MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 9:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 23, 2002 12:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Sprawa wygląda następująco:
Mam mozliwośc kupienia W123 280E, jeżdżącej i zarejestrowanej, ale z kiepską blacharką. To, co jest ciekawe w tym samochodzie to oczywiście silniczek (podobno w całkiem niezłym stanie) z oryginalną i działającą(podobno) klimą, alefelgi 15 cali 5 ramienne z oponami Michelin i klika innych rzeczy. Cena wyjściowa za ten zestaw to 4000PLN. Autka jeszcze nie oglądałem z bliska, zrobię to dziś wieczorem, zobaczymy dokładnie co tam jest.
Natomiast moje pytanie jest takie: Czy przekładając silnik 2,8 do nadwozia mojego samochodu (2,4D) i wymieniając na odpowiedni tylny most jest mozliwośc zostawienia skrzyni automatycznej, która była w 2,4D czy ją też trzeba wymienić ? No i drugie pytanie: jeśli nie wezmę całego auta, to do wzięcia jest klima ( w całości, ze sterowaniem i innymi bajerami, działająca) za 1500 PLN. Cena ciekawa, ale czy dużo będzie roboty z przełożeniem jej do silnika 2400D ???
Proszę o wszelkie porady i sugestie, a ja podam moje wrażenia z "macadorowania" autka jutro.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł: Tak
Post: wt lip 23, 2002 1:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Jeżeli chodzi o ewentualne przełożenie klimy to bym się na coś takiego zdecydował.

Odnośnie silnika i skrzyni to jaką skrzynię ma ten 280E?

_________________
Paweł
MB Klub Polska
MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 23, 2002 2:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wht pisze:
Odnośnie silnika i skrzyni to jaką skrzynię ma ten 280E?

No tego jeszcze nie wiem, będę wiedział dziś wieczorem.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Post: wt lip 23, 2002 5:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Mike_THE_GR8 pisze:
Sprawa wygląda następująco:
Natomiast moje pytanie jest takie: Czy przekładając silnik 2,8 do nadwozia mojego samochodu (2,4D) i wymieniając na odpowiedni tylny most jest mozliwośc zostawienia skrzyni automatycznej, która była w 2,4D czy ją też trzeba wymienić ? No i drugie pytanie: jeśli nie wezmę całego auta, to do wzięcia jest klima ( w całości, ze sterowaniem i innymi bajerami, działająca) za 1500 PLN. Cena ciekawa, ale czy dużo będzie roboty z przełożeniem jej do silnika 2400D ???
Proszę o wszelkie porady i sugestie, a ja podam moje wrażenia z "macadorowania" autka jutro.



Co do klimy w 240D, to bedziesz potrzebowal jakis dodatkowy kawalek sterujacy silnikiem (podnoszacy obroty), gdy wlacza sie klima - bo inaczej silnik bedzie gasl w takiej sytuacji.
Co do silnika, to sie lepiej nie bede wypowiadal ;-) (mozna to zrobic lepiej lub gorzej).
Pytanie kontrolne: Jestes przygotowany na 15-18l/100km w miescie? Jezeli tak, to moze lepiej kupic cale 123 w (b.)dobrym stanie z 280 i klima ;-)))

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
Post: śr lip 24, 2002 11:34 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 28, 2002 7:43 pm
Posty: 1054
Numer GG: 3764542
Lokalizacja: Wrocław
szdowk pisze:
Co do silnika, to sie lepiej nie bede wypowiadal


Racja Szymon, już sie kiedyś wypowiedziałeś (ale odnośnie zmiany silnika w W115 a nie W123) [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Nie żebym był złośliwy - tylko pamiętliwy [hihi]

_________________
ex/8 74'


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 3:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
No dobra, autko obejrzłem i zrobiłem jazdę próbną. Wrażenia są następujące:
1. Blacharka, o czym byłem uprzedzony, w stanie kiepskim - ale jeszcze da się połatać i pchnąć dalej.
2. Silnik 2,8 na wtrysku, najmocniejsza wersja, z założoną instalacją gazową do wtrysku i butlą 90 litrów (czy coś koło tego, w każdym razie spora)
3. Klima śmiga, chłodzi jak głupia :)
4. Na wyposażeniu jest automat, więc sprawy kombinacji odpadają (Uffff)
5. Zawieszenie nawet na największych wertepach nie wydaje z siebie niepokojących dźwięków - podobno wszysko było naprawiane na niemieckich częściach.....
6. Alusy 5-ramienne z całkiem niezłymi oponkami Michelin (jeszcze się na nich sporo pojeździ oszczędnie manipulując gazem :lol: )
7. Podobno jest do tego jeszcze komplet opon zimowych na felgach, ale już w kiepskim stanie.
Moje plany są tekie, żeby pojechać do mechesa, sprawdzić zawieszeni, kompresję i takie tam i jeśli warto, to wziąć auto w całości. A następnie przełożyć silnik z klimą i całym zawieszeniem do mojej budy (wbrew pozorom całkiem jeszcze się nieźle trzymającej), która będzie już po kompletnym remoncie, a dieselka wsadzić do tego, co zostanie i próbować to żenić....... Aha, cena wywoławcza za ten pojazd to 4000 PLN, ale gość jest skory do dyskusji. Takie jest moje zdanie. Czy ktoś ma jakieś inne propozycje postępowania ???

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 3:33 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Zbadaj silniczek dokładnie jak bedzie OK to bierz wszystko jak leci - a potargować sie zawsze można ;)

Instalacja gazowa do wtrysku sama jest warta około 2000 + klima 1500 to wynika, że reszte bierzesz za 500 zł.

Stary brać i nie zastanawiac sie :)

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 3:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
MacKuz pisze:
Stary brać i nie zastanawiac sie

Czyli nie jestem odosobniony w takich sądach...... ;) [zlosnik] 8)

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 4:32 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Brac, brac.
A nie taniej ci wyjdzie zrobienie blachy niz przekladka?
Jakies jeszcze ciekawe wyposarzenie?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 4:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Ocet pisze:
A nie taniej ci wyjdzie zrobienie blachy niz przekladka?

Oj, nie, tam blacha już za wiele nie pożyje - rok, może dwa (przy naszej ilości soli na jezdniach) - To co jest nieładne trzeba zaszpachlować, pomalować sprayem i pchnąć do ludzi :oops: Poza tym zaczyna tracić linię na wysokości bagażnika - a to źle wróży żywotności podłużnic :cry:

Ocet pisze:
Jakies jeszcze ciekawe wyposarzenie?

2 elektryczne szyby z przodu z przyciskami (muszę więc poszukać 2 następnych) i co ciekawe (czego jeszcze nigdy wcześniej nie widziałem) pod podłokietnikiem schowek na jakieś 10 kaset - podobno to jest patent fabryczny. No i chyba to by było na tyle. Aha, jeszcze kawałki drewienka i deska rozdzielcza w świetnym stanie. Tapicerka beżowa: drzwi, tylna kanapa i podsufitka ładne, fotele przednie dość wysiedziane i niestety fotel kierowcy miał podobną przygodę w praniu jak tylna kanapa u MatMola :( No i pneumatyczny central.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 24, 2002 11:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 193
Lokalizacja: Gdańsk
Mike_THE_GR8 pisze:
...i co ciekawe (czego jeszcze nigdy wcześniej nie widziałem) pod podłokietnikiem schowek na jakieś 10 kaset - podobno to jest patent fabryczny.
Zamykany na kluczyk?

_________________
Paweł

MB Klub Polska

MB W201 190E '90 i czasami MB W126 300SE '87 lub MB W124 230TE '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 25, 2002 1:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 494
Lokalizacja: Giżycko
Witam,

Plan ciekawy, ale w sumie zrobisz dwa kundle z dwóch beczek. Pomyśl o tym - będzie diesel z motorem benzynowym i benzyna z motorem diesel'a jak u mnie [no]
Cena za te 280E jest ok - z gazem i klimą tymbardziej. Zapytaj tylko u diagnosty lub tych co zakładają gaz raczej czy jak przełożysz gazownię do swojej budy to czy da się to wszystko wbić Ci do dowodu, bo czuję że może być problem.
Optymalnie byłoby uratować całą 280E, ale skoro faktycznie słaba to nie wiem. Zrobisz jak zechcesz, jednak mieć oryginalne 280E jest lepiej niż 240D z silnikiem M110. [oczko]

Pozdrawiam

_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w remoncie...
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250T TurboDiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 25, 2002 2:11 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No i sluchac prezesa!
Zartowalem...
A na powaznie to chyba nie ma rzeczy niemozliwych i taka blacharka tez jest do zrbienia, jak sie chce. A jak sie nie chce to jezdzic tak, a jak sie znajdzie cos lepszego to wlaczyc go do obiegu pokarmowego. :lol:

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 25, 2002 10:03 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Wht pisze:
Mike_THE_GR8 napisał:
...i co ciekawe (czego jeszcze nigdy wcześniej nie widziałem) pod podłokietnikiem schowek na jakieś 10 kaset - podobno to jest patent fabryczny.
Zamykany na kluczyk?

Chyba nie, ale się nie przyjrzałem.

Pioterek pisze:
Cena za te 280E jest ok - z gazem i klimą tymbardziej. Zapytaj tylko u diagnosty lub tych co zakładają gaz raczej czy jak przełożysz gazownię do swojej budy to czy da się to wszystko wbić Ci do dowodu, bo czuję że może być problem.
Optymalnie byłoby uratować całą 280E, ale skoro faktycznie słaba to nie wiem. Zrobisz jak zechcesz, jednak mieć oryginalne 280E jest lepiej niż 240D z silnikiem M110.

No faktycznie dobry pomysł, żeby się zapytać u jakiegoś diagnosty, jak wygląda sprawa takiej przekładki.
A problem dotyczący budy jet taki, że zacząłem już remont blachy, jak się dowiedziałem o tym 280E i remont jest gdzieś tak około połowy - szkoda by było tych pieniędzy, które już tam poszły, poza tym w 280E podłużnice są w kiepskim stanie (w przeciwieństwie do mijego) - a to już jest poważnie pieniądzożerne :(

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 25, 2002 11:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Pioterek pisze:
Plan ciekawy, ale w sumie zrobisz dwa kundle z dwóch beczek.

Mój dieselek i tak już jest nieco "skundlony", bo ma nie ten silnik, z którym wyszedł z fabryki :( Zresztą jadę teraz na "przeszpiegi" do stacji diagnostycznej i wydziału komunikacji, zobaczymy, co mi tam powiedzą.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl