MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Regulacja zaworów
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=10065
Strona 1 z 2

Autor:  MercBeginner [ pt sty 14, 2005 1:41 am ]
Tytuł:  Regulacja zaworów

Witam!

Po czym poznać, że zawór się nie domyka?
Zawory mam wyregulowane (3x co 1000km) i już się ułożyły,
więc problem złej regulacji odpada.

Jeśli zawór byłby lekko nadpalony to jakby się to odbjawiało?

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  and6412 [ pt sty 14, 2005 8:13 pm ]
Tytuł: 

OFFTOPIC:
Stary, albo jesteś swego rodzanju 'samochdowym hipochondrykiem', albo twoja beczka to byl najgorszy zakup w twoim życiu, bo non, stop masz podejzenia jakichś poważnych awarii [zlosnik] [oczko]
Oczywiście traktuj to jako żart ;-)

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pt sty 14, 2005 8:53 pm ]
Tytuł: 

własnie nir to zeby ktos sie z ciebie nabijał ale daj ze wreszcie tej beczuni z raz sie popsuc samej to nie bedzie problemu z diagnoza.... [zlosnik] a moze po prostu nie zwracaj uwagi na usterki i zaplanuj rozbiorke silnika solindy przeglad/remont i spokoj.Ja w moim sprawnym silniku przez 3 lata i ponad 100 tkm tylko raz swiece zmieniałem i jedna regulacja zaworow.. i to wszystko nic poza tym.Zdiagnozowac -zrobic raz a nie wbedziesz znał widoku silnika na długie lata-te silniki jak sa dobre to sa bezobsługowe!

Autor:  MercBeginner [ ndz sty 16, 2005 4:41 pm ]
Tytuł: 

Ale Wy mnie źle rozumiecie!!! :evil:

Ja nie mam czasu na kapitalny remont załóżmy od dziś rozbieram samochód i za 4 mieisące kończe i mam odrestaurowaną furkę.

Mam czas na odbudowywanie krok po kroku i to właśnie czynię :)
Dlaczego mi "wytykacie", że chcę doprowadzić W123 do stanu jak najbardziej zbliżonego oryginałowi :)

Jeśli chodzi o naprawy, to beczunia do tej pory jeździłaby bez jakiejkolwiek naprawy!!! Tylko ja nie lubie mieć - prawie dobrze [zlosnik]

Poza tym silnik z przebiegiem 360.000km może mieć nadpalone zawory
i nie jest to żadne szukanie dzury w całym :)

Za niedogodności przepraszam [zlosnik]

Pozdrawiam - Bartek

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz sty 16, 2005 5:30 pm ]
Tytuł: 

To nie tak-nie wiem dlaczego remont silnika ma trwac 4 miesiace? -jak na jednym cylindrze nie ma prawie kompresji to trzeba cos robic-najlepiej rozebrac ,zdiagnozowac i usunac-ale nawet to forum nie powie Ci co jest nie tak........acha i zmien olej na mineralny........

Autor:  MercBeginner [ ndz sty 16, 2005 5:47 pm ]
Tytuł: 

Ja mówię o remoncie całego auta...

Zmieniam już nie długo na mienrala...

Autor:  Ocet [ ndz sty 16, 2005 6:59 pm ]
Tytuł: 

Jesli chodzi o zawor - zrob probe olejowa - niewiem czemu nie zrobili jak wyszla tak skucha z cisnieniem, od razu bylo by latwiej.
Jesli chodzi o pelenie - stawialbym na swiece.

Autor:  MercBeginner [ ndz sty 16, 2005 9:44 pm ]
Tytuł: 

Po próbie olejowej jest 2.8MPa

Co do świec to faktycznie nie są za dobre, a właściwie to są fatalne - ISKRA :oops:

Jeśli chodzi o końcówki wtrysków to może mnie ktoś uświadomić,
jakie były oznaczenia dla silników 200D 240D 300D?
Czy były jakieś zamienniki?

Pozdrawiam...

Autor:  AMG [ ndz sty 16, 2005 9:52 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Po próbie olejowej było O.K. 2.8MPa


Jeśli chodzi o końcówki wtrysków to może mnie ktoś uświadomić,
jakie były oznaczenia dla silników 200D 240D 300D?
Czy były jakieś zamienniki?

Pozdrawiam...


200D to OM 615
240D to OM 616
300D to OM 617

Autor:  and6412 [ ndz sty 16, 2005 11:59 pm ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Ale Wy mnie źle rozumiecie!!! :evil:

Ja nie mam czasu na kapitalny remont załóżmy od dziś rozbieram samochód i za 4 mieisące kończe i mam odrestaurowaną furkę.

Mam czas na odbudowywanie krok po kroku i to właśnie czynię :)
Dlaczego mi "wytykacie", że chcę doprowadzić W123 do stanu jak najbardziej zbliżonego oryginałowi :)

Jeśli chodzi o naprawy, to beczunia do tej pory jeździłaby bez jakiejkolwiek naprawy!!! Tylko ja nie lubie mieć - prawie dobrze [zlosnik]

Poza tym silnik z przebiegiem 400.000km może mieć nadpalone zawory
i nie jest to żadne szukanie dzury w całym :) Tym bardziej że sprężanie
na jednym tłoku wynosi 1.6MPa. Inna sprawa że trzeba jechać do mechanika, rozebrać silnik
i wszystko będzie jasne. Ale zachowuje się tak dlatego że traktuje to forum
jako źródło PRAKTYCZNEJ wiedzy z którego bardzo lubię czerpać.
Za niedogodności przepraszam [zlosnik]

Pozdrawiam - Bartek


Chłopie nie denerwuj się, przecież mówiłem, że to była żartobliwa uwaga.
Faktem jest ze twoje posty sa tak napisane jakby cos sie działo poważnego non stop.
Całkowicie popieram (a co mi tu do popierania ;-) ) i rozumiem ludzi którzy lubią poprostu dlubac przy swoich autach, bo zawsze jest coś do zrobienia. [ok]

Autor:  MercBeginner [ pn sty 17, 2005 1:46 am ]
Tytuł: 

Nie denerwuje się :)
Staram się tylko wytłumaczyć z tego że nie narzekam na beczunię :)
Poprostu chce żeby było wszystko "cacy", dlatego dłubię :)

Co do modeli to dzięki, ale chodziło mi o oznaczenia modeli
końcówek wtrysków dla odpowiednich silników (200D 240D 300D)...
Jaki są różnice między końcówkami - podobno są...

Autor:  Ocet [ pn sty 17, 2005 1:49 am ]
Tytuł: 

to czemu myslisz o zaworze, jak po probie bylo ok?

Autor:  MercBeginner [ pn sty 17, 2005 3:54 am ]
Tytuł: 

Ocet pisze:
to czemu myslisz o zaworze, jak po probie bylo ok?


Bo jedno nie wyklucza drugiego :)

Autor:  Grzegi [ pn sty 17, 2005 9:28 am ]
Tytuł: 

...najprawdopodobniej będzie nierówno pracował na wolnych obrotach, jeżeli zawór rzeczywiście jest upalony.....miałem sytuację w M110, kiedy to na 3 cylindrach wydechowe nie miały w ogóle luzu (szczelinomierz 0,05 nie wchodził [usmiech] ).....po regulacji było OK

Autor:  Ocet [ pn sty 17, 2005 11:00 am ]
Tytuł: 

MercBeginner pisze:
Ocet pisze:
to czemu myslisz o zaworze, jak po probie bylo ok?


Bo jedno nie wyklucza drugiego :)


Jezeli wszedzie jest rowno, to znaczy ze albo wszystkie albo jeden. Jezeli jest taka jak mowisz (skad ten pomiar? ) To na moj gust zawory sa ok.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/