivo na tył do wszystkich modeli.
W124 kombi też ma nivo w standardzie.

Autor:  outsider [ wt lut 08, 2005 2:03 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Spamujemy ? [cool] [oczko] [smiech]


Troche ponad 3.5k postów zoobowiązuje [zlosnik]

Pompa NIVO w 123 powinna byc z lewej strony jak otworzysz maske, gdzieś miałem fotke, jak znajde to wrzuce.

Autor:  JareG [ wt lut 08, 2005 2:24 pm ]
Tytuł: 

outsider pisze:
Pompa NIVO w 123 powinna byc z lewej strony jak otworzysz maske, gdzieś miałem fotke, jak znajde to wrzuce.

W M102 jest napedzana z walka, siedzi na przodzie silnika nieco w strone aku (klik1, klik2).. chyba tak samo bylo w M110.
W M103 widzialem nivo pompe zintegrowana z pompa od wspomagania (czyli napedzana z paska).
W M117 jest takze napedzana z walka, siedzi sobie z przodu na V8 po stronie kierowcy..
.. wiecej (nivo)grzechow nie pamietam [zlosnik][hehe]

Autor:  outsider [ wt lut 08, 2005 2:31 pm ]
Tytuł: 

Człowiek całe życie się uczy [zlosnik] będe musiał bardziej pogłębic wiedze o NIVO w 123 [zlosnik] i innych MB

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt lut 08, 2005 3:17 pm ]
Tytuł: 

Moim skromnym zdaniem Marcin c wprowadził do swojej wypowiedzi mały bład! Do układow NIVO nie stosuje sie moim zdaniem ATF-u!!!!!!! tylko specjalny olej ZHM o czym zreszta informuje stosowna naklejka na zbiorniku-wlanie ATF-u do NIVO wrozy szybkie kłopoty moim zdaniem! Mam racje?

Autor:  gorex [ wt lut 08, 2005 3:22 pm ]
Tytuł: 

czy na mb.org.pl ktoś nie pokazywał nivo w w201? chyba było na przód i tył ale no chyba była jakas specjalna wersja w201 - nie pamietam..

dodane..
http://www.mercedesyuzywane.pl/i.php?nz ... nrOfer=377
czyli w 190 też było nivo - tylko jeszcze mi coś kołata że było przód tył- ale może sie myle...

Autor:  Stawros [ wt lut 08, 2005 5:04 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Moim skromnym zdaniem Marcin c wprowadził do swojej wypowiedzi mały bład! Do układow NIVO nie stosuje sie moim zdaniem ATF-u!!!!!!! tylko specjalny olej ZHM o czym zreszta informuje stosowna naklejka na zbiorniku-wlanie ATF-u do NIVO wrozy szybkie kłopoty moim zdaniem! Mam racje?


Zdecydowanie, masz rację!

P.S

Poczwórny post Bukola to błąd systemu, posty niezwiązane z tematem usunąłem.

Stawros

Autor:  JareG [ wt lut 08, 2005 6:13 pm ]
Tytuł: 

gorex pisze:
czy na mb.org.pl ktoś nie pokazywał nivo w w201? chyba było na przód i tył ale no chyba była jakas specjalna wersja w201 - nie pamietam..
(..)
czyli w 190 też było nivo - tylko jeszcze mi coś kołata że było przód tył- ale może sie myle...

Nie mylisz sie. Mlody ma w201 2.5 16v, i w tym aucie jest nivo na obydwu osiach. Sterowane zreszta z kabiny - full wypas.. no ale takich aut malo bylo [hehe]

Autor:  qzyn [ wt lut 08, 2005 9:14 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Moim skromnym zdaniem Marcin c wprowadził do swojej wypowiedzi mały bład! Do układow NIVO nie stosuje sie moim zdaniem ATF-u!!!!!!! tylko specjalny olej ZHM o czym zreszta informuje stosowna naklejka na zbiorniku-wlanie ATF-u do NIVO wrozy szybkie kłopoty moim zdaniem! Mam racje?


To co z tym olejem???

Spotkalem 2 wersje: 1 to ATF a 2 to ten plyn ZHM do ukladow np. cytryn.
Podobno jest zolty i specjalny do ukladow zawieszenia.
Chce wymienic w moim NIVO ten plyn ale puki nie znajde pewnej wersji to musi stary dac rade.

Czy ktos jest pewien co tam lac???

PZDR

Autor:  gorex [ wt lut 08, 2005 9:35 pm ]
Tytuł: 

masz lać ZHM- żółty, firmy Febi jest w niebieskiej butelce z chyba biała zakrętką- ostatnio kupowałem to płaciłem niecałe 21 za litr

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ wt lut 08, 2005 9:51 pm ]
Tytuł: 

Kurcze nie wiem kto rozsiewa te pogłoski ze mozna lac atf do Nivo..... przeciez na zbiorniku jest naklejka (prawie zawsze ) i wyrazie pisze ZHM-wiec po co kombinowac? przeciez Nivo to drogi gips to nie kosztuje 5 zł!

Autor:  Mitu [ śr lut 09, 2005 12:06 am ]
Tytuł: 

W 116 było zwykłe nivo olejowe, ale było też nivo powietrzne (tak jak zwykłe tylko na tylną oś). Był zegar w bagażniku i ciśnienie można było zmniejszyć (większy komfort lub lekki ładunek) lub zwiększyć podpompowywując kompresorem (bardziej sportowy nastaw lub ciężki ładunek). Oczywiście 6.9 to osobny rozdział i działa na 2 osie jak napisał Bukol.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/