MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
BP Ultimate Diesel oraz Shell Diesel Extra... https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10331 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Cremek [ ndz sty 30, 2005 3:09 pm ] |
Tytuł: | BP Ultimate Diesel oraz Shell Diesel Extra... |
Witam ! Wlasnie wrocilem ze stacji (BP) i zauwazylem tam ze sa dwa dystrybutory zawierajace ON - zwykly i Ultimate. Chcialem Was zapytac czy ktos juz leje to teoretycznie bardziej zaawansowane paliwko (bo ja nalalem zwyklego jakos nie mam zaufania do nowosci) i czy jest jakas roznica a przede wszystkim czy te paliwa maja taka sama cene (chodzi mi o stacje BP bo tak sie spieszylem ze zapomnialem zapytac goscia a na slupie przy stacji jest jedna cena 3,54 wiec...). Takie samo pytanie w sprawie Shell-a, ktorego stacji nie ma niestety u mnie w miescie ale jezdze dwa razy w miesiacu do Czewy na uczelnie i tam jest Shell - podobno te stacje maja inne zrodlo dostaw niz reszta w naszym kraju i dlatego paliwo na Shell-u jest troche lepsze. Moze to ktos potwierdzic lub zaprzeczyc zeby byl jakis poglad na sprawe. Wiadomo jak to jest w hipermarketach na promocjach wiec jaka mam pewnosc ze w dystrybutorze oznaczonym jako Ultimate nie ma zwyklego ON ![]() |
Autor: | krzys124 [ ndz sty 30, 2005 3:17 pm ] |
Tytuł: | |
A co byś Ty tam chciał mieć , tam jest olej napedowy ! nie dajmy sie reklamom !! ![]() |
Autor: | Xytras [ ndz sty 30, 2005 3:36 pm ] |
Tytuł: | |
Pewnosci zadnej, ale moze to ma jakis zwiazek z paliwami roslinnymi ?? A co do Shella to ma paliwo dosyc dobre, ja zauwazylem spora roznice w jezdzie na paliwie Shella ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz sty 30, 2005 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
Ultimate jest 10gr droższe od zwykłego ON na BP. Do naszych MB nie ma sensu tego lać, zwykły ON na BP jest wystarczająco dobry. Natomiast nowoczesne, wysilone silniki bardzo lubią to paliwo. Mój Superb lepiej jeździ na ultimate niż na zwykłym, co widać szczególnie na trasie, przy wyprzedzaniu - żwawiej i mniej dymu. Co do Shella - zawsze tankowałem tam swoje samochody (dezle i benzynki) i zawsze byłem zadowolony. Nie wiem, czy daje to lepszego kopa, bo nie o to mi chodziło. Chciałem mieć pewność, że nic złego się dziać nie będzie,a Shell'e są póki co wolne od podejżeń o chrzczenie paliwa. |
Autor: | AMG [ ndz sty 30, 2005 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Shell'e są póki co wolne od podejżeń o chrzczenie paliwa.
Oby było tak jak piszesz - tylko z kąd sie bierze na rynku tani V-power ?? ![]() |
Autor: | Bukol [ ndz sty 30, 2005 4:25 pm ] |
Tytuł: | |
AMG pisze: Oby było tak jak piszesz - tylko z kąd sie bierze na rynku tani V-power ??
![]() Z transportu, z rafinerii ... paliwa Shell też pochodzą z polskich rafinerii, a nie z kosmosu (jak wynika z reklam), tyle, że receptura i kontrola jakości jest shell'owska. Na tym to polega. |
Autor: | Stawros [ ndz sty 30, 2005 7:52 pm ] |
Tytuł: | |
Beczka, od poczatku i zawsze popija na Shellu, więc ciężko mi mówić o różnicach bo ich nie znam. Jedno jest pewne: nie stosuję żadnych dodatków do paliwa i jeszcze nigdy nie miałem problemów z nim związanych - tyle o ON. Do kupety wlewam często 99VP i tutaj widać kolosalną różnicę pomiędzy czerwoną 98 na innych stacjach i tą z Shella. Auto zupełnie inaczej reaguje na pedał gazu a spalanie jest trochę mniejsze przy tej samej technice jazdy, droga ale polecam! |
Autor: | Mitu [ ndz sty 30, 2005 8:24 pm ] |
Tytuł: | Re: BP Ultimate Diesel oraz Shell Diesel Extra... |
Cremek pisze: Shell - podobno te stacje maja inne zrodlo dostaw niz reszta w naszym kraju i dlatego paliwo na Shell-u jest troche lepsze. Bukol pisze: Z transportu, z rafinerii ... paliwa Shell też pochodzą z polskich rafinerii, a nie z kosmosu (jak wynika z reklam), tyle, że receptura i kontrola jakości jest shell'owska. Na tym to polega. Z tego co wiem to jedynym paliwem jakie jest przywożone zza "miedzy" jest Shell V-Power 99+. Stawros pisze: Do kupety wlewam często 99VP i tutaj widać kolosalną różnicę pomiędzy czerwoną 98 na innych stacjach i tą z Shella. Auto zupełnie inaczej reaguje na pedał gazu a spalanie jest trochę mniejsze przy tej samej technice jazdy, droga ale polecam!
Podobno w Niemczech Shell wypuścił paliwo V-Power 100, ale testy które przeprowadzono nie dowiodły jakoby zwiększona liczba oktanowa wpływała dodatnio na osiągi silników ![]() Też tankuję się na Shellu, tyle że uboższy V-Power i jestem bardzo zadowolony. Moim zdaniem najlepsze paliwa są na Shellu i Statoil. |
Autor: | georem [ ndz sty 30, 2005 8:41 pm ] |
Tytuł: | |
Stawros pisze: Do kupety wlewam często 99VP i tutaj widać kolosalną różnicę pomiędzy czerwoną 98 na innych stacjach i tą z Shella. Auto zupełnie inaczej reaguje na pedał gazu a spalanie jest trochę mniejsze przy tej samej technice jazdy, droga ale polecam!
Czy jeżeli nasze auta są przystosowane na paliwo 95 to nie szkodzi im paliwo 99? |
Autor: | Rozbert [ ndz sty 30, 2005 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
shell kupuje paliwo z RG a VP jest tylko wzbogacana jakas chemia. ![]() |
Autor: | _me: how_ [ ndz sty 30, 2005 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
Nie mam opinii, bo jeśli już dolewam ON do oleju roślinnego to u Kulczyka na Orlenie, ale najbardziej podoba mi sie to zdanie z reklamy: "Paliwo dostępne w wersji diesel i benzyna..." |
Autor: | very3 [ ndz sty 30, 2005 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Ja właśnie niedawno zacząłem lać ultimate z BP i jak narazie nie ma jakieś większej różnicy bo samochód pali jak dawniej niedługo znów powórce do shella i zobacze jaka to różnica i czy jest jakaś. |
Autor: | wojz [ ndz sty 30, 2005 11:43 pm ] |
Tytuł: | |
Shell V Power Racing (czy jakoś tak - nie wiem bo ja tylko ich diesla przepalam) jest importowane. Pozostałe paliwa sprzedawane na stacjach Shell pochodzą z Orlenu. V Power (ten "zwykły") również; jest to właściwie normalna benzyna, do której podczas dostawy na stację dolewany jest specjalny dodatek z osobnej niewielkiej beczki. Z kolei o BP Ultimate wiem tyle, ile wyczytałem z ulotki. Wg nich paliwa te powodują o ileś tam % (o ile nie pamiętam, ale jest to w owej ulotce zawarte) mniejsze dymienie, czystsze spaliny, większą moc, cichszą i bardziej równą pracę. Jak to się ma do rzeczywistości wyrokować nie mogę, jako że na BP nie tankuję. |
Autor: | outsider [ pn sty 31, 2005 12:00 am ] |
Tytuł: | |
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=17435 - można sobie troche poczytac ![]() |
Autor: | Leszek3.0 [ pn sty 31, 2005 10:13 am ] |
Tytuł: | |
A ja panowie uważam, że super jakość paliwa ma znaczenie tylko dla nowoczesnych silników diesla(common rail albo z pompowtryskiwaczami) albo samochodów super sportowych. Przy normalnej exploatacji różnicę odczuwa tylko nasz portfel, a nie samochód. Jeździłem różnymi samochodami na różnym paliwie, także na długich trasach - świadomie lejąć paliwo od różnych dystrybutorów. I obserwowałem max. różnice rzędu 0.5l/100km - przy podobnym stylu jazdy. Trochę mało, żeby mnie to przekonało i żeby zasługę oddać zmianie paliwa. W Acurze CL-S ECU samo adaptuje się do różnego rodzaju paliwa w konkretnej temperaturze. I tutaj różnice powinny być największe. A są mizerne nawet pomiędzy 95 a 98. Oczywiście chodzi o moje odczucia, a nie wyniki z hamowni. Czy kiedykolwiek niezależna agencja/organizacja wyróżniła paliwo z jakiejś stacji ?? Nie pamiętam. Robią to tylko uśmiechnięci spece od reklamy i marketingu pracujący dla konkretnego dystrybutora. Jeśli chodzi o stare diesle mercedesa, to wystrzegam się tylko chrzczonej ropy - nie tankuję w małych niezrzeszonych stacjach na prowincji. Ultimate czy V-Power to delikatnie mówiąc rozrzutność. A może to poczucie zwiększenia osiągów to podświadoma reakcja na zmianę paliwa ? Z założenia miała być ona pozytywna, dlatego łatwiej jest interpretować fakty na korzyść nowego paliwa. Nie mam doświadczeń ze starszymi, benzynowymi mercedesami - może jest jak pisze kolega Stawros. Według mnie jednak szkoda kasy. 2gr. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |