MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 12:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw sty 05, 2012 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
WeebShut pisze:
Wyprzedzając argumenty aegm, muszę stwierdzić, że pomiary wagowe Waszych samochodów (Twojego i Grześka) moga być mocno oddalone od fabrycznych ze względu, że ruda zjadła już przynajmniej z 200kg nieocynkowanej blachy w Waszych samochodach ;)


O! wypraszam sobie [hihi] ...choć do nie dawna miałbyś trochę racji [oczko]

WeebShut pisze:
Gregorr, zgodnie z zasadą. Samochód byłby fajny, jakby nie pierdząca rura, wielka felga, nie ten wał, kiepska tapicera i skundlone serce

Wiem, że to "politycznie" poprawne ;)

WeebShut pisze:
- głowa do góry, zawsze pozostaną Ci zloty German Fest [hihi]


I tego będę się trzymał [zlosnik]

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Gregorr,furke masz pierwsza klasa,fajna buda,świetne wnętrze,super motor,zupełnie nie wiem co się kolega aegm tak przytratatikał.Będziesz miał chęć i fundusze to zrobisz i te hamulce,nie rozumiem o co chodzi.Jak to się mówi nie od razu Kraków zbudowali.Trzymaj tak dalej.


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 10:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Szpakooo pisze:
Gregorr,furke masz pierwsza klasa


Taaaa gdyby nie hamulce. [palacz] [palacz] [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt sty 06, 2012 2:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
witam,
wprawdzie nie mialem juz zamiaru sie wypowiadac w tym watku, gdyz swoja opinie wyglosilem i sie jej trzymam, ale odnosze wrazenie, ze mnie tu w ogole calkiem zle zrozumiano.Wiem, ze nieporozumienia to najczestsza forma komunikacji w dzisiejszym swiecie i dlatego to niezrozumienie akceptuje. I ku gwoli scislosci, nie skrytykowalem tu projektu jako calosci, bo przyznam, ze robi przyjemnie wrazenie mimo, ze osobiscie faworyzuje oryginaly. Ale jesli cos jest zrobione z glowa od A do Z to podam reke i pogratuluje. Tu mi brakuje tego nadzwyczaj waznego "Z". Jedyne co zakwestionowalem to tylko i wylacznie hamulce ktore, jak wyzej wspomnialem sa definitywnie za slabe do auta o tak duzych zmianach technicznych. Dyskusje na temat oczywistego wzrostu masy, mimo niezgodzenia sie z tym wielu, uwazam za nieistotna. Jesli ktos sobie cos dopowiada i podejrzewa mnie o czepianie sie ze wzgledu na ewentualna zazdrosc to jest w bledzie. Jestem chyba ostatnia osoba na swiecie, ktora by cos komus zazdroscila.
pozdr. i milego dnia

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Ostatnio zmieniony pt sty 06, 2012 11:30 pm przez aegm, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt sty 06, 2012 2:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
THC pisze:
Taaaa gdyby nie hamulce. [palacz] [palacz] [palacz]


[hihi] [hihi] [hihi]

aegm pisze:
witam,
wprawdzie nie mialem juz zamiaru sie wypowiadac w tym watku, gdyz swoja opinie wyglosilem i sie jej trzymam, ale odnosze wrazenie, ze mnie tu w ogole calkiem zle zrozumiano, ze nieporozumienia to najczestsza forma komunikacji w dzisiejszym swiecie i dlatego to niezrozumienie akceptuje. I ku gwoli scislosci, nie skrytykowalem tu projektu jako calosci, bo przyznam, ze robi przyjemnie wrazenie mimo, ze osobiscie faworyzuje oryginaly. Ale jesli cos jest zrobione z glowa od A do Z to podam reke i pogratuluje. Tu mi brakuje tego nadzwyczaj waznego "Z". Jedyne co zakwestionowalem to tylko i wylacznie hamulce ktore, jak wyzej wspomnialem sa definitywnie za slabe do auta o tak duzych zmianach technicznych. Dyskusje na temat oczywistego wzrostu masy, mimo niezgodzenia sie z tym wielu, uwazam za nieistotna. Jesli ktos sobie cos dopowiada i podejrzewa mnie o czepianie sie ze wzgledu na ewentualna zazdrosc to jest w bledzie. Jestem chyba ostatnia osoba na swiecie, ktora by cos komus zazdroscila.
pozdr. i milego dnia


No i niech tak będzie. [ok]

Jak Ciebie zrozumiałem to ja wiem, inni pewnie też i nie ma co się
tłumaczyć. Każdy ma prawo do swojego zdania.
W sumie nie potrzebnie się do tego odnosiłem, ale
trochę mi nie pasuje w tym przypadku jak również na co dzień
(co raz częściej się z tym niestety spotykam)
nad interpretowanie lub wyolbrzymianie poszczególnych faktów
na rzecz swoich racji.

Pisałem już raz, napiszę i teraz.
Tego typu dyskusje darujmy już sobie, szkoda serwera :)

Wracając do bardziej zajmujących mnie tematów tj. cykającej lewej głowicy.
Wałki, dźwigienki oraz popychacze wymienione. Dekiel założony itd. no i...
WALI JAK W STARYM KOMBAJNIE :)

Dokładnie jest tak, że na zupełnie zimno stuka o wiele głośniej niż było.
Taki stan utrzymuje się chwilę. W miarę rozgrzewania motoru
hałas cichnie to poziomu powiedzmy trochę głośniej niż było.
Po uzyskaniu normalnej temp. pracy cichnie to poziomu
jak przed wymianą...

Dziś zdobyłem się na odwagę i przejechałem się spokojnie - ok. 60 km.
Obserwacje są takie:
po nocy znowu waliło jak w kombajnie,
po przejechaniu dosłownie kilkuset metrów ucichło.

W trakcie jazdy ok. Po powrocie do garażu wszystko działa jak należy,
ale lewa głowica pracuje tak jak przed naprawą i ogólnie głośniej
od prawej która nie była ruszana w ogóle.
Słychać mam wrażenie wszystkie popychacze.

Wniosek nasuwa się jeden. Popychacze Ajusa to chyba szmelc :-?

Chyba powrócę do poprzednich popychaczy i zobaczę jak będzie.
Wychodzi na to, że inny ładniejszy wałek oraz kpl. dźwigienek
załatwił by sprawę...

Jakieś sugestie, komentarze??

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: sob sty 07, 2012 1:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
gregorrr pisze:
Chyba powrócę do poprzednich popychaczy i zobaczę jak będzie.
Wychodzi na to, że inny ładniejszy wałek oraz kpl. dźwigienek
załatwił by sprawę...

Jakieś sugestie, komentarze??


A rozkminiałeś temat tego wstępnego luzu zaworowego co Ci podesłałem PDFa?

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Post: ndz sty 08, 2012 12:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
w0wacik pisze:
A rozkminiałeś temat tego wstępnego luzu zaworowego co Ci podesłałem PDFa?


Tak. Mi i mechanikowi z którym to robię, wyszło po oględzinach,
że nie ma możliwości takiej regulacji w moim M117.

Zresztą z przesłanej przez Ciebie dokumentacji wynika, że temat dotyczy
silników 116.962, 116.963, 117.962, 117.963.
Mój to 117.965 z 1987 roku czyli w II serii W126 takie pakowali.

Tak czy siak, dzięki za zainteresowanie i pomoc [ok]

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 1:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
gregorrr pisze:
Tak czy siak, dzięki za zainteresowanie i pomoc [ok]


Nie ma za co. W sumie nie dopytałem jaki masz silnik [zlosnikz]

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Post: pn sty 09, 2012 3:09 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 08, 2011 9:40 pm
Posty: 3
Piękno w bólach się rodzi :oops: :evil:

_________________
W123 230CE 1983
W123 200 1979
W124 300CE 1989


Na górę
Post: sob sty 14, 2012 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Witam,
info dot. klepania w głowicy M117:
na dzień dzisiejszy jest cisza :) [ok]
Ostatecznie zostały wymienione 8 szt. dźwigienek zaworowych
oraz wałek rozrządu. Popychacze zostały założone stare i jest igła :)
Przy okazji sprawdziłem jak wyglądają powierzchnie nowych dźwigienek
(SWAG) i po ok. 150km przelotu są dalej jak z pudełka.

Tu fota jak wyglądały stare dźwigienki:
Obrazek

niestety stary wałek też dostał w spadku te wzdłużne zarysowania/rowki.

Wychodzi, że georem we wcześniejszych postach dobrze prawił [ok]

Na koniec informacja dla potomnych: popychacze AJUSA zdecydowanie
nie zdały egzaminu w tym przypadku i stanowczo nie polecam !!!
Całe szczęście gość, który mi to sprowadzał zachował się jak człowiek
i nie miałem kłopotu ze zwrotem.

Pozdrawiam :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn lut 20, 2012 7:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Witam,
nawróciłem się na słuszną i odpowiedzialną drogę.
W moim szalonym pojeździe na dzień dzisiejszy
funkcjonują bardziej wydajne, bo wentylowane, hamulce [zlosnikok].

...a poważniej to stało się tak, że pewnie po burzliwej dyskusji
w tym wątku, całkiem niedawno odezwał się do mnie forumowy kolega.
Zaproponował własnoręcznie odnowiony komplet zacisków do W126 I serii.
Nie podpasowały mu, więc odstąpił mi je. Mi było bardzo na rękę bo nie musiałem
szukać, dzwonić itd. oraz doprowadzać zacisków do stanu używalności.
Serdeczne dzięki jeszcze raz Bartek - bmw :)

Dalej już poszło gładko. Zamówiłem elementy firmy Bosch: komplet klocków,
tarcze oczywiście wentylowane oraz czujniki zużycia okładzin.

Całość zamontowana bez żadnych komplikacji na zasadzie wsadź i śmiga [palacz]
Zero przeróbek tak jak lubię [zlosnik]

Odczucia po zmianie na razie żadne. Ślisko było bardzo, więc dotoczyłem się spokojnie do domu.
Po drodze hamowało się normalnie jak zazwyczaj.
Więcej napiszę jak zrobi się cieplej i bardziej sucho.
Podocieram trochę te nowe heble i zobaczymy jak będzie.

Ogólnie z danych wynika, że rozmiar nowej tarczy (mam tu na myśli średnicę) jest identyczny z poprzednią
nie wentylowaną. Podobnie rzecz się ma z klockami. W zacisku występuje tłoczek
o średnicy 60mm i to chyba jedyna zmiana. Jak to wpłynie na skuteczność hamowania
to, jak pisałem wyżej, czas pokaże, bo co do wydajności to oczywiście na 100% jestem przekonany.

Pozdrawiam :)


Załączniki:
IMAG0403.jpg
IMAG0403.jpg [ 72.19 KiB | Przejrzano 2226 razy ]
IMAG0399.jpg
IMAG0399.jpg [ 28.52 KiB | Przejrzano 2226 razy ]
IMAG0391.jpg
IMAG0391.jpg [ 27.4 KiB | Przejrzano 2226 razy ]
IMAG0389.jpg
IMAG0389.jpg [ 73.17 KiB | Przejrzano 2226 razy ]

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)
Na górę
Post: wt lut 21, 2012 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Ostatnio ogladałem tarcze z Mikody, nawiercane i nacinane do tego klocki Ferrodo i efekt był niebo a ziemia, po zamontowaniu takiego zestawu.
Stare twoje zaciski miały pewnie 57mm, gdzies czytałem, że te 60 mm były stosowane w Carlssonie C123.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 2:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
mark2222 pisze:
Ostatnio ogladałem tarcze z Mikody, nawiercane i nacinane do tego klocki Ferrodo i efekt był niebo a ziemia, po zamontowaniu takiego zestawu.
Stare twoje zaciski miały pewnie 57mm, gdzies czytałem, że te 60 mm były stosowane w Carlssonie C123.


Te tarcze Mikody, znasz cenę??

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 8:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
ja patrzyłem do swojej to jakieś 150\szt.
http://www.mikoda.pl/sklep/13397,MERCED ... 6kW-185KM-
jest różnica od C123 w wysokości H i tańsze są
http://www.mikoda.pl/sklep/12688,MERCED ... 6kW-185KM-
ale jak masz zaciski od W126 to już sam nie wiem, trzeba by to dokładnie przeanalizować [zlosnik] bo te z C123 to nie wentylowane są, a Ty widzę, że wentylowane masz założone, czyli te 5 mm różnicy nie szkodzi.

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 8:48 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
gregorrr pisze:
Witam,
nawróciłem się na słuszną i odpowiedzialną drogę.
W moim szalonym pojeździe na dzień dzisiejszy
funkcjonują bardziej wydajne, bo wentylowane, hamulce [zlosnikok].


Dobrze wiedzieć, bo zawsze się zastanawiałem czy wystarczy tylko zaciski i tarcze zmienić. Dzieki za takie info.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl