MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
wymiana lozyska na piescie https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10067 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jarzyna [ pt sty 14, 2005 7:36 am ] |
Tytuł: | wymiana lozyska na piescie |
zabralem sie do tego ustrojstwa bo juz kolo chodzilo strasznie i niewiem jak wyciagnac poloske zeby sie do tego lozyska dostac mozecie mnie poinformowac jak sie do tego zabrac bo pewnie jest jakis myk o ktorym niewiem a mlotkiem przeciez niebede pral ;] srobe z przodu odkrecilem jakby co ;] aha mb 124 ;] to jest 200 D |
Autor: | and6412 [ pt sty 14, 2005 7:16 pm ] |
Tytuł: | |
To od razu napiszcie jak to jest w W107 ![]() ![]() PS. Sorry, ze sie pod emat podpinam ![]() |
Autor: | Pawełek [ pt sty 14, 2005 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
Z innej beczki - mogę napisać jak jest w W123 bo przerabiałem temat ![]() 1. Zdjąć koło uprzednio podnosząc pojazd 2. Łodkręcić śrubę zabezpieczającą półoś (centralnie w osi piasty) 3. Zdjąć zaciski i tarczobębenek 4. Półoś po cofnięciu w stronę dyfra, odpowiednim ułożeniu i maksymalnym złamaniu na przegubie wyskakuje z piasty jak ta lala 5. Zdemontować szczęki ręcznego bo w czymś tam przeszkadzają 6. Odkręcić nakrętkę od strony dyfra i powyciągać uszczelniacze i łożyska 7. Wszystko ładnie wyczyścić do czysta łącznie z piastą 8. Złożyć nowe uszczelniacze i łożyska na smarze ŁT 9. Pozakładać wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu. To tak w skrócie z pamięci ![]() Pewien kłopot był z włożeniem półosi do piasty ale udało się celnąć ![]() |
Autor: | and6412 [ sob sty 15, 2005 12:31 am ] |
Tytuł: | |
1) co to jest smar ŁT? 2) czy potrzebne są jakies specjalne narzedzia oproc kluczy nasadowych i plaskich?? 3) Jak to dokrecac wszystko spowrotem, zeby nie zgubic kola kiedys? Poprostu skrecac ile sil w łapach/nogach?? |
Autor: | Pawełek [ sob sty 15, 2005 6:20 am ] |
Tytuł: | |
1. Smar ŁT to smar do Łożysk Tocznych ![]() 2. Śrubkowkręt dużego rozmiaru, młoteczek, kluczem francuskim chyba radziłem sobie z nakrętką. 3. Do kupy poskręcać ale nakrętke z czuciem - dokręcić fest do oporu i jakieś ćwierć obrotu do tyłu. Sprawdzić trzeba jak to wszystko się kręci i czy nie goni. Wtedy nakrętkę trzeba unieruchomić poprzez zabicie jej brzegów tępym narzędziem ![]() |
Autor: | Jacas [ sob sty 15, 2005 6:45 am ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o 123 robiłem to osobiście i nie ściągałem szczęk ręcznego. Jeśłi chodzi o śrubkowkręt dużego rozmiaru, młoteczek u mnie nie pomógł. Nakrętka była tak oporna że musiałem sobie dorobić specjalny klucz z ze stalowej rury i dopiero wtedy dało radę, reszta dokładnie jak Pawełek napisdał. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |