MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 01, 2025 11:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 14, 2005 7:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 17, 2003 9:31 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Tarnów
zabralem sie do tego ustrojstwa bo juz kolo chodzilo strasznie i niewiem jak wyciagnac poloske zeby sie do tego lozyska dostac mozecie mnie poinformowac jak sie do tego zabrac bo pewnie jest jakis myk o ktorym niewiem a mlotkiem przeciez niebede pral ;] srobe z przodu odkrecilem jakby co ;] aha mb 124 ;] to jest 200 D

_________________
dlaczego Mercedes?? - bo lubie kobiety z klasą
jarzyna@op.pl
mb 116 280 SE z już bez LPG :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 14, 2005 7:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
To od razu napiszcie jak to jest w W107 ;-), bo mi coś wyje przy przednich kolach i sprawa jest na czasie ;-)

PS.
Sorry, ze sie pod emat podpinam [zlosnik]

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 14, 2005 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
Z innej beczki - mogę napisać jak jest w W123 bo przerabiałem temat :)

1. Zdjąć koło uprzednio podnosząc pojazd
2. Łodkręcić śrubę zabezpieczającą półoś (centralnie w osi piasty)
3. Zdjąć zaciski i tarczobębenek
4. Półoś po cofnięciu w stronę dyfra, odpowiednim ułożeniu i maksymalnym złamaniu na przegubie wyskakuje z piasty jak ta lala
5. Zdemontować szczęki ręcznego bo w czymś tam przeszkadzają
6. Odkręcić nakrętkę od strony dyfra i powyciągać uszczelniacze i łożyska
7. Wszystko ładnie wyczyścić do czysta łącznie z piastą
8. Złożyć nowe uszczelniacze i łożyska na smarze ŁT
9. Pozakładać wszystko w kolejności odwrotnej do demontażu.

To tak w skrócie z pamięci :roll:

Pewien kłopot był z włożeniem półosi do piasty ale udało się celnąć :)

_________________
Mercedes W123 240D `80
Mercedes W123 300D `79 - ex
Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 15, 2005 12:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
1) co to jest smar ŁT?
2) czy potrzebne są jakies specjalne narzedzia oproc kluczy nasadowych i plaskich??
3) Jak to dokrecac wszystko spowrotem, zeby nie zgubic kola kiedys? Poprostu skrecac ile sil w łapach/nogach??

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 15, 2005 6:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 20, 2002 1:00 am
Posty: 233
Lokalizacja: Kraków
1. Smar ŁT to smar do Łożysk Tocznych :lol: Pakuje się go na łożyska i pomiędzy nie.
2. Śrubkowkręt dużego rozmiaru, młoteczek, kluczem francuskim chyba radziłem sobie z nakrętką.
3. Do kupy poskręcać ale nakrętke z czuciem - dokręcić fest do oporu i jakieś ćwierć obrotu do tyłu. Sprawdzić trzeba jak to wszystko się kręci i czy nie goni. Wtedy nakrętkę trzeba unieruchomić poprzez zabicie jej brzegów tępym narzędziem :) Są tam rowki specjalne ku temu.

_________________
Mercedes W123 240D `80

Mercedes W123 300D `79 - ex

Warszawa W223 2.1 E `72


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 15, 2005 6:45 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli chodzi o 123 robiłem to osobiście i nie ściągałem szczęk ręcznego. Jeśłi chodzi o śrubkowkręt dużego rozmiaru, młoteczek u mnie nie pomógł. Nakrętka była tak oporna że musiałem sobie dorobić specjalny klucz z ze stalowej rury i dopiero wtedy dało radę, reszta dokładnie jak Pawełek napisdał.

_________________
Mercedes 123 300D
SHL Gazela 175 już na żółtych tablicach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl