MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt cze 24, 2025 9:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kowal..
Post: czw paź 17, 2002 10:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 25, 2002 1:00 am
Posty: 370
Lokalizacja: Michałowice /k Warszawy
webster pisze:
Kowal to prawda ale należy dodać, że na tym samym biegu!!!

Tak tak zgadza się :oops:

_________________
Jest gwiazda jest jazda [zlosliwy]

W123 230E '82 "Vanishing Point"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 18, 2002 1:04 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Cos mi sie stalo i pomyslalem!
Porownanie M110 w 114 i M117 w 126
100 km/h = 27,78 m/s = 1666,67 m/min

Srednice opon wg skryptu podanego kiedys w poscie z problemami doboru opon dla Futrzaka:
126 - 205/65 R15 - 647,5 mm
114 - 185 R14 - 651,6 mm

Obwody ( *PI) odpowiednio:
126 - 2,034 m
114 - 2,047 m

Co za tym idzie obroty polosi to predkosc w m/min podzielona przez obwody w m.

126 - 819 1/min
114 - 814 1/min

Mnoze to teraz przez przelozenia glowne ( 114 dla skrzyni 5) i wychodzi predkosc walu:

126 - 1835 1/min
114 - 3192 1/min

Zakladajac, ze jedziemy na czworce, przelozenie 1:1, to beda to predkosci obr silnikow. Dla 5, ktorej nie ma w automacie 126, 114 bedzie sie krecic jakies 2700. Pisze jakies bo nie spojrzalem ile jest 5 i przyjalem 0,85.
Jak ktos chce to niech mnie sprawdzi i poprawi. Bede wdzieczny, jak juz uznam swoj blad [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Ostatnio zmieniony ndz paź 20, 2002 9:53 pm przez Ocet, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 18, 2002 7:16 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Wtrace sie do tych obliczen. [zlosnik] Rozpoczynajac je posluzyles sie srednicami kol z oponami 205/65 R15 i 185 R14. Same srednice sa ok pod pewnym warunkiem. Kola te owszem maja takie srednice, jesli opony nie dotykaja nawierzchni (np gdy auto uczy sie latac, lub gdy wisi nieszczesliwie na podnosniku). Wtedy promien nazywamy promieniem RZECZYWISTYM (nazwalbym go raczej teoretycznym, ale coz, nie bylem pierwszy;), a srednice - srednica rzeczywista.
Jednak gdy auto przestanie bujac w oblokach, mamy do czynienia z promieniem TOCZNYM (inaczej zwanym TOCZONYM, zalezy co sie komu bardziej podoba). Juz wyjasniam. P.toczny jest mniejszy od p.rzeczywistego w zwiazku z ugieciem ogumienia. Przecietnie p.toczny stanowi 80-99% promienia rzeczywistego (wartosci te nie sa granicami nie do pokonania, ale jedynie najczesciej, w praktyce, spotykanymi). Dla wszelkich obliczen przyjelo sie stosowac wartosc 0,9. To chyba na tyle teorii.
Tak wiec dla powyzszych obliczen srednice kol nalezaloby przemnozyc przez 0,9 by otrzymac srednice toczne...
Jeszcze jedna sprawa, juz mniej istotna, jednak nadal zwiazana z tematem. Podczas napedzania samochodu mamy do czynienia z czesciownym poslizgiem kol napedzanych. W zwiazku z tym odleglosc przebyta przez kolo podczas jednego obrotu jest mniejsza niz jego obwod (liczony na podstawie promienia tocznego). Nie sa to juz tak piorunujace roznice, wiec w znaczacej wiekszosci przypadkow nie bierze sie ich pod uwage. Jednak warto sobie z tego zdawac sprawe, moze sie to gdzies komus przydac.
Zdaje sobie sprawe, ze nie podwazylem w ten sposob obliczen, dlatego tez nie oczekuje ani oklaskow ani listow z pogrozkami :)
Powodzenia w dalszym rachowaniu, Ocet! [zlosnikz] :) :)

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł: tak tak...
Post: sob paź 19, 2002 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz paź 06, 2002 7:13 pm
Posty: 251
Lokalizacja: Białystok
Seba, a ty jeździsz bez butów?? [zlosnikz] [zlosnik] :lol: :lol: [zlosnik]
Co do 14l /100km jeśli jest to niemożliwe to znaczy, że to bajka. Więc fajnie się czuję bo wiem już co to jest być w bajce [zlosnik] :lol: :lol: [zlosnik] -WIEM CO MÓWIĘ TAK JEST I TO JEST WŁAŚNIE BAJECZNE (jeżdżenie 500-etą na trasie hehehe :lol: )

_________________
...własny MB soon
Nierzadko W126 500 SE....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 20, 2002 9:52 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
No fajnie, ktos sie wloczyl. Dziekuje bardzo!
Nie uwzglednilem srednicy tocznej, bo nie mam juz niestety takiego katalogu, gdzie one sa podane, a nie wiedzialem, ze przyjmuje sie 0,9.
W sumie wyniki wystarczy podzielic przez 0,9 (wynik bedzie wiekszy). Co do poslizgu, to pamietam ze zajmowalem sie tym problemem kiedys, ale z jednoznacznoscia jego okreslenia byly spore klopoty, moze dlatego, ze to byl samolot, jak pisalem z samochodami nie mialem nigdy do czynienia...

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 22, 2002 10:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2001 2:00 am
Posty: 104
Lokalizacja: kraków
Szanowni !!!!
Zgodzę się z Wami, że silnik M110 fatalnie wspópracuje z gazem.
Ale nie zgodzę się z tym, że nie da się go wyrególować
satysfakcjonująco!!!!
Jest możliwe aby W116 z silnikiem M110.922 (z gaźnikiem) paliła
14 l/100 km!!!! Tyle paliła moja, (na dawnym początku), mając lekko
dławiący, cichy wydech; 2 dyfuzory wycelowane w pierwszą przepustnicę
zamiast miksera; wąskie, małe koła 195/70/14 ; trochę cierpliwości,
gdyż osiągi nie są wtedy zadowalające. No i jeszcze jedno: GAZ musi
być niechrzczony!!!! Kiedyś dało się taki upolować na więkrzości
stacji. Teraz mogę taki zalać tylko na SHELLu , o nazwie
POWER-GAS. Po założeniu uwolnionego, głośnego wydechu z 14 l
zużycie podskoczyło do 17 l !!!! Założyłem własnej roboty mikser
do gazu i wskoczyło do 17,8 l. Ale kop wzrósł niewspómiernie do
zużycia. Na lato kółeczka: 225/70/15 !!! I spalanie 22 l !!!!
Ostatnio zaczął palić mi 25 l !!!! pewnie przez chrzczony gaz!
2 dni temu zmieniłem kółeczka na 185/70/14, zatankowałem POWER-GAZU,
skreciłem lekko dyszę, zapłon lekko w przód.
Kop wzrósł solidnie, a spalanie mam nadzieję że też, okaże się przy
nast. tankowaniu...
POSIADACZE M110 NIE PODDAWAJCIE SIĘ !!!!!
Bartek

PS Tekst ten dotyczy przedewszystkim jednej z wypowiedzi Webstera.

_________________
I LOVE MY 116 280SE Automatic!!!!!
Mimi (wiadomo kto...) jeździ i jeździ!!! Silnik po kolejnym remoncie. Teraz kolej na zawieszenie (znów, po 95tyś.km)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 6:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 28, 2002 2:40 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich starych i nowych Forumowiczów,
Trochę nie zawsze mam możliwość dorwać się do sieci stąd moja dosyć długa nieobecność. Żałuję, że nie mogłem wybrać się na spot pod Wrocław, ale mam oprócz pracy dużo obowiązków związanych z 4 synami, ale może kiedyś to się zrekompensuje. Wracając do mojego tematu to chciałbym dodać, że kłopoty z utrzymaniem wolnych obrotów i gaśnięciem są tylko gdy silnik jest już dobrze rozgrzany, czy to komuś coś mówi?

_________________
MESIO


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 8:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2001 2:00 am
Posty: 104
Lokalizacja: kraków
Tak!!
poluzuj trochę śrubę od membrany i dokręć trochę śrybę od wolnych obrotów. [usmiech]

_________________
I LOVE MY 116 280SE Automatic!!!!!

Mimi (wiadomo kto...) jeździ i jeździ!!! Silnik po kolejnym remoncie. Teraz kolej na zawieszenie (znów, po 95tyś.km)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 18, 2002 8:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Zgadzam się z tym co napisał Brandon. Miałem kiedyś 114 z motorem 110.923(gażnik) i chodził na gazie bardzo dobrze teraz mam 110.981(D-jet) i też jest ok.Do gazu nie nadaje się natomiast K-jetronic z powodu specyficznej konstrukcji przepływomierza( klapa spiętrzająca).Nie widziałem żadnego K-jet który by dobrze chodził R6 czy V8.Stan układu zapłonowego i regulacja ma kolosalne znaczenie.Należy użyć dobrych świec zapłonowych wg. mnie tylko NGK lub NIPPON DENSO tym razem przy całym szacunku "bosch w kosz".110 ma palić do 20 l w mieście i tak ma być.Na trasie w lecie nawet 14-15 przy 120-130 km/h.Tak jest u mnie(automat ,wspomaganie).Problemem jest dobranie miksera po prostu gazownicy mają jeden do wszystkiego(przynajmniej w lublinie) stą d problemy z wolnymi obrotami.Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl