MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Pomoc w kupnie w201
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10171
Strona 1 z 2

Autor:  lookaash [ śr sty 19, 2005 7:34 pm ]
Tytuł:  Pomoc w kupnie w201

Witam na początek. Link do forum dostałem od waszego człowieka - na tym forum chyba nie ma takiej samej ksywy jak na innym na motonews, gdzie Go znalazłem :) Do rzeczy. Jeśli taki temat już był to przepraszam. Mianowicie:
chciałbym zakupić MB 190D. Jest z '85, diesel, rok po lakierowaniu
i wymianie blach. Wygląda b. ładnie (na zdjęciach). Jest problem z silnikiem.
Facet mówi, że kilka miesięcy temu dał jakiemuś kowalowi do roboty silnik (czemu - nie powiedział. chyba słabo palił i chodził). Facet wymienił zdaje się pompę wtryskową, wtryskiwacze? i o ile dobrze zrozumiałem to coś robił przy szklankach zaworowych (a może to tylko podejrzewa?). W każdym razie po tej robocie auto nie ma mocy i kopci na czarno. Po reklamacji kowal uznał, że może to być to albo to a wogóle on nie wie, jak ustawić nową pompę. O co może chodzić dokładnie? Znam się w miarę na silnikach z zapłonem iskrowym (np. taka uszczelka pod głowicą to nie jest duży problem), ale z dieslami nie miałem doczynienia :( Może ktoś jest z okolic Opola i mógłby w piątek podjechać ze mną zobaczyć to auto? Stawiam 0,5 jeśli się ktoś odważy. I jeszcze jedno: czy ktoś mógłby mi rozszyfrować VIN: WDB2011221F107540
Proszę od szybką opowiedź.
EDIT: silnik zimą zeszłego roku odpalał po pierwszym grzaniu. Silnik teraz pracuje również nierówno. Kompresja 0d 30 do 27 - facet mówi, że to dobra??

Autor:  Maximus [ czw sty 20, 2005 12:23 am ]
Tytuł:  Re: Pomoc w kupnie w201

>...chciałbym zakupić MB 190D. Jest z '85, diesel, rok po lakierowaniu
>i wymianie blach. Wygląda b. ładnie (na zdjęciach). Jest problem z >silnikiem.

Bardzo dobry wybor co do marki. Zakladam z opisu, ze kupujesz go okazyjnie (za mala kase). Jesli blacha dobra (zero rudego) to jezeli silnik nie trybi za dobrze to nie jest taki straszny problem.

>Facet mówi, że kilka miesięcy temu dał jakiemuś kowalowi do roboty >silnik (czemu - nie powiedział. chyba słabo palił i chodził). Facet >wymienił zdaje się pompę wtryskową, wtryskiwacze? i o ile dobrze >zrozumiałem to coś robił przy szklankach zaworowych (a może to tylko >podejrzewa?). W każdym razie po tej robocie auto nie ma mocy i kopci >na czarno. Po reklamacji kowal uznał, że może to być to albo to a >wogóle on nie wie, jak ustawić nową pompę. O co może chodzić >dokładnie?

Nie sluchaj co facet gada, on po prostu chce sprzedac. Moim zdaniem jezeli cena nie przekracza 4-5 kzl (zarejestrowany w PL), a blacha bdb, to moze to byc dobry wybor. O silnik sie nie przejmuj. OM601 jest bardzo popularny i mozesz taki zanabyc za ok. 2-2.5 kzl w stanie dobrym. Pamietaj. Blacha w remonce jest drozsza niz silnik. Czarny dym swiadczy o pompie, i/lub wtryskiwaczach.

>Znam się w miarę na silnikach z zapłonem iskrowym (np. taka uszczelka >pod głowicą to nie jest duży problem), ale z dieslami nie miałem >doczynienia :( Może ktoś jest z okolic Opola i mógłby w piątek >podjechać ze mną zobaczyć to auto? Stawiam 0,5 jeśli się ktoś odważy. >I jeszcze jedno: czy ktoś mógłby mi rozszyfrować VIN: >WDB2011221F107540
>Proszę od szybką opowiedź.

To jest na pewno w201 190D

>... Silnik teraz pracuje również nierówno. Kompresja 0d 30 do 27 - facet >mówi, że to...

Z ta kompresja to nieco przesadzil [usmiech]. Tyle to mial nowy OM601. Jezeli pracuje nierowno, to moze byc wina drobiazgow (np. poduszki silnika). Jezeli masz mozliwosc to sprawdz ta kompresje. Zwroc uwage na roznice kompr. na poszczegolnych cylindrach - no i na wiele innych rzeczy, co bylo juz pisane na forum.

Pozdr.

Autor:  wiedzmin [ czw sty 20, 2005 12:39 am ]
Tytuł: 

Datacard WDB2011221F107540 not found
1) VIN was incorrectly introduced in the form of demand;
2) VIN was incorrectly rewritten from the documents or from the body of automobile;
3) VIN was changed in the documents or on the body by criminals

Autor:  Maximus [ czw sty 20, 2005 12:44 am ]
Tytuł: 

wiedzmin pisze:
Datacard WDB2011221F107540 not found
1) VIN was incorrectly introduced in the form of demand;
2) VIN was incorrectly rewritten from the documents or from the body of automobile;
3) VIN was changed in the documents or on the body by criminals


Albo kolega pomylil sie przy wpisywaniu, lub tez ten "Kowal" wlasnorecznie nowy VIN przy okazji mu wklepal [zlosnik]

Pozdr.

Autor:  gorex [ czw sty 20, 2005 8:06 am ]
Tytuł: 

jeśli to prawda z tą kompresją to jest b.dobra

czarny dym wskazyje na wtyski- a jesli jest słaby to może pompa jest zle ustawiona?

wyjaśnij sprawę z VIN - może być szczepiony/tuningowany

Autor:  Marcin S [ czw sty 20, 2005 9:30 am ]
Tytuł:  Re: Pomoc w kupnie w201

lookaash pisze:
Witam na początek. Link do forum dostałem od waszego człowieka - na tym forum chyba nie ma takiej samej ksywy jak na innym na motonews, gdzie Go znalazłem :)


zgłaszam się bez bicia [zlosnik] - to ja [oczko] zaprosiłem Kolege na to Forum ( bo moja wiedza na temat diesla... kończy się na silnikch benzynowych [zlosnik] )

Autor:  lookaash [ czw sty 20, 2005 9:41 am ]
Tytuł: 

Ile może być max różnicy w kompresji na cylindrze? Ten vin to dostałem na maila razem ze zdjęciami, zrobiłem kopiuj/wklej więc ja nic nie pokiełbasiłem. Czyli mógł kombinować... Gdzie szukać vin i nr silnika na aucie? Facet mówił, że rok temu robił blachy i ze starych pozostał tylko praktycznie dach, po czym polakierował całego na czarno. A jak wiadomo są remonty i remonty. Mówi, że sprzedaje, bo wyjeżdża, a ma drugi samochód, a z tym nie chce już mu się robić. cena to 3,5k pln, bo "nie lubię się targować". Jaka jest cena poduszek? Można linka do tematów
o kupnie takiego auta?

Autor:  Marcin S [ czw sty 20, 2005 9:46 am ]
Tytuł: 

lookaash pisze:
Ile może być max różnicy w kompresji na cylindrze? Ten vin to dostałem na maila razem ze zdjęciami, zrobiłem kopiuj/wklej więc ja nic nie pokiełbasiłem. Czyli mógł kombinować... Gdzie szukać vin i nr silnika na aucie? Facet mówił, że rok temu robił blachy i ze starych pozostał tylko praktycznie dach, po czym polakierował całego na czarno. ?


zapodaj fotki - lub wyślij do mnie na maila : wuzek@tkdami.net to je zamieszcze

Autor:  lookaash [ czw sty 20, 2005 9:54 am ]
Tytuł: 

Zdjęcia już lecą, ale to tylko zewnętrze... Duża rozdzielczość (1600x1200), jakość trochę gorsza, ale nie taka zła. Co do auta to jestem w kropce...

Autor:  JareG [ czw sty 20, 2005 10:11 am ]
Tytuł: 

lookaash pisze:
(..) Facet mówił, że rok temu robił blachy i ze starych pozostał tylko praktycznie dach, po czym polakierował całego na czarno. A jak wiadomo są remonty i remonty. Mówi, że sprzedaje, bo wyjeżdża, a ma (..)

Jakas sciema. Nikt nie sprzeda auta po calkowitej DOBRZE zrobionej blacharce za 3,5k zl, nawet w201 jest cos warte [hehe]

Autor:  Marcin S [ czw sty 20, 2005 10:32 am ]
Tytuł: 

Obrazek


Obrazek

Autor:  Marcin S [ czw sty 20, 2005 10:33 am ]
Tytuł: 

Obrazek

Obrazek

Autor:  JareG [ czw sty 20, 2005 10:45 am ]
Tytuł: 

Marcin S pisze:
Obrazek

Fajne ma te dwa chromowane pisuary z tylu.. [zlosnik][hehe]

Autor:  WeebShut [ czw sty 20, 2005 10:47 am ]
Tytuł:  Re: Pomoc w kupnie w201

lookaash pisze:
Może ktoś jest z okolic Opola i mógłby w piątek podjechać ze mną zobaczyć to auto?


Witam, daj znac gdzie stoi. Nie jestem znawca, ani mechanikiem ale moge z Toba podjechac zobaczyc auto, o ile stoi w OPolu lub w najblizszej okolicy.

Namyslow to kawalek drogi i do konca tego tygodnia nie wiem czy bede mial tyle czasu. Mozemy to wtedy przelozyc na przyszly tydzien.

Daj znac co, gdzie i jak :) Pozdrawiam

PS Po tym wiadrze pod tylnym zderzakiem mozna sie domyslic, ze auto raczej nie bylo oszczedzane. Pozatym jakos krzywo lezy.

Autor:  gorex [ czw sty 20, 2005 10:58 am ]
Tytuł: 

kurna ale wybrzydzacze... a co chccieliście za 3,5 kola?

max na cylindrach to 3 atm. ja mam 4 (w 2,5 D) i nie buja.
hm nie wiem jak wyglada w realu ale jeśli masz na wszelki wypadek jakies 3 koła wiecej od ceny zakupu to bierz..

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/