MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 01, 2025 5:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 10:24 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Zgadzam sie z przedmowca pare razy zdarzylo mi sie wyjezdzic prawie do zera - auto zaczynalo sie dlawic z braku paliwa - i ostatnio gdy chcialem zmienic filtry zapytano mnie po co skoro sa dobre. A nawet jesli sie zdarzy komus ze zaciagnie mu jakiegos wirtualnego syfu to wystarczy mu wdepnac zeby przepalil i koniec.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 11:08 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
krzys124 pisze:
Dalej bede dyskutował i poddawał w watpliwosć

Twoje prawo.

krzys124 pisze:
waszą jak widac licha wiedzę !

Witamy eksperta.

krzys124 pisze:
nie zapowietrza sie silnik a zapowietrza sie układ paliwowy i tylko i wyłacznie w dieslu , brak paliwa jak i zapowietrzenie spowoduje jedynie zaprzestanie pracy przez takowy silnik ! (silnik sie zapowietrza [zlosnik] dobre daj cos jeszcze ! )

Znasz pojęcie "skrót myślowy"? [hehe]

krzys124 pisze:
Nie wiem skąd bierze sie w waszych zbornikach syf , bo u mnie zadnego takowego nigdy nie było

Oglądałeś czy też jest to prawda objawiona? [hehe]

krzys124 pisze:
mimo, iz poruszam sie wiekowymi starymi jak by nie patrzec samochodami

i fajnie, chociaż 124 to jednak nie jest taki stary samochód.

krzys124 pisze:
, po drugie przed pompą masz fitry paliwowe ,wiec ten argument jest nie potrzebny ! i poprostu smieszny ,

Nie słyszałem, żeby do samochodów montowane były tzw. filtry absolutne, ale moja wiedza motoryzacyjna jest nieco licha [hehe] Natomiast wiedza chemiczna mi podpowiada, że nie tylko widoczne gołym okiem drobiny mogą znajdować się w paliwie, więc zastosowanie takiego filtra jest zwyczajnie niemożliwe.

krzys124 pisze:
jaki to syf musiał by byc w zbiorniku by zaszkodzic pompie (a tu przypomne nie mowa o takich ,tylko o silnikach (jezdzic na oleju synt , czy miner ) )W przypadku silników benzynowych tak samo masz pompe z sitkiem a do tego filtr paliwa , wiec jest podobnie !

Po prostu umów się kiedyś z jakimś mechanikiem na obejrzenie starego zbiornika po ON. W tym kontekście, to benzyna jest "czystsza".

krzys124 pisze:
ilez to rzazy mi już brakło paliwa (znaczy zonie ) zadnego syfu zaden samochód nie zaciagnoł i dalej jezdzi , wiec teoria ze wyjechanie paliwa niszczy silnik jest do dupy ,

To już mamy załatwione cześciowo powyżej. Mam parę pytań:
1. Twój zbiornik/ zbiorniki oraz silnik/silniki jest/są wzorcem dla wszystkich?
2. Miałeś/masz taki samochód długo? Na prawdę długo? Czy też goniłeś dalej?

krzys124 pisze:
bowiem silnikowi moze zaszkodzic jedynie katowanie go jak i brak smarowania ,m przegrzanie ,

Poza słowem "jedynie", to reszta się zgadza.

krzys124 pisze:
brak paliwa nie spowoduje jego uszkodzenia ! nasłuchaliscie sie takich głupot ?? czy z własnego doswiadczenia macie ze wam jakis syf zaciagło no i jak sie on przedostał przez filtry , no chyba ze sie ma stare filtry i juz są podziurawione !! [zlosnik] [zlosnik]

Patrz wyżej odnośnie filtrów.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Cremek pisze:
Zgadzam sie z przedmowca pare razy zdarzylo mi sie wyjezdzic prawie do zera - auto zaczynalo sie dlawic z braku paliwa - i ostatnio gdy chcialem zmienic filtry zapytano mnie po co skoro sa dobre. A nawet jesli sie zdarzy komus ze zaciagnie mu jakiegos wirtualnego syfu to wystarczy mu wdepnac zeby przepalil i koniec.

Czyli kwestia podejścia [zlosnik] Ja osobiście mam zamiar używac swój samochód bardzo długo. Jak/jeśli dokupię Rudolfa, to różwnież z takim nastawieniem. Co z tego wynika? Ano to, że staram się unikac sytuacji i zachowń, które mu szkodzą.

Nie o to chodzi, że silnik przepali mniej lub bardziej wirtualny syf - owszem przepali, raz drugi i dziesiąty, ale mu to szkodzi. Tak samo jak "przegazówki" i ostra jazda na zimnym - można tak jeździć, po prostu skraca się żywotność silnika. Tylko tyle i aż tyle.

Co do wirtualności syfu - widziałeś kiedyś wnętrze zbiornika starego samochodu, a w szczególności diesla po polskim paliwie, nie daj Boże branym z jakiegoś lewego źródła? To przy okazji obejrzyj. [hehe]

Zechciej też proszę zwrócić uwagę, że filtr może być zużyty pomimo jego (optycznie) dobrego stanu.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 11:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
Brawo !! widze ze humor dopisuje [zlosnik] to dobrze !
Powiedz mi wasc jak to jest moliwe ze syf zostanie zaciagniety do ukłdu paliwowego tylko i wyłacznie jesli wyjezdzi sie paliwo do zera ???
Chodzi mi o to , ze jesli takowy syf juz w zbiorniku jest, to jest on podczas jazdy samochodem która to nie jest jednostajna po prostej, gdzie paliwo w zbiorniku jak by nie jest wzburzone , na dole , bo z tego co piszesz tak by wynikało , jednak samochód po drodze rózne nie jezdzi są dziury zakrety itd , co zas powoduje kołysanie sie i to znaczne paliwa w zbiorniku a to z kolei mieszanie takowego ewentualnego syfu w całym paliwie i ten ze syf (jak juz jest ) jest zasysany cały czas wraz z paliwem i tu osadzany w filtrach .Tak wiec ten syf októrym piszecie , a co ja nazwał bym szlamem specyficznym , który jest w stanie przejsc przez filtry i tak dostaje sie do silnika przez cała eksploatacje samochodu , a nie tylko jak wyjezdzi sie paliwo do zera !Nie ma takiej potrzeby by grzebac w zbiorniku paliwa !! cokolwiek tam jest i tak zostanie wciagniete do filtrów które trzeba wymieniać , a co przez nie przejdzie zostanie spalone , lub wydalone ! (tu jakies zwiazki chemiczne ) Wiec nie widoczne drobiny gołym okiem w paliwie i tak nie beda widoczne po zdjeciu zbiornika , wiec po co go mam zdejmować ?
Czy mialem dlugo ?? bez znaczenia bo przedemną go ktos też miał a przepompował przez siebie ten silnik jak i inne 12-14 letnie tysiace ton paliwa (jak duzo przejechane ) i dalej jezdzą , co było w ropie złe zabrały filtry , co filtry przepusciły zjadł silnik , i nie ma to znaczenia czy wyjezdzono paliwo do konca czy trzymano stan ponad rezerwę !

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !
potem CLK 3200 cm
teraz okular 2001 rok 2.7 cdi
vin-WBD2100161B476884
http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM
http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 11:54 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
krzys124 pisze:
Brawo !! widze ze humor dopisuje [zlosnik] to dobrze !
Powiedz mi wasc jak to jest moliwe ze syf zostanie zaciagniety do ukłdu paliwowego tylko i wyłacznie jesli wyjezdzi sie paliwo do zera ???
Chodzi mi o to , ze jesli takowy syf juz w zbiorniku jest, to jest on podczas jazdy samochodem która to nie jest jednostajna po prostej, gdzie paliwo w zbiorniku jak by nie jest wzburzone , na dole , bo z tego co piszesz tak by wynikało , jednak samochód po drodze rózne nie jezdzi są dziury zakrety itd , co zas powoduje kołysanie sie i to znaczne paliwa w zbiorniku a to z kolei mieszanie takowego ewentualnego syfu w całym paliwie i ten ze syf (jak juz jest ) jest zasysany cały czas wraz z paliwem i tu osadzany w filtrach .Tak wiec ten syf októrym piszecie , a co ja nazwał bym szlamem specyficznym , który jest w stanie przejsc przez filtry i tak dostaje sie do silnika przez cała eksploatacje samochodu , a nie tylko jak wyjezdzi sie paliwo do zera !Nie ma takiej potrzeby by grzebac w zbiorniku paliwa !! cokolwiek tam jest i tak zostanie wciagniete do filtrów które trzeba wymieniać , a co przez nie przejdzie zostanie spalone , lub wydalone ! (tu jakies zwiazki chemiczne ) Wiec nie widoczne drobiny gołym okiem w paliwie i tak nie beda widoczne po zdjeciu zbiornika , wiec po co go mam zdejmować ?
Czy mialem dlugo ?? bez znaczenia bo przedemną go ktos też miał a przepompował przez siebie ten silnik jak i inne 12-14 letnie tysiace ton paliwa (jak duzo przejechane ) i dalej jezdzą , co było w ropie złe zabrały filtry , co filtry przepusciły zjadł silnik , i nie ma to znaczenia czy wyjezdzono paliwo do konca czy trzymano stan ponad rezerwę !

A ja coś pisałem, że "tylko i wyłacznie jesli wyjezdzi sie paliwo do zera" ? [zlosnik]

Oczywiście, że się miesza, oczywiście, że to co nie jest odfiltrowane przejdzie przez komorę spalania. Dlatego własnie po wrzuceniu całego bolusa filtry powinny być wymienione.

Pozwolę sobie na małą analogię - różnica jest taka, jak między odrobiną soli do gotowania a całą jej garścią. [hehe]

BTW Kolega ostatnio mi opowiadał o programie na Doscovery. Obalają ponoś różne "mechaniczne" mity. Tym razem szło o wybuchowość samochodów. Dowalili cukru oraz naftalenu - sam nie wiedziałem, że taki mit krąży, zawsze słyszałem o zatarciu po cukrze a nie o "bum" - trochę silnik charczał, ale działał, a po naftalenie to nawet wzrosła nieco moc [zlosnik]
Jakbyś chciał, to mogę czysty naftalen załatwić. ;)

Hehe 2000 post [cool] Zostałem drugoligowym spamerem [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 12:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Krzysiu tak masz racje wszyscy sie z Toba zgadzamy, dlatego przy dalszym uzytkowaniu swojego samochodu zalecam dalsza jazde na oparach, jak najczestsze poruszanie sie na polsprzegle ( w koncu po to jest w samochodzie zeby z tego korzystac ). Pozatym biorac pod uwage Twoje jakze smieszne tlumaczenie, ze syf jest zaciagany przez caly czas, moge sie z Toba zgodzic ale teraz wrzuc szlam do 1 l wody, a wrzuc do 55 jezeli jestes choc odrobine spostrzegawczy to zoabczysz roznice, jezeli nie, to proponuje wizyte u okulisty ;)

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 12:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
WeebShut pisze:
Krzysiu tak masz racje wszyscy sie z Toba zgadzamy, dlatego przy dalszym uzytkowaniu swojego samochodu zalecam dalsza jazde na oparach, jak najczestsze poruszanie sie na polsprzegle ( w koncu po to jest w samochodzie zeby z tego korzystac ). Pozatym biorac pod uwage Twoje jakze smieszne tlumaczenie, ze syf jest zaciagany przez caly czas, moge sie z Toba zgodzic ale teraz wrzuc szlam do 1 l wody, a wrzuc do 55 jezeli jestes choc odrobine spostrzegawczy to zoabczysz roznice, jezeli nie, to proponuje wizyte u okulisty ;)

Z Tobą dyskutowac nie bede , latasz w innej lidze o półsprzegle nigdie nie pisałem , wiec daruj sobie !! jezdze autoamatami ! [smiech] smieszny to jestes Ty z swoją teorią
Róznica jest tylko taka, ze zatka filtry , nic wiecej(wczesniej je zatka )
Wracajać do silnika i cukru , mit niby obalony , tyle ze mit dotyczy z tego co ja pamietam silników zasilanych gaznikami i nie dotyczy zajechania silnika a zapackania samego gaznika , wiec chłopaki sie troche pogubili w tych mitach [zlosnik] Na filmie mieli silnik v6 zasilany instalacją wtryskową , która to jednak sie rózni od gaznikowej i to znacznie !
Mit mitem tyle, ze nie sprawdzony i obalony pod prawidłowym kątem , jesli mogę tak napisac ! cukier w zaden sposób nie moze zaszkodzic silnikowi , i nie potrzebne jest tego sprawdzanie ! to wynika samo z siebie , kto sie troche na tym zna ! ;)

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !

potem CLK 3200 cm

teraz okular 2001 rok 2.7 cdi

vin-WBD2100161B476884

http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM

http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2005 12:36 pm przez krzys124, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 12:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Krzysztof poczytaj w archiwum co się dzieje po zalaniu zbiornika olejem roślinnym, jeśli nie widziałeś chociażby brudnej poziomki, bo rozumiem, ze nie każdy stawia sobie za życiowy cel zajrzec do zbiornika lub wsadzić tam przynajmniej łapę i stad pewnie twoje przekonanie, że masz tam czysto jak w domu.

PS: Strasznie nerwowy jesteś i jakiś taki agresywny. Problemy w pracy?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 12:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
PEWNIE ZOSTAJE NA DNIE i co z tego ?? z biegiem czasu powolutku dostanie sie do układu zasilania i wyłapany przez filtry , albo wypalony , nie mówie ze mam czyscutko w baku ! niech tam sobie jest jak jest , wszystko i tak wyłapią filtry , a co nie spali silnik !
Inaczej , wiec sciagajmy wszyscy baki i czyscmy je bo sie nam zatrzą silniki ?????? a paliwo do baku lejmy , po specjalnym przefiltrowaniu . bo az strach bierze co w zbiornikach stacji benzynowych musi byc na dnie , no i nie jedzmy tankować jak mają zbiorniki prawie juz puste ??
bez przesady Panowie

ps. agresywny ?? to tylko takie mylne odczucie ! lubie niemniej jednak draznic [zlosnik] ,ale nie lubie głupot , juz o WeebShut-cie nie wspomne dawne czasy !! [zlosnik] [zlosnik] pozdrowienia dla fachowców

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !

potem CLK 3200 cm

teraz okular 2001 rok 2.7 cdi

vin-WBD2100161B476884

http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM

http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Ostatnio zmieniony pt sty 28, 2005 12:49 pm przez krzys124, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 12:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzys124 pisze:
PEWNIE ZOSTAJE NA DNIE i co z tego ?? z biegiem czasu powolutku dostanie sie do układu zasilania i wyłapany przez filtry , albo wypalony , nie mówie ze mam czyscutko w baku ! niech tam sobie jest jak jest , wszystko i tak wyłapią filtry , a co nie spali silnik !
Inaczej , wiec sciagajmy wszyscy baki i czyscmy je bo sie nam zatrzą silniki ??????



Zatrzą to nie. [hehe]

Ale jeśli twierdzisz, jak Cremek, że wystarczy przygazować i się przepcha, to się mylisz.
Baku nie czyść, i tak sprzedajesz auto.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 12:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
(me: how) pisze:
krzys124 pisze:
PEWNIE ZOSTAJE NA DNIE i co z tego ?? z biegiem czasu powolutku dostanie sie do układu zasilania i wyłapany przez filtry , albo wypalony , nie mówie ze mam czyscutko w baku ! niech tam sobie jest jak jest , wszystko i tak wyłapią filtry , a co nie spali silnik !
Inaczej , wiec sciagajmy wszyscy baki i czyscmy je bo sie nam zatrzą silniki ??????



Zatrzą to nie. [hehe]

Ale jeśli twierdzisz, jak Cremek, że wystarczy przygazować i się przepcha, to się mylisz.
Baku nie czyść, i tak sprzedajesz auto.

Przepcha !!?? nie twierdze i nie mam takowego toku myslowego ! [zlosnik]
Baku nie mam zamiaru czyscić , wymieniam filtry co 5 tys

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !

potem CLK 3200 cm

teraz okular 2001 rok 2.7 cdi

vin-WBD2100161B476884

http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM

http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 1:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
krzys124 pisze:
PEWNIE ZOSTAJE NA DNIE i co z tego ?? z biegiem czasu powolutku dostanie sie do układu zasilania i wyłapany przez filtry , albo wypalony , nie mówie ze mam czyscutko w baku ! niech tam sobie jest jak jest , wszystko i tak wyłapią filtry , a co nie spali silnik !
Inaczej , wiec sciagajmy wszyscy baki i czyscmy je bo sie nam zatrzą silniki ?????? a paliwo do baku lejmy , po specjalnym przefiltrowaniu . bo az strach bierze co w zbiornikach stacji benzynowych musi byc na dnie , no i nie jedzmy tankować jak mają zbiorniki prawie juz puste ??
bez przesady Panowie

No i łagodnie pominąłeś te kwestie o których pisałem. Tak jest chyba wygodniej? [hehe]

krzys124 pisze:
wymieniam filtry co 5 tys

W Twojej sytuacji, częsta wymiana filtrów wydaje się bardzo rozsądna [zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 1:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Panowie! proszę pohamowac emocje bo już prawie poszło na noże a i wartość merytoryczna dyskusji kwalifikuje ją do zamknięcia. Spokojniej, spokojniej...

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 1:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Stawros pisze:
wartość merytoryczna dyskusji kwalifikuje ją do zamknięcia.

Kurna a tak się starałem :(

[zlosnik]

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: pt sty 28, 2005 1:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Wookee pisze:
Kurna a tak się starałem :(

[zlosnik]


Bo to trzeba "zespół wespół" [zlosnik] a nie... samemu się starać. [zlosnik]

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl