MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 01, 2025 11:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dyfer i pytania
Post: wt sty 11, 2005 7:14 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam !!
Mam problem z dyfrem i szukam rozwiązania. Mam to szczęści że mi nie wyje( powiedzmy że tego nie słyszę bo silnik cichy nie jest [smiech] ) natomiast problem polega na tym że mam odpuszczony gaz np. na jedynce przy niskich obrotach silnika coś mi się mieli. Odgłos jest taki jak bym miał jakiś śruby latające, odgłos jest przenoszony na półośki i koła. Podejrzewam że przyczyną mogą być łożyska w moście, te w które wchodzą półośki. Podejrzenie wynika z tego że ruszając półośkami wyczuwalny jest spory luz. Mam taki pytania:
1) czy bez większych problemów można wymienić te łożyska
2) o numery łożysk i uszczelniaczy
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam miłośników najlepszych samochodów.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 11, 2005 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
A tak na marginesie to od jakiego samochodziku jest ten dyferek? [zlosnik]

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 11, 2005 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lip 08, 2003 8:57 pm
Posty: 258
Lokalizacja: z kątowni
witam,nie chce zapeszać ale dotychczas co jeżdziłem w124,w201 jezdze obecnie,w123 eksploatacja 2 lata w201 ojca 5 lat temu i w115 jakies 6 latek temu to w kazdym z tych mercedesow slyszalem wlasnie ten dzwiek w okolicach dyfra przy puszczonym gazie jak sie auto toczy same na pierwszym biegu i zdaje mi sie ze to normalne u mercedesa:-) hehe nie wiem konkretnie co przyczyna jest czy w dyfrach coś jest czegoś minusem czy poprostu juz tak mercedes ma :-)zdaje mi sie ze jednak tak ma i to normalne zachowanie

_________________
1.w123 240 d limuzynka z 1976 roku :-) sprzedany
2.w201 200d 1988 nowy nabytek :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 11, 2005 10:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
No właśnie najważniejszego nie podałem
Mercedes 123 300 D
Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do myśli że tak już ma być i już. Samochód ma przejechane dopiero 500 tyś km [oczko] i żeby już z dyferkiem się zaczynały problemy. PANOWIE JA TU DO NAJWYŻSZEJ WAGI SPECÓW PISZĘ jak jest więc z tymi łożyskami, może ktoś podzieli się wiedzą.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 11, 2005 11:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Ja wprawdzie mam wyjący most, ale przecież jak się nie dodaje gazu to nic nie słychać. Na niskich obrotach na luzie słysze tylko lekki klekot. Więc raczej nie powinno być żadnych metalicznych dzwięków, chyba że wyjące mosty tego nie mają [zlosnik]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 12, 2005 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 25, 2004 3:19 am
Posty: 316
Lokalizacja: Kujawy
Ano w dyferku o przełożeniu 3.69 jak się nie mylę to są następujące zimeringi CFW 227 81FSI 45-65-10/12 szt dwie.Łożysko na wyjściu na wał KHM 89410.To nie są orginalne mercedesa,koszt ok.150 zł.

_________________
124 D 2.0 1992 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 12, 2005 11:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Merolek 115 pisze:
Ano w dyferku o przełożeniu 3.69 jak się nie mylę to są następujące zimeringi CFW 227 81FSI 45-65-10/12 szt dwie.Łożysko na wyjściu na wał KHM 89410.To nie są orginalne mercedesa,koszt ok.150 zł.

Oryginalne uszczelniacze kupiłem dużo taniej.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 12, 2005 11:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
W jaki sposób ruszają się te półośki gdy próbujesz ją obracać, czy na boki (od koła do mostu), do na boki to normalne.

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 12, 2005 7:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki za odpowiedż!!
właśnie na boki, z tym że jest to dość spory luz i jak zdejmę dyfer to zmienię to co w miare możliwe i sensowne.
Mam więc już nr łożyska od strony wału, poproszę jeszcze o te od strony półośki.
Pozdrawaim

_________________
Mercedes 123 300D
SHL Gazela 175 już na żółtych tablicach


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 13, 2005 9:05 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sprawa z dyfrem jest taka;
Talerze polosiek sa lozyskowane slizgowo w koszu dyferencjalu; stad ten luz - sam zas kosz jest lozyskowany lozyskami tocznymi. Luzu na lozysku slizgowym nie skasujesz niestety, na lozyskach kosza natomiast mozesz to zrobic poprzez pierscienie regulacyjne (zmiana grobosci). ALE trzeba uwazac przy regulacji bo te same pierscienie ustawiaja zgryz walka atakujacego i zebatki kosza - jak ustawisz zle (szczegolnie za ciasno) to dyfer pojedzie juz tylko na zlom!!
Ja bym stanowczo odradzal wymiane regulacje lozysk kosza - to nie jest prosta sprawa (ustawienie dobrego zgryzu) - wiekszosc warsztatow sie tego nie podejmie!
Natomiast polecam wymiane uszczelniaczy jezeli ciekna - koszt orginalu 30-35zl.

ps. a kiedy wymieniales ostatnio olej w dyfrze? Moze juz tam galareta jest :-) ?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 15, 2005 11:18 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt sie 13, 2004 3:55 pm
Posty: 29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Olej ma przejechane 10 tyś km
Poproszę jeszcze o jakieś dokładne rysunki dyfra z nr seryjnymi części.
jeśli go rozbiorę to wyłącznie sam będę działał, jeśli człowiek to złożył to chyba się da to rozebrać i złożyć, jak znajdę trochę czasu to zobaczymy.
Pozdrawiam.

_________________
Mercedes 123 300D

SHL Gazela 175 już na żółtych tablicach


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 15, 2005 7:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
A jak wymieniałeś olej to stary olej był rozumiem bo jak go nie było a ty nalałeś a auto ma 500tyś km przejechane to [szalone]
taka stara rada mechanika jak już dawno niema oleju (w skrzyni moscie) to nie dolewaj bo długo nie pojeździsz :(

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 16, 2005 12:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 15, 2002 11:17 pm
Posty: 129
Lokalizacja: Koszalin
Robert Belzyt pisze:
W jaki sposób ruszają się te półośki gdy próbujesz ją obracać, czy na boki (od koła do mostu), do na boki to normalne.


a jak sie gora dol ruszaja to na zlom z nimi??? jak ruszam to czasami cos strzeli po tej stronie co ten luz jest

_________________
c123 + m104 c36 AMG, w124 280t


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl