MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Wymiana końcówek wtrysków...
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10152
Strona 1 z 2

Autor:  MercBeginner [ wt sty 18, 2005 11:56 pm ]
Tytuł:  Wymiana końcówek wtrysków...

Witam!

Ja dziś, jak to forumowicze oceniają - znów czepiam się mojej W123 [zlosnik]
A więc:
Wymieniłem wtryski na oryginalne Bosch'a i wyregulowałem pompę, ale samochodzik dalej trochę kopci przy mocniejszym
przyspieszaniu.

Czy diesel'e już tak mają?
Czy może mieć na to wpływ kompresja?

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  wiedzmin [ śr sty 19, 2005 12:18 am ]
Tytuł: 

To ja mam inny problem jestem zasmucony ze beka nie kopci.. jak jest zimna to tylko wtedy zasłone puszcza.. ale tylko sie podgrzeje to zero dymu . ale i muł jest z silnika a niby 300D .. jak widzisz kazdego martwi co innego

Autor:  _me: how_ [ śr sty 19, 2005 12:28 am ]
Tytuł: 

Śmiało wymieniaj wszystko po kolei! Będziesz miał dopiero zgryz jak już wszystko wymienisz, a dalej będzie kopcić. Focus tdi kopci, autobus kopci, Pan kopci i Pani kopci. Wszyscy kopcimy.

Jak nalałem OR, to kopci mi dużo mniej. Ale kopci. Bo musi kopcić*.



* to jedno z piękniejszych słów w jęz. polskim, zwłaszcza jak powtórzy się je tak ze 20 razy i 5 odmieni.

Autor:  MercBeginner [ śr sty 19, 2005 12:38 am ]
Tytuł: 

Macie rację... i ja też chyba zacznę palić

Autor:  dobrzan [ śr sty 19, 2005 11:36 am ]
Tytuł: 

pewnie ze moze byc... zbyt niskie cisnienie - w cylindrze a nie na tloku - powoduje ze nie ma odpowiednich warunkow do calkowitego spalenia mieszanki co za tym idzie ze jest duzo niedopalonych czastek paliwa ktory wywalane zostaja do ukladu wydechowego i objawia sie to nadmiernym kopceniem...

Autor:  KajTan [ śr sty 19, 2005 3:14 pm ]
Tytuł: 

Nie wiem, czy moja odpowiedz bedzie trafna, ale....

uzywam dosc regularnie w rozych maszynach (autach) srodka STP do diesla lub benzyny.
Najlepszy test udalo mi sie przeprowadzic na VW LT 2500 turbodieslu z 1991 roku, ktory ma nakrecone juz 24 tys km.

Przed uzyciem substancji VW kopcil tak, ze powinno go kupic Wojsko jako maszyne do zaslony dymnej.

Po uzyciu jednego opakowania (wlewa sie cale do baku przy tankowaniu do pelna) i wyjezdzeniu tegoz baku, kopcenie ustalo znacznie. Owszem, jak gwaltownie dodac gazu, pusci dymka, ale jest to kilkukrotnie mniejsza zadyma, niz dawal przed rozpoczeciem testu.

A jesli to nie pomoze, wtedy zacznij mechanikowac. Bo chyba najlepiej zaczynac od najatwiejszych i najprostszych przyczyn? ;))

Autor:  Pawełek [ śr sty 19, 2005 5:59 pm ]
Tytuł: 

Tak samo wtryskiwacze mogą być OK, a pompa nie daje ciśnienia jak się należy, bo już wyeksploatowana no i też kopcić będzie... [szalone]

Tak więc nie ma odpowiedzi jednoznacznej - że kopci dlatego a nie kopci dla tamtego....

Autor:  MercBeginner [ śr sty 19, 2005 7:43 pm ]
Tytuł: 

Pawełek pisze:
Tak samo wtryskiwacze mogą być OK, a pompa nie daje ciśnienia jak się należy, bo już wyeksploatowana no i też kopcić będzie... [szalone]


Nie bardzo rozumiem... Jak to pojmuję tak, że jeśli pompa dawałaby za małe ciśnienie to nie otwierałaby wtryskiwaczy? Czy nie jest tak?

Nie chciałbym być źle zrozumiany (pytam a potem polemizuje :) ),
poprostu jestem ciekawy...

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  Merolek 115 [ śr sty 19, 2005 10:13 pm ]
Tytuł: 

Jak pompa nie otwierała by Ci wtryskiwaczy to ropka by nie dostała się do komory spalania [usmiech] .Ale jak pompka będzie miała słabe ciśnienie to wtryskiwacz może dobrze nie rospylać i bedzie lal.Cisnienie 16 bara to już końcówka garków albo głowicy i z tąd też może się brać zadymianie [oczko]

Autor:  MercBeginner [ śr sty 19, 2005 11:52 pm ]
Tytuł: 

Regulowałem ostatnio pompę wtryskową to chyba sprawdzili czy ma odpowiednie ciśnienie...
Nic złego nie mówili o pompie :) Powiedzieli nawet, że niewiedzą po co ją
reguluje bo jak narazie jest wszystko O.K.

Dostała nowe zawory odcinające :)

Autor:  Leszek3.0 [ czw sty 20, 2005 9:57 am ]
Tytuł: 

KajTan pisze:
Nie wiem, czy moja odpowiedz bedzie trafna, ale....

uzywam dosc regularnie w rozych maszynach (autach) srodka STP do diesla lub benzyny.
Najlepszy test udalo mi sie przeprowadzic na VW LT 2500 turbodieslu z 1991 roku, ktory ma nakrecone juz 24 tys km.

Przed uzyciem substancji VW kopcil tak, ze powinno go kupic Wojsko jako maszyne do zaslony dymnej.

Po uzyciu jednego opakowania (wlewa sie cale do baku przy tankowaniu do pelna) i wyjezdzeniu tegoz baku, kopcenie ustalo znacznie. Owszem, jak gwaltownie dodac gazu, pusci dymka, ale jest to kilkukrotnie mniejsza zadyma, niz dawal przed rozpoczeciem testu.

A jesli to nie pomoze, wtedy zacznij mechanikowac. Bo chyba najlepiej zaczynac od najatwiejszych i najprostszych przyczyn? ;))


Kajtan - jak się dokładnie nazywa ten środek do czyszczenia układu paliwowego ?

Czy ktoś tego używał w starszych MB ?

Ktoś może polecić, odradzić ?

Mój kopci trochę przy gwałtownym przyspieszaniu, chciałbym to ograniczyć.

Autor:  kocur [ czw sty 20, 2005 4:01 pm ]
Tytuł: 

Różne dodatki - na każdej praktycznie stacji. STP, Xeramic, cokolwiek. Używałem, nic złego się nie stało, polepszenia tez nie zauważyłem, ale może po prostu mój reaktor chodzi dobrze [zlosnikz] . W każdym razie na gorąco na wolnych obrotach nie kopci wcale. Tym bardziej nie zauważyłem róznic między firmami. Uwaga, są środki czyszczące, i takie, co tylko smarują i zapobiegają zamrażaniu, więc trzeba popatrzeć. Czyszczący Xeramic ma zalecenie, żeby używać nie częściej niż co 2 kkm, więc pewnie innych też się to tyczy.
Przy gwałtownym przyspieszaniu to zawsze zakopci... widziałem kiedyś jakiegoś względnie nowego peżota czy folkswagena - na Ostrobramskiej zostawił przede mną na sąsiednim pasie taką krechę, że jeszcze ją w lusterku było widać!

Autor:  Cremek [ czw sty 20, 2005 8:47 pm ]
Tytuł: 

U mnie jest tak - w niskich temperaturach czyli tak jak teraz rano na zimnym jak depne kopci pieknie tak jak powinien - normalne. Jak sie zagrzeje na wolnych nie kopci wcale a jak depne kopci pieknie - tez normalne. Latem na wolnych nie kopcil w ogole czy to na zimnym czy cieplym za to zawsze kopcil przy mocniejszym depnieciu - tez normalne. Wiec nie ma sie czym martwic - przynajmniej dopoki nie kopci na siwo [zlosnik]

Autor:  Pawełek [ pt sty 21, 2005 1:28 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie bardzo rozumiem... Jak to pojmuję tak, że jeśli pompa dawałaby za małe ciśnienie to nie otwierałaby wtryskiwaczy? Czy nie jest tak?

Nie chciałbym być źle zrozumiany (pytam a potem polemizuje ),
poprostu jestem ciekawy...




Dokładnie tak, ale jak piszesz, że pompa była regulowana i dawkowanie dobre to i na maszynie sprawdzili ciśnienia (zapewne...)

Autor:  dobrzan [ sob sty 22, 2005 9:31 am ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Regulowałem ostatnio pompę wtryskową (podobno źle zrobiłem) to chyba sprawdzili czy ma odpowiednie ciśnienie... Mam nadzieje :)
Nic złego nie mówili o pompie :) Powiedzieli nawet, że niewiedzą po co ją
reguluje bo jak narazie dawkowania ma dobre...

Dostała nowe zawory odcinające. Zobaczymu ile teraz wytrzyma.


dawkowanie to chocbys chcial to sam nie zrobisz... dawke ustawia sie po wyjeciu pompy na urzadzeniu do tego przeznaczonemu.. regulowac co najwyzej mozesz kat wyprzedzenia wtrysku

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/