MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W123] Regulacja predkości wycieraczek...:-(
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10201
Strona 1 z 2

Autor:  ZORTOX [ pt sty 21, 2005 6:02 pm ]
Tytuł:  [W123] Regulacja predkości wycieraczek...:-(

Witajcie!!!
Kto wie gdzie w 123 jest jakiś "przyrzad" odpowiedzialny za regulację prędkości machania wycieraczek?? U mnie działa tylko bieg 1-ciagła praca i 2- ciągała praca na maxa a nie ma gegulacji czasowej-3 bieg=lipa:-( Czy mam wymienić samą wajhę czy jest coś jeszcze np.jakiś wyłacznik czasowy? Gdzie go szukać?? Pozdrawiam Artrur

Autor:  very3 [ pt sty 21, 2005 6:30 pm ]
Tytuł: 

Dobre pytanie mam ten sam problem i też bym chciał się dowiedzieć
co gdzie i jak???

Autor:  ZORTOX [ pt sty 21, 2005 7:53 pm ]
Tytuł: 

Dobra....własnie wróciłem z garażu [zlosnik] i juz wszystko wiem [smiech] Tzn.zdjołem maskownicę pod kierką i wyczaiłem wiązke od wyłacznika -wajhy do kostki. Na początku myslalem ze jest to wina samego przełacznika, ale to błędna myśl [oczko] Po nitce do klebka doszedłem do REGULATORA predkości pracy wycieraczek, ktory znajduje sie na wysokosci kolumny kierowniczej na sciance grodziowej w pozycji pionowe. Jest tam taka(u mnie) czarna skrzyneczka z paroma pinami bodajze 8 i to oto urzadzenie zwane przekaźnikiem się zrypało badz nie dokonca....problem polega na tym że jeden pin w tym przekaźniku jest plastikowy :-? a ja w swych manelach wyczaiłem inny przekaźnik tylko że już w obudowie metalowej i z metalowym pinem(tym co wcześniej byl plastikowy). I teraz zradza się pytanie czy wina leż y w ilości pinów metalowych, czy raczej w wadliwości regulatora???? W każdym bądź razie po wymianie regulatora opcja "czasówka" sie uaktywniła i wszystko gra jak należy. Pozdrawiam Artur

Autor:  MercBeginner [ pt sty 21, 2005 8:09 pm ]
Tytuł: 

U mnie wygląda to tak:

I - czasowe

działa tylko po włączeniu najpierw na II pozycję i potem na I :) Czasem przestaje działać po włączeniu kierunku. Pomaga lekkie doknięcie w górę wajchy kierunków :)

II - stałe (wolne) O.K.

III - stałe (szybkie) O.K.

Autor:  tadziora [ pt sty 21, 2005 9:54 pm ]
Tytuł: 

Witam jeśli ktos by potrzebował albo ten metalowy do przykrecania albo ten czarny przekaznik to mam na zbyciu tanio oddam....


pozdrawiam

Autor:  ZORTOX [ sob sty 22, 2005 2:46 pm ]
Tytuł: 

Załączę 2 foty tych regulatorów
Sorry za jakośc ale uciekła mi ostrośc nieco :roll:



To jest ten nowy z wszystkimi pinami metalowymi ----->

Obrazek


A ten jest stary z jednym pinem plastikowym------>
Obrazek

Kto mi powie czym się one różnią? Dlaczego jeden pin jest plastikowy i czy pojazdy majace taki tegulator nie miały opcji czasowki??

Autor:  mycha [ sob sty 22, 2005 8:56 pm ]
Tytuł: 

może dodatkowa masa
? [zlosnik] niektóre czasówki mają dosterowania dodatkowy impuls takie jedno machniecie piórem może to to [zlosnik]

Autor:  kocur [ pn sty 24, 2005 12:45 pm ]
Tytuł: 

Mam pytanie: czy "czasówka" to w 123 znaczy, że jest mozliwość programowania czu przez kierowcę, czy tylko że machają z przerwami?

Tak to już jest w tych naszych autach, które często mają za sobą doświadczenia z różnymi "dłubaczami", że nigdy nie wiadomo, czy czegoś nigdy nie było, czy zostało wydłubane... Ja np. niedawno dowiedziałem się, że powinienem mieć brzęczyk ostrzegający o włączonych światłach przy wysiadaniu.

Autor:  Mazi [ wt sty 25, 2005 1:04 am ]
Tytuł: 

A powiedzcie czy wam tez przy spryskiwaniu szyb wycieraczki machaja 3 razy??? [szalone]

Autor:  erio [ wt sty 25, 2005 8:23 am ]
Tytuł: 

3X PO SPRYSKANIU SZYBY
WYCIERACZKI LAMP ... 2 X ;)

Autor:  ixes [ pt wrz 01, 2006 3:11 pm ]
Tytuł: 

Witam

Wepnę się w temat [zlosnik] u mnie nie działa 1-sza pozycja i nie machają po spryskaniu szyby :( . Próbowałem znaleźć ten przekaźnik ale nie mogę :cry: Może ktoś dokładnie mi opisać gdzie powinien się znajdować? Ja znalazłem 2 przekażniki są na zdjęciach czy to któryś z nich? I czy po jego odłączeniu wycieraczki mają prawo działac?

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11571 ... ujnik1.jpg

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/11571 ... ujnik2.jpg

pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ pt wrz 01, 2006 3:44 pm ]
Tytuł: 

Pin wystawiony w innym położeniu(nietypowym) powoduje by Ktoś kto grzebie nie zapodał kostki czy do przekaźnika czy do wiązki odwrotnie wtyczki(posprawdzajcie inne przyrządy[lampy,wiązka do zespołu wskaźników w liczniku silnik wycieraczek{ściana grodziowa na środku}nawet tam gdzie nie ma to znaczenia [kostki kierunków przednich też mają wybranie na pin a dla żarówki 1włóknowej nie ma znaczenia podłączenie napięcia] takie małe zabezpieczonko elektryczne [zlosnik]
pozdro

Autor:  THC [ pn maja 14, 2007 8:37 am ]
Tytuł: 

Odkopuje stary temat,żeby nie zakładac nowego.

Po walce z wycieraczkami reflektorów w końcu udało się uruchomic ten zestaw i znaleźć przyczynę awarii ,tu podziękowania dla kol.Dobrzana za wskazówki na temat blaszek w silniku.
Ale pojawił się drugi problem,a raczej pojawia się i znika,z wycieraczkami szyby.

Na 3 biegu nie działały wcale,ale na czasówce ,2 biegu i ze spryskiwaczami działały tak jak powinne.
Najpierw poruszałem bezpiecznikiem i wróciło do normy na jakis czas.
Teraz wygląda to tak,na czasówce i 2 biegu działaja ciągle ,również na zero działają ciagle.Jedyny sposób na ich wyłączenie to ustawienie na 3 bieg ,albo wyłączenie i włączenie zapłonu.
Co mogło paść?
Sprawdziłem przekaźnik,no to kiedy go wyciagnę nie działają na tym sprawdzenie się skończyło :)
Wyłącznik wycieraczek chyba nie ma tu znaczenia.
Co ciekawe ,dzieją się takie cyrki po deszczu.
Co moze być przyczyną?
Jakieś zwarcie,ale gdzie?
Podpiąłem inny wyłącznik zespolony,ale chyba uszkodzony,na spryskiwaczach czasówka itp.wszystko pokręcone.
Gdzie szukac przyczyny?

Autor:  THC [ wt maja 15, 2007 7:04 pm ]
Tytuł: 

Problem dalej nie rozwiązany.
Teraz mam tak:na czasówce ,na zero i na drugim położeniu działają ciągle ,nie można ich wyłączyć.
Na trzecim biegu nigdy mi nie działały,teraz żeby je wyłączyć muszę, kiedy są na dole włączyć na trzecie położenie.

Podpiąłem inny przekaźnik,to na czasówce działa tylko spryskiwacz,na drugim położeniu działają ciągle,nie można wyłączyć,na trzecim zero reakcji.

Dziś przy tym troche grzebałem,i zauważyłem takie coś:
włączam zapłon działają na czasówce normalnie,trzy machnięcia,tak jak przy uruchomieniu spryskiwacza.Ale kiedy włącze na drugie położenie i dam na zero to juz pracują ciągle bez względu na położenie wajchy.
Kiedy wyłącze zapłon na kilka minut znów wraca do normy tj.działaja tylko za pierwszym razem.Ale co najdziwniejsze po odpaleniu silnika ,przekaźnik nie rozwiera styków i wycieraczki tylko pracuja nie reagując na ruchy dzwignią.Odpalenie ma coś do tego?




Przekaźnik otworzyłem,wygląda jak nowy .
Wygląda tak jakby dostawał jakiś lewy prąd i podawał go na wycieraczki.
Wie ktoś co to moze być.Nie wygląda jak awaria przekaźnika czy wajchy do włączania wycieraczek.Ja już nie mam pomysłów co to jest.
W poprzednim aucie miałem podobny kłopot i tez nic nie dawała zmiana przekaźnika czy wajchy.Ale tam nie chodziła czasówka i nie zjeżdżały na dół.Wtedy dałem sobie spokój.

Autor:  dobrzan [ wt maja 15, 2007 7:34 pm ]
Tytuł: 

tadziora pisze:
Witam jeśli ktos by potrzebował albo ten metalowy do przykrecania albo ten czarny przekaznik to mam na zbyciu tanio oddam....


Tadziu Ty to bys tylko interesy robil!! a gdzie braterska pomoc???

THC pisze:
Problem dalej nie rozwiązany.


sprobuj jednak z jeszcze jednym ale pewnym przekaznikiem, po drugie poszukaj zwarcia na instalacji, po trzecie...
THC pisze:
tu podziękowania dla kol.Dobrzana za wskazówki na temat blaszek w silniku.


nie ma za co i raczej zajrzyj do silnika wycieraczek bo tam jest podobnie:):)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/