MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

'automat' swiec zarowych
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10079
Strona 1 z 1

Autor:  michau [ pt sty 14, 2005 5:56 pm ]
Tytuł:  'automat' swiec zarowych

objaw jest taki, ze po przekreceniu kluczyka w pozycje grzania swiec, nie zapala sie kontrolka (swiece sie nie grzeja). Zaskakuje dopiero za ktoryms razem. Co to moze byc?

Autor:  Jacas [ sob sty 15, 2005 7:07 am ]
Tytuł: 

Witam
Z tego co piszesz to banalna sprawa, poprostu brak styku [oczko] .
Aby roziązać problem najlepiej rozpocząć od najprostrzej strony tz świec. Z rocznika wynika że masz szeregowe. Sprawdź więc najpierw połączenia od strony masy, a więs śruby łączącej ostatnią świecę i dalej po kolei wszystkie styki na świecach. Warto też sprawdzić styki bezpiecznika żarowego, często to właśnie on się obluzowuje. jeśli to nie pomoże niestety trzeba zagłębić się pod kierownicę, a dokładniej przekaźnik świec powinien znajdować się gdzieś tam koło kolumny kierownicy, taka aluminiowa obudowa. jak wcześniej analogicznie sprawdzić siłę docisku i jakość połączeń. Rozebrać przekażnik, wzrokowo sprawdzić czy nie ma jakiś ciemnych nadpalonych miejsc. Oznaczało by to grzanie stykui miejsce ewentualnej usterki. Należy też przeczyścić papierem ściernym np 600 (byle nie gruboziarnistym bo zniszczysz) styk na tej większej cewce. Właśnie ta cewka przyciąga zworę styku świec. Jak już będziesz miał rozebrane to ustrojstwo, zobacz jak działa, przekręcając stacyjkę zobacz co się dzieje.

Mam nadzieję że nic nie pokrenciłem, jest taka godzina że się jeszcze dobrze nie obudziłem a od 6 siedzę w pracy. straszne
Powodzenia

Autor:  Antoni Janikowski [ sob sty 15, 2005 9:14 am ]
Tytuł: 

W mojej beczce notorycznie odkręcały zaciski świec. Do czyszczenia przekaźników nie polecam papieru ściernego, bo prędzej czy później się zemści - robi się syf który wcierasz w styki. Najlepsze są zmywacze elektryczne, ja używam KENT Electric Cleaner, a przy dużych syfach delikatny iglaczek i mycie .Nie próbujcie też z WD40 itp. bo jest tłuste, pali się i efekt odwrotny do zamierzonego.

Pozdrawiam kolegę od silnika "Wiatr" [ok]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/