MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
NIVO ? - czym to się je ?? https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10474 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | geralt [ wt lut 08, 2005 11:46 am ] |
Tytuł: | NIVO ? - czym to się je ?? |
widziałem takie coś w jednym 123 czy to pompuje się tylko tył czy też i przód ? widziałem tylko w bagażniku po prawej stronie zegarek-ciśnieniomierz i jakiś zawór... od którego odchodzi kabelek czy to pompuje się powietrzem ze zwykłego kompresora ? czy też kompresor powinien być w zestawie ? czyt. w samochodzie ![]() |
Autor: | Marcin S [ wt lut 08, 2005 11:55 am ] |
Tytuł: | |
a co ma powietrze do NIVO ![]() sa to amortyzatory olejowe, które są pompowane za pomocą pompy umieszczonej przy silniku , olejem ATF - taki jak do wspomagania i autmatów - pompa pompuje pod stałym ciśnieniem olej, podrodze jest reduktor wyskości samochodu, i zależności od tego jak jest załadowany samochód - wziększa ciśnienie - popmuje amorki, lub gdy obciażenie maleje - zmniejsza ciśnienie. Do tego są jeszcze inne tylne spręzyny. zontowane tylko na tyle, w standardzie w kombi, oraz w coupetach i sedanach za dopłatą, opcje AMG miały takie coś na pokładzie... Na przodzie to miałao coś takiego W116, ale na powietrze i szybo z tego zrezygnowali - za drogei w produkcji i awaryjne, poczytaj link ze strony glównej |
Autor: | geralt [ wt lut 08, 2005 12:06 pm ] |
Tytuł: | |
Marcin S pisze: pompowane za pomocą pompy umieszczonej przy silniku , olejem ATF - taki jak do wspomagania i autmatów - pompa pompuje pod stałym ciśnieniem olej, podrodze jest reduktor wyskości samochodu, i zależności od tego jak jest załadowany samochód - wziększa ciśnienie - popmuje amorki, lub gdy obciażenie maleje - zmniejsza ciśnienie.
gdzie znajduje się ta pompa? z której strony silnika? koło jakiego elementu powinna być ? czyli nie ma żadnego włącznika dodatkowego, i rozumiem że gdyby zaczepić ciężką przyczepę to powinno automatycznie podpompować bez żadnej dodatkowej ingerencji z mojej strony ? ? ? ? |
Autor: | Bukol [ wt lut 08, 2005 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
geralt pisze: czyli nie ma żadnego włącznika dodatkowego, i rozumiem że gdyby zaczepić ciężką przyczepę to powinno automatycznie podpompować bez żadnej dodatkowej ingerencji z mojej strony ? ? ? ?
Nie ma włącznika (dotyczy 123). Jak obciążysz bagażnik, to automatycznie podpompuje i wypoziomuje nadwozie. W116 i /8 miało nivo jako opcję, a model w116 450SEL 6,9 w standardzie na obydwa koła z ręczną regulacją poziomu nadwozia (jak w Citroenach DS i CX). Takie samo rozwiązanie było oferowane w W126 jako opcja do droższych modeli (560) lub klasyczne nivo na tył do wszystkich modeli. W124 kombi też ma nivo w standardzie. |
Autor: | outsider [ wt lut 08, 2005 2:03 pm ] |
Tytuł: | |
WeebShut pisze: Spamujemy ?
![]() ![]() ![]() Troche ponad 3.5k postów zoobowiązuje ![]() Pompa NIVO w 123 powinna byc z lewej strony jak otworzysz maske, gdzieś miałem fotke, jak znajde to wrzuce. |
Autor: | JareG [ wt lut 08, 2005 2:24 pm ] |
Tytuł: | |
outsider pisze: Pompa NIVO w 123 powinna byc z lewej strony jak otworzysz maske, gdzieś miałem fotke, jak znajde to wrzuce.
W M102 jest napedzana z walka, siedzi na przodzie silnika nieco w strone aku (klik1, klik2).. chyba tak samo bylo w M110. W M103 widzialem nivo pompe zintegrowana z pompa od wspomagania (czyli napedzana z paska). W M117 jest takze napedzana z walka, siedzi sobie z przodu na V8 po stronie kierowcy.. .. wiecej (nivo)grzechow nie pamietam ![]() |
Autor: | outsider [ wt lut 08, 2005 2:31 pm ] |
Tytuł: | |
Człowiek całe życie się uczy ![]() ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lut 08, 2005 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
Moim skromnym zdaniem Marcin c wprowadził do swojej wypowiedzi mały bład! Do układow NIVO nie stosuje sie moim zdaniem ATF-u!!!!!!! tylko specjalny olej ZHM o czym zreszta informuje stosowna naklejka na zbiorniku-wlanie ATF-u do NIVO wrozy szybkie kłopoty moim zdaniem! Mam racje? |
Autor: | gorex [ wt lut 08, 2005 3:22 pm ] |
Tytuł: | |
czy na mb.org.pl ktoś nie pokazywał nivo w w201? chyba było na przód i tył ale no chyba była jakas specjalna wersja w201 - nie pamietam.. dodane.. http://www.mercedesyuzywane.pl/i.php?nz ... nrOfer=377 czyli w 190 też było nivo - tylko jeszcze mi coś kołata że było przód tył- ale może sie myle... |
Autor: | Stawros [ wt lut 08, 2005 5:04 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Moim skromnym zdaniem Marcin c wprowadził do swojej wypowiedzi mały bład! Do układow NIVO nie stosuje sie moim zdaniem ATF-u!!!!!!! tylko specjalny olej ZHM o czym zreszta informuje stosowna naklejka na zbiorniku-wlanie ATF-u do NIVO wrozy szybkie kłopoty moim zdaniem! Mam racje?
Zdecydowanie, masz rację! P.S Poczwórny post Bukola to błąd systemu, posty niezwiązane z tematem usunąłem. Stawros |
Autor: | JareG [ wt lut 08, 2005 6:13 pm ] |
Tytuł: | |
gorex pisze: czy na mb.org.pl ktoś nie pokazywał nivo w w201? chyba było na przód i tył ale no chyba była jakas specjalna wersja w201 - nie pamietam..
(..) czyli w 190 też było nivo - tylko jeszcze mi coś kołata że było przód tył- ale może sie myle... Nie mylisz sie. Mlody ma w201 2.5 16v, i w tym aucie jest nivo na obydwu osiach. Sterowane zreszta z kabiny - full wypas.. no ale takich aut malo bylo ![]() |
Autor: | qzyn [ wt lut 08, 2005 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Moim skromnym zdaniem Marcin c wprowadził do swojej wypowiedzi mały bład! Do układow NIVO nie stosuje sie moim zdaniem ATF-u!!!!!!! tylko specjalny olej ZHM o czym zreszta informuje stosowna naklejka na zbiorniku-wlanie ATF-u do NIVO wrozy szybkie kłopoty moim zdaniem! Mam racje?
To co z tym olejem??? Spotkalem 2 wersje: 1 to ATF a 2 to ten plyn ZHM do ukladow np. cytryn. Podobno jest zolty i specjalny do ukladow zawieszenia. Chce wymienic w moim NIVO ten plyn ale puki nie znajde pewnej wersji to musi stary dac rade. Czy ktos jest pewien co tam lac??? PZDR |
Autor: | gorex [ wt lut 08, 2005 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
masz lać ZHM- żółty, firmy Febi jest w niebieskiej butelce z chyba biała zakrętką- ostatnio kupowałem to płaciłem niecałe 21 za litr |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ wt lut 08, 2005 9:51 pm ] |
Tytuł: | |
Kurcze nie wiem kto rozsiewa te pogłoski ze mozna lac atf do Nivo..... przeciez na zbiorniku jest naklejka (prawie zawsze ) i wyrazie pisze ZHM-wiec po co kombinowac? przeciez Nivo to drogi gips to nie kosztuje 5 zł! |
Autor: | Mitu [ śr lut 09, 2005 12:06 am ] |
Tytuł: | |
W 116 było zwykłe nivo olejowe, ale było też nivo powietrzne (tak jak zwykłe tylko na tylną oś). Był zegar w bagażniku i ciśnienie można było zmniejszyć (większy komfort lub lekki ładunek) lub zwiększyć podpompowywując kompresorem (bardziej sportowy nastaw lub ciężki ładunek). Oczywiście 6.9 to osobny rozdział i działa na 2 osie jak napisał Bukol. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |