MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 10:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 05, 2010 9:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 8:34 am
Posty: 181
Lokalizacja: 3citi
fantastyczny gang silnika, jak u mnie tłumik się skończy musze pomyślec na takim rozwiązaniem [palacz]
brawo za determinację w realizacji celu, to jest wg mnie fantastyczny pomysł
pozdr

_________________
C 126 E 50 1990r
W 203 1,8k 2006r
W 639 2,2 2009r


ex W201 2,0D, ex W124 2,5D,


Na górę
Post: sob paź 16, 2010 9:28 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 03, 2008 3:51 pm
Posty: 180
Lokalizacja: Oleśnica
http://www.youtube.com/watch?v=YQ_VcOLj ... re=related niby dzwięk już nie ten ale moc+niepozorny wygląd= [zlosnikhihi]

_________________
Mercedes W124 250 D Automatic- "Mycha"


Na górę
Post: sob paź 16, 2010 11:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
wilk w owczej skórze - rewelacja

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 3:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Witam!

Po dłuższej przerwie odzywam się i chwalę zmianami.
Przez zimę i początek wiosny zostały przeprowadzone prace blacharskie spodu pojazdu.
Dokładniej wymiana progów, łatanie dziur w przednich wnękach kół oraz wymiana pasa mocującego chłodnicę.
Cały spód został odrapany/wyczyszczony. Ogólnie nie było źle... ale elementy z przodu pojazdu nie wyglądały dobrze.
No i na koniec tych działań została położona konserwacja.
Myślę, że na jakiś czas temat rudego buszującego po podwoziu mam z głowy ;)

Zapodałem również nowe amortyzatory Bilstein B6 na przód i tył.
Po tym zabiegu mam nowy zupełnie inny samochód [zlosnik]
W końcu łatwiej można trafić w czarne przy większych prędkościach [zlosnik]
Prowadzenie jest o wiele precyzyjne i reakcja na zmiany kierunku o wiele szybsze.
Naprawdę polecam!
Jeśli komuś zależałoby bardziej na komforcie polecam serię Bilstein B4, ponoć oddają fabryczną charakterystykę.
Ja wybrałem B6 (amortyzatory o sportowej charakterystyce do zawieszeń nie obniżanych) i jestem zadowolony.
Myślę jednak, że komfortu wiele nie ubyło jak na mój gust, ale za to samochód jedzie jak po szynie ;)

Na koniec załączam kilka aktualnych fotek na których widać, że C123 500 CE dostało nowe buty :)
Nie muszę o nich opowiadać bo pewnie większości są dobrze znane.
Cieszę się tylko, że na tyle mam 9 cali i komplecik udało się nabyć przy odrobinie szczęścia bo walka była :)
Felgi musiałem poddać zabiegowi renowacji, bo baza wyglądała tak sobie (kilka warstw farby itd.)
ale ważne, że były proste i bez większych ubytków.

Teraz leżą świetnie! 8)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 4:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
to teraz tylko jeździć i cieszyć się autkiem... jest ono rewelacyjne...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 6:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 21, 2009 12:06 am
Posty: 123
Numer GG: 1242472
Lokalizacja: Jelenia Góra
Piękne C [totalszok]

_________________
+ W201 E18 ASB '91
- W201 D20 5'MSB '88


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 6:30 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 21, 2010 11:22 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki.
W którym miejscu w Opolu można zobaczyc samochód? :)

_________________
W123 230E/240D 1982r.


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 9:55 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
jest piękny, a tapicerka w tym kolorze dopełnia całości ;-)

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 11:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Calkiem podobny do mojego :)
Załącznik:
IMAG01071.jpg
IMAG01071.jpg [ 157.7 KiB | Przejrzano 1847 razy ]

Tylko ja mam M119.
Autko w fajnym stanie, jedyne co bym poprawił to stojący za wysoko tył. Poszukaj gdzies sobie niższych sprężyn np H&R do 123, będzie o wiele bardziej kozacko 8)
Jakie masz przełożenie w moście? Bo na filmiku widać, że masz strasznie "długi" most i trochę nie wykorzystujesz mocy silnika. Ja w swoim mam 2,47 z 420 SEC, też jest "długi" ale ja mam jakieś 90 koni więcej i trochę więcej momentu, więc u mnie naprawdę się zbiera.
Ja planuję wymianę mostu na taki od W116 450 SE z przełożeniem 3,07 i wtedy napewno zejdę do 5s od 0-100 km/h :) Teraz ma ok 6.s i nawet ostatnio wymieszałem z pod świateł ojca, który jechał W140 V12 :)

Powiedz mi jeszcze, nie masz problemów z temperaturą silnika? Moj po naprawdę mocnym butowaniu jednak trochę się grzeje. Temperatura idzie pod 100 stopni i potem tak juz zostaje, mimo spokojnej jazdy :-? Być może będę musiał włożyć większą chłodnice od W126 z drugiej serii, teraz mam pierwszoseryjną, czyli węższą i obok chłodnica oleju. A u masz zamontowaną gdzieś chłodnicę oleju?

Załącznik:
2010072311401.jpg
2010072311401.jpg [ 39.11 KiB | Przejrzano 1847 razy ]


Kurde musimy się kiedyś spotkać i wymienic doświadczeniami :)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 4:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
Dzięki za dobre słowa :)

Dżordż pisze:
W którym miejscu w Opolu można zobaczyc samochód? :)


...dokładnego adresu to Ci chyba nie podam [zlosnik]
Na PW masz info.

jakub_gozdzik pisze:
Calkiem podobny do mojego :)
Tylko ja mam M119.
Autko w fajnym stanie, jedyne co bym poprawił to stojący za wysoko tył. Poszukaj gdzies sobie niższych sprężyn np H&R do 123, będzie o wiele bardziej kozacko 8)
Jakie masz przełożenie w moście? Bo na filmiku widać, że masz strasznie "długi" most i trochę nie wykorzystujesz mocy silnika. Ja w swoim mam 2,47 z 420 SEC, też jest "długi" ale ja mam jakieś 90 koni więcej i trochę więcej momentu, więc u mnie naprawdę się zbiera.
Ja planuję wymianę mostu na taki od W116 450 SE z przełożeniem 3,07 i wtedy napewno zejdę do 5s od 0-100 km/h :) Teraz ma ok 6.s i nawet ostatnio wymieszałem z pod świateł ojca, który jechał W140 V12 :)

Powiedz mi jeszcze, nie masz problemów z temperaturą silnika? Moj po naprawdę mocnym butowaniu jednak trochę się grzeje. Temperatura idzie pod 100 stopni i potem tak juz zostaje, mimo spokojnej jazdy :-? Być może będę musiał włożyć większą chłodnice od W126 z drugiej serii, teraz mam pierwszoseryjną, czyli węższą i obok chłodnica oleju. A u masz zamontowaną gdzieś chłodnicę oleju?

Kurde musimy się kiedyś spotkać i wymienic doświadczeniami :)


He nie nie. To Twój jest podobny do mojego C123 [zlosnik] [zlosnikok] [zlosnik]
Oczywiście to żart ;)
Co do wysokości pojazdu to po mojemu jest OK. Tak mi się podoba.
Nawet jak zamawiałem amortyzatory to do nie zglebionych zawieszeń.
Jest oczywiście i inny powód - indywidualne wydechy, które przy obniżonym zawieszeniu
zahaczałyby o większość przeszkód na drogach, a tak jest git :)
Most jest z I serii W126 500SE i ma przełożenie najdłuższe jakie chyba było w tamtych latach
(nie sprawdziłem tego dokładnie i mogę tu bredzić) i ma 2.24.
Ja szukałem, żeby był w takiej obudowie jak poniżej:

Obrazek

bo taki pasuje idealne w te same otwory i nic nie trzeba było przerabiać.
Trafił się taki z 2.24 w dobrym stanie to zamontowałem.
Mi akurat dobrze się tak śmiga. To taki trochę amerykaniec z niego jest :)
Motor prawie się nie kręci - jak sobie pozmienia biegi do ostatniego i jest 1500 rpm
to jadę ok. 90 km/h. Momentu jest na tyle, że w ruchu ulicznym naprawdę nie zostaje w tyle,
a i kilka przeciwników zmielił bez kłopotu. Dodatkowo ten hardcorowy wydech...dobrze jak są niższe
obroty to się tak nie drze [zlosnikhihi] tylko miło sobie bulgocze [zlosnikok]
...ale przyznam się, że jakby się trafił właśnie taki 2.47 okazyjnie to chodzi mi taka zmiana po głowie :) ...się zobaczy.
90 koni więcej?? To ile masz w sumie?? 340km?? Jeśli tak to pewnie motor był ze W124 500E albo innego SLa.
Taki zestawik tzn M119 + 2.47 musi ładnie zamiatać taką leciwą budą. Szacunek :)

Co do temperatury to u mnie jest między 85 a 90 stopni i ani drgnie, obojętnie czy korki czy pełen but czy upały.
Miałem kłopot z chłodzeniem bo najpierw był plan z elektrycznym wiatrakiem od przodu, ale nie sprawdził się.
Zapodałem śmigło z nową wiskozą od 300D i od tego czasu spokój.
Chłodnicę mam z dawcy tj. W126 500SE z 1987 roku czyli II seryjną
i chłodnica oleju z ASB jest zintegrowana, innej brak.

Co do spotkania to no problem - zapraszam :)
Teraz jestem na urlopie 2 tyg. więc spoko się można dogadać, lub w innym czasie.
DW widzę na blachach więc domyślam się, że mamy nie daleko.

Pozdrawiam :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 6:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
Jakub Ty masz silnik M119, ten typ tak ma... w moim W140 jest dokładnie tak samo...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 7:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Maclaw, mam rozumieć, że mówisz o temperaturze? Nie wiem czy to normalne, według mnie nie bardzo :-?
Spróbuję z większą chłodnicą od W126 z II serii a chłodnicę oleju silnikowego postaram się upchnąć na dół. Też wydaje mi się, że moje dwa elektryczne wentylatory nie zdają egzaminu... ale problem w M119 jest taki, że ów silnik ma zamontowane śmigło nie w środku silnika jak W126, tylko na kółku napędowym od paska. Dlatego nie ma jak zamontować oryginalnego śmigła, ponieważ zwyczajnie się nie mieści. Próbowałem coś dobrać do kółka mojej pompy ale... nic nie pasuje :(.
Ogólnie nie polecam montowania M119 w budzie W123, jest naprawdę masa problemów. Wszystko przez te szerokie głowice, które strasznie zwiększają gabaryty silnika. Oczywiście dla chcącego nic trudnego ale naprawdę trzeba trochę ruszyć głową. Jednak z M117 jest bardzo prosto. Teraz gdybym miał zrobić taki swap, szedłbym w M120... Mimo elektroniki byłoby technicznie łatwiej.
Gregorrr napewno się jakoś spikniemy, ale najpierw muszę dopieścić moje auto, żeby pójść z nim do ludzi 8)

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 8:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Gregorr jest ogień!
Tak jak Ci pisałem - będę w Opolu to koniecznie muszę to zobaczyć!

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 8:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 02, 2007 9:30 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Opole
jakub_gozdzik pisze:
Maclaw, mam rozumieć, że mówisz o temperaturze? Nie wiem czy to normalne, według mnie nie bardzo :-?
Spróbuję z większą chłodnicą od W126 z II serii a chłodnicę oleju silnikowego postaram się upchnąć na dół. Też wydaje mi się, że moje dwa elektryczne wentylatory nie zdają egzaminu... ale problem w M119 jest taki, że ów silnik ma zamontowane śmigło nie w środku silnika jak W126, tylko na kółku napędowym od paska. Dlatego nie ma jak zamontować oryginalnego śmigła, ponieważ zwyczajnie się nie mieści. Próbowałem coś dobrać do kółka mojej pompy ale... nic nie pasuje :(.
Ogólnie nie polecam montowania M119 w budzie W123, jest naprawdę masa problemów. Wszystko przez te szerokie głowice, które strasznie zwiększają gabaryty silnika. Oczywiście dla chcącego nic trudnego ale naprawdę trzeba trochę ruszyć głową. Jednak z M117 jest bardzo prosto. Teraz gdybym miał zrobić taki swap, szedłbym w M120... Mimo elektroniki byłoby technicznie łatwiej.
Gregorrr napewno się jakoś spikniemy, ale najpierw muszę dopieścić moje auto, żeby pójść z nim do ludzi 8)


...u mnie też oryginalne śmigło z wiskiem z dawcy się nie mieściło, dlatego dopasowałem z 300D.
Budowa różniła się tym, że mechanizm sprzęgła wiskotycznego musiał być mocowany w środku śmigła,
a nie przed nim/na nim. Te kilka cm różnicy pozwoliło zmieścić całość pomiędzy motorem, a chłodnicą -
jest jeszcze ze 2 cm luzu :) i wszystko hula tak jak trza [ok]

Dla tego też zdecydowałem się na M117 - przekładka mechaniczna wręcz banalna,
ilość przeróbek naprawdę niewielka, a V8 jest i ładnie gada [zlosnik2] , wiem że parametry nie te,
i trochę może i chciałoby się więcej, ale to i tak najmocniejsze auto które mam [zlosnik] - jest git
w porównaniu do tego co było ;)

W takim razie powodzenia w kolejnych etapach. Oczywiście w przyszłości bankowo się piszę
na osobiste oględziny [ok]

WeebShut pisze:
Gregorr jest ogień!
Tak jak Ci pisałem - będę w Opolu to koniecznie muszę to zobaczyć!


Zapraszam :)

_________________
Mercedes C123 500 CE 81' ... no bardzo lubię jeździć tym samochodem :)
Mercedes W124 320 E 92' + LPG ... diabeł w owczej skórze
Suzuki SV 1000 S 05' - dostawca emocji
KTM Hobby 3 81' - 2 gang - Puch - 2,2 PS - jest moc ;)


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 9:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
ja mam tak jak wyszło z fabryki oryginalne Visco, a temperatura trzyma właśnie na poziomie 100 stopni w ciepłe dni...

do tego w tym aucie wentylatory elektryczne włączają się dopiero przy 110stopniach...

generalnie są patenty, żeby obniżyć moment włączania wentylatorów...

ten silnik chyba już tak ma, że lubi temperaturę, do tego jest duży...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl