MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 01, 2025 9:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 31, 2005 4:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
AMG pisze:
Co do gazu to tankuje raczej gdzie popadnie parokrotnie tankowałem na shellu i tylko raz wydawało mi się, że auto lepiej przyspiesza...

LPG V-Power? ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 31, 2005 4:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
AMG pisze:
Co do gazu to tankuje raczej gdzie popadnie parokrotnie tankowałem na shellu i tylko raz wydawało mi się, że auto lepiej przyspiesza...

LPG V-Power? ;)


Nazywa to sie Power LPG zy jakos tak [zlosnik]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 31, 2005 4:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
AMG pisze:
Nazywa to sie Power LPG zy jakos tak [zlosnik]


Power Gas

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 31, 2005 6:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Bukol pisze:

Noooo - chodzi mi o to, czy na 95 przełączone na "super" jeździ n.p. lepiej niż w pozycji "normal"? Może Twoje odczucia mają więcej współnego z tym przełącznikiem, a nie z paliwem? Tak tylko pytam.


A tego to nie próbowałem.

georem pisze:
Nie dam głowy ale chyba już był poruszany ten temat N/S,
wydawało mi się że N to 91, a S to 95, jeżeli faktycznie tak jest to po co lać 99 i jeszcze +. Ja leję do SEC bezołowiowa 95 i jest GIT! Jeździ szybko! Zapewniam. [zlosnik]


Skutecznie leczycie mnie z lenistwa [zlosnik] Poszedłem do garażu i jak sie okazuje przełącznik ma siedem położeń: S, 2 z mercedesowską gwiazdą na górze, N i od 4 do 7.

georem pisze:
Chyba jest też tak, że do nowych BMW trzeba lać to najdroższe paliwo, a do Mercedesów do dziś to tańsze. [oczko]


Jeżeli chodzi o BMW, to moja 316 z silnikiem 1,8 (gaźnik) z 87` wogóle nie chciała jeździć na 95, prychała , kichała i trzeba było lać czerwoną.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 31, 2005 11:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Bukol co w takim razie co będziesz tankował do 116 :-? ?
Chyba nie to co mi przez moment przyszło do głowy i odeszło, a ból pozostał :roll: ...
Przecież jest też V-Power 95, a to już chyba przerabiałeś w "Gabineciku" i było [ok] .

Panowie czemu zapominacie o Statoil :( ?
Z tego co wiem to chyba tylko ta stacja dobrowolnie, wręcz na własne, wyraźne życzenie poddała się kontroli paliw niezależnej firmie, która się tym zajmuje! :P [ok] Wyniki były bardzo pozytywne!

Stawros pisze:
Jeżeli chodzi o BMW, to moja 316 z silnikiem 1,8 (gaźnik) z 87` wogóle nie chciała jeździć na 95, prychała , kichała i trzeba było lać czerwoną.


Jakby Ocet zajrzał do tego wątku to może by napisał jak to było z Jego 108, jak za "dawnych czasów" jeździł nim poprzedni właściciel i jakie były różnice między paliwem na CPN, a paliwem w zachodniej Europie :roll: ...

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 01, 2005 4:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Mitu pisze:
Bukol co w takim razie co będziesz tankował do 116 :-? ?

Dobrą benzynę ze stacji Shell, BP, Statoil itp. Raczej nie V power, bo do gaźnikowca to nie ma sensu. Jak już ktoś wcześniej napisał V power może okazać się za sucha do staruszka.

Cytuj:
Chyba nie to co mi przez moment przyszło do głowy i odeszło, a ból pozostał :roll: ...

Miałeś na myśli Power Gas? [hehe] Nie, nie - 116 nie będzie gazowana. Jak mogłeś tak pomyśleć.

Cytuj:
Przecież jest też V-Power 95, a to już chyba przerabiałeś w "Gabineciku" i było [ok] .

Gabinecik nie jeździł na V power. Tankowałem zwykłą + millenium.

Cytuj:
Panowie czemu zapominacie o Statoil :( ?

Ja z bardzo prostej przyczyny - mam za daleko [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 01, 2005 4:51 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Mitu pisze:
Jakby Ocet zajrzał do tego wątku to może by napisał jak to było z Jego 108, jak za "dawnych czasów" jeździł nim poprzedni właściciel i jakie były różnice między paliwem na CPN, a paliwem w zachodniej Europie :roll: ...


Juz tak drastycznych roznic nie ma. Spalanie na podobnym poziomie, nie raz jak zatankowalem ON w DE bylo troche ciszej. Co wiecej wieksza roznica w ON byla chyba przy tankowaniu w Luxemburgu i DE, na + dla Luxemburga za cene i jakosc, niz miedzy PL (tu tankowalen glownie na Neste - tani ON na automatycznych stacjach i ostanim Shellu przed granica) i DE.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 10:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Mitu pisze:
.
Panowie czemu zapominacie o Statoil :( ?
Z tego co wiem to chyba tylko ta stacja dobrowolnie, wręcz na własne, wyraźne życzenie poddała się kontroli paliw niezależnej firmie, która się tym zajmuje! :P [ok] Wyniki były bardzo pozytywne!


Nie wiem jak sie ma paliwo na statoilu ale majad dobre hotdogi [zlosnik]
A tak naprawde na statoilu denerwója mnie tylko faktóry w postaci długich paragonów-beznadzieja [szalone]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 10:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
(me: how) pisze:
"Paliwo dostępne w wersji diesel i benzyna..."


Wreszcie skumalem o co chodzi jak uslyszalem ta reklame :D

Co do ropki to tylko i wylacznie leje na Shellu, bywalo, ze jak przejezdzalem kolo BP i mialem juz na rezerwie to zalalem, ale na 100 tankowan 99 odbywa sie na shellu. Chyba dlatego, ze nigdy nie poczulem zeby bylo kiepskiej jakosci.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 10:23 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
AMG pisze:

A tak naprawde na statoilu denerwója mnie tylko faktóry w postaci długich paragonów-beznadzieja [szalone]


Faktury na Shellu są identyczne.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 10:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Napisze jeszcze cos o paliwie a dokladnie ON.

Piszecie gdzie warto tankować i dlaczego a ja napisze, że na Petrochemii Płock napewno nie warto.
Pamietam jak kiedys ojciec zatankował 300SD(116) na stacji Rafinerii Grańskiej na trasie wylotowej na lublin i samochód wogule nie chciał jechac, były problemy z załaczaniem sie turbiny tragedia.

A co do Petrochemii to omijam ich z daleka, jezdzac po polsce busem z niewielkim silnikiem róznice w jakości paliwa sa bardzo odczuwalne, nigdy nie zdarzyło mi sie aby paliwo z PP było dobrej jakosci [szalone]

Przestrzegam Was przed tymi stacjami... A podobno dobre bo Polskie [szalone]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wczoraj na regionalnej 3 w jakimś programie motoryzacyjnym robili test tego paliwa BP i o ile na część deislową się spóźniłem więc nie mam pojęcia jak wpływa to paliwo na osiągi auta, to wyniki benzyny były bardzo ciekawe (o ile nie mieliśmy do czynienia z jakimś sponsoringiem, albo paliwo było specjalnie przygotowane na ten test. Testowano benzynę na fordzie mondeo st 220, na zwykłym hamownia pokazała 226KM, a po zalaniu ultimate'em 245 KM- to daje prawie 10% przyrostu mocy, o momencie obrotowym mówili, że ok 6%. Jeśli nie ma w tym ściemy to dane te wyglądaja nader interesująco. Fakt, że w starych silnikach gaźnik i mechaniczny aparat zapłonowy raczej nie wykorzystają potencjału tego paliwa.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 11:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
AMG pisze:
Napisze jeszcze cos o paliwie a dokladnie ON.

Piszecie gdzie warto tankować i dlaczego a ja napisze, że na Petrochemii Płock napewno nie warto. (...)

To ja dorzucę coś o benzynie. Może już kiedyś wspominałem, że jak jechałem na zlot do Pułtuska, to brałem papu na PP gdzieś koło Bydgoszczy.

Smród tej cieczy mnie zabił, prawie się [puke2] , mimo że normalnie to zapach benzyny lubię.
Co do osiągów, to specjalnie nie było za bardzo jak przetestować, bo nie sięgałem po "rezerwę mocy". Na rajdzie miałem wprawdzie wrażenie, że trochę podcięło mi skrzydełka (szczególnie jak JareG mnie brykał [hehe] ), ale nie upieram się, że nie była to autosugestia.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 5:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 22, 2004 11:10 pm
Posty: 80
Lokalizacja: Gliwice
Przykladowo w szwecji wszystkie paliwa sa wysokiej jakosci ,a paliwo ktore w polsce nazywamy olejem napedowym klasyfikuje sie jako paliwo przemyslowe uzywane do ogromnych maszyn itp.. Nawiazuje do szweckiego paliwa gdyz nasza BP Ultimate (diesel) wyglada na tego typu paliwo jej kolor jest juz inny od naszej ropki. Paliwa te sa konsystancji i barwy wody ale silnik zapala elegancko pomimo niskich temperatur .Oby i unas jakosc wzrosla ceny spadly

_________________
MB W123 300D 82r.MB W123 240D 81r. VW Golf II 1.4 87r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 02, 2005 7:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
W lecie jadąc na wakacje do Włoch nie odczuwałem różnicy pomiędzy polskim, czeskim, austriackim czy włoskim dieslem. Oczywiście, jak już wcześniej pisałem, tankuję tylko na dobrych stacjach. Test był dobry i miarodajny, bo leciałem cały czas trasą z porównywalną prędkością, tankując zawsze do pełna. Za każdym razem przejeżdżałem taki sam dystans (+/- 50km przy ogólnym przebiegu na baku 900 - 1000km) i nie czułem różnic w osiągach. Mówię o ON i silniku 1,9 tdi 130KM. Samochód byl wtedy nowy, czyli przebieh rzędu 1.000km na starcie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl