MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 4:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 30, 2004 12:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
W tym tygodniu w Fifth Gear na TVN Turbo pokazują jak merc W126 z prędkością 120 km/h udeża w sztucznie zaplanowany tłok na autostradzie.
Polecam, nie tylko ze względu na Mercedesa.

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 30, 2004 2:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 31, 2004 12:04 am
Posty: 1281
Lokalizacja: Gliwice
Cem pisze:
W tym tygodniu w Fifth Gear na TVN Turbo pokazują jak merc W126 z prędkością 120 km/h udeża w sztucznie zaplanowany tłok na autostradzie.
Polecam, nie tylko ze względu na Mercedesa.


Widziałem coś niesamowitego.. jak zmiotło tego Tipo czy co to tam było...

W końcu MASA robi swoje.....

_________________
- Mercedes W123 300 TDT, 83r automatic, W201 190E 1993r. W201 190D 1988r. , W210 300TDT 99r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 30, 2004 2:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Ensignx- nie powiedziałem tego, więc dopowiadam: podłuznice sie zgiely, ale w kabinie nic nie było, podłoga została nieruszona... drzwi od kierowcy lekko stracily kształt- ale tam poszła cała sila uderzenia... A kolega od szyby jest teraz pierwszym propagatorem zapinania pasow w naszej paczce... HEHE [zlosnikz]

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Ostatnio zmieniony wt lis 30, 2004 3:19 pm przez JaKon, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 30, 2004 2:42 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
FENIX pisze:
Cem pisze:
W tym tygodniu w Fifth Gear na TVN Turbo pokazują jak merc W126 z prędkością 120 km/h udeża w sztucznie zaplanowany tłok na autostradzie.
Polecam, nie tylko ze względu na Mercedesa.


Widziałem coś niesamowitego.. jak zmiotło tego Tipo czy co to tam było...

W końcu MASA robi swoje.....


Też to widziałem - to coś co pozostało to kiedys było Uno... Przerażające to było...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 30, 2004 2:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Jak mówi mądry tekst, 126 było najbezpiczniejszym samochodem w chwili wejscia do prdukcji.

Na 107 mówili Der Panzerwagen i jak ktoś widział np. słupki bez listew, to wie dlaczego [hehe]

Co do 114/115 i 123 wypowiadać się za bardzo nie mogę, ale opinię mają dobrą - o ile blacha samochodu składa się przynajmniej w 75% z metalu [zlosnik]

Wadą 114/115 było położenie baku, ale w beczce tego juz nie ma.

Generalnie, to czasy były takie, że blachy nie miałwały po 0,7 mm, co doskonale wyrównywało mniejsze zaawansowanie konstrukcyjne (mam na myśli jakość i ilość testów).

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 30, 2004 5:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Idzik pisze:
FENIX pisze:
Cem pisze:
W tym tygodniu w Fifth Gear na TVN Turbo pokazują jak merc W126 z prędkością 120 km/h udeża w sztucznie zaplanowany tłok na autostradzie.
Polecam, nie tylko ze względu na Mercedesa.


Widziałem coś niesamowitego.. jak zmiotło tego Tipo czy co to tam było...

W końcu MASA robi swoje.....


Też to widziałem - to coś co pozostało to kiedys było Uno... Przerażające to było...


I pomyśleć, że małych samochodów w Polsce jest bardzo dużo :-?

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 1:18 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Znowu przegrzebałem archiwum domowe i wyszukałem te fotki:

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 8:39 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
JA CHCE TYLNY PRAWY NAROŻNIK Z TEGO POMARAŃCZOWEGO TRUPA - ROZBITKA ;) GDZIE STOI WRAK ?

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 9:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt paź 15, 2004 6:40 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Gdańsk
Z tego co wiem to pierwszym samochodem ze stajni mercedesam który miał robione crasch-testy był skrzydlak. Wszystkie wiec modele począwszy od niego były projektowane z uwzglednieniem otrzymanych wyników, były uwzględnione strefy zgniotu, pasy itp.
Sama wytrzymałość konstrukcji nie świdczy o bezpieczeństwie pasażerów. Kiedyś mówiło się, że po wypadku naszej poczciwej warszawy zabierało się nieboszczyki ze srodka i juz samochód nadawal sie do dalszej jazdy. Po prostu tamta pancerna rame zespawana z kolejowych szyn idealnie przenosiłą przeciążenia na pasażerów, tkórzy odnośili poważne obrażenia juz przy drobnych stłuczkach (pomijam już konstrukcję foteli, kierownicy i brak pasów bezpieczeństwa).
Samochód wiec nie tyle ma przetrwać wypadek co zaobsorbować jak najwiekszą ilość energi chroniąc tylko integralność przedziału pasażerskiego.

_________________
Opel kadett 1,6 1983
Mercedes 115 240D 1976


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 9:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Sill pisze:
Z tego co wiem to pierwszym samochodem ze stajni mercedesam który miał robione crasch-testy był skrzydlak. Wszystkie wiec modele począwszy od niego były projektowane z uwzglednieniem otrzymanych wyników, były uwzględnione strefy zgniotu, pasy itp.
Sama wytrzymałość konstrukcji nie świdczy o bezpieczeństwie pasażerów. Kiedyś mówiło się, że po wypadku naszej poczciwej warszawy zabierało się nieboszczyki ze srodka i juz samochód nadawal sie do dalszej jazdy. Po prostu tamta pancerna rame zespawana z kolejowych szyn idealnie przenosiłą przeciążenia na pasażerów, tkórzy odnośili poważne obrażenia juz przy drobnych stłuczkach (pomijam już konstrukcję foteli, kierownicy i brak pasów bezpieczeństwa).
Samochód wiec nie tyle ma przetrwać wypadek co zaobsorbować jak najwiekszą ilość energi chroniąc tylko integralność przedziału pasażerskiego.

Owszem. Podobne sytuacje zdażały się też w latach '50 w Stanach. Niemniej wytrzymałość blach także rzecz przydtna, zwłaszcza w samochodach nie tak dopieszczonych pod względem stref zgniotu

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 10:30 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
erio pisze:
JA CHCE TYLNY PRAWY NAROŻNIK Z TEGO POMARAŃCZOWEGO TRUPA - ROZBITKA ;) GDZIE STOI WRAK ?


Też o tym pomyślałem tylko ja chce obydwa kły [zlosnik]

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 10:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
eeeeeeeee........... ja taki wymagający nie jestem mi wystarczy tylko lewy... 8) [zlosnikz]

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 10:56 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Pierwsze prace nad strefa zgniotu genialny Barényi Béla rozpoczal w 1951 roku...

Obrazek

Obrazek

I jeszcze bezpieczna kierownica

Obrazek

Pasy bezpieczenstwa...

Obrazek

I na koniec... skrzydlak, mowicie...

Obrazek

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 11:04 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
erio pisze:
JA CHCE TYLNY PRAWY NAROŻNIK Z TEGO POMARAŃCZOWEGO TRUPA - ROZBITKA ;) GDZIE STOI WRAK ?


Jak brać to całego! [zlosnik]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 01, 2004 11:57 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Ocet pisze:
Pierwsze prace nad strefa zgniotu genialny Barényi Béla rozpoczal w 1951 roku...


Ale seryjne kontrolowne strefy zgniotu pojawily sie dopiero w w116 lub w123.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl