MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

wymiana lozyska na piescie
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10067
Strona 1 z 1

Autor:  jarzyna [ pt sty 14, 2005 7:36 am ]
Tytuł:  wymiana lozyska na piescie

zabralem sie do tego ustrojstwa bo juz kolo chodzilo strasznie i niewiem jak wyciagnac poloske zeby sie do tego lozyska dostac mozecie mnie poinformowac jak sie do tego zabrac bo pewnie jest jakis myk o ktorym niewiem a mlotkiem przeciez niebede pral ;] srobe z przodu odkrecilem jakby co ;] aha mb 124 ;] to jest 200 D

Autor:  and6412 [ pt sty 14, 2005 7:16 pm ]
Tytuł: 

To od razu napiszcie jak to jest w W107 ;-), bo mi coś wyje przy przednich kolach i sprawa jest na czasie ;-)

PS.
Sorry, ze sie pod emat podpinam [zlosnik]

Autor:  Pawełek [ pt sty 14, 2005 10:32 pm ]
Tytuł: 

Z innej beczki - mogę napisać jak jest w W123 bo przerabiałem temat :)

1. Zdjąć koło uprzednio podnosząc pojazd
2. Łodkręcić śrubę zabezpieczającą półoś (centralnie w osi piasty)
3. Zdjąć zaciski i tarczobębenek
4. Półoś po cofnięciu w stronę dyfra, odpowiednim ułożeniu i maksymalnym złamaniu na przegubie wyskakuje z piasty jak ta lala
5. Zdemontować szczęki ręcznego bo w czymś tam przeszkadzają
6. Odkręcić nakrętkę od strony dyfra i powyciągać uszczelniacze i łożyska
7. Wszystko ładnie wyczyścić do czysta łącznie z piastą
8. Złożyć nowe uszczelniacze i łożyska na smarze ŁT
9. Pozakładać wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu.

To tak w skrócie z pamięci :roll:

Pewien kłopot był z włożeniem półosi do piasty ale udało się celnąć :)

Autor:  and6412 [ sob sty 15, 2005 12:31 am ]
Tytuł: 

1) co to jest smar ŁT?
2) czy potrzebne są jakies specjalne narzedzia oproc kluczy nasadowych i plaskich??
3) Jak to dokrecac wszystko spowrotem, zeby nie zgubic kola kiedys? Poprostu skrecac ile sil w łapach/nogach??

Autor:  Pawełek [ sob sty 15, 2005 6:20 am ]
Tytuł: 

1. Smar ŁT to smar do Łożysk Tocznych :lol: Pakuje się go na łożyska i pomiędzy nie.
2. Śrubkowkręt dużego rozmiaru, młoteczek, kluczem francuskim chyba radziłem sobie z nakrętką.
3. Do kupy poskręcać ale nakrętke z czuciem - dokręcić fest do oporu i jakieś ćwierć obrotu do tyłu. Sprawdzić trzeba jak to wszystko się kręci i czy nie goni. Wtedy nakrętkę trzeba unieruchomić poprzez zabicie jej brzegów tępym narzędziem :) Są tam rowki specjalne ku temu.

Autor:  Jacas [ sob sty 15, 2005 6:45 am ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o 123 robiłem to osobiście i nie ściągałem szczęk ręcznego. Jeśłi chodzi o śrubkowkręt dużego rozmiaru, młoteczek u mnie nie pomógł. Nakrętka była tak oporna że musiałem sobie dorobić specjalny klucz z ze stalowej rury i dopiero wtedy dało radę, reszta dokładnie jak Pawełek napisdał.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/