buckswizz pisze:
Wojtek pisze:
Z kalkulatora wynika, że aby zachować fabryczną średnicę koła 225/55 podobne, ale nie identyczne będą 195/65, 205/60, 215/60
Jak nie zależy Ci na fabrycznej średnicy (ale wg mnie to wygląda ładnie tylko w połączeniu z obniżeniem auta) to 205/55
dzięki, ale fabryczna srednica to 195/70/
14Dokładnie tak jak mówisz. Na stronie willtheyfit wpisujesz parametry aktualnego koła, parametry "nowego" koła i możesz je sobie porównać ze sobą.
Różnica pomiędzy średnicą koła 195/70r14 a 225/55r15 to jedyne 0,02% można przyjąć, że średnica jest identyczna
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... 20#contentRóżnica 195/70r14 a 205/55/r15 to już prawie 4%
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... 20#contentGdzie ta różnica? we wskazaniach licznika (prędkość, przebieg), w osiągach (pośrednio), bo zmienia się przełożenie pomiędzy silnikiem a drogą
Kowal_80 pisze:
moim zdaniem jak w alu dasz wysokość opony 60 lub 65 to będzie tragedia. te 55 to już ostateczność. jeżeli oczywiście chcesz jakąś tam estetyke. bo jeżeli chodzi o komfort itp no to cóż ...
Nie do końca, bo profil to w zasadzie wartość wynikowa (procent szerokości). I taka np. 225/45 jest wyższa niż 195/50. Poza tym wszystko zależy od tego, jakie alu, bo takie np baroki 14 z 195/70 wyglądają bardzo dobrze
