MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

MB 123 Kombi 300 turbodiesel-proszę o opinie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10447
Strona 1 z 2

Autor:  gieniek [ ndz lut 06, 2005 3:52 pm ]
Tytuł:  MB 123 Kombi 300 turbodiesel-proszę o opinie

witam, ostatnio interesuje mnie beczka kombi 300 turbodiesel, jezeli ktos miał lub ma lub cos slyszał złego lub dobrego o tym modelu to prosze o podzielenie sie ze mna informacjami za co bede wdzieczny, pozdrawiam

Autor:  AMG [ ndz lut 06, 2005 4:09 pm ]
Tytuł:  Re: MB 123 Kombi 300 turbodiesel-proszę o opinie

gieniek pisze:
witam, ostatnio interesuje mnie beczka kombi 300 turbodiesel, jezeli ktos miał lub ma lub cos slyszał złego lub dobrego o tym modelu to prosze o podzielenie sie ze mna informacjami za co bede wdzieczny, pozdrawiam


300TDT to dobre auto pod warunkiem, że skrzynia automatyczna(jeśli jest) jest w dobrym stanie oraz motor bo cześci do tego modelu są trudno dostepne.

Autor:  Wika [ ndz lut 06, 2005 7:11 pm ]
Tytuł: 

Takie auto , to był właśnie mój pierwszy mercedes i dlatego pozostałem już wierny turbodieslom :)

Palił mi 10 litrów wiosna , lata , jesień ,zima - bez różnicy .
Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem .
Trzeba się też przyzwyczaić , że latem podczas upałów temperatura wody skacze ponad 100 ale to dla tego silnika normalka i nic się nie dzieje ( mówię o szybkiej jećdzie około 160 km/h albo jazda w górach - wjeżdżałem na górę Żar ) .
Woda nie gotuje sie ale temperatura powyżej 100 .
Poza tym przed kupnem dobrze się przypatrz lini auta, bo w kombi często się zdarza , że tył potrafi być załamany .
Takie modele często były wykorzystywane jako ciężarówki .

Autor:  laudan [ ndz lut 06, 2005 7:53 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem .


Wszystkie kombi MB wyjezdzaly z fabryki z NIVO.

Autor:  Bukol [ ndz lut 06, 2005 8:03 pm ]
Tytuł: 

Jazda rewelacyjna - do momentu pierwszej awarii. Z częściami mogą być problemy. Jest to zupełnie inny silnik niż wolnossący OM617, inna głowica o osprzęcie nie wspominając. Skrzynia biegów zawsze była automatyczna i też jest to inna niż w wersji 300 bez turbo. Ogólnie warte polecenia, o ile będziesz w stanie dobrze sprawdzić samochód. Czy przymierzasz się do tej białej z Łodzi?

Autor:  FENIX [ ndz lut 06, 2005 8:12 pm ]
Tytuł: 

tak 300TDT to piękne auto ale ma swoje choroby których zazwyczaj własciciele się boją naprawiać i tak popada to cudo w ruine... ale do rzeczy

- skrzynia automatycznia (jeśli jeszcze jest - z tego co wiem to każde turbo miało automat !!) lubi szwankować - szarpać, nie równo przepinać biegi
- zawieszenie NIVO - lubią się rozciekać amortyzatory oraz cały układ
- turbina - jeśli poprzedni właściciele za szybko gasili auto po szybkiej jeździe to może być zatarta albo na umarciu...
- silnik turbo jest w ok 75% inny niż zwykła 300D - także trzeba dokładnie oglądać i słuchać pracy silnika, najlepiej sprawdzić kompresje itp.

no a takim PLUS na pocieszenie jest to że jazda 300TDT jest cudowna, auto ma wystarczającą moc (ostatnie roczniki mają 125KM) - no i wersje 300TDT mają zazwyczaj bogate wyposażenia.... tak jak większość wersji 280

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz lut 06, 2005 10:12 pm ]
Tytuł: 

Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? :-?

Autor:  Bukol [ ndz lut 06, 2005 10:28 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? :-?


Może [cool]
Modele 123 T ZAWSZE miały Nivo. Nie dotyczy samochodów, które dłuższy czas jeżdżą w Polsce [hehe]

Autor:  Wika [ pn lut 07, 2005 9:40 am ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? :-?


Może [cool]
Modele 123 T ZAWSZE miały Nivo. Nie dotyczy samochodów, które dłuższy czas jeżdżą w Polsce [hehe]


Dobrze , że doprecyzowałeś swoją wypowiedź .
W c klasie bowiem nie mam żadnego nivo , mimo że kombi .

Autor:  Wika [ pn lut 07, 2005 9:51 am ]
Tytuł: 

laudan pisze:
Wika pisze:
Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem .


Wszystkie kombi MB wyjezdzaly z fabryki z NIVO.


o tą wypowiedź mi chodziło .

Autor:  Wookee [ pn lut 07, 2005 10:39 am ]
Tytuł: 

Wika pisze:
Bukol pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
Laudan a mi sie wydaje ze 123 T to miały lub nie miały NIVO w zaleznosci od wersji lub zamowienia a natomiast standartem było nivo w 124 T.Czy ktos moze to potwierdzic lub zaprzeczyc? :-?


Może [cool]
Modele 123 T ZAWSZE miały Nivo. Nie dotyczy samochodów, które dłuższy czas jeżdżą w Polsce [hehe]


Dobrze , że doprecyzowałeś swoją wypowiedź .
W c klasie bowiem nie mam żadnego nivo , mimo że kombi .

A co to jest "c klasa", też MB? Nie do wiary ;)

Autor:  gieniek [ pn lut 07, 2005 2:05 pm ]
Tytuł: 

z tego co wiem to turbo diesle miały rowniez skrzynie manualne 5 biegowe, a jak tyo jest z automatami, normalne sa 4 biegowe a w turbodieslu?
co do tej bczki z łodzi to nie słyszałem, kolego bukol masz moze jakies namiary?

Autor:  FENIX [ pn lut 07, 2005 3:10 pm ]
Tytuł: 

W123 300TDT z allegro

w W123 300TDT automaty mają 4 biegowe skrzynie... a tak jak patrze w prospekt to nic tam nie ma o manualnych skrzyniach. Oczywiście w PL wszystko jest możliwe i jak komuś padł automatic to wstawiał manuala albo zwykłego automatica ze zwykłej 300D tylko skrzynia w turbo też jest inna (mocniejsza)

Autor:  Bukol [ pn lut 07, 2005 5:21 pm ]
Tytuł: 

gieniek pisze:
z tego co wiem to turbo diesle miały rowniez skrzynie manualne 5 biegowe, a jak tyo jest z automatami, normalne sa 4 biegowe a w turbodieslu?

Jak już pisałem, 123 300TDT miały FABRYCZNIE 4-ro biegowy automat.

Cytuj:
co do tej bczki z łodzi to nie słyszałem, kolego bukol masz moze jakies namiary?

To to powyżej z postu FENIX'a.

Autor:  Mitu [ wt lut 08, 2005 10:31 pm ]
Tytuł: 

Wika pisze:
Jedyne , co się psuło to nivo i dlatego mam awersje do kombi z tym urządzeniem .


W tym urządzeniu części też podlegają zużyciu i po prostu trzeba je wymieniać i wszystko będzie [ok] przez następne 10-15 lat. Nivo jest genialne, chciałbym je mieć w W 116. W 123 T bez nivo (przerobione zawieszenie - zmienione sprężyny na te od limuzyny*) to totalna porażka. Nie dość, że siada przy większym ciężarze to do tego skacze jak żaba na nierównościach :( ...

* - nie czuję jak rymuję [zlosnik] .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/