MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 01, 2025 9:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 06, 2005 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
chce sobie kupic to http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=40528317

powiedzcie mi ludzie czy to nie jest zbyt wygorowana cena ??? moze ktos ma cos takiego gdzies w garazu i odsprzeda za tansze piniadze ?!

i czy faktycznie 500W grzalka jest w stanie silnik do 40 stopni podgrzac ???

_________________
W123 240D 81'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 11:55 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 12, 2004 7:51 am
Posty: 502
Lokalizacja: Gdynia
Ja mam taką grzałke a nawet kontakt na 230v w środku co bym mogł farelke zostawić na noc, wszystko jest ładnie i pięknie zrobione, ekstra działa...
Ale skąd ja wezme 230v na parkingu przed blokiem.

_________________
W123 2.0lpg automatic 85r


Na górę
Post: ndz lut 06, 2005 11:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
deniken pisze:

powiedzcie mi ludzie czy to nie jest zbyt wygorowana cena ??? moze ktos ma cos takiego gdzies w garazu i odsprzeda za tansze piniadze ?!

i czy faktycznie 500W grzalka jest w stanie silnik do 40 stopni podgrzac ???


imo to lipa.

po pierwsze to troche mi za drogo jak na grzalke. nie orientuje sie dobrze w cenach, ale wydawalo mi sie, ze sa tansze.

po drugie 0,5kW to imo stanowczo za malo zeby zagrzac motor. sprawnosc diesla to bodajze 40%, wiec nawet jesli wykorzystujemy po zozruchu tylko 1/3 mocy silnika to zauwaz ile wytwarzasz ciepla. porownujac to z czasem wystudzenia silnika na mrozie wydaje mi sie, ze chcac uzyskac 40 st. zima trzeba by zainstalowac znacznie wieksza moc.

imo taki wynalazek moze sluzyc do podtrzymania temperatury, ale rowniez w zakresie nizszym niz 40st (zakladam mroz i calonocny postoj).

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 12:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
czyli generalnie nie ma sensu montowania tego wynalazku w samochodzie ?? moze sie jeszcze ktos wypowie kto ma takie cos w swoim samochodzie.

_________________
W123 240D 81'


Na górę
Post: ndz lut 06, 2005 1:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Pogrzebcie w archiwum, w zeszłym roku była dosyć duża dyskusja na ten temat.

wolf pisze:
po drugie 0,5kW to imo stanowczo za malo zeby zagrzac motor.
imo taki wynalazek moze sluzyc do podtrzymania temperatury, ale rowniez w zakresie nizszym niz 40st (zakladam mroz i calonocny postoj).


Zależy ile czasu będzie włączona ta grzałka, a po drugie te "wynalazki" były chyba montowane fabrycznie na rynek skandynawski, nie wiem tylko o jakiej mocy.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
Post: ndz lut 06, 2005 2:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 30, 2004 10:58 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Lubliniec
Stawros pisze:

Zależy ile czasu będzie włączona ta grzałka, a po drugie te "wynalazki" były chyba montowane fabrycznie na rynek skandynawski, nie wiem tylko o jakiej mocy.


wybacz, ale stwierdzenie, ze 500W jest w stanie ogrzac kilkusetkilogramowy blok metalu i cieczy do 50st powyzej otoczenia przy bardzo niewielkiej izolacji nadal wywoluje we mnie duzo sceptycyzmu.

rowiez Kanadyjczycy masowo stosuja takie rozwiazania, bede sie jednak upieral ze sluza one bardziej do podtrzymania temp. a nie grania motoru.

poza tym w opisie przedmiotu facet podaje, ze 40st uzyskuje sie w godzine, co jest oczywistym nonsensem i wprowadzaniem ludzi w blad.

_________________

Pozdrowienia

wolf
White MB W201 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 2:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
dla mnie nie jest wazne ile bedzie stopni. wystarczy mi opinia kilku osob ktore maja takie cos u siebie i twierdza ze po godzinie grzania nawet przy duzym mrozie samochod odpala bez wiekszych problemow. ja np ostatnio wsiadajac rano do autka modle sie zeby przez kolejne 10 min kiedy bede krecil rozrusznikiem akus nagle nie odmowil posluszenstwa (-:

_________________
W123 240D 81'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 2:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Taką grzałkę, polską rzemieślniczą, a nie oryginalną miała pierwsza ojcowa beczka, jak skończyła się kompresja. Pozwoliło to na dwa lata odłożyć decyzję o zmianie silnika. Niemożliwe, żeby była mocniejsza niż pół kilo, a 300D odpalał bezproblemowo. Między kontaktem, a grzałką był jeszcze najprostszy programator czasowy, który włączał ją właśnie ok. godziny wcześniej.

To ciecz w silnku uzyskuje taką temperaturę, a nie cały silnik, więc liczenie kg metalu nie ma chyba sensu.

Na pewno rozruch jest dużo łatwiejszy.

W ZS w centrum stoi beczka podłączona kablem poprowadzonym nad ulicą między secesyjnymi kamiennicami i opadającym pionowo w dół z wysokości gdzieś 2. piętra prosto pod auto.
Komedia, ale pewnie skuteczna. :lol:

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 3:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
ja tez bede musial z 2 pietra przedluzacz wywalic za okno, potem do drzewa i do samochodu

jak ktos bedzie pytal to powiem ze mam internet w ssamochodzie ;D

_________________
W123 240D 81'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 3:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
deniken pisze:
ja tez bede musial z 2 pietra przedluzacz wywalic za okno, potem do drzewa i do samochodu

jak ktos bedzie pytal to powiem ze mam internet w ssamochodzie ;D



:lol:

Żeby ktoś ci się nie podpiął!

W blaszanym garażu, w ogródku na podjeździe spoko, ale w bloku i po drzewie to trochę lipa :lol: .

A masz już prawomocny wyrok w postaci wydruku kompresji, czy chcesz sobie za 100 zł rozwiązać problem? Bo może jeszcze nie zrobiłeś wszystkiego co można przy silnku zrobić...

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 3:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 01, 2004 3:51 pm
Posty: 62
Lokalizacja: Zabrze
yyy no to teraz ladnie pieknie powiedz to jeszcze raz ale jak laikowi

mam cie rozumiec ze po operacji wymiany zaslepki na grzalke silnik straci kompresje ??? czy ta grzalka moze doprowadzic do jakiejs niemilej tragedii ?? bo ja to z silnikiem nie robilem nic poza regulacja zaworow.

_________________
W123 240D 81'


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 4:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Według mnie grzałka to świetny wynalazek!
500W to srednia moc ale w zupełnosći wystarczająca do nagrzania motoru.

120zł to dośc dobra cena !!

Ja uzywałem grzałki i serdecznie polecam !! [cool]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 5:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
AMG pisze:
Według mnie grzałka to świetny wynalazek!
500W to srednia moc ale w zupełnosći wystarczająca do nagrzania motoru.

120zł to dośc dobra cena !!

Ja uzywałem grzałki i serdecznie polecam !! [cool]


Jakoś tak się przyjęło, że grzałka to ostateczność, ale przecież nawet w dobrym silniku jest sens stosować. [ok]


deniken pisze:
yyy no to teraz ladnie pieknie powiedz to jeszcze raz ale jak laikowi

mam cie rozumiec ze po operacji wymiany zaslepki na grzalke silnik straci kompresje ??? czy ta grzalka moze doprowadzic do jakiejs niemilej tragedii ?? bo ja to z silnikiem nie robilem nic poza regulacja zaworow.



Nie, źle mnie zrozumiałeś :lol: .

Pytałem, czy zmierzyłeś kompresję w swoim silnku, bo od tego należałoby zacząć szukania przyczyn mizernego startu w zimie.

Sokoro ustawiałeś tylko zawory (ktoś pisał, że po dłuższym "nicnierobieniu" w tej kwestii trzebaby 2 razy), to zostało ci jeszcze kilka możliwości. Poszperaj w archiwum na temat ładowania, świec, akumulatora, końcówek wtrysków i ustawień pompy. Jeśli jednak pali na ciepłym, to kompra/grzanie/ładowanie.

Samo mierzenie kompry to gdzieś 100 zł, więc tyle co grzałka. Zależy jakie podejście ma się do auta i co na to wszystko główny księgowy. Bo może okazać się, że silnik jest jeszcze ok, ale doprowadzenie wszystkiego do takiego stanu, że startować będzie bez problemów będzie kosztowało kila ładnych stów.

W marcu ma być już ciepło, więc będzie można się pokulać kolejne 7 miesięcy [zlosnik] .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz lut 06, 2005 5:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:10 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Gliwice
Stawros pisze:
Pogrzebcie w archiwum, w zeszłym roku była dosyć duża dyskusja na ten temat.

wolf pisze:
po drugie 0,5kW to imo stanowczo za malo zeby zagrzac motor.
imo taki wynalazek moze sluzyc do podtrzymania temperatury, ale rowniez w zakresie nizszym niz 40st (zakladam mroz i calonocny postoj).


Zależy ile czasu będzie włączona ta grzałka, a po drugie te "wynalazki" były chyba montowane fabrycznie na rynek skandynawski, nie wiem tylko o jakiej mocy.
Dokladnie tak w skandynawi wiekszosc samochodow z silnikami diesla ma taka grzalke a programator do zalaczania odlicza wlasnie do godziny po ktorej auto jest gotowe do bezproblemowego rozruchu a zima na polnocy nie jest taka milutka jak u nas :lol:

_________________
MB W123 300D 82r.MB W123 240D 81r. VW Golf II 1.4 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 06, 2005 7:31 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
jest tylko jeden problem:
Kto będzie na tyle odważny i ruszy tą zaślepke z bloku??
Ja mam taka grzałke - chce ją zamontowac tylko boje się ruszyć korek z bloku.... wiadomo jak to jest z nienowymi silnikami ( a i z nowych tez bym się bał) . Silnik M102, przez taką grzłke zawsze się troche podgrzeje - silnik już nei startuje z -10*C, tylko powyżej 0*C ( ciecz chłodząca ) a co z tym idzie blok tez się troszeczke podgrzeje... i nie chodzi mi o problemy z odpalaniem ... tylko zmniejszeniem zużycia zamrożonego silnika przy odpalaniu


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl