MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

VIN plis
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10410
Strona 1 z 1

Autor:  kocur [ czw lut 03, 2005 4:50 pm ]
Tytuł:  VIN plis

12312010145668

Po dopisaniu WDB na początku nasz ulubiony serwer MB Club Russia łyka go, ale nie wiem, czy to jest OK, bo niby ma być po 1980. Może było też auto o identycznym numerze, tylko z WDB na początku??? :o Więc z góry dziękuję i pozdrawiam.

Autor:  Wookee [ czw lut 03, 2005 5:23 pm ]
Tytuł: 

Mi wyrzuciło grzecznie:

VIN WDB12312010145668
Model 200 D
Chassis 12312010145668
Engine 615940 10 141737
Transmission 00 538718
Order 0 6 283 62847
Approx. year 1976
Lights HELLA
Cab 02940
Dealer authorities sales / company employee (12 months) (283)
Interior (cloth) fabric blue+blue violet+pacific blue (002)
Paint
737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985)
Options
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)

502 outside rear view mirror, on the right (с 01.01.1963 по 31.03.1983)

533 interference suppression without radio set (с 01.01.1967 по 29.02.1984

IMO nie ma dwóch samochodów o takim samym n-rze VIN, obejrzyj tabliczkę i resztę wypasu, bo może szczep.

Autor:  wojz [ czw lut 03, 2005 7:04 pm ]
Tytuł: 

Łuki nie kombinuj ;) Kiedyś wchodziły VINy bez WDB, ale ruscy tak porobili, że trzeba WDB bezwzględnie podać, nawet jeśli go nie masz. Mnie wcześniej rozkodowywało bez WDB (czyli tak jak mam w rzeczywistości) a teraz musze dodac te trzy litery. Oczywiście rezultat jest identyczny.

Autor:  Wookee [ czw lut 03, 2005 8:20 pm ]
Tytuł: 

wojz pisze:
Łuki nie kombinuj ;) Kiedyś wchodziły VINy bez WDB, ale ruscy tak porobili, że trzeba WDB bezwzględnie podać, nawet jeśli go nie masz. Mnie wcześniej rozkodowywało bez WDB (czyli tak jak mam w rzeczywistości) a teraz musze dodac te trzy litery. Oczywiście rezultat jest identyczny.

Może się źle wyraziłem albo źle zrozumiałem kocura :oops: . IMO czy z WDB, czy bez, powinien być (z grubsza) typ, model i nr indywidulany.

Jest też oczywiście taka mozliwość, że na tej stronie, akurat w tym miejscu jest błąd.
Poza tym, może chyba zdarzyć się sytucja, że jakiś wcześniejszy będzie - sokoro czasmi nie ma tych po 80.

EPC? :roll:

Autor:  kocur [ pt lut 04, 2005 9:56 am ]
Tytuł: 

No właœnie. Zastrzegajš się, że ich serwer czyta tylko VIN po 1980, a ten mój - ewidentnie sprzed 1980 - rozkodował grzecznie po dopisaniu WDB. Strona nie przyjmuje tego vinu bez dopisania WDB.
Wookee, wynik przez ciebie podany jest z EPC, czy od braci zza Buga?

Autor:  Wookee [ pt lut 04, 2005 10:02 am ]
Tytuł: 

kocur pisze:
No właœnie. Zastrzegajš się, że ich serwer czyta tylko VIN po 1980, a ten mój - ewidentnie sprzed 1980 - rozkodował grzecznie po dopisaniu WDB. Strona nie przyjmuje tego vinu bez dopisania WDB.
Wookee, wynik przez ciebie podany jest z EPC, czy od braci zza Buga?

"Zza Buga"

Napisz coś bliżej o tym autku. To Twoje, czy jakieś inne oglądałeś?

P.S. ASO ma w zasadzie obowiązek Ci pomóc - zdzwonisz, a jeszcze lepiej idziesz, dajesz numery i prosisz o sprawdzenie.

Autor:  kocur [ pt lut 04, 2005 10:58 am ]
Tytuł: 

Hm, jak by tu powiedzieć... Co prawda w podpisie podaję rocznik nieco późniejszy, to jednak VIN mam starszy... Gdybym najpierw zaczął uczestniczyć w forum, a później kupił auto, to by nie było takiej sytuacji. O roczniku świadczy m. in. kolor nadwozia (szary - 751). Wygląda na to, że nie był zmieniany w całości (m. in. na podstawie oględzin mastyk antykorozyjnych na podłodze. Komorę silnika też musiałby ktoś malować.). Drugoseryjna kierownica, szyby z lat 80, prostokątne reflektory... niby wszystko mozna zmienić, ale dużo tych nowszych elementów.
A więc, krótko mówiąc, kundel.
Zresztą, nawet gdybym zdawał sobie z tego sprawę w chwili zakupu, to może i tak bym wziął, bo szkoda by mi było nadwozia w dobrym stanie, które skończyłoby w kawałkach na łatanie strupli (z całym szacunkiem do strupli ;) ). A tak to jeździ w całości i ma się nieźle. Lepiej będzie go "dopieszczać" w standardach II serii, niż tworzyć "prawdę historyczną" na podstawie VIN. Szyberdachu nie zaspawam!!!

Autor:  Cem [ pt lut 04, 2005 12:46 pm ]
Tytuł: 

kocur pisze:
Hm, jak by tu powiedzieć... Co prawda w podpisie podaję rocznik nieco późniejszy, to jednak VIN mam starszy... Gdybym najpierw zaczął uczestniczyć w forum, a później kupił auto, to by nie było takiej sytuacji. O roczniku świadczy m. in. kolor nadwozia (szary - 751). Wygląda na to, że nie był zmieniany w całości (m. in. na podstawie oględzin mastyk antykorozyjnych na podłodze. Komorę silnika też musiałby ktoś malować.). Drugoseryjna kierownica, szyby z lat 80, prostokątne reflektory... niby wszystko mozna zmienić, ale dużo tych nowszych elementów.
A więc, krótko mówiąc, kundel.
Zresztą, nawet gdybym zdawał sobie z tego sprawę w chwili zakupu, to może i tak bym wziął, bo szkoda by mi było nadwozia w dobrym stanie, które skończyłoby w kawałkach na łatanie strupli (z całym szacunkiem do strupli ;) ). A tak to jeździ w całości i ma się nieźle. Lepiej będzie go "dopieszczać" w standardach II serii, niż tworzyć "prawdę historyczną" na podstawie VIN. Szyberdachu nie zaspawam!!!


Według kodu lakieru autko nie może być sprzed '82 roku.
751 - liasgrau były właśnie od '82 r.

Autor:  Wookee [ pt lut 04, 2005 1:15 pm ]
Tytuł: 

Jakie kody są na tabliczce?

Autor:  kocur [ pt lut 04, 2005 1:34 pm ]
Tytuł: 

No własnie, przy załozeniu autentyczności lakieru (a tak wygląda) mój wóz był wyprodukowany najwcześniej w 82. Natomiast VIN jest starszy.
Kody z tabliczki sprawdzę. Miałem w pracy tylko papier.
Pozdrawiam,

Autor:  Wookee [ pt lut 04, 2005 3:50 pm ]
Tytuł: 

kocur pisze:
No własnie, przy załozeniu autentyczności lakieru (a tak wygląda) mój wóz był wyprodukowany najwcześniej w 82. Natomiast VIN jest starszy.
Kody z tabliczki sprawdzę. Miałem w pracy tylko papier.
Pozdrawiam,

Paint
737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985) - czyli pownny być ślady białego, chyba że lakier szedł "po całości". Nie wiem jaka jest komora silnika w białych beczkach - to do miłośników W123.

Autor:  Cem [ pt lut 04, 2005 9:32 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
Paint
737 classic white (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1985) - czyli pownny być ślady białego, chyba że lakier szedł "po całości". Nie wiem jaka jest komora silnika w białych beczkach - to do miłośników W123.


Komora silnika zazwyczaj jest brudna [hehe][zlosnik]
Powinna być taka sama jak lakier ;)

Autor:  Wookee [ sob lut 05, 2005 2:47 pm ]
Tytuł: 

Cem pisze:
Komora silnika zazwyczaj jest brudna [hehe][zlosnik]

Jak u kogo [zlosnik]
Cem pisze:
Powinna być taka sama jak lakier ;)

Wysokie prawdopodobieństwo, to jeszcze nie peweność, teraz już zapamiętam - w innych zawsze widziałem, że tak było, ale przy bieli się zawahałem ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/