MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
MB 123 Kombi 300 turbodiesel-proszę o opinie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10447 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gieniek [ ndz lut 06, 2005 3:52 pm ] |
Tytuł: | MB 123 Kombi 300 turbodiesel-proszę o opinie |
witam, ostatnio interesuje mnie beczka kombi 300 turbodiesel, jezeli ktos miał lub ma lub cos slyszał złego lub dobrego o tym modelu to prosze o podzielenie sie ze mna informacjami za co bede wdzieczny, pozdrawiam |
Autor: | AMG [ ndz lut 06, 2005 4:09 pm ] |
Tytuł: | Re: MB 123 Kombi 300 turbodiesel-proszę o opinie |
gieniek pisze: witam, ostatnio interesuje mnie beczka kombi 300 turbodiesel, jezeli ktos miał lub ma lub cos slyszał złego lub dobrego o tym modelu to prosze o podzielenie sie ze mna informacjami za co bede wdzieczny, pozdrawiam
300TDT to dobre auto pod warunkiem, że skrzynia automatyczna(jeśli jest) jest w dobrym stanie oraz motor bo cześci do tego modelu są trudno dostepne. |
Autor: | Wika [ ndz lut 06, 2005 7:11 pm ] |
Tytuł: | |
Takie auto , to był właśnie mój pierwszy mercedes i dlatego pozostałem już wierny turbodieslom ![]() Palił mi 10 litrów wiosna , lata , jesień ,zima - bez różnicy . Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem . Trzeba się też przyzwyczaić , że latem podczas upałów temperatura wody skacze ponad 100 ale to dla tego silnika normalka i nic się nie dzieje ( mówię o szybkiej jećdzie około 160 km/h albo jazda w górach - wjeżdżałem na górę Żar ) . Woda nie gotuje sie ale temperatura powyżej 100 . Poza tym przed kupnem dobrze się przypatrz lini auta, bo w kombi często się zdarza , że tył potrafi być załamany . Takie modele często były wykorzystywane jako ciężarówki . |
Autor: | laudan [ ndz lut 06, 2005 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem .
Wszystkie kombi MB wyjezdzaly z fabryki z NIVO. |
Autor: | Bukol [ ndz lut 06, 2005 8:03 pm ] |
Tytuł: | |
Jazda rewelacyjna - do momentu pierwszej awarii. Z częściami mogą być problemy. Jest to zupełnie inny silnik niż wolnossący OM617, inna głowica o osprzęcie nie wspominając. Skrzynia biegów zawsze była automatyczna i też jest to inna niż w wersji 300 bez turbo. Ogólnie warte polecenia, o ile będziesz w stanie dobrze sprawdzić samochód. Czy przymierzasz się do tej białej z Łodzi? |
Autor: | FENIX [ ndz lut 06, 2005 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
tak 300TDT to piękne auto ale ma swoje choroby których zazwyczaj własciciele się boją naprawiać i tak popada to cudo w ruine... ale do rzeczy - skrzynia automatycznia (jeśli jeszcze jest - z tego co wiem to każde turbo miało automat !!) lubi szwankować - szarpać, nie równo przepinać biegi - zawieszenie NIVO - lubią się rozciekać amortyzatory oraz cały układ - turbina - jeśli poprzedni właściciele za szybko gasili auto po szybkiej jeździe to może być zatarta albo na umarciu... - silnik turbo jest w ok 75% inny niż zwykła 300D - także trzeba dokładnie oglądać i słuchać pracy silnika, najlepiej sprawdzić kompresje itp. no a takim PLUS na pocieszenie jest to że jazda 300TDT jest cudowna, auto ma wystarczającą moc (ostatnie roczniki mają 125KM) - no i wersje 300TDT mają zazwyczaj bogate wyposażenia.... tak jak większość wersji 280 |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 06, 2005 10:12 pm ] |
Tytuł: | |
Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz lut 06, 2005 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc?
![]() Może ![]() Modele 123 T ZAWSZE miały Nivo. Nie dotyczy samochodów, które dłuższy czas jeżdżą w Polsce ![]() |
Autor: | Wika [ pn lut 07, 2005 9:40 am ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? ![]() Może ![]() Modele 123 T ZAWSZE miały Nivo. Nie dotyczy samochodów, które dłuższy czas jeżdżą w Polsce ![]() Dobrze , że doprecyzowałeś swoją wypowiedź . W c klasie bowiem nie mam żadnego nivo , mimo że kombi . |
Autor: | Wika [ pn lut 07, 2005 9:51 am ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: Wika pisze: Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem . Wszystkie kombi MB wyjezdzaly z fabryki z NIVO. o tą wypowiedź mi chodziło . |
Autor: | Wookee [ pn lut 07, 2005 10:39 am ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: Bukol pisze: MERCEDES 4 EVER pisze: Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? ![]() Może ![]() Modele 123 T ZAWSZE miały Nivo. Nie dotyczy samochodów, które dłuższy czas jeżdżą w Polsce ![]() Dobrze , że doprecyzowałeś swoją wypowiedź . W c klasie bowiem nie mam żadnego nivo , mimo że kombi . A co to jest "c klasa", też MB? Nie do wiary ![]() |
Autor: | gieniek [ pn lut 07, 2005 2:05 pm ] |
Tytuł: | |
z tego co wiem to turbo diesle miały rowniez skrzynie manualne 5 biegowe, a jak tyo jest z automatami, normalne sa 4 biegowe a w turbodieslu? co do tej bczki z łodzi to nie słyszałem, kolego bukol masz moze jakies namiary? |
Autor: | FENIX [ pn lut 07, 2005 3:10 pm ] |
Tytuł: | |
W123 300TDT z allegro w W123 300TDT automaty mają 4 biegowe skrzynie... a tak jak patrze w prospekt to nic tam nie ma o manualnych skrzyniach. Oczywiście w PL wszystko jest możliwe i jak komuś padł automatic to wstawiał manuala albo zwykłego automatica ze zwykłej 300D tylko skrzynia w turbo też jest inna (mocniejsza) |
Autor: | Bukol [ pn lut 07, 2005 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
gieniek pisze: z tego co wiem to turbo diesle miały rowniez skrzynie manualne 5 biegowe, a jak tyo jest z automatami, normalne sa 4 biegowe a w turbodieslu? Jak już pisałem, 123 300TDT miały FABRYCZNIE 4-ro biegowy automat. Cytuj: co do tej bczki z łodzi to nie słyszałem, kolego bukol masz moze jakies namiary?
To to powyżej z postu FENIX'a. |
Autor: | Mitu [ wt lut 08, 2005 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
Wika pisze: Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem .
W tym urządzeniu części też podlegają zużyciu i po prostu trzeba je wymieniać i wszystko będzie ![]() ![]() * - nie czuję jak rymuję ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |