MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 25, 2025 7:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 29, 2002 10:01 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
prv?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 29, 2002 11:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
Mozna go badz policzyc badz zbadac. Zbadanie zakladam odpada wiec liczenie

Zdje mi się że łatwiej będzie jednak zbadać. Nie można by poprzyklejać takich tasiemek i patrzeć jak będą falować? Prościej tak i szybciej chyba, ale ja się w sumie na opływach nie znam.
Cytuj:
Jezeli chcemy miec doladowanie dynamiczne to nalezy przyjac, ze bedzie do cylindrow wtlaczane wiecej powietrza niz normalnie. W silnikach z turbodoladowaniem jest podobnie i przez to wystepuja w nich zmiany konstrukcyjne (tloki) umozliwiajace silnikowi wytrzymanie nowych obciazen. Nalezy sie zastanowic jak bardzo chcemy doladowac silnik co by nam sie szybko nie rozpadl.

To chyba nie tak. Po pierwsze niewielkie doładowanie mą tę właśnie zaletę, ze nie trzeba istotnie przekontruowywać silnika (Wajand&Wajand "Tłokowe silniki spaliniwe średnio i szybko obrotowe"). Po drugie nie takiej możliwości, żeby ten silnik zauważalnie doładować bez zainstalowania jakiegoś wiatraka (może być np. turbina), więc jeżeli tym rozwiązaniem skompensujemy opory w filtrze to juz będzie wyczyn niesamowity. Trzecie ten silnik ma podciśnieniowe sterowanie, które cechuje się zastosowaniem przepustnicy, która jak wiadomo dławi powietrze, czyli z jednej strony go ładujemy a z drugiej dławimy - no przyznają Panowie Szanowni że to bez sensu.
Dalej mysli swej nie mogę rozwinąć, bo Kosmaty od którego nadaję musi wyjść, ale jeszcze wrócę...

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 29, 2002 12:52 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Badac mozna tez nie przyklejac tasiemek (mimo ze to sposob stosowany, ale okreslic mozna tylko kierunek oplywu, ew. oderwanie). Cisnienia mozna zbadac np. Nie zgarniajac sniegu i patrzac gdzie wiatr zdmuchnie, a gdzie nawieje. Jedno uzupelnia drugie i mamy jakis wynik. Problem polega na tym, ze snieg pada najbardziej z gory i nie wyswietla zadnych wartosci liczbowych...
Jesli chodzi o wytrzymalosc silnika, to napisalem wlasnie, zeby sprawdzic jak bardzo sie sprezy powietrze w lejku i jakie jest cisnienie doladowania ze sprezarki. Na wszelki wypadek. Ponadto jak juz ludziska montuja lejki, to nie daja filtrow...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 29, 2002 2:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Cytuj:
i jakie jest cisnienie doladowania ze sprezarki

Doładowanie niskoprężne ciśnienie bezwzględne 0,15 MPa, średnio i wysokoprężne 0,15 - 0,3 MPa.
Czyli średnie ciśnienie użyteczne 0,9 - 1,0 MPa dla pierwszego przypadku i w porywach do 2,2 dla drugiego.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 29, 2002 3:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
A może wykorzystać efekt strumienicy, lub szczeliny zamiast zwykłego "łapacza" Panowie inżynierowie. Ja niestety liznąłem tylko architekture i chemie :oops: więc żeby zrobić stosowne obliczenia musiałbym kucnąć nad paroma tomami aerodynamiki. Pije tu szczególnie do Octa bo z tego co wiem projektuje on silniki odrzutowe, tak powiedziały mi przynajmniej wiewiórki [zlosnik]
P.S.
Może przy okazji dorzucić do tego mały efekt falowy i lecimy na księżyc.
Co do wątpliwości Komina o działanie przepustnicy nie ma obaw, na wolnych obrotach nie potrzebujemy przecież doładowania. A jak dodamy "gazu" przepustnica przecież się otwiera. O sterowanie pompy też nie ma co się łamać, musi być po prostu wymieniona na pompę ze sterowaniem mechanicznym.
Na koniec może oklepany dowcip:
co mają wspólnego stary dziadek, Hi-Men i użytkownicy diesli starej generacji?
Przed akcją (wyprzedzaniem [zlosnik] ) krzyczą "mocy przybywaj".
Ergo, niech moc będzie z nami [zlosnik]

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 30, 2002 6:40 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Jesli chodzi o strumiennice, czy inny zawirowywacz to jest to pewien pomysl. Pamietam jednak ze komus cos takiego silnik wessal i przemielil. :lol: Efekt falowy - jeszcze lepszy. Z efektem falowym wystepuje problem pod tytulem wykonanie szczelnego puzonu i dorobienie don sterowania. Kto wie na jakie obroty jest ustawiony fabrycznie kolektor w naszych mesiach?
Jesli chodzi o rozgadane wiewiorki, to nie cale silniki tylko komory spalania, i nie w dziale aero. Ale kiedys zajmowalem sie i aerodynamika, wiec moze mi byc mniej czasu potrzebnego do siedzenia nad ksiazkami.
Dobrze, zes sie wygadal z ta chemia...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 20, 2003 10:38 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ostatnio, korzystajac z brudnej pogody wykonalem pseudo wizualizacje olejowa beczki. Zdjecia sa u McQza, razem ze zdjeciami ze spotu warszawskiego, 5.01.03

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl